معاون فرماندار کهگیلویه؛
  جلسه ستاد پیشگیری آنفلوآنزای پرندگان امروز سه شنبه با حضور مسئولان در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 16 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به شیوع آنفلوانزای مرغی در استانهای همجوار جلوگیری از فروش مرغ زنده در سطح شهرستان را تنها راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک ذکر کردند. 

معاونفرمانداری کهگیلویه در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در شهرستان گزارش نشده است گفت: امکان بروز این بیماری وجود دارد که باید در این رابطه مراقبت ها و اقدام های پیشگیرانه لازم از سوی مسئولان انجام شود. 

به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، اسلام خسروی اظهار داشت: متاسفانه آنفلوانزای پرندگان چند دهه است که به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامت انسان‌ها در دنیا مطرح می باشد و این بیماری به واسطه ارتباط افراد با پرندگان سرایت می کند و به خاطر آمار مرگ و میر بالایی که به همراه دارد، خطرناک است. 

تدابیر ویژه برای پیشگیری از آنفولانزای مرغی در سطح شهرستان کهگیلویه

 

خسروی تاکید کرد: با توجه به احتمال شیوع این بیماری، شهروندان باید از خرید هرگونه مرغ زنده و یا طیور زینتی در شرایط کنونی خودداری کنند و مایحتاج گوشت مرغ مورد نیاز خود را از مراکز تهیه و توزیع مرغ کشتار روز که تحت نظارت ادارات دامپزشکی هستند، تهیه کنند. 

وی گفت: نیاز است جهاد کشاورزی با تدابیر ویژه نسبت به تامین گوشت بهداشتی مورد نیاز مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه بیماری آنفلوانزای پرندگان را یک تهدید جدی برای سلامت اجتماعی جامعه دانست و گفت: این بیماری بصورت صد درصد بر صنعت طیور تاثیرگذار است. 

علی اکبر حسینی تصریح کرد: باید برای جلوگیری از انتشار این بیماری در سطح شهرستان مرغ فروشی های زنده تعطیل شوند. 

وی بیان کرد: رشد قارچ گونه مرغ فروشی های زنده در سطح شهرستان انتشار این نوع بیماری را سرعت می بخشد.

حسینی افزود: باید با برنامه ریزی نسبت به جمع آوری مرغ فروشی ها اقدامات قانونی لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آنفلوانزای مرغی در پنج کانون شهرستان شناسایی شد ،گفت: عامل اصلی انتشار این بیماری خودروی سیاری بود که مرغ زنده فروش می کرد. 

حسینی تصریح کرد: تاکنون ۱۵ استان کشور درگیر این بیماری خطرناک شده اند. 

وی بیان کرد: انتشار این بیماری در استانهای یزد و اصفهان تهدید جدی برای استان کهگیلویه وبویراحمد نیز محسوب می شود.

حسینی تصریح کرد: ۱۷ واحد مرغ گوشتی و یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۳۰ هزار قطعه ای در سطح شهرستان وجود دارد که نیازمند آموزش های لازم برای پیشگیری از شیوع انفلوآنزای مرغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار