نشست صمیمی شهردار و رئیس شورای لنده با جمعی از جوانان
مختار مشهدی زاده شهردار لنده گفت بهره گیری از اندیشه و ایده جوانان و مشارکت آنان در مدیریت شهری و نیز ابراز حمایت از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... در شهر را از اهداف تشکیل این جلسات برشمرد
کد خبر: ۵۶۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 23 February 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد در این نشست شهردارلنده ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی وضعیت شهر در زمینه های مختلف با همفکری و همدلی نیروهای جوان است.

مختار مشهدی زاده شهردار لنده گفت: بهره گیری از اندیشه و ایده جوانان و مشارکت آنان در مدیریت شهری و نیز ابراز حمایت از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ... در شهر را از اهداف تشکیل این جلسات برشمرد.

شهردار لنده در نشست با جوانان گفت : رویکرد جدید شهرداری رویکردی فارغ از مسائل طائفه ای ،قومیت و مسائل سیاسی است و مسیری که برای اداره راه به شخصه انتخاب کردم مسیری است که ختم به رضایت شهروندان لنده ای شود و این محقق نخواهد شد جز با نگاه عدالت محوری که در این راه از ایده های ناب نخبگان، جوانان و شهروندان استقبال میکنیم.

شهردار لنده در سخنان کوتاهی تلویحا به کارهای انجام شده در مدت دوماهه مسولیت خویش اشاره کرد و مهمترین این کارها را ترمیم نقاط حادثه خیز ، آماده سازی کنده کاری های کوچه، خیابان و معابر، زیبا سازی شهر از طریق گل کاری و رنگ آمیزی جداول ، جدول گذاری در سطح شهر و شهرک ها ،ساماندهی کشتارگاه دام ، ساماندهی محل دپوی زباله ها و برخی اقدامات اداری در راستای انضباط اداری دانست .

مشهدی زاده که در اولین گفتگوی رسانه ای خود در روزهای ابتدای انضباط اداری ،تکریم ارباب رجوع و شفافیت مالی را سه شعار کاربردی خود عنوان کرده بود گفت : ازهمان روزهای ابتدای در نشست های مختلف که داشتم بر این سه مقوله تاکید داشتم و خوشبختانه اگر چه ابتدای راه هستیم ولی در مبحث مالی امروز به شما می گویم حتی یک خودکار بدون اجازه و بدور از طی کردن مراحل قانونی خریداری نمیشود .

وی با اشاره به پاک سازی هر عمل غیره متعارف در مقوله مسائل مالی مربوط به شهرداری بیان داشت: به عنوان مثال کارخانه آسفالت شهرداری که باید منبع درآمد پایداری برای شهرداری باشد با اینکه قیر و شن و گازوئیل و هر نیاز دیگری را شهرداری برای این کارخانه ساپورت می کرد و لذا سندی دال بر واریزی وجهی به حساب شهرداری از سوی پیمانکارانی که کارخانه را اداره میکردن ندیدم ، و مهم تر آنکه همان کسانی که این کارخانه با همه امکانات را در اختیار داشتن و ملیون ها درآمد زایی کردند امروز ادعای طلبکاری به بهانه های مختلف از جمله خرید فلان قطعه در فلان سال را دارند.

شهردار لنده با بیان این نکته که کشتار گاه لنده به مانند کارخانه آسفالت فقط به نام شهرداری بودند و هیچ سندی دال بر ورودی هزینه ای به حساب شهرداری از این کشتار گاه هنوز ندیدم نیز گفت : کشتار گاه دام سبک لنده با هزینه های شهرداری سالها پیش احداث و به بهره برداری رسید و وقتی از بیرون به آن نگاه کنیم تصور براین است که منبع در آمدی برای شهرداری است ولذا خوب است بدانید در مدت چندین سال از تاسیس این کشتار گاه به مصداق کارخانه آسفالت اگر چه نیروی انسانی را شهرداری حق الزحمه اش را پرداخت میکرد، و پول آب و برق و ایاب ذهاب به عهده شهرداری می بود و هزینه کشتار از قصابان گرفته میشد ولذا این مکان هیچ سودی برای شهرداری نداشت و هیچ هزینه ای از محل درآمد کشتار گاه تا امروز وارد حساب شهرداری نشده است و از همه مهمتر یکی از چالش های شهرداری وکشتارگاه لاشه های گوشتی بود که در صندوق عقب ماشین ها و وانت بارها انتقال به شهر داده می شدند و در این چند سال ضمن اعتراض مردمی به کرات این موضوع از سوی شورای سلامت شهرستان مطالبه میشد.

وی با اشاره به ساماندهی کشتار گاه لنده گفت : کشتار گاه دام سبک به بخش خصوصی واگذار ، هیچ حقوقی از طرف شهرداری به پیمانکار داده نمیشود، ماهیانه پیمانکار مبلغی را به حساب شهرداری واریز می نماید و پول آب ، برق و غیره با پیمانکار است و ضمن آن مهمترین چالش آن ماشین مخصوص حمل لاشه گوشت بود که خریداری شد.

مختار مشهدی زاده بازار هفتگی شهر را یکی دیگر از مکان های عنوان کرد که نحوه مدیریت آن نیاز به ساماندهی اساسی داشت و دراین راستا عنوان کرد : در زمینه بازار هفتگی به این نکته بسنده میکنم که مبلغ واریزی بحساب شهرداری در حال حاضرتماما با پرداخت قبض انجام میشود و از گرفتن هرگونه وجهی به صورت دستی خودداری خواهد شد. و ین تضمین به شهروندان را می دهم درآمد حاصل ازاین مکان قابل قیاس با سنوات گذشته نباشد و بسیاری از مشکلات شهری از محل اعتبار همین بازار تامین شود.

مشهدی زاده در این بخش از سخنان خود به انضباط اداری حاکم در شهرداری اشاره و دراین راستا گفت : یکی از شعار های بنده انضباط اداری بود و در حال حاضر این مهم با تدابیر اندیشیده شده از جمله تعاریف چارت سازمانی و توجیه همه کارشناس مسولین واحد های مختلف و نیروهای خدماتی

به کمک عواملی ازجمله برگزاری نشست های اداری با ارائه ایده و پیشنهادات کارکنان و اعضای شورا اسلامی ، تشویق و تنبیهات اداری بحمداله مشهود است و در آینده نگاه به شهرداری یقینا تغییر خواهد کرد و انشالله این تغییر در نحوه اداره واحد های مختلف ختم به رضایت ارباب رجوع های میشود که روزانه با این نهاد ارتباط دارند و رضایت آنان مهمترین خواسته شهردار و شورای شهر است .

مشهدی زاده ارتباط سازنده با ادارات و نهادهای دیگر ، حضور در بین مردم محلات مختلف و ارتباط سازنده با رسانه های شهرستان را موثر در پیشبرد اهداف شهرداری و شورای شهر دانست.

در ادامه نشست مجتبی محمدی مشاور امورجوانان فرماندار لنده با تشکر ازبابت برگزاری این جلسه گفت : جلسه ی بسیار خوب و صمیمی ای برگزار شد و شهردار تا حد امکان به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند و نظرات را پذیرا بودند.
محمدی افزود : برگزاری این جلسات باعث شناخت نقاط ضعف و قوت شهر ، مردم و  مسئولین شهر می شود و استمرار این جلسات قطعا می تواند خروجی های خوبی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است برنامه نشست مسولین با جوانان در این شهرستان با هدف ایجاد همدلی میان مدیران و جوانان و تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه در قشر جوان و به همت مشاور امور جوانان فرماندار مدتی است در لنده انجام میشود .

گزارش"مجید مرادی 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
در دیشموک شهردار داره فاجعه به بار می آورد
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
درود بر شهردار لنده
لطفا از دست مزد کارگرهای روز مزد شهرداری بگو
چرا باید حتی حق ضعیفترین انسانهای این شهر خورده بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
....... فکر میکنه همه کار باید خودش انجام بده. حتی خرید یک خودکار! آدم اگر فکرهای بزرگ داشته باشه و ایده های خوب، کارهای کوچیک اینجوری رو واگذار میکنه. آدمی که کار بلد نیست میچسبه به این چیزا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار