بازدید 1167

۷۰۰ تارنما به‌دلیل فروش کالای قاچاق فیلتر شد

سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح‌های مقابله با قاچاق در سطح عرضه هفته‌ای دو تا سه بار در حال اجراست، تصریح کرد: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که تشدید برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه، وضعیت را تغییر دهد و کالای قاچاق بیشتر در فضای مجازی عرضه شود، مقرر شده تارنماهایی که کالای قاچاق دارند، ابتدا تذکر دریافت کنند و بعد مسدود شوند و در حال حاضر هم بیش از ۷۰۰ تارنما شناسایی شده و فیلتر شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 17 May 2024

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی، مسیر حمل و نقل، محل دپو و انبارش، سطح عرضه و فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: به دنبال این هستیم که مبارزه با قاچاق در پیش از مبادی هم انجام شود. اما آنچه فضا را برای قاچاق ناامن می‌کند، مبارزه در سطح عرضه است.

وی با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته قرارگاهی با شش عضو شامل وزارت اطلاعات، فراجا، وزارت صمت، سازمان تعزیرات، سازمان جمع آوری اموال تملیکی و با محوریت ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده، گفت: کالاهای هدف این قرارگاه برای مقابله با قاچاق در سطح عرضه شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک، موبایل ۱۴ و ۱۵ آیفون، دخانیات و لوازم آرایشی و بهداشتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: به موازات به دنبال شفاف سازی انبارها از طریق سامانه‌ها هستیم. در همین راستا اعضای قرارگاه در سال گذشته در یک طرح شش روزه حدود ۴۰۰ انبار را مورد بررسی قرار دادند و با ۸۰ انبار برخورد شد که در نتیجه آن ۱.۵ همت (هزار میلیارد تومان) کالای محرز قاچاق جمع‌آوری شد.

سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح‌های مقابله با قاچاق در سطح عرضه هفته‌ای دو تا سه بار در حال اجراست، تصریح کرد: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که تشدید برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه، وضعیت را تغییر دهد و کالای قاچاق بیشتر در فضای مجازی عرضه شود، با هماهنگی‌هایی که پیشتر با معاون فضای مجازی دادستان کل کشور صورت گرفته است، تارنماهایی که کالای قاچاق دارند، ابتدا تذکر دریافت می‌کنند و بعد مسدود می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ تارنما (وب‌سایت) شناسایی شده که کاملاً فیلتر شده‌اند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی