33 هزار نفر بی‌سواد در استان قم وجود دارد
در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم بر از بین بردن بی‌سوادی مطلق و گسترش نهضت سوادآموزی تأکید شد. در گروه سنی 10 تا 49 سال بالغ ‌بر 33 هزار نفر بی‌سواد در استان قم وجود دارد که عزم و اراده‌ای استانی برای کاهش آن نیاز است.
کد خبر: ۵۶۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷ 22 February 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم به ریاست سید مهدی صادقی و با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان قم اظهار داشت: آموزش‌وپرورش استان قم باید صرفاً در روزهای خاصی از سال به اسکان زائران مبادرت ورزد، چراکه در برخی از روزها تا 60 هزار نفر نیاز به اسکان در شهر قم وجود دارد اما در بسیاری از زمان‌های دیگر مسافرخانه‌های عادی استان نیز خالی مسافر است.

عیسی رضایی افزود: آموزش‌وپرورش استان قم شایسته بوده از ساعت 10 به بعد در ایام نوروز اقدام به اسکان در سطح مدارس کند تا هتل‌های استان نیز دراین‌بین متضرر نشوند.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی استان درزمینهٔ گردشگری گفت: باید کارهایی درزمینهٔ اسکان مسافران نوروزی در استان انجام داد که بخش خصوصی درزمینهٔ هتل داری و اسکان مسافران دچار خسارت و ضرر نشوند.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان قم ادامه داد: بخش خصوصی امروز در مسئله اسکان مسافر در بین مدارس معترض و ناراضی است و باید به نحوی به این نارضایتی بخش خصوصی پاسخ داده شود، متأسفانه درزمینهٔ اسکان مسافر در تعطیلات نوروزی با بخش خصوصی همکاری و تعامل‌های لازم صورت نگرفته است.

33 هزار نفر بی‌سواد در استان قم وجود دارد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله سوادآموزی در جامعه ابراز کرد: طبق بررسی‌ها و ضوابط جهانی به ازای هر 10 دلار هزینه در آموزش‌وپرورش 15 دلار سود سهم کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمی نیا با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در برنامه ششم توسعه درزمینهٔ سوادآموزی تأکید کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید سطح باسوادی مردم را به حد معقولی برسانیم که در این زمینه نیز مبحث بی‌سوادی مطلق بسیار مهم است.

وی درصد باسوادی در استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در گروه سنی شش سال به بالا 91 درصد مردم استان قم باسواد هستند درحالی‌که در ابتدای انقلاب این آمار در حدود 51 درصد بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم بابیان عوامل مهم در میزان بی‌سوادی در استان قم عنوان کرد: آمار بالای مهاجرت به شهر قم یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش تعداد بی‌سوادان در استان قم است، سال 96 از مجموع 4 هزار فرد تحت آموزش سوادآموزی نزدیک به 500 نفر را اتباع خارجی شامل شده که بخش مهمی از آن‌ها را نیز والدین کودکان تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: طرح آموزش سواد رایانه نیز در استان قم برای دوره انتقال اجراشده تا افراد کم‌سواد و بی‌سواد با ضوابط دولت الکترونیک آشنایی‌های بیشتری داشته باشند، در گروه سنی 10 تا 20 سال، 150 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزشی شرکت داشته‌اند.

قاسمی نیا عنوان کرد: در گروه سنی 10 تا 49 سال بالغ‌بر 33 هزار نفر بی‌سواد در استان قم وجود دارد که عزم و اراده‌ای استانی برای کاهش آن نیاز است.

استاندار قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به روند قابل‌قبول فعالیت‌های قرآنی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: آموزش‌وپرورش درزمینهٔ توسعه فعالیت‌های قرآنی اقدامات مناسبی انجام داده که امری مبارک بوده است، چراکه دانش آموزان آینده‌سازان این کشور هستند که الفت و انس آن‌ها با معارف قرآنی در این عرصه بسیار ارزشمند می‌تواند باشد.

سید مهدی صادقی تصریح کرد: در مسئله اسکان مسافر در عید نوروز چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش نیست چراکه تعداد ورودی‌ها به استان بسیار بیشتر از ظرفیت تخت‌های موجود در قم است، همچنین تولیدکنندگانی که درزمینهٔ لباس مدارس در سال قبل دچار تخلفاتی بودند امسال باید حذف شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار