بازدید 1065

هوای اصفهان آلوده شد

میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز(یکشنبه) با شاخصِ ۱۵۳ (AQI) در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ 12 May 2024

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان ساعت ۹ صبح امروز در ایستگاه‌های انقلاب، پروین، ۲۵ آبان، احمدآباد، پارک زمزم، خرازی، رهنان، کردآباد ، فیض، فرشادی، میرزا طاهر، کاوه، دانشگاه صنعتی و ولدان با بالای ۱۵۱ (AQI) شرایط ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

این شاخص در ایستگاه‌های پارک زمزم با ۱۲۹ (AQI) و زینبیه با ۱۳۰ (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و در ایستگاه‌های سگزی و سپاهان‌شهر شرایط قابل قبول را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های خمینی‌شهر با ۱۵۷ (AQI) و قهجاورستان با ۱۵۴ (AQI) در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

کیفیت هوا در زرین‌شهر، شاهین‌شهر، مبارکه و نجف آباد در شرایط قابل قبول قرار دارد و شاخص ایستگاه کاشان شرایط آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونواُکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اُزون و ذرات مُعلق(ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، تبدیل به عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی