بازدید 9157
با تحولات منطقه و جهان

برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و ۲۰ کشور دیگر/ حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل/ پیش بینی جالب ایلان ماسک از برگزاری آخرین انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۴/ پایان مذاکرات صلح وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و ۲۰ کشور دیگر، حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل، پیش بینی جالب ایلان ماسک از برگزاری آخرین انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۴، پایان مذاکرات صلح وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و عصبانیت نتانیاهو از اظهارات اخیر رئیس جمهوری کلمبیا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ 12 May 2024

برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و 20 کشور دیگر/ حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل/ پیش بینی جالب ایلان ماسک از برگزاری آخرین انتخابات آمریکا در سال 2024/ پایان مذاکرات صلح وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

بین الملل تابناک: برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و ۲۰ کشور دیگر، حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل، پیش بینی جالب ایلان ماسک از برگزاری آخرین انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۴، پایان مذاکرات صلح وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و عصبانیت نتانیاهو از اظهارات اخیر رئیس جمهوری کلمبیا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برگزاری رزمایش آمریکا، ناتو، مراکش و ۲۰ کشور دیگر

ارتش‌های مراکش، رزمایش بین المللی با مشارکت آمریکا و ارتش ناتو و ۲۰ کشور دیگر با نام «شیر آفریقایی ۲۰۲۴» در مناطق مختلف مراکش و در نزدیکی صحرای غربی برگزار می‌کنند.

رزمایش مشترک «شیر آفریقایی ۲۰۲۴» که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رزمایش در قاره سیاه است، از اواسط هفته آینده با مشارکت نیروهای ارتش آمریکا و ۲۰ کشور جهان آغاز خواهد شد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه شنبه شب در خبری اعلام کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح (ارتش) مراکش با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که با دستور «محمد ششم»، پادشاه این کشور، بیستمین دوره رزمایش «شیر آفریقایی» دوشنبه هفته آینده آغاز می‌شود و تا پایان هفته پس از آن ادامه خواهد یافت.


در این بیانیه که در خبرگزاری رسمی مراکش (MAP) منتشر شده، آمده است: در راستای اجرای رهنمودهای ملک محمد ششم، فرمانده کل و رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح سلطنتی، نیروهای مسلح سلطنتی و نیروهای مسلح آمریکا به طور مشترک از ۲۰ تا ۳۱ ماه می جاری (۳۱ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳) بیستمین دوره رزمایش شیر آفریقایی را سازماندهی می‌کنند.

ارتش مراکش در بیانیه خود از برگزاری رزمایش مذکور در مناطق «بنجریر»، «اگادیر» و «تفنیت» در مرکز و «طانطان» و «آقا» در جنوب این کشور خبر داده و تاکید کرد: این رزمایش گسترده با شرکت نزدیک به هفت هزار تن از نیروهای مسلح حدود ۲۰ کشور به علاوه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به همراه نیروهای مسلح سلطنتی و نیروهای مسلح آمریکایی برگزار می‌شود.

حمله موشکی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «رامون» اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق روز شنبه، از حمله موشکی به پایگاه هوایی رامون در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد و در بیانیه ای اعلام کرد: بامداد امروز پایگاه هوایی رامون در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادیم.

طبق این بیانیه، این حمله به وسیله موشک کروز توسعه یافته از نوع «الارقب» و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه انسان‌های بی‌گناه در نوار غزه و حمایت از مقاومت فلسطین انجام شد.

مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌ گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود، در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه همزمان با انجام عملیات‌ مختلف در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر نقش حمایتی خود از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران تأکید می کند.

پیش بینی جالب ایلان ماسک از برگزاری آخرین انتخابات آمریکا در سال ۲۰۲۴ 

«ایلان ماسک»، سرمایه‌دار و کارآفرین میلیاردر آمریکایی، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت انتخابات ۲۰۲۴ این کشور احتمالا آخرین رقابتی باشد که به انتخاب و رای شهروندان آمریکایی انجام می‌شود.

 این اظهارات «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت‌های «تسلا» و «اسپیس‌ایکس» در حالی منتشر شد که هفته گذشته قانونگذاران جمهوری‌خواه «قانون نمایندگی برابر» را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه دادند که به موجب آن، اداره سرشماری مستلزم است از شرکت‌کنندگان در انتخابات، سوالی را درباره شهروندی آنان مطرح کند.

راشا تودی گزارش کرد، جمهوری‌خواهان با ارائه چنین قانونی قصد دارند، هنگام تعیین تعداد کرسی‌های کنگره در هر ایالت، فقط شهروندان آمریکایی شمارش شوند؛ اقدامی که ظاهرا با اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مواجه شده است و ایلان ماسک هم با اشاره به تداوم ورود غیرقانونی مهاجران به ایالات متحده، پیش‌بینی می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور تصمیم‌گیری نتیجه انتخابات در این کشور توسط صرفا شهروندان آمریکایی متوقف شود.

«مایک جانسون» رییس مجلس نمایندگان آمریکا استدلال کرد: «ما نباید با افزایش نمایندگان کنگره به ایالات‌ و شهرهایی که قوانین مهاجرت فدرال را نقض می‌کنند، پاداش دهیم. عقلیم سلیم حکم می‌کند که صرفا شهروندان آمریکایی باید برای تقسیم‌بندی انتخاباتی محسوب شوند.»

این در حالی است که «گریس منگ» نماینده دموکرات این ابتکار را «نسنجیده، بدبینانه و تماما غیرقانونی» توصیف کرد.

پایان مذاکرات صلح وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جیحون بایرام‌ اف، وزیر امور خارجه این کشور و آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در جریان گفت‌وگوهای دو روزه خود در قزاقستان در خصوص تداوم روند مذاکرات در مورد مسائلی که در انتظار حل شدن است، به توافق رسیدند.

طرفین از پیشرفت در مشخص کردن حدود مرزها و توافقات حاصل شده در این خصوص استقبال کردند.

در این بیانیه آمده است: مذاکرات وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که روز گذشته در شهر آلماتی قزاقستان شروع شد، امروز به پایان رسید. طرفین همچنان اختلاف نظر دارند، ولی به توافق رسیدند که به مذاکره در مورد موضوعاتی که در انتظار حل است ادامه دهند.

طبق این بیانیه، در دیدار بایراموف و میرزویان مواد پیش‌ نویس «توافقنامه دوجانبه در مورد برقراری صلح و ایجاد روابط بین دولتی» میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، بایراموف از قزاقستان به خاطر میزبانی از مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکر کرد.

عصبانیت نتانیاهو از اظهارات اخیر رییس جمهوری کلمبیا

پس از آنکه رییس جمهور کلملبیا درخواست دستگیری نتانیاهو را بابت جنگ در غزه مطرح کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رییس جمهوری این کشور آمریکای لاتین توهین کرد.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «اسرائیل به حرف‌های یک حامی ضد یهود حماس گوش نمی‌دهد. شرم بر شما، رییس جمهور پترو.»

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، اوایل ماه جاری میلادی گوستاوو پترو رییس جمهور کلمبیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک نخست وزیر با رویکرد نسل کشی دارد، روابط دیپلماتیک کشورش را با اسرائیل قطع می‌کند.

پترو نیز به نتانیاهو پاسخ داد: «آقای نتانیاهو، تاریخ شما را به عنوان یک شرکت کننده در نسل کشی ثبت خواهد کرد. انداختن بمب روی هزاران کودک، زن و سالخورده بی‌گناه شما را قهرمان نمی‌کند. شما در کنار کسانی قرار گرفته‌اید که میلیون‌ها یهودی را در اروپا کشتند.»

وی ادامه داد: «نسل کشی صرف نظر از اینکه دین داشته باشد یا نداشته باشد نسل کشی است، حداقل سعی کنید جلوی کشتار را بگیرید.»

پترو روز جمعه نیز نوشت: «نتانیاهو نسل کشی را که مستلزم صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است، متوقف نخواهد کرد.»

روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای سرتاسر آمریکای لاتین در ماه‌های اخیر و با افزایش تعداد تلفات در غزه، تیره شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
2800 دانشجوی آمریکایی بازداشت شدن فقط به خاطر اینکه شعار دادن جنگ غزه رو متوقف کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حالا یجور میگی انگار کشته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
نه مامور پلیس کشتند یا حتی زخمی هم نکردند. نه قانون آمریکا را زیر پا گذاشتند. نه تخریب و نابودی آمبولانس ها و آتش زدن پایگاههای نظامی داشتند. . در عوض کنگره بوستان اروپا نه امریکا را تحریم کرد نه سربکوبی را ضد حقوق بشر دانست. نه ادای حمایت از اعتراض ها داد و نه هیچ غلط دیگر که در مورد ایران انجام دادند
فریا ز افرنگ و دل آویزی افرنگ
عالم همه ویرانه ز چنگیزی افرنگ
از خواب گران خواب گران خواب گران خیز
ناشناس
| France |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
خوشبحالشون که در امریکا دانشجو هستند
حال و گذشته و اینده دارن

حالا عشقشون کشیده یک راهپیمایی هم بکنند
البته اینها هم مراکز تحریک تصمیم گیری داره
بهیچ وجه سرخود نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
۱۰۲۷
اگه به پلیس فحش بدن یا تهدید کنن کشته هم میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
نه داداش فقط شعار ندادن .دانشگاه را تصرف کردن .و...
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
نشستن دانشجوها داخل پارک دانشگاه شد تصرف دانشگاه! واقعا چی می زنید شما بگید ما هم استفاده کنیم. هر کاری که آمریکا می کنه ماله می کشید. پلیس آمریکا از نظر سیستماتیک یک گروه شبه نظامی وحشی و ضدانسانی است.
کارشناس اصلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
مرگ بر اسرائیل کودک کش کسانی که نظر میدن دقت کنید ببینید طرفدار ظالمید یا مظلوم کسی که به گناه دیگری راضی باشد مشارکت در گناه دارد حالا چه شوخی و چه جدی نظر بدید
اسرائیل تا انتقام طوفان القصی رو نگیره ول کن نیست ، حتی حاظره با کل دنیا بجنگه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حالا بزا از غزه بیرون بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
۱۱:۳۰
بیرو نمیاد که اونجارو مال خودش کرده
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
لعنت بر اسرائیل جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اسراییل باید انتقام 70 سال جنایت را پس بده
مغز براندازان خطاب به همه دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سراسر جهان که معترض به نسل‌کشی اسراییل در غزه هستن
ناراحتی؟ پاشو برو غزه با اسراییل بجنگ

مغز براندازان در همه طول عمر
دین من انسانیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آقای دکتر، میگم خودت چرا نمیری غزه؟ مجروحان فلسطینی برای مداوا ، به شما احتیاج مبرم دارند
ایول به این رزمایش
اسرائیل اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد و در آتش جنایاتش خواهد سوخت
انتقام کودکان و زنان و مردان بیگناه غزه هنوز باقی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حالا بهش رحم کن
علی
| Canada |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
پس چرا دنبال آتس بس هستید؟ بذارید بسوزه
مگه قرار نبود شما به مردم فلسطبن کمک کنید
الان که کل غزه نابود شد و با حمله به رفح کل نیروهای حماس هم در حال نابودی است
پس کی قراره به فلسطین کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
از وقتی که رائفی پور از رفتن به غزه منصرف شد، بقیه داوطلبین هم پس زدند
میزان استقبال مردم از انتخابات مرحله دوم مجلس داوزدهم در جاهایی که رای گیری شده چقدر بود؟
نیابتی های عراقی مرتبا موشک های بی حاصل به طرف اسراییل پرتاب می کنند اما اگر اسراییل قصد گوشمالی آنها را داشته باشد و مقر آنها را بمباران کند، تابناک فورا اینگونه تیتر می نویسد:
جنگنده های صهیونیستی به آسمان عراق "تجاوز" کزدند !!
صهیونیستها هم یاد گرفتند. هرکسی از اسراییل انتقاد میکنه بهش میگن یهودی ستیز! البته این روش دیگه کهنه شده و دیگه مثل قبل جواب نمیده!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
خالقان هلوکاست جعلی، هلوکاست واقعی را در غزه رقم زدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عجب طعنه ای زدی ! دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دقیقا مثل همین تابی
تا یک تیراندازی میشه
میگه اسراییل
کودکان را کشت

بابا مگر این کودکان در خط مقدم هستند؟؟؟
اسرائیل در میان کلیه کشورهای اروپائی شرکت کننده در بهترین های موزیکال سال اروپا پنجم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
شاید
صدای گلوله ها
توپ
تانک
نارنجک
بمب
هارمونی ایجاد کرده شده موسیقی خوب

جل الخالق
توی این هیر و ویر
این اسراییلی ها واقعا آدمهای تیزهوش و زهرداری هستند چون بعد از اینکه بایدن مخالفت شدید خود را با حمله همه جانبه به شهر رفح اعلام کرد، نتانیاهو با یک‌ برنامه ریزی هوشمندانه تصمیم گرفت که تصرف آن شهر را بصورت تدریجی و مرحله به مرحله انجام دهد تا بدینصورت هم به هدف خود که نابودی کامل حماس است نائل شود، و هم اینکه آمریکا را راضی و خرسند نگه دارد
پاسخ ها
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
نتانیاهو در تمام دوران سیاسی خودش کارش پیچوندن دموکرات ها و بعضا مبارزه با اون ها بوده و انصافا هم خوب این کارو کرده
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی