بازدید 4133

قهرمانی ایران در تکواندوی آسیا بعد از ۸ سال

مهدی حاج‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی ۳ مدال طلا، علی خوش‌روش، مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی ۳ مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم ۳ مدال برنز کسب کردند.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲ 18 May 2024

قهرمانی ایران در تکواندو آسیا بعد از 8 سال

تیم ملی تکواندوی ایران پس از ۸ سال با مدال طلای سلیمی قهرمان قاره آسیا شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

مهدی حاج‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی ۳ مدال طلا، علی خوش‌روش، مهران برخورداری و ملیکا میرحسینی ۳ مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی و سعیده نصیری هم ۳ مدال برنز کسب کردند.

هدایت تیم ملی تکواندو ایران در بخش بانوان برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی مردان ایران را برعده دارد و رضا ایمان‌زاده و مهرداد یوسفی نیز دستیاران وی هستند. حمید رضا یاوری هم پزشک تیم ملی است.

 در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، علی خوش‌روش نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در فینال برابر جسوربک جایسانوف از ازبکستان دو بر صفر باخت و نشان نقره گرفت. همچنین آرین سلیمی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم برابر پارک دارنده طلا و برنز جهان از کره جنوبی به میدان رفت و نهایتا توانست در ۲ راند به برتری برسد. با این نتیجه تیم ایران پس از ۸ سال با طلای آرین سلیمی قهرمان آسیا شد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان، علی خوش‌روش در دور نخست مقابل هوانگ از چین تایپه ۲ بر صفر به برتری رسید. وی سپس مقابل سوخرات سالائوف تکواندوکار عنوان دار ازبکستانی در ۲ راند با نتیجه مشابه ۶ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل صالح الشرابتی نایب قهرمان المپیک از اردن در ۲ راند و با نتایج ۷ بر ۵ و ۱۰ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شده بود. 

آرین سلیمی، تکواندوکار المپیکی ایران نیز در نخستین مبارزه خود در وزن ۸۷+ کیلوگرم به مصاف «مین بائه مون» از کره جنوبی رفت و در ۲ راند با نتایج ۱۷ بر ۵ و ۸ بر ۵ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر حریف خود از چین ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. سلیمی در این مبارزه نزدیک در راندهای اول و سوم با نتایج ۴ بر ۳ و ۲ بر یک به برتری رسید و در راند دوم نیز ۶ بر ۵ شکست خورد.

پیش از این یلدا ولی‌نژاد، دیگر نماینده ایران در روز پایانی این رقابت‌ها با شکست در همان دور نخست، حذف شد. 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی