علیخانی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران، گفت: شهرداری تهران در دوره گذشته، بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای دوره کنونی به ارث گذاشته است و لازم به ذکر است که برای اتمام پروژه های دوره قبل به اعتباری به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.
کد خبر: ۵۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 23 October 2017
"محمد علیخانی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران در پاسخ به این پرسش که شورای شهر تهران چه برنامه های برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا دارد، اظهار داشت: شورای شهر سیاست گذار است و اهداف و راهبردها را تعیین می کند و شهرداری آن را اجرا می کند.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد حمل و نقل روان هستیم و امیدواریم بتوانیم که ترافیک شهر تهران را کاهش دهیم.

علیخانی در ادامه بیان کرد: شورای شهر برنامه ها را ارائه می دهد و این شهرداری است که بایستی راهکارهایی در خصوص اجرای برنامه ها را به کار می گیرد.

این عضو شورای پنجم شهر تهران، تصریح کرد: شهر تهران در دو بخش مورد ظلم قرار گرفته است که بخشی از آن مربوط به سیاست های کلان کشور است و اقتصاد بیمار و مهاجرت مردم برای اشتغال به تهران، بخش دیگری از این معضلات است. 

علیخانی افزود: همین معضلات، بر افزایش آلودگی هوا و ترافیک تأثیر گذار است. 

وی بیان داشت: طرح جامعی در خصوص کاهش ترافیک و آلودگی هوا تدوین شده است که می توانیم که با اجرای آن، یک سری اقدامات مثبت در تهران رخ خواهد داد. 

مترو نیازمند 22 هزار میلیارد تومان اعتبار 

علیخانی با اشاره به کارهای عمرانی ای که در شورای چهارم رخ داده است، گفت: در شورای چهارم یک سری کارهای عمرانی در تهران صورت گرفته است که از برنامه جلو هستند ولی در بخش حمل و نقل و عمومی، کارهای صورت گرفته، طبق برنامه عقب هستند. 

وی افزود: متروی تهران طبق برنامه جلو نرفته و از برنامه عقب است. 

علیخانی تصریح کرد: برای تکمیل خطوط فعلی مترو در حال حاضر، به اعتباری به میزان 22 هزار میلیارد تومان نیاز داریم. 

این عضو شورای شهر تهران، گفت: شهرداری تهران در دوره گذشته، بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای دوره کنونی به ارث گذاشته است و لازم به ذکر است که برای اتمام پروژه های دوره قبل به اعتباری به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و به عبارتی در حال حاضر به اعتباری به میزان 60 هزار میلیارد تومان نیاز داریم. 

وی تأکید کرد: 2 هزار واگن برای خطوط مترو نیاز داریم که با ورود این تعداد واگن به شبکه متروی تهران، میزان مسافرت های درون شهری از 2 میلیون مسافرت کنونی به 6.7  میلیون مسافرت در روز خواهد رسید. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران در ادامه بیان داشت: در بخش اتوبوسرانی به 2000 هزار دستگاه اتوبوس نیازمندیم که با به کاری گیری آنها در خطوط بی آر تی می توانیم بخش حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. 

علیخانی افزود: لازم است که در خصوص نوسازی اتوبوس های بی آر تی اقدام شود و البته کمتر از یک درصد میزان آلودگی هوای شهر تهران، مربوط به اتوبوس های بی آر تی است.  
این عضو شورای شهر در ادامه گفت: آلودگی تهران فقط مربوط به خودرو نیست و سوخت های فسیلی، در آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارند. 

وی افزود: بایستی در ساختمان ها و برج های تهران از انرژی خورشیدی استفاده کنیم و تا میزان استفاده از سوخت های فسیلی کاهش پیدا کند و این می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها و برج های شهر استانبول ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد و ما هم بایستی با این سیاست پیش برویم تا بتوانیم انرژی خورشیدی را در ساختمان ها و برج هایی که تازه ساخته می شوند را به کار ببریم. 

قیمت بلیت مترو و بی آر تی واقعی نیست 

علیخانی در پاسخ به این پرسش که اعضای لیست امید که توانستند به شورای پنجم راه پیدا کنند؛ موظف هستند که کار خود را به نحو احسن انجام دهند و اگر این چنین نشود در انتخابات دوره ششم شورای شهر، مردم به اعضای شورای پنجم، رای نخواهند داد، گفت: ما در شورای پنجم اهداف و برنامه ها را مشخص کرده ایم و کمیسیون ها هم پیگیر وظایف خود هستند.

وی افزود: قطعأ با برنامه و اهدافی که در شورای پنجم داریم، بایستی اتفاقات جدیدی در شهر تهران رخ بدهد. 

علیخانی در پاسخ به این پرسش که برای تشویق بیشتر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از استفاده از وسیله نقلیه عمومی، بهتر نیست که بلیت های رایگان توسط شهرداری در اختیار این قشر قرار بگیرد؟ گفت: شهرداری در حال حاضر از وضعیت مالی بدی برخوردار است و بدهی فراوانی دارد.

وی افزود: قیمت بلیت بی آر تی و مترو یک قیمت واقعی نیست و بصورت سوبسید به شهروندان ارائه می شود.

علیخانی در پایان بیان داشت: اگر شهرداری تهران با این وضعیتی که دارد و بخواهد بلیت رایگان در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دهد ورشکست خواهد شد.  

  

شهرداری تهران وارث 30 هزار میلیارد بدهی / شهرداری نیز از حمایت نیازمندان پا پس کشید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار