بازدید 12065
هشدار وزارت راه و شهرسازی به مردم؛

در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید

اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی، اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به حبس از ۴۵ روز تا شش ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 21 April 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مدتی است که همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار‌های مالی، عده‌ای سودجو نیز دست به کار شده اند تا با آگهی فروش امتیاز خانه‌های نهضت ملی مسکن، از آب گل آلود شده قیمت ها، ماهی بگیرند؛ غافل از اینکه بسیاری از این امتیازها، پیشرفت فیزیکی پنج درصدی دارند و هنوز ساخته نشده اند. به بیان دیگر، هنوز واحد مسکونی فرد ثبت نام کننده وارد فرآیند اجرا نشده و زمین آن نیز مشخص نیست.
هشدار وزارت راه و شهرسازی به مردم؛ در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتیدبررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، امتیاز خود را در دفاتر برخی از مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند، تا خریدار با خیال خانه دار شدن در این طرح، مبلغ مورد توافق را بپردازد. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی بارها نسبت به این مساله واکنش نشان داده و تاکید کرده است، واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است.

حتی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اخیرا تاکید داشت: شهروندان تا زمانی که بحث سند واگذاری ملک مورد نظر به شکل رسمی انجام نشده، از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری کنند.

با این حال، انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی خبر از این می‌دهد که در شهر‌های جدید خرید و فروش این امتیاز‌ها به روش‌های غیرقانونی تداوم دارد؛ اتفاقی که باعث شده تا رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید در اطلاعیه‌ای نسبت به آن واکنش نشان دهد.

«سعید غفوری» رئیس هیات مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید در تازه‌ترین اطلاعیه خود که رونوشت آن به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اتاق اصناف نیز ارسال شده است، بیان کرد: "همانگونه که مستحضر هستید عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن و ثبت نام متقاضیان مشمول آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و اغلب متقاضیان این طرح با پرداخت مراحل اولیه سهم آورده خود در پروژه‌های طرح مذکور که دارای پیشرفت‌های فیزیکی مختلف (از ۵ تا ۹۰ درصد) می‌باشند جانمایی شده اند.

لیکن از آنجا که بر اساس شیوه نامه اجرایی این طرح، تخصیص واحد به متقاضیان در مراحل پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت در اغلب پروژه ها، فرایند انتخاب واحد به متقاضیان و بالتبع آن، انعقاد قرارداد واگذاری واحد‌ها تاکنون صورت نپذیرفته است بر این اساس و با توجه عدم انعقاد قرارداد، بدیهی است خرید و فروش و انجام معاملات ثانویه این واحد‌ها غیر قانونی بوده و به رسمیت شناخته نخواهد شد. این در حالی است که بر اساس گزارشات واصله، امتیاز طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهر‌های جدید مورد معامله قرار گرفته و دفاتر اسناد رسمی نسبت به ثبت این معاملات اقدام نموده اند که این امر با توجه به عدم آگاهی برخی خریداران امتیاز‌ها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم، موجب تضرر ایشان و تشکیل پرونده‌های قضایی می‌گردد.

با عنایت به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان (اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به حبس از ۴۵ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند) و ماده ۳ آئین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که مقرر گردید کلیه امور مربوط به این طرح، مطابق با دستورالعمل‌ها و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام شود خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به ممنوعیت هر گونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر و پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش نسب به ابلاغ ممنوعیت ثبت نقل و انتقال و ممانعت از انجام هرگونه معامله مربوطه واحد‌های طرح مذکور و ثبت رسمی آن‌ها در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر املاک اقدام لازم به عمل آید."

هشدار وزارت راه و شهرسازی به مردم؛ در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳
در این مملکت کجا دلال نیست؟

دلال ها، نوچه های مافیاها و سلطانها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
سکه طلا که پس دوباره صعودی شد؟؟؟؟؟؟
اقایوووووون کار بلد دولتی!!!تاسف
روزنامه جمهوری اسلامی مطرح کرد؛
مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
جوون
آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست
آیت الله جوادی آملی: اگر اقتصاد ضعیف باشد، دینداری سخت است
حجت الاسلام مسیح مهاجری:

تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید.
عباس عبدی:

شاخص‌های سه سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از سه سال اول دولت روحانی است.
کافی است که سه سال اول دولت روحانی را مقایسه کنید با سه سال اخیر، تا ببینیم هر چه در آن دوره چشم‌انداز مثبت و امیدبخش بود و حتی به رشد اقتصادی بالای ۱۴درصد و تورم تک‌رقمی هم رسید، در این دولت ماجرا معکوس است. دولت روحانی که با چنان وضع امیدبخشی آغاز کرد؛ پایانش چنان شد که همه می‌دانیم. پایان این دولت چه خواهد شد که آغازش از پایان روحانی ناامیدکننده‌تر است.
کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل!

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان اردبیل از صدور کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور در این استان خبر داد.
دلار ۶۶ تومانی را عشق است
اختلاس ودزدی و چپاول کشور رو نابود میکنه نه امریکا واسراییل
ما نمیخوایم امتیاز واگذار کنیم فقط یه لطفی بکنید مبلغ وام رو افزایش بدین با سود کم تا بتونیم یه سرپناه بسازیم، آخه با 350 م تومن چیکار میشه کرد؟؟؟؟؟
ما امتیازمون رو مفت یه دلا ل از پردیس ازمون خرید تو یه دفتر اسناد رسمی هم ثبتش کرد اگه غیر قانونیه چرا دفاتر ثبت اسناد قبول میکنند
طرح ملی مسکن .عملا در خدمت پولداران قرار گرفت .این هم کار رئیسی از حمایت از محرومان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار