بازدید 1219

واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی

انگلیس در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی از این کشور خواست به مذاکرات و روند عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره بازگردد.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴ 23 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس دوشنبه شب در بیانیه‌ای که در تارنمای دولت این کشور قرار گرفت، نوشت: پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت است.

در این بیانیه امده است:پرتاب‌های غیرقانونی موشک‌های بالستیک همچنان صلح و ثبات شبه‌جزیره کره ر به خطر می اندازد.

این بیانیه افزود: انگلیس قویا از کره شمالی می‌خواهد که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کرده و به مذاکرات بازگشته و گام‌های معتبری در راستای عاری‌سازی هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) بردارد.

کره شمالی دوشنبه موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرد. این کشور اعلام کرد که روز جمعه نیز یک کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» و یک موشک ضدهوایی جدید را در یک منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به تازگی در اظهاراتی تاکید کرد که وضعیت بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده باشد.

کیم چهارشنبه (۲۲ فروردین) در بازدید از «دانشگاه نظامی کیم جونگ ایل» گفت: اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزارها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

وی در این بازدید اوضاع پیچیده بین‌المللی و وضعیت مبهم و بی‌ثابت نظامی و سیاسی در اطراف کره شمالی را تشریح کرد و گفت که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم