بازدید 1170
۱

آمادگی هلال احمر ایران برای امدادرسانی به افغانستان

- معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این نهاد بشردوستانه برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳ 12 May 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، راضیه عالیشوندی با اشاره به باران‌های سیل آسا اخیر در افغانستان گفت: وقوع سیل در افغانستان و بویژه ولایت بغلان سبب جان باختن تعداد زیادی از مردم این کشور و نیز تخریب منازل مسکونی شده است.

وی افزود:‌ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف ذاتی خود و در راستای تسکین الام بشری آمادگی دارد تا در صورت درخواست کمک دولت سرپرستی افغانستان، تیم‌های درمانی و امدادی همچنین اقلام امدادی خود را به آن کشور افغانستان اعزام کند.

  بارش‌های شدید در روزهای اخیر موجب جاری شدن سیل در ولایت‌های بغلان، بدخشان، غور و هرات افغانستان شد؛ سیلاب علاوه بر خسارات شدید، تلفات جانی نیز بر جا گذاشته است به طوری که بر اساس اعلام برنامه جهانی غذا، در پی جاری شدن سیل در ولایت بغلان افغانستان، بیش از ۳۰۰ تن جان باخته‌اند و حدود هزار خانه نیز تخریب شده است.

مهر ماه سال گذشته و به دنبال وقوع زلزله 6.5 ریشتری در مناطق «قره‌باغ، زنده جان و تیرپل» در شمال ولایت هرات افغانستان نیز بیش از ۲ هزار نفر از مردم این کشور جان باختند؛ در آن زمان نیز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ارسال 11 تریلی حامل کمک های مردمی به افغانستان خبر داد که شامل مواد غذایی، روغن، برنج، کنسرو، پتو، مواد شوینده، فرش و اقلام بهداشتی بود و افزون بر ۲۵۰ تُن وزن و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
لشکر فاطمیون رو ببرید کمک هم وطنانشون کنه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی