مسعود نصرتی در جلسه هم‌ اندیشی با صنعت کاران ساختمان که در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امتیازاتی برای صنعت ساختمان در شهر وجود ندارد و باید به امورات این حوزه رسیدگی شود.
کد خبر: ۵۶۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱ 21 February 2018

تابناک / شهردار رشت در جلسه هم‌ اندیشی با صنعت‌کاران ساختمان از رونق این صنعت در سال 97 با تمهیدات این هشرداری خبر داد.

مسعود نصرتی در جلسه هم‌ اندیشی با صنعت کاران ساختمان که در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امتیازاتی برای صنعت ساختمان در شهر وجود ندارد و باید به امورات این حوزه رسیدگی شود.

شرایط رونق ساخت و ساز در سال آینده به وجود می آید

وی در ادامه گفت: وضعیت ساخت و ساز در تمام شهر های کشور از چند سال قبل با رکود مواجه است که بخشی از آن می توانست مدیریت شود اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در مدیریت شهری رشت، شرایط برای رونق این حوزه در سال های آینده به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه دولت به بهانه توجه به بافت فرسوده و تاریخی، وارد مقوله بازآفرینی شده است خاطر نشان کرد: با توجه به این علاقمندی دولت، بافت های شهری ترمیم شده و این نیز به نوبه خود مسیر تحول در صنعت ساختمان را مهیا می کند.

شهردار رشت از آماده شدن طرح تفصیلی برای ۴ منطقه خبر داد و بیان داشت: جلسات متعددی نیز برای بازنگری برگزار شده است و نظر صنعتگران در این بازنگری تامین‌ می شود.

به گفته نصرتی حدود ۲۵ هکتار قطعه تجاری و مسکونی به منطقه مسکن مهر افزوده و شرایط برای صدور پروانه و عمران این منطقه مهیا می شود.

برنامه ریزی برای صدور پروانه املاک نسقی

وی افزود: برنامه ریزی های اولیه برای صدور پروانه به املاک نسقی انجام شده است که باید تا پایان سال جمع بندی و پروانه صادر شود.

شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه فضای لازم برای رونق صنعت ساخت و ساز در رشت نسبت به دیگر شهرهای کشور مهیاتر است تصریح کرد: با افزایش محدوده ها اوضاع کنونی مطلوبتر می شود.

نصرتی گفت: در منطقه ۵ املاکی وجود دارند که به عنوان کاربری های توافقی قابلیت ورود به شهر را دارند.

طرح فروش اوراق خدمات سیال به صنعتگران ساختمان در اسفندماه / سود این خرید به جای یکسال، یک ماهه ۲۰ درصد است

وی از طرح فروش اوراق خدمات سیال به صنعتگران ساختمان در یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه در اسفندماه خبر داد و افزود: این اوراق برای صنعتگران ایجاد انگیزه کرده و مزایای مالی به همراه دارد.

شهردار رشت گفت: این اوراق تا سه سال آینده با تعرفه سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفته و سود این خرید به جای یکسال، در طول یک ماه ۲۰ درصد خواهد بود.

نصرتی ادامه داد: کسی که در اسفند ماه این اوراق را خریداری می کند در فروردین ماه ۹۷، ۲۰ درصد سود دریافت می کند.

به گفته وی، افرادی که صاحب این اوراق می شوند در زمان ابلاغ جایزه های خوش حسابی نیز از این شرایط برخوردار می شوند.

شهردار کلانشهر رشت، بیان داشت: پیشنهاد این است که شرکت های کارگزاری وابسته به بانک ها امورات خرید و فروش اوراق ها را انجام دهند تا نظم و نظام بازار توسط این شرکت های کارگزاری مدیریت شود.

نصرتی با تاکید بر نگرش بخش خصوصی در این هم اندیشی ها تصریح کرد: برای رونق در ساخت و ساز، چه در بافت مرکزی با نام بازآفرینی شهری و چه در بافت های خالی باید مزایا به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شرایط تقسیط برای شهرداری رشت چندان مهیا نیست خاطر نشان کرد : تلاش ها برای مهیا شدن شرایط تقسیط برای صنعتگران ساختمان در شهرداری رشت در حال انجام است.

شهردار رشت گفت: برای این مهم لازم است صنعتگران ساختمان در گام‌ نخست شهرداری را در کنار خود دیده و هر گونه اتفاق مثبت و منفی، پررنگ و کمرنگ را با کمک یکدیگر برطرف کنند.

نصرتی بر لزوم احترام به حرفه صنعت ساختمان افزود: ۴۰۰ نوع شغل در این‌صنعت وجود دارد که اگراین حرفه رونق بگیرد تمام این شغل ها را پرفروغ می کند.

وی ادامه داد: لازم است با اقتدار کامل بپذیریم که کوتاهی هایی در گذشته صورت گرفته است.

شهردار رشت، با اشاره به پیشنهاد خرید اوراق از سوی صنعتگران ساختمان و دریافت سود ۲۰ درصدی طی یک ماه تاکید کرد: شهرداری قصد ندارد چیزی را بر این صنعتگران دیکته کند بلکه تنها درصدد اصلاح ایرادها بوده و عقیده دارد که پیشنهادها باید از جانب سازندگان ساختمان ارائه شود.

نصرتی با بیان اینکه در راستای مهیا کردن شرایط اولیه برای بهبودی صنعت ساختمان جلسات متعددی برگزار شده است خطاب به صنعتگران این حوزه اظهار داشت: اگر این افراد پیشنهادی برای افزایش جذابیت ساخت و ساز دارند به شهرداری ارائه کنند زیرا این نهاد آمادگی دارد تا تمام مشکلات در مسیر ساخت و ساز را بر طرف کند.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده پیرامون سخت گیری اداراتی همچون آب و برق و گاز برای ارائه انشعابات به ساختمان ها گفت: این ادارات باید به هر ساختمانی در محدوده شهرداری انشعاب ارائه کنند و شهرداری برای صدور پروانه نیاز به دریافت اجازه از این ادارات ندارد.

شهردار رشت با اشاره به وجود ۲۵۰ پرونده ساختمانی از یک‌منطقه در دیوان محاسبات تاکید کرد : باید به نقطه ای برسیم که مشکلات در رشت حل شده و وارد دیوان‌محاسبات نشوند.

نصرتی گفت: سرمایه یک سرمایه گذار محترم است و اگر قرار باشد یک پرونده ساختمانی به مدت سه سال در دیوان محاسبات معطل شود ممکن است منجر به تغییر شغل سرمایه گذار شود.

به گفته وی برای حل مشکلات موجود بخشنامه هایی به ادارات مربوطه ابلاغ شده و برای حذف مشکلات اداری نیز نامه نگاری های لازم به استاندار گیلان صورت گرفته است.

شهردار رشت ادامه داد: اگر طرح فروش اوراق برای صنعتگران ساختمان جذابیت داشته باشد با موافقت آنان این طرح برای تصویب به صحن شورا ارجاع می شود و نتیجه این پیشنهاد برد- برد باید تا دو روز دیگر از سوی صنعتگران اعلام شود.

نصرتی با بیان اینکه محور لاکان در گذشته محور توسعه رشت بود خاطر نشان کرد: محدوده باغ در مجتمع کود آلی باید از این مجتمع خارج شده تا ساخت وساز به قصد گردشگری درآن رونق بگیرد.

ضرورت رونق صنعت ساختمان در شهر گردشگری

وی تصریح کرد: عرضه و تقاضای مسکن در رشت منفی نیست اما باید با جذابیت همراه باشد تا ساکنان شهرهای دیگر نیز راغب به مالکیت ملک در این شهر شوند.

شهردار رشت تاکید کرد: صنعت ساختمان به دلیل وجود صنعت گردشگری در این شهر، باید رونق ویژه ای بگیرد.

منبع: تابناک
برچسب ها: شهرداری رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار