مدیر یکی از مدارس شهر یاسوج در اقدامی جالب با همکاری دانش آموزان و دعوت از یکی از آتش نشانان ، اقدام به برگزاری چهارشنبه سوری متفاوتی نمود.
کد خبر: ۵۷۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 14 March 2018

چند سالی است که چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) به عنوان یکی از چالش های اجتماعی مطرح می شود به گونه ای که از چندین هفته قبل دستگاه های مختلف با جدیت به دنبال برنامه ریزی برای به حداقل رساندن معضلات این روز هستند. در این بین علاوه بر برنامه های تبلیغی صدا و سیما و رسانه ها ، برخی از کسانی که دغدغه فرهنگی در این خصوص دارند هم به نوبه ی خود اقداماتی انجام می دهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر یکی از مدارس شهر یاسوج در اقدامی جالب با همکاری دانش آموزان و دعوت از یکی از آتش نشانان ، اقدام به برگزاری چهارشنبه سوری متفاوتی نمود.

بنا به گفته خانم یزدان پناه مدیر دبیرستان  به مناسبت چهارشنبه سوری و آشنایی دانش آموزان با پیامدهای بد استفاده ناصحیح از اجرای این مناسبت ، از ملکیان معاونت آتش نشانی شهر یاسوج  جهت آموزش عملی دانش آموزان دعوت نمود.
ملکیان در این برنامه به عنوان یک آتشنشان دقایقی را برای دانش آموزان در خصوص مشکلات و خسارات های جانی و مالی چهارشنبه سوری های با استفاده از مواد محترقه بیان کرد.
بنابر این گزارش ، در ادامه مراسم یاد آتشنشانان جانباخته در حادثه پلاسکو و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج   با روشن نمودن شمع گرامی داشته شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در پایان این مراسم میثاقنانه ای با این مضمون با آتش نشانان منعقد شد:
"مواظب باش چهارشنبه سوری برق چشمات رو با آتیش اشتباه نگیر. "  
ما کارکنان ، دبیران و دانش اموزان دبیرستان حضرت بتول (س) با احترام به آیین نیاکان خویش در نکوداشت چهارشنبه سوری و به پاس زحمات آتش نشانان فداکار ایران زمین میثاق می بندیم که:    
1_آیین زیبا و کهن چهارشنبه سوری را به خوبی پاس بداریم.      
2_در این آیین ، تنها به رسم گذشتگان خود از آتشی مختصر و ایمن گذر کنیم.    
3_ از خرید و فروش، نگهداری و بکاربردن هرگونه ماده منفجره مانند ترقه،نارنجک دستی و موارد سازنده انها توسط خود و اعضای خانواده خوداری نماییم.    
4_ در گسترش فرهنگ چهارشنبه سوری ایمن و با شکوه کوشا باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
مجلس عزا در چهار شنبه سوری
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
بچه ها رو چرا رو زمین نشوندن؟
مگه سالن اجتماعات ندارن؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
اون سور آخر چهارشنبه سوری یعنی جشن، مثلا!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار