بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 13 December 2017
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
در این بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد، می خوانید :
دوست دارید جای این گداها باشید؟
جهانگیر افشانده در جلسه شورای اجتماعی در دهدشت که با موضوع «معابر شهری» برگزار شده بود، در ابتدا بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و با بیان اینکه تاکنون چندین مرحله متکدیان را از سطح شهر جمع‌آوری کرده‌ایم خواستار تشکیل یک کمیته متشکل از بهزیستی، شهرداری، نیروانتظامی و فرمانداری جهت جمع‌آوری متکدیان شد و اظهار داشت: طبق دستورالعمل وظایف هر نهادی را مشخص و همکاری‌های لازم جهت جمع‌آوری متکدیان صورت گیرد.
رییس بهزیستی کهگیلویه با بیان اینکه بهزیستی به تنهایی اهرم فشار برای جمع‌آوری متکدیان ندارد،گفت: چندین بار از متکدیانی که جزو جامعه هدف هستند خواستیم که دست از این کار خود بردارند، اما قبول نکردند و گفتند اهمیتی ندارد حقوق ما را قطع کنید، شما ماهیانه به ۱۰۰هزار تومان می‌دهید، ما اینجا روزانه ۱۰۰ هزار تومان کاسب می‌شویم./فارس
انتقاد از تعدد خبرگزاری و سایت های استان
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگویی، اظهار کرد: تعدد خبرگزاری‌های استانی همراه شده با هم پوشانی و تناقض گویی و گاهی خبر مورد نظر از منبع مشخص نشأت نمی‌گیرد و به شایعات چنان دامن می‌زنند که موجب تشویش اذهان عمومی می‌گردد. اگر ما دو تا سایت خبر مورد اعتماد داشته یاشیم بهتر از این است که بیست سایت و خبرگزاری دارا باشیم که وقت مردم را می‌گیرند، به شایعات دامن می‌زنند، باعث تفرقه افکنی و منافع شخصی، حزبی و جریانی را در نظر می‌گیرند.
شاهرخ کناری ادامه داد: کاش دو تا سایت مورد نظر اعتماد مردم در سطح استان اطلاعات صحیح و سالم را به مردم بدهند و مردم هم در مقابل اطلاعات سایت، خبری‌های مورد نظر را بالا ببرند. شخصاً وقتی تلگرام خود را باز می‌کنم شاهد تعداد کثیری از سایت‌های خبری هستم که اکثر خبرهایشان هم پوشانی دارد و به عنوان خبری را که صدا و سیما منتشر کرده است اکثر این خبرگزاری‌ها هم منتشر می‌کنند.
وی یادآور شد باید این خبرگزاری‌ها در مسائل ریز و مشکلات مردم دقیق تر بشوند تا با اطلاع رسانی به موقع کمک شایانی به این مردم بنمایند. و اگر در این راه سایت‌های خبرگزاری با نظارت کافی ساماندهی شوند خیلی خوب است. در روستایی مثل کریک که یک روستای گردش پذیر و توریستی است دچار ضعف اینترنتی است.
دومین کهگیلویه و بویراحمدی که خادمی به لرستان برد
طی حکمی از طرف معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور سید امین قاسمی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان منصوب شد.
سید امین قاسمی شهرستان بویراحمد از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد است که سابقه معاون گردشگری ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد و معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس را در کارنامه خود دارد.
وقتی از ما می خواهند نماز را به فارسی بخوانیم !
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث جنگ سایبری که پنجمین جنگ برتر دنیا می‌باشد ما نمی‌خواهیم با پیش کشیدن این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی شویم چون جنگ سایبری مورد نظر در بحث حمله به سایت‌های هسته ای و غیره می‌باشد. این بحث هم روی باورهای فرهنگی و بحث فضای مجازی تأثیر ویژه ای گذاشته است. وقتی یک نفر را وا می‌دارند تا به زبان فارسی نماز بخواند، این را می‌خواهد در عمل برساند که اعراب را ما قبول نداریم و هنگامی که به این موضوع فکر می‌کنیم که خدای ما یکی و قرآن و پیامبر ما واحد است و درست است شاید در سیاست با اعراب اختلاف داریم ولی اینکه در فضای مجازی با زبان فارسی نماز خواندن این‌ها همه از مشکلات فضای مجازی سرچشمه می‌گیرد که حتی روی باورهای دینی و اعتقادی ما می‌تواند اثر بگذارد که این از آسیب‌های فضای مجازی می‌باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما مرز زمینی مشخصی داریم و مرزهایمان رصد می‌شود اما در فضای مجازی مرز مشخصی نداریم و متاسفانه در این حوزه مجازی تا ناکجاآباد مرز ما است و وقتی مرزی مشخص نباشد از هر طرف احتمال وارد شدن آسیب وجود دارد و بخصوص در کشورهای در حال توسعه که گرفتار این قضیه شده‌اند.
 
انتقاد اصولگرایان در مخالفت با گزینه معاون سیاسی
دبیر حزب موتلفه گچساران گفت: استاندار باید فردی بی‌حاشیه و معتدل برای معاونت سیاسی معرفی کند.
در حالی این روزها خبر کنار گذاشتن فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار در فضای رسانه‌ای استان شنیده می‌شود که شاهد واکنش‌هایی نسبت به انتخاب نفر جدید هستیم.
پس از نامه حجت‌الاسلام پناهی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد شاهد واکنش‌هایی دیگر از برخی سیاسیون استان بوده‌ایم.
در این میان دبیر حزب موتلفه گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هر چند استاندار در انتخاب معاونش اختیار تام دارد اما انتظارات از استاندار در خصوص انتخاب معاون سیاسی امنیتی استاندار زیاد است.
عزیزالله رحمانی‌اصل ادامه داد: امیدواریم استاندار فردی انقلابی را که آشنا به سیاست روز باشد را بتواند به عنوان بازوی خود انتخاب کند.
رحمانی‌اصل افزود: فردی باید انتخاب شود که روحیه استکبار ستیزی داشته باشد و در خط امام و رهبری حرکت کند.
رحمانی‌اصل تصریح کرد: استاندار باید کسی را برای این مسند انتخاب کند که از سابقه خوشنام سیاسی در استان برخوردار باشد و چهره شناخته شده‌ای برای استان باشد.
دبیر حزب موتلفه گچساران خاطرنشان کرد: آن چیزی که از همه مهمتر است این که خط مشی او با فتنه‌گران ۸۸ مشخص شده باشد و باید مرز او با فتنه‌گران مشخص شده باشد.
رحمانی‌اصل در پایان گفت: انتظار می‌رود برای دوری از ایجاد حاشیه‌ها در آینده سیاسی استان استاندار فردی را با چنین ویژگی‌هایی انتخاب کند./فارس 
آسیب اجتماعی که کهگیلویه و بویراحمد و کلان شهرها را در یک رتبه قرار می دهد!
مدیر پدافند غیر عامل بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در استان ما مثل خودکشی، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. زمانی که استان ما در زمینه طلاق در سطح کشور رتبه آخر را داشت و در بحث ازدواج رتبه اول را داشتیم الآن در بحث طلاق برابری می‌کند با کلان شهرها که از هر ۵ ازدواج یک و نیم مورد طلاق در استان داریم، ازدواج به رتبه آخر تنزل نموده و خودکشی هم به همین شکل رو به رشد می‌باشد.
 
شب سختی که در خوابگاه دانشجویان یاسوجی گذشت!
محمد رستمی، مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفت: این آتش سوزی ساعت یک و 10 دقیقه بامداد سه شنبه، 21 آذرماه در خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشجویان دانشگاه یاسوج در منطقه زیرتل این شهر رخ داده بود.
وی بیان کرد: آتش سوزی در منطقه زیرتل ورودی دانشگاه یاسوج اتفاق افتاد که ۳ تیم از آتش نشانی به محل اعزام شد، تیم اول کمتر از ۵دقیقه به محل رسید و درخواست کمک کرد و تیم های دوم و سوم نیز به محل اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج خاطرنشان کرد: آتش سوزی که از زیرزمین خوابگاه شروع شده بود در همان زیرزمین توسط 10 نفر آتش نشان کنترل و مهار شد.
رستمی با بیان اینکه تلاش برای اطفاء حریق تا ساعت ۴ بامداد ادامه داشت، تصریح کرد: باتوجه به وضعیت آتش سوزی، کل ۴طبقه را دود گرفته بود و سریعا دانشجویان به بیرون از خوابگاه هدایت شدند.
وی در خصوص خسارات جانی و مالی احتمالی این آتش سوزی ادامه داد: این آتش سوزی تلفات جانی نداشت. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.
این خوابگاه دانشجویی پسرانه خودگردان دانشگاه یاسوج چهار طبقه که حدود 200 نفر در آن اسکان دارند، در منطقه زیرتل شهر یاسوج واقع شده است.

کاری که اگر یک بار استاندار انجام می داد!
مدیر کل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد راجع به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی گفت: افرادی که در حال حاضر ورود به بحث انتخاباتی دارند قطعاً این افراد به مهره سوخته تبدیل خواهند شد. با توجه به اینکه الآن موقع فضای انتخاباتی نیست و تا دو سال دیگر هم وقت هست و کسانی که با عجله و از روی ناآگاهی تبلیغات انتخاباتی را در فضای رسانه ای شروع می‌کنند، اشتباه می‌کنند و قطعاً این فضا تا دو سال دیگر به ضررش تمام خواهد شد.
شاهرخ کناری یادآور شد: اگر برای یک بار استاندار و یا جانشین وی فردی را بخاطر تبلیغات زود هنگام از انتخابات محروم می‌کردند قطعاً چنین مشکلاتی در سطح استان نخواهیم داشت. یک بار یک چهره شاخص را که حقوق مردم را زیر پا می‌گذارد و با بی توجهی به این اینکه موعد مقرر و اعلام شده را از طریق وزارت کشور عمل نمی‌کند، اگر هیئت اجرایی فرمانداری‌ها راجع به این پدیده تصمیم می‌گرفتند دیگر شاهد چنین برنامه‌های زود هنگام تبلیغاتی در سطح فضاهای رسانه ای و مجازی استان نداشتیم.(چهارفصل)

 درگیری در حضور یک فعال سیاسی کشوری!
روز دانشجو با حضور مرجان کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح طلب و عضو شورای سیاست‌گذاری حزب اراده ملت ایران با تلاش تشکل وحدت اسلامی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه برگزار شد.
شب گذشته با حضور مرجان کاووسی عضو مجمع زنان اصلاح طلب و با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و حضور چهره‌های اصلاح طلب بویراحمد و برخی از مسوولان این دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم وقتی که روزبه نعیمی مسوول تشکل وحدت اسلامی با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت و انتخابات حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم، اظهار کرد: در آن انتخابات آقای روحانی وعده‌های را به جوانان و دانشجویان دادند که الان زمان مطالبه گری آن وعده‌ها است.همزمان با صحبت‌های او یکی از دانشجویان به اظهارات او واکنش نشان داد که واکنش او با همهمه در سالن جلسه برگزار شد و تا لحظاتی در سالن حکیم جرجانی شاهد بی‌نظمی بودیم، بطوریکه تعداد زیادی از دانشجویان به سمت مرکز این بی‌نظمی آمدند. (جزئیات کامل خبر)

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
بلههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هورا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
مت ملت سالهاست همه گدائیم !!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار