بازدید 19842
هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه

هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱ 21 April 2024

اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۰۰:۱۸

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد اوکراین خبرنگاران راوی جنگ را عامدانه می کشد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کی یف عامدانه خبرنگاران را هدف قرار می دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که نظامیان اوکراینی عامدانه اعضای مطبوعات روسیه را، که از خطوط مقدم درگیری گزارش تهیه می کنند، هدف قرار می‌دهند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کشته شدن «سمیون یریومین» خبرنگار جنگی خبرگزاری ایزوستیا گفت که این تراژدی خطراتی را که روزنامه نگاران در مناطق جنگی با آن روبرو هستند، نشان می دهد.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

وال استریت ژورنال: کمک‌های آمریکا، تغییر چشمگیری در سرنوشت کی‌یف ایجاد نمی‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۳:۴۷

روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین نوشت بعید است که این کمک‌ها تغییر چشمگیری در سرنوشت کی‌یف ایجاد کند.

کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر توسط مجلس سنا پیشنهاد و به دلیل مخالفت‌های جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا دچار بن‌بست شده بود، سرانجام روز شنبه با موافقت همین مجلس به تصویب رسید.

روزنامه وال استریت ژورنال در این رابطه می‌نویسد: «اوکراین با کمبود شدید نیروها در خط مقدم مواجه است و رئیس‌جمهور ولودیمیر زلنسکی خود اذعان کرده که در ماه جاری میلادی، نیروهای روسی به ازای هر گلوله‌ای که سربازان اوکراینی شلیک می‌کنند، با ۱۰ گلوله توپ پاسخ می‌دهند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره وضعیت وخیم میدان نبرد اوکراین و پیشروی نیروهای روسیه تاکید می‌کند: «کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین بعید است به طرز چشمگیری سرنوشت کی‌یف را تغییر دهد.»

وال استریت ژورنال می‌افزاید: «این کمک‌ها نهایتا می‌توانند به اوکراین در راستای کاهش حملات روسیه کمک کنند و به طور بالقوه‌ای به کی‌یف اجازه می‌دهد تا نیروهای روسیه را تا زمانی که متحدان اروپایی در سال آینده کمک بیشتر ارائه دهند، عقب نگه دارد.»

این روزنامه در پایان با اشاره به کمبود نیروهای اوکراینی می‌نویسد: «افزایش کمک‌های نظامی نمی‌تواند به اوکراین در دیگر مشکلات مثل کمبود نیرو کمک کند.»

زلنسکی: به لطف بسته کمکی آمریکا، شانس پیروزی خواهیم داشت
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۲:۱۴

ولودیمیر زلنسکی امروز یکشنبه از رهبران سیاسی ایالات متحده برای تصویب بسته کمکی به اوکراین تشکر کرد و گفت که کمک‌های جدید به کشور او فرصت «پیروزی» می‌دهد چراکه حالا کشورش قادر به دفاع از خود در برابر روسیه است.

کنگره آمریکا روز گذشته لایحه کمک ۶۰.۸ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از سنا خواست با شتاب بخشیدن به روند کار خود امکان تأیید این لایحه توسط ریاست‌جمهوری و تبدیل شدن به قانون را جلو بیاندازند.

زلنسکی با تأکید بر اهمیت حیاتی سلاح‌های دوربرد و سامانه پدافند هوایی در جبهه اوکراین، ابراز امیدواری کرد که روند تصویب این لوایح در سنا شتاب گیرد و ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده محقق شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا این بسته به پیروزی اوکراین کمک می‌کند یا فقط جنگ را طولانی‌تر می‌کند، گفت: «بستگی دارد که چه زمان مهمات را دریافت کنیم. اگر ظرف نیم‌سال آینده آن را دریافت کنیم، تلفات سربازان و تجهیزات ما نیم‌سال دیرتر متوقف می‌شود».

زلنسکی با «غیرقابل اعتماد» خواندن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه خواستار آن شد که مبنای رویه‌های غرب نه سخنان و وعده‌های پوتین و اطرافیان او، بلکه «اوضاع ملموس در اوکراینِ مستقل و دموکراتیک» باشد و اطمینان داد که چنین رویه‌ای مطابق با منافع هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه است.

کره‌جنوبی به اوکراین وام کم بهره می‌دهد
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۰:۵۸

بر اساس یک توافقنامه بین وزیر دارایی کره جنوبی و همتای اوکراینی‌ اش، سئول دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به کی‌یف وام کم بهره پرداخت خواهد کرد.

چوی سانگ موک وزیر دارایی کره‌جنوبی که برای شرکت در نشست وزرای دارایی و معاونان بانک مرکزی کشورهای گروه- ۲۰ و اولین نشست سه‌جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود به واشنگتن سغر کرده بود با سرگی مارچنکو همتای اوکراینی هم دیدار و توافقنامه برنامه های وام کم بهره را امضا کرد.

بر همین اساس، سئول توافقنامه ای با کی‌اف امضا کرده تا بودجه همکاری‌اقتصادی این کشور جنگ‌زده فراهم و مسیر اجرای تعهد خود برای تامین دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار وام کم‌بهره را هم هموار کند.

کره‌جنوبی سال گذشته متعهد شده بود که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به اوکراین حمایت مالی کند، که در آن ۲۰۰ میلیون دلار کمک اولیه در قالب کمک‌های بشردوستانه برای نیازهای اضطراری اوکراین در سال جاری ارائه خواهد شد و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم تحت عنوان وام‌های بلند مدت و کم‌بهره از راه صندوق همکاری توسعه اقتصادی (EDCF) از سال ۲۰۲۵ به کی‌اف داده خواهد شد.

طرفین در این نشست توافق کردند که پروژه‌هایی را که به بازسازی و توسعه اوکراین کمک می‌کنند را با هم بررسی کنند.

چوی همچنین در دیدار با کریستالینا جورجیوا مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول یک قرارداد کمک مالی ۵۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دلاری برای طرح کاهش فقر و رشد اعتماد سازمان (PRGT) امضا کرد.

سیاستمدار فرانسوی: طولانی شدن جنگ اوکراین، فرانسه را فقیرتر می‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۰:۵۷

رهبر حزب وطن‌پرستان فرانسه با به چالش کشیدن امتناع نخست وزیر این کشور در حمایت از صلح گفت، فرانسه با تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین فقیرتر می‌شود.

 «فلوریان فیلیپو» رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه در حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «این امتناع لجوجانه از مذاکرات و گریز از صلح، باعث بدتر شدن روزانه تلفات انسانی این جنگ می‌شود و در عین حال، فرانسه هر روز فقیرتر می‌شود و این روند ما را با خطر جدی مواجه می‌کند. ارسال تسلیحات و پول به اوکراین را متوقف کنید!»

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، «گابریل اتل» نخست‌وزیر فرانسه اخیرا تاکید کرده بود که تا زمانی که پاریس از اوکراین حمایت می‌کند، این کشور به جنگ ادامه می‌دهد.

وی در جریان مصاحبه روز پنجشنبه خود با تلویزیون BFMTV اذعان کرد که کمک به اوکراینی‌ها هزینه‌ای دارد اما این را هم گفت که اگر روسیه در این جنگ پیروز شود، هزینه و بهای انرژی و غذا حتی بیشتر هم می‌شود و موج مهاجرت به اروپا بزرگ‌تر خواهد شد.

اما رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه تاکید کرد که اوکراینی‌ها با این حرف‌ها دارند می‌میرند.

مخالفت برخی جمهوری‌خواهان کنگره با بسته حمایت از اسرائیل و اوکراین
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۰:۵۷

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند. چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

به گزارش «نیویورک تایمز»، ‌اکثریت جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز شنبه به طرح کمک به اوکراین رای منفی دادند. این موضوع بازتابی از مقاومت سرسخت در حزب جمهوری‌خواه برای ادامه کمک واشنگتن به اوکراین در برابر روسیه است. ائتلافی که به این لایحه رای منفی داد، اعضای راستگرای گروه آزادی مجلس نمایندگان تا الیز استفانیک، نماینده نیویورک، جمهوری‌خواه شماره سه مجلس نمایندگان را شامل می شد.

۲۱ نماینده جمهوری‌خواه به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی رای منفی دادند که در میان آن‌ها می توان به باب گود، نماینده جمهوری‌خواه ویرجینیا و رئیس گروه آزادی مجلس نمایندگان، اشاره کرد.

این نماینده تاثیرگذار در حزب با تکرار دلایلی که معمولا جمهوری‌خواهان راست‌گرای مخالف با کمک‌های خارجی مطرح می‌کنند - از جمله ترجیح اختصاص بودجه به موضوعات داخلی آمریکا - تاکید کرد که با هرگونه اقدامی که موجب افزایش بدهی‌های کشور می شود مخالف است.

ران جانسون، ‌از دیگر منتقدان این لایحه بود که با ارائه دلایل خود برای مخالفت با تخصیص بودجه به اوکراین و اسرائیل گفت: کنگره از پولی خرج می‌کند که «ما نداریم» و ایالات متحده باید به جای آن بر تأمین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

وی در مصاحبه روز شنبه خود در برنامه نیوز نیشن (NewsNation) گفت: اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که ما باید پیش از اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از بودجه لازم برای آینده فرزندانمان را به منظور کمک به دیگران برای تأمین امنیت مرزهایشان هزینه کنیم، لازم است مرزهای خود را ایمن کنیم.

مارجوری تیلور گرین، نماینده دیگری از حزب جمهوری خواه بود که مایک جانسون، ‌رییس مجلس آمریکا و همکارانش در کنگره را به دلیل پیشبرد بسته کمک‌های خارجی گسترده به اوکراین، اسرائیل و تایوان مورد انتقاد قرار داد. وی اصلاحیه ای را به اجرا گذاشت و هدف از آن را در امان ماندن دلارهای مالیاتی آمریکایی‌ها از لایحه ۶۱ میلیارد دلاری مایک جانسون برای جنگ اوکراین عنوان کرد.

تروی نلز نماینده جمهوری خواه و مارک گرین، رئیس امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از تصویب کمک های خارجی کنگره انتقاد کردند. نلز، تغییر سیاست امنیت مرزی کنگره در ازای کمک به اوکراین را "یک سیلی به آمریکا" توصیف کرد. مارک گرین نیز خاطرنشان کرد که با رای‌گیری لایحه کمک‌های خارجی از این کنگره ناامید شده است.

گفتنی است برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا که روز شنبه تصویب شد، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای اسرائیل، و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۰:۵۵

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش هایی از جمهوری دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد کهیگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین

همزمان با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران نظامی بیشتر به سفارت خود در کی‌یف است.

پولیتیکو شنبه شب به نقل از پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نوشت که این مشاوران نقش رزمی نخواهند داشت بلکه در زمینه مشاوره و حمایت از دولت و ارتش اوکراین فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: وزارت دفاع در طول این جنگ و با تغییر اوضاع امنیتی حضور ما در اوکراین را بازنگری و تعدیل کرده است. ما در حال حاضر، در حال بررسی اعزام مشاوران بیشتر به «اداره همکاری دفاعی» در سفارتمان هستیم.

رایدر درباره اینکه چه تعدادی از مشاوران آمریکایی به اوکراین خواهند رفت، جزئیاتی منتشر نکرد.

پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که مشاوران جدید در زمینه نگهداری تسلیحات به ارتش اوکراین کمک خواهند کرد.

این نشریه به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد که در حال حاضر شماری کمی از نظامیان آمریکایی برای دوره‌های کوتاه به سفارت آمریکا در کی‌یف رفته‌اند و در امور نظارتی و امنیتی سفارت نقش دارند.

آنها گفتند که قرار است حدود ۶۰ مشاور آمریکایی به اوکراین بروند.

هر چند گفته شده که نقش آنها غیررزمی است، اما نقش نظامی آمریکا را در اوکراین گسترش می‌دهد. این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

پولیانسکی: کمک‌های آمریکا نمی‌تواند از پایان رژیم کی‌یف جلوگیری کند

دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که کمک‌های آمریکا به اوکراین نمی‌تواند از پایان یافتن رژیم کی‌یف جلوگیری کند.

 پولیانسکی بامداد یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس درباره تصویب لایحه کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: وقتی رئیس کشوری به مردم خود اهمیت نمی‌دهد و کشورش را می‌فروشد، چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی دولت اوکراین را یک «شرکت نظامی خصوصی» ضد مردم اوکراین خواند که «کمی بیشتر به فعالیتش ادامه می‌دهد، پول بیشتری به جیب می‌زند، تسلیحات بیشتری دزیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراین دیگر زیر چرخ‌های آسیاب خرد می‌شوند.»

پولیانسکی افزود: اما فارغ از این بسته کمکی جدید و همه تلاش‌های بیهود آمریکا و ناتو، فرجام ننگین رژیم کی‌یف، اجتناب‌ناپذیر است.

مجلس نمایندگان آمریکا شنبه شب لایحه کمک ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این لایحه همچنین مجوز مصادره دارایی‌ها روسیه و انتقال آن به اوکراین را صادر کرده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
پوتین زور زیادی می زند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
پوتین زوری نزده
خوب. روسیه به این عنوان که سوریه حاکمیت قانونی و بدون چون و چرا دارد نه تنها مشاور بلکه انواع نیروی زمینی و هوایی و حتی بمب افکن استراتژیک برای حمایت از دولت قانونی سوریه فرستاد و گفت به هیچ کس مربوط نیست. الان هم امریکا و اروپا با همان استدلال می توانند به دولت قانونی کیف مشاور و حتی اگر لازم باشد مستقیم نیرو اعزام کنید. چیزی که عوض داره گله نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
تو طرفدار غربی ها هستی
غرب جنایتکار و سلطه گر
اما روسیه بعلاوه ایران و نیروهای مقاومت جلوی غرب سلطه گر را گرفتند در سوریه و عراق غربی ها را ناکام گذاشتند
در اوکراین هم می خواستند اوکراین را به ناتو ملحق کنند که روسیه جلویش رو گرفت
این حرفی که تو می زنی مردم اوکراین بیشتر ضرر می بینند تا روس ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
خدمت ۱۰:۰۲ نتیجه تنها رفتن له قاضی . خودت دوختی و خودت نتیجه گرفتی
تصویب کمک 60 میلیارد دلاری به اکراین بعد از هشت ماه یعنی حداقل تا سه سال اینده روسیه و پوتین هیچ شانسی برای پیروزی نظامی ندارند.
از باهوشی و تدبیر پوتین امریکا و انگلیس چیزی که حتی در خواب خوش هم نمی توانستند تصور کنند به وقوع پیوست و بدون اینکه حتی یک سرباز امریکایی یا انگلیسی اسیب ببیند دارند دومین ارتش بزرگ دنیا و رقیب قدیمی یعنی روسیه را اسقاط می کنند. از این بهتر برای امریکا امکان نداشت. پوتینی ها همیشه همین هستند. انقدر تکرو و نا اگاه از دنیای امروز هستند که هر کاری می کنند در نهایت بسود رقبا و به ضرر خود انها می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
چرا توهم زدی
آمریکا ارتشش کجاست
اگر ارتش داشت که از افغانستان فرار نمی کرد
کدوم انگلیس و آمریکا این جهنمی ها با اون همه تجهیزات و ادوات نظامي حریف قطر نمی‌شوند تو توهم زندگی می کنی
پوتین در جبهه درستی قرار دارد و کثافت های آنگلوساکسون در جبهه فساد و جنایت ضد بشری قرار دارند فهمیدی.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
باز تنها رفتن به قاضی
واقعا پوتین استکبار را تعریف مجدد کرد. عکس العمل روسیه در برابر تصویب کمک به اکراین این بود که این کمک باعث ویرانی بیشتر اکراین می شود! یعنی روسیه و پوتین اصلا به روی خود نمی اوردند که انها دارند شب و روز اکراین و شهرهای ان را شخم می زنند! انتظار پوتین این هست که اکراین اگر نمی خواد خراب بشه باید ریاست پوتین و افسرانش را قبول کنه و خراج بده یا اصلا جزو روسیه بشه. پس صدام هم ادعای زیادی نداشت! می گفت اگر ایرانی ها می خواهند کشورشان با موشکهای اسکاد روسی من خراب نشوند باید زعامت من را قبول کنند و خراج گزار من و افسران بعثی من باشند! واقعا چطور کسانی در ایران می توانند از منطق پوتین و روسیه حمایت کنند؟! امریکا هم اگر اینجوری به کشوری گفت محکوم صد در صد هست
آی پی کانادا کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
سوار هواپیما داره کمکهای تصویبی را تحویل ذلنسگی میده
تعجب میکنم ما برای ارزش هایی مثل خانواده شرافت حیا و آرامش و زندگی سعادتمندانه و عاقبت به خیری میجنگیم یا دفاع می کنیم اینا برای چی می جنگن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
شما به مغزت فشار نیار درد میگیره
نتیجه تصویب کمک 65 میلیارد دلاری که معادل دو سال صادرات نفت ایران هست این هست که اگر در روسیه عقلانیتی باشد باید بدانند برگردند همون سر مواضع قبل از حمله دو سال پیش . دقیقا مانند کنش اخیر بین ایران واسراییل. حالا ایران باید بداند بهترین راهبرد این هست که دور و بر اسراییل و مرزهای ان نرود و اسراییل هم همانطو رکه هزاران سال دور از مرزهای ایران بوده نباید به دور و ور مرزهای ایران بیاید. انقدر عربها و یهودیان ناسیونالیست سر زمین سر هم بزنند تا خسته شوند. همانطور که حداقل سه هزار سال هست که سر این منطقه دارند با هم می جنگند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
ببین پول عامل پیروزی نیست
اگر پول عامل پیروزی بود آمریکا باید در همه جنگ ها پیروز می شد اما از افغانستان هم فرار کرد در منطقه غرب آسیا هم با این همه جنایتی که مستقیم و غیرمستقیم مرتکب شد کاری از دستش بر نیامد غربی ها زورهای آخ شان را دارند می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
اسرائیل بعدازجنگ جهانی دوم توسط انگلستان خبیث بوجودامدحدودا ۹۰سال قبل این هزاران سال روازکجا اوردی؟اول یکم اطلاعات جمع کن بعد نظربده
نابود باد متجاوز
وقتی پشتوانه مردمی نداشت باشی یکی از ابرقدرتها هم باشی از پس کشورکو چکی مثل اکراین هم برنمی آید
کشوری که دراین میان فرسوده و ممکن است مانند شوروی سابق بشود روسیه است و یک لحظه از هم می پاشد و اوکراین مانند المان ژاپن بعد جنگ دوم جهانی به مدت چند سالی کوتاه پیشرفت می کند و روسیه هم پوتین به این روز انداختش و خیلی به خود مغرور شد حتما بعدی ها بعد پوتین به این سیاست پیش نمی روند چون با این فرمان ایرانی بعد هخامنشیان مانند ایران فعلی بشود اینقدر کوچک
ولودیمیر زلنسکی این دلقک که کشورش را نابود کرد بر کنار کنید تا بره شو اجرا کنه
زلنسکی مثل یه بچه یتیم که منتظر کمک باشه داره به دست بایدن نگاه میکنه.این جنگ ، چوب دو سر نجسه.طرف هیچ کدوم رو نمیشه گرفت.
متاسفانه همسايه هايي داريم كه هر لحظه منتظرند با سو استفاده از نبود يكپارچگي مردم در كشور به خاك چشم طمع بدوزند . از عملكرد دولت روحاني از چشم پوشي از حق درياي خزر تا چاي دبش و مواردي از اين قبيل دلسردي در ملت بوجود آمده. نيروي نظامي هر چقدر قدرتمند عالي باشد اما عملكرد غلط مسئولان و اثرش در مردم خطرناك است.
وام های امریکا زا جیب مردم دنیا داره اده میشه بخاطر اینکه دلار ارز بین المللیه و چاپ کننده اش امریکاست. دلار بدون پشتوانه چاپ می کنه و خرج اوکراین و اسراییل می کنه. اینه که بذل و بخشش می کنه. در واقع از جیب مردم دنیا اره خرج می کنه.
باید دلار از صحنه معاملات حذف بشه اون وقت امریکا با کله سقوط می کنه چون همین الانش 32 تریلیون دلار بدهکاره یعنی چندین برابر کل بودجه اش بدهکارو دلار الکی چاپ کرده و کاغذ بی مصرف به نام اوراق قرضه داده دست مردم.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
حالا دلار حذف بشه آمریکا نابود بشه اسراییل از بین بره آل سعود سقوط کنه و...... آیا بیکاری و فقر و فلاکت مردم ما حل میشه ؟
مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل و کانادا و استرالیا و فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
!!!!! خب دوتا کشور دیگه نبود اضافه میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
اسم کشور های اتحادیه اروپا رو هم میوردی کلکسیونت تکمیل بشه
زلنسکی نماد یک قهرمان خواهد شد.که در برابر روسیه متجاوز مانند دلاور مردان ایرانی در عصر قاجار ایستادگی کرد
روسیه زور های آخرتو بزن?
با این حجم زیاد دلار تا هفته های آینده دوباره اوکراین دست برتر خواهد داشت و روس ها درحال عقب نشینی و فرار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم