بازدید 6561
۶

حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟

حراج شمش‌های طلا در خیابان وزرا به نوزدهمین مرحله رسید؛ روندی که تا به امروز با حراج ۲ هزار و ۶۳۶ کیلو طلا با حداقل عیار ۹۹۵ در هزار همراه بوده و قرار است بیستمین مرحله نیز به زودی برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱ 21 April 2024

حراج بیش از ۲.۶ تن طلا در نوزده مرحله/ کدام بانک خریدار طلای حراجی است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیاست بانک مرکزی برای حراج شمش طلا، از سال گذشته هم زمان با افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه تهران، کلید خورد و اجرای آن بر عهده مرکز مبادله ارز و طلای ایران واقع در خیابان وزرا گذاشته شد.

به گونه ای که در اولین حراج شمش طلا در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ماه سال گذشته، ۱۰ کیلو شمش طلا به حراج گذاشته شد و به دست متقاضیان رسید. 

خریدارانی که از همان ابتدا به چهار گروه؛ «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» تقسیم شدند و در هر مرحله از حراج شمش های طلا، این چهار گروه در صف متقاضیان قرار داشتند؛ اما هیچ وقت اعلام نشد که سهم هر کدام، چند شمش طلا بوده است!

حال با ادامه این حراج ها که تاکید شده است از محل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به ازای واردات شمش طلا به کشور است، امروز نوزدهمین مرحله از این حراج ها در مرکز مبادله ایران برگزار شد. حراجی که در پایان مشخص شد در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا ۳۹۵ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شده و در نهایت با معامله ۱۷۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی پایان یافته است و در مجموع تا پایان حراج امروز، ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش طلا حراج شده و مورد معامله قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق اعلام این مرکز، میانگین قیمت امروز شمش طلای حراجی ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است که نسبت به میانگین قیمت حراج قبلی (۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان) کمتر است. حال باید منتظر ماند و دید در حراج بعدی که روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، قیمت حراج شمش طلا چقدر خواهد شد!

اما همان طور که اشاره شد؛ متقاضیان خرید طلای حراجی در مرکز مبادله طبق اعلام این مرکز در چهار گروه «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا»، «خرده فروشان طلای آبشده» و  «بانک عامل با تایید بانک مرکزی» تقسیم بندی شده اند؛ اما نکته مهم در این میان، عدم شفاف سازی در خصوص میزان خرید شمش های طلا توسط این چهار متقاضی است؛ همچنین سوال مهم این است که کدام بانک عامل با تایید بانک مرکزی در صف خرید قرار گرفته است و چه میزان شمش طلا خریداری کرده است؟ هرچند گمانه زنی ها، از حضور بانک کارگشایی در این لیست خبر می دهند، اما تا به امروز در این باره هیچ گونه شفاف سازی از سوی بانک مرکزی و مرکز مبادله ایران صورت نگرفته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تا این حراج طلا ادامه داشته باشد کاهش و یا ثبات قیمت دلار امکان پذیر نیست زیرا بیشترین سود از افزایش قیمت دلار نصیب خود دولت میشود
این بانک ها روزی ۵۰۰۰ میلیارد تومان چاپ می کنند سود مردم رو بدن بعدا میان طلا هم میخرن !!!!! با همون پول چاپی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
عزیز دل مگه چاپ پول دست بانکه؟
بانک بعد از خرید سنگین طلا، واسه اینکه سود کنه باید تمام تلاشش رو جهت کاهش ارزش ریال (بدهی اش به سپرده گذاران) انجام بده
جالبیش اینه که این بانکها از خو بانک مرکزی استقراض می کنند. هزاران میلیارد تومان. بعد با همین پولهای قرضی از بانک مرکزی سکه می خرند. بعد سکه و شمش طلا گرون میه ( گرونش می کنند) بعد قرض هاشون رو هم نمی دن و مجدد از بانک مرکزی استقراض می کنند. برید ببینید بانکها بخصوص بانکهای خصوصی چقدر از بانک مرکزی استقراض کره ان و هر سال چقدر بیشتر میشه.
اینطوری پول رو پول می گذارند ولی از جیب ملت. اینطوری پاداش های نجومی میدن و وام های کلان به خوشون. و جالبه که اکثر وام هاشون هم به خودشون داده میشه. برید ببینید که چندرصد وام های قرض الحسنه بانکها به خارج از بانک داده میشه.
بعد بانکها میرن شرکت می زنند به شرکتهای خودشون وام می دن. یعنی کلا مملکت رو بانکها دارن می چاپند.
من یه دوست دارم کارمند بانکه تا حالا 20بار وام با سود کم ومدت پرداخت بلند گرفته خودش برام تعریف کرده با همین وام‌ها 3تا خونه گرفته میگه حقوق مون هرسال بالا میره و دادن این وام‌ها هم راحت تر میشه لی من تو بازار مثل س گ میدوئم ولی هنوزم مستاجرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار