بازدید 22152
پیمانه اقتصادی

وزیر صمت: شرمنده ایم که نتوانستیم خودرو باکیفیت تولید کنیم/ نماینده مجلس: با ۱۰ هزار دلار به راحتی می‌توان خودرویی با کیفیت خرید/ خبر مهم برای متقاضیان خودرو‌های با موعد تحویل مهرماه / ثبت دادخواست علیه یک خودروساز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۵ درصدی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت، صادرات پتروشیمی ایران افزایش هم داشته است، اتهام زنی بحرین علیه بانک‌های ایرانی، گاز خانگی در زمستان قطع نمی‌شود، نماد‌های پربیننده بورس مشخص شدند و چشم‌انداز مبهم طلای سیاه به خاطر ویروس کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 30 October 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت ۵ درصدی قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت، صادرات پتروشیمی ایران افزایش هم داشته است، اتهام زنی بحرین علیه بانک‌های ایرانی، گاز خانگی در زمستان قطع نمی‌شود، نماد‌های پربیننده بورس مشخص شدند و چشم‌انداز مبهم طلای سیاه به خاطر ویروس کرونا را در بر دارد.

با ۱۰ هزار دلار به راحتی می‌توان خودرویی با کیفیت خرید

لطف الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره انتقال پروسه قیمت‌گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت از مصرف‌کننده، گفت: تعیین قیمت خودرو موضوع پیچیده‌ای است که شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده به آن جامع، توجهی نمی‌کند؛ خودروسازان دارای شرکت‌هایی هستند که فقط هیات مدیره دارد و این موضوع موجب افزایش هزینه‌های سربار این شرکت‌ها می‌شود. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سربار خودروسازان، افزود: اگر در حال حاضر قیمت خودرو را به قیمت جهانی با نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم، خودروی ۳۰۰ میلیونی در ایران حدود ۱۰ هزار دلار می‌شود، با ۱۰ هزار دلار به راحتی می‌توان خودرویی با کیفیت و مرغوب خریداری کرد که با خودروهای تولید داخل قابل مقایسه نیست.

به نقل از  خانه ملت، در شرایط کنونی مردم، خودرو با قیمت جهانی خریداری می‌کنند، در حالی‌ که کیفیت آن همانند فرغون‌های چهارچرخ است که این امر گواه هزینه‌های سربار بسیار خودروسازان است. نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آب، برق، گاز، مواد اولیه، دستمزد کارگر و... در ایران ارزان است، ادامه داد: هرچند خودروسازان مطرح می‌کنند تولید خودرو به صورت میانگین ۲۵ درصد ارزبری دارد و ۷۵ درصد آن از داخلی است، اگر ۱۰۰ درصد تولید آنها را نیز ارزبر بدانیم، کیفیت خودرو ۱۰ هزار دلاری در دنیا با آنچه در کشور تولید می‌شود قابل مقایسه نیست.

خبر مهم برای متقاضیان خودرو‌های با موعد تحویل مهرماه

در ادامه واکنش ها به انتشار خبری مبنی بر " صدور دعوتنامه برای محصولات سایپا با قیمت‌های جدید"  امشب سازمان حمایت اعلام کرد که خودروهای موعد تحویل مهرماه سایپا، مشمول افزایش قیمتی که  مجوز آن جدیدا از سوی شورای رقابت صادر شده است، نمی شوند و شرکت سایپا نسبت به اصلاح دعوتنامه های ارسالی مهرماه اقدام خواهد کرد. /باشگاه خبرنگاران

ثبت دادخواست علیه یک خودروساز

دادخواستی در ایالات‌متحده علیه شرکت ژاپنی سوبارو به ثبت رسیده است که در آن ادعا می‌شود این خودروساز قادر نبوده در فراخوان پیشین خود برای رفع نقص پمپ سوخت برخی از مدل‌ها، تمامی خودروهای دارای این مشکل را پوشش دهد. در این دادخواست ذکر شده است که پمپ‌های سوخت به نوعی طراحی می‌شوند که حداقل برای ۱۰۰ هزار مایل کار کنند، در حالی‌که پمپ سوخت استفاده شده در برخی از مدل‌های سوبارو به سرعت از کار می‌افتند و رانندگی را به تجربه‌ای خطرناک برای سرنشینان بدل می‌کنند. مدل‌هایی که در ماه آوریل در ایالات‌متحده فراخوان داده شدند شامل سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۹، سوبارو اوت‌بک ۲۰۱۹، سوبارو لگسی ۲۰۱۹ و سوبارو اسنت ۲۰۱۹ هستند. با این حال در این دادخواست مدل‌های دیگری از سوبارو نیز ذکر شده‌اند که دارای همین نقص هستند اما فراخوان داده نشده‌اند که این مدل‌ها عبارتند از فورستر، کراس‌ترک و دبلیو آر ایکس. /دنیای اقتصاد

وزیر صمت: شرمنده ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت معدن تجارت گفت: متاسفانه در حوزه صنعت خودرو عقب افتادگی و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته ایم که این رویه نتیجه تحریم هاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. بابت خودرو‌های بی کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم. امیدواریم در جهت ساخت داخل بهتر حرکت کنیم و در زمینه خودرو تصمیمات خوبی می‌گیریم و شرکت های دولتی را باید ایجاد کنیم.

افت ۵ درصدی قیمت دلار در هفته ای که گذشت

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، در هفته‌ای گه گذشت نرخ فروش هر اسکناس آمریکا با کاهش ۵.۸۷ درصدی به رقم ۲۷۷۵۰ تومان و هر یورو نیز با افت ۶.۴۳ درصدی به رقم ۳۲۶۵۰ تومان رسید. به گفته فعالان بازار ارز، مهم‌ترین دلیل کاهش نرخ ارز، افزایبش عرضه اسکناس از سوی بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی است.

صادرات پتروشیمی ایران افزایش هم داشته است

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد، چندین فرد و نهاد از جمله شرکت‌های واقع در چین را به اتهام ارتباط با بخش پتروشیمی ایران تحریم کرده است. در این ارتباط فریبرز کریمایی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تحریم‌ها از جمله تحریم جدید امریکا هیچ تاثیری در روند صادرات محصولات پتروشیمی ایران نخواهد داشت، اظهار داشت: پتروشیمی ایران پیش از این نیز تحریم بود اما در روند صادرات تغییری بوجود نیامد، بنابراین از این بابت جای نگرانی نیست. وی افزود: تحریم‌ها وقتی برای چندمین بار تکرار می ‌شود دیگر اثرگذار نخواهند بود، گفت: امسال علیرغم تحریم حجم صادرات محصولات پتروشیمی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر هم شده است. هر چند به لحاظ ارزش به خاطر کرونا کمتر بوده، به لحاظ حجمی افزایش قابل توجهی داشته‌ایم. عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایی پتروشیمی تاکید کرد: وقتی یک اتفاقی برای چندمین بار تکرار ‌می‌شود اثرگذاری خود را نیز از دست می‌دهد. بنابراین تحریم اخیر نیز خللی در صادرات محصولات پتروشیمی ایران ندارد.

اتهام زنی بحرین علیه بانک های ایرانی

به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین، دادگاه عالی این کشور از محکومیت تعدادی از مدیران فیوچر بانک به پنج سال حبس و پرداخت یک میلیون دینار بحرین جریمه خبر داده است. مقامات بحرینی با طرح اتهام واهی علیه بانک های ایرانی مدعی پولشویی میلیاردها دلار توسط بانک مرکزی ایران از طریق شعب بانک فیوچر در کشور بحرین شده و آن را ناقض قوانین دانسته اند. دادگاه بحرینی در مجموع ۳۷ میلیون دینار بحرین جریمه علیه بانک مرکزی و تعدادی از بانک های ایرانی اعلام و هم چنین دستور به استرداد ۱۱۲ میلیون دلار از وجوهی داده که به ادعای مقامات این کشور، غیرقانونی منتقل شده است. از زمان آغاز تحقیقات تاکنون مقامات بحرینی ۲۸۱ میلیون دینار بحرین جریمه در پرونده فیوچر بانک اعلام کرده اند و به گفته آن ها تحقیقات در خصوص نقض قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه دارد. /ایسنا

گاز خانگی در زمستان قطع نمی‌شود

وزیر نفت گفت: هرچند شاید مشکلاتی در تامین گاز وجود داشته باشد، در هیچ شرایطی اجازه قطعی گاز خانگی را در زمستان پیش روی نخواهیم داشت. بیژن نامدار زنگنه در عین حال مردم را به صرفه جویی فراخواند چراکه مصرف بی رویه تجاوز به حقوق دیگران است. وی همچنین در خصوص نحوه تامین گاز مود نیاز نیروگاه‌ها در زمستان، افزود: نیروگاه‌ها برای چرخاندن چرخ خود از تلفیق و ترکیبی از سوخت مایع و سوخت گاز استفاده می‌کنند.

نمادهای پربیننده بورس مشخص شدند

در چهار روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای تولید نیروی برق آبادان، ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه گذاری سیمان تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. همچنین شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۷ آبان) به عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۹.۵ درصد افت داشت. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۹۳ هزار و ۸۷۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۷۹ هزار و ۹۶۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۵۸ هزار و ۳۱ واحد به عدد ۲۴۶ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

چشم‌انداز مبهم طلای سیاه به خاطر ویروس کرونا

به نقل از راشاتودی براساس آمار‌های گمرک روسیه، میزان صادرات نفت خام این کشور در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست ۸ درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش، بیشتر دوره‌های ماه آگوست، روسیه پایبند به تعهدات توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار بوده است. البته استثنائاتی هم وجود داشته؛ مثلا ماه مارس و اوایل ماه آوریل کامل متعهد به این تعهدات نبوده است و این مربوط به زمانی می‌شود که روسیه و عربستان در مورد چگونگی عرضه نفت در بازار اختلاف نظر داشتند، چون تقاضا به واسطه شیوع بیماری کووید ۱۹ کاهش یافته بود. کاهش عرضه نفت روسیه از ماه می ۲۰۲۰ روند کاهشی داشته که به نظر می‌رسد، بسیار کمتر از توافق اوپک شده بود. میزان صادرات نفت خام روسیه از نظر ارزشی هم به دلیل کاهش قیمت نفت افت کرده است.

براساس آمار‌های گمرک روسیه، در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست ارزش صادرات نفت روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸.۹ درصد افت کرد که معادل ۴۸.۸ میلیارد دلار است. در حال حاضر اقتصاد روسیه از تبعات ناشی از افت قیمت نفت رنج می‌برد. درآمد نفت روسیه به خاطر کاهش قیمت این ماده خام افت کرده است.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هفته گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های توافق اوپک پلاس، صادرات نفت ۱۶.۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد شد. نواک همچنین با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۳ میزان صادرات نفت این کشور به سطح قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهد رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید نفت خام در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد. نواک همچنین هرگونه افزایش صادرات در سه سال آینده را منوط به میزان تقاضا در بازار‌های جهانی و قرارداد توافق کاهش نفت اوپک پلاس دانست. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم هفته گذشته اعلام کرد، حتی در صورت کاهش بیشتر نفت از سوی اوپک پلاس، از توافق با کشور‌های صادرکننده نفت خارج نخواهد شد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
اینکه آقای وزیر به خاطر عدم ارائه خدمات مناسب به مردم شرمنده هستند، ارزشمند و قابل تقدیر است. اما این خودروهای بی کیفیت از سالها قبل یعنی از دورانی که هنوز نه تحریمها تا این حد گسترده و نه روابط با با دیگر کشورها تا این حد تیره شده بود، تولید میشد. مشکل مربوط به چند سال اخیر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
كجاش ارزشمنده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
این شرمندگی چه دردی از مردم دوا میکنه آقای وزیر؟!!!تا کی میخواهین بخاطر منافع دو شرکت خودرو سازی خون مردم را توی شیشه بکنین؟!!!چرا مردم باید هزینه حقوق های ده ها ملیونی مدیران این شرکت ها را بدهند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
این دو شرکت خودرو سازی مردم را گروگان منافع خودشون گرفته اند و تاوان ریخت و پاش و ناکارامدیشان را مردم باید بدهند!!!چرا تعدیل مدیر و نیرو نمیکنند؟!!
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
کاش که درد یکی بود



درمان هم یکی
ناشناس
| Australia |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
همزمان با اين شرمندگي ايشان موافقتان را با افزايش ٢٥ درصدي قيمت اعلام كردند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
آخه قدیم تر ها اگر شما از بنگاه سر کوجه آقای احمدی نژاد خودرو می خریدین کیفیتش بالاتر بود.
یادتون نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
دشمنت شرمنده آق وزیر
وزیر صمت نیازی نیست عذر خواهی برای خودروی بی کیفیت و گران قیمت نماید. فعلاً همه تولیدات دولت گران و بی کیفیت است. اگر در ایران، قیمت خودرو به قیمت ۵ سال پیش بر گردد، به تبع آن همه چیز ارزان می شود. بهتر است به جای عذر خواهی اجازه بدهند به کسانی که انواع کالاها را صادر و نمی توانند ارز برگردانند، خودروهای مناسب دست دوم تا حداکثر ۵ سال پیش را وارد و لوازم خانگی که در مدت ۶ ماه گذشته ۳ تا ۵ برابر شده را نیز وارد نمایند و ملت را از این گرانی کشنده که از کرونا برای ملت بدتر است، نجات بدهند. و دولت محترم که عملاً خدمات و تولیدات خود را بر اساس دلار قیمت گذاری کرده و زندگی را بر این ملت مظلوم شهید داده سخت کرده، به پول ملی بر گردد. و هزینه ها را با پول ملی مقایسه نماید نه دلار چرا که در آمد مردم بر اساس درآمد جهانی و دلار نیست. بلکه ریال است.
قیمت جاروبرقی ایرانی یک سوم قیمت نمونه مشابه اروپایی و کره است ولی خودروی ایرانی با قیمت خودروی اروپایی و کره ای به دست مردم میرسد که واقعا جای سوال دارد؟!
قیمت های کارخانه نیز عملا کمکی به مصرف کنندگان نمیکند، چون خودرو با قیمت کارخانه به مصرف کننده نمیرسد.
بابت عذرخواهی بهتر است ورود خودرو را آزاد کنید تا اینها حساب کاردستشون بیاد. موقعیکه رقیبی ندارند بدیهی است همین بساط است. اینقدر در همین سایت این مطلب نوشته شده که همه میدانند.
در همین گرجستان زمانیکه پراید 20میلیون تومان بود بنزمتالیک عالی دست دوم دربهترین حالت 20میلیون تومان بود
۱۰۰۰۰هزار دلار برا نماینده چیزی نیست میشه ۳۰۰ میلیون
اقای وزیر شرمندگی شما باید حالا حالاها ادامه داشته باشه چون هنوز هم خودروی بی کیفیت زیر نظر شما تولید می شه و شرمندگی دوم شما هم باید به خاطر قیمت این خودروهای بی کیفیت باشه که روز به روز زیر نظر جنابعالی افزایش پیدا می کنه....
ماهم شرمنده ایم که دیگه نمیتونیم رای بدیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما هر طور خواستيد مي توانيد رفتار كنيد ولي ما راي مي دهيم محكم هم راي مي دهيم چون اهل اين كشور هستيم.
ما هم شرمنده ایم که دیگه به شما اعتماد نخواهیم کرد
درود
اقای وزیر اول باید شرمنده روغن خوراکی باشد..نه خودرو...
وزیر صمت: شرمنده ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ ......................... ایا این شرمندگی جبران تلف شدن جان و مال مردم را می نماید؟ ایا خسا راتی که خودرو سازان به مردم وجامعه وارد کردند قابل جبران است؟
اقای وزیر تو حقوق به دلار می گیری ولی ما به ریال هم زوری
آقای وزیر میشه به جای شرمنده بودن کاری انجام دهی؟
جناب وزیر من معدرت میخوام که خودروها. بی کیفیت هستند.
شرمندگی ها شروع شد تا انتخابات بعدش ...
فرغون‌های چهارچرخ
وزیر صمت: شرمنده ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم!!!!!!!!!!!!!!!
می بخشید آقای وزیر نتواستید یا نخواستید؟ کجای کار می لنگد؟ از مردم، صنایع دفاع، سپاه، نبروی هوایی، دریایی و زمینی کمک بخواهید فکر نمی کنم کسی به شما جواب منفی بدهد اگر برای یک کار ملی کمک بخواهید!!!!!!!!!!!!!!
آقای وزیر نباید شرمنده بود باید حداقل قیمت رو برای همین بی کیفیت ها حفظ میکردید
حالا هم باید کاری کنید نه اینکه شرمنده باشید
از دهه چهل تا دهه شصت خودرو شاخص در ایران پیکان بود بدون هیچ تغییری آیا اون موقع هم تحریم بود؟
آقای نماینده چرا فقط محصولات را به قیمت جهانی حساب میکنید چرا مهندسان و کارگران خودروسازهای به قیمت جهانی حقوق نگیرند؟
چرا آب و برق و سایر خدمات خودروسازها را به قیمت جهانی حساب نشود؟؟؟؟؟
حقوق ها به ریال پرداخت میشود ولی میخواهند محصولات را برحسب دلار بفروشند خیلی زرنگند
از کارگر و امکانات ارزان قیمت استفاده میکنند ولی محصولات را گران میفروشند دولت صنایع را به مفت خوری عادت داده و هیچگونه قدرت رقابتی ندارند و کاملا فشل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
اتفاقا بزرگترین مشکل خودرو سازها حقوق بالای پرداختی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
شما که در این کارخانه ها کار میکنی وسط دعوا نرخ تعیین نکن!!!
ماموریت وزیر جدید هم فقط سازماندهی گرانی هاست قرار نیست کاری برای مردم انجام شود قرار نیست به نابسامانی ها پایان داده شود
اقای وزیر عذرخواهی زمانی ارزشمند هست که از بی کیفیتی خودرو به خودروی باکیفیت وروزتحویل مردم دهید وگرنه عذرخواهی فقط بازی باکلمات هست درضمن اقای وزیر شماهم راهی به جایی نمیبرید چون سیاست دراین هست که برای کسری بودجه افزایش قیمت خودرو و..... وارز را داشته باشند ومتاسفانه مردم هم ازاین افزایش قیمت استقبال میکنند تا زمانیکه مردم حریص وباولعی درکشور داشته باشیم وازمسئولان کالاهای باکیفیت وباقیمت مناسب مطالبه نکنند باید گفت خلائق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
میخواستم کامنت بذارم دیدم اصل مطلب را گفتی . هر چند تابناک هم خیلی وقت ها نظرات تند و تیز را برای مصلحت خودش سانسور میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
تامين كسري بودجه هيچ ربطي به قيمت خودرو ندارد، در حال حاضر قيمت خودرو كارخانه كمتر از نصف قيمت بازار است در حاليكه خودروساز روز به روز زيان انباشته اش زياد مي شود.
آقای وزیر خودرو سازها نیازی به بهبود کیفیت ندارند وقتی دولت یک بازار کاملا انحصاری برای آنان فراهم کرده و مشتریان صف کشیدن ، با کدام منطق باید کیفیت را بهبود بخشند؟
خواهش میکنم شکست نفسی نفرمایید و خودتان را به زحمت نیندازید بخصوص هنوز صندلی وزارت آب بندی نشده ما انتظار زیادی نداریم به همین تابوتهای مرگ که با کرونا مسابقه گذاشته اند هم راضی هستیم....
یک زمانی میگن تحریمها موثر است و آدرس میدن برای لعنت فرستادن و یک زمانی هم میگن تحریمها موثر نیست واقعیت این است که مشکلی که مطمئنا موثر است سومدیریت است
وقتش هست یه دستی سر و روی این خانه کلنگی بکشید. اصلا بهتر نیست همه شرکتهای خودروسازی را جمع کنیم تو بم در کنار مدیران خودرو.کرمان موتور.و.... تا از قابلیتهای هم بهره ببرند و رقابت کنند باهم ؟
هرچقدر هم بخواهید تعدیل نیرو کنید و وسایل جدید بخرید و قرار دادهای ملیارد دلاری هم ببندید با فروش یک ذهم زمینای ایران خودرو تهران درمیاد
میدونین متری چند هست؟
درصورتیکه نیازی نیست حتما یک کارخونه به این گرونی وسط پایتخت باشه
مردم عادي حقوقي معادل ١٠٠ تا ٢٠٠ دلار دارند بعد چجوري ١٠ هزار دلار پول بدهند؟
چند سال دیگر ، وزیری دیگر : شرمنده مردم نجیب ایران هستیم باب این حلبی ها .
شرمنده ایم ولی باز هم تولید میکنیم
والا تو این کشور همه مسئولین ابراز شرمندگی می کنند پس چه کسی می خواد وضعیت نابسامان مملکتو اصلاح بکنه؟
شرمنده ایم که واسعه این مردم بی نوا نمیشه خودرو. به جای این عذرخواهی ها یا مرزها رو باز کنید و یا خودرو ارزان قیمت با کیفیت در دسترس مردم قرار دهید. با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه. اگر کل مسئولین هم عذرخواهی کنن این مردم بی نوا ماشین دار نخواهند شد.
وای باورم نمیشه ماهم مثل ژاپن مسئولایی داریم که معذرت میخوان اما یه فرق کوچیک دارن؛ ژاپنیا به جز معذرت٬ اشتباهات و کم‌کاریاشونم جبران میکنن!
شما شرمنده نباش آقاي وزير
من ساده نگر بايد شرمنده باشم كه هر چیزی را به عنوان خودرو بهم نشون دادند و هر قيمت فضايي رو كه تمايل داشتند با هر شرايطي كه مي خواستند در معرض فروش گذاشتند و من براي خريدش به انواع و اقسام لطايف الحيل متوسل شدم و سرمايه زندگيمو ريختم تو حلق اينها
اگر از روز اول فرغونها رو تحريم مي كردم الان اونها سوار نبودند و من پياده
از قديم گفتن خلايق هر چه لايق
شايد اين ضرب المثل مصداق حال امروز من يكي باشه
رییس تویوتا این سبک عذرخواهی راببینه کپ می کنه!نه پرداخت خسارتی نه توقف تولیدبی کیفیت ونه تجدیدنظردرقیمت محصول!!
شرکت دولتی لازم نیست. بخش خصوصی را درست هدایت کنید. سیاست ها و قوانین و ضوابط در همه حوزه های موثر بر خودرو را چنان تنظیم کنید که علاوه بر کیفیت , قیمت هم در حد مطلوب متوسط قرار بگیرد. ایجاد خودروسازهای دولتی با مدیران ناکارآمد موجب افزایش هزینه های مملکت خواهد شد.
مشکل خودرو ناشی از تحریم نیست ناشی از دو موضوع عدم انضباط مالی و وجود رانت در مدیریت آن است که باعث می شود افرادی که در این حوزه تخصص دارند از این صنعت دور و یا تحث تاثیر تبعیض و بی انگیزگی باشند. و جالب است با اینکه وارداخت خودرو ممنوع و متقاضی بالایی دارد و قیمت خودرو هم بالا فروخته می شود ولی همچنان زیانده هستند و نشان می دهد که رانت و بی برنامگی و بی انظباطی مالی بیش از حد تصور است.
شرمنده نباش که نتونستی خودروی بی‌کیفیت تولید کنی
شرمنده باش که داری این خودروی بی‌کیفیت رو با به قیمت خودروی با کیفیت خارجی می‌فروشی...
وزیر عزیز

هزاران ایرانی بخاطر کیفیت پائین خودروی "ملی" کشته شده اند
اونوقت شما فقط شرمنده اید؟
چه کسی مسئول گرانی و بی کیفیتی این ارابه های مرگ است؟...
شرمندن ولی دوباره همین خودروهای بی کیفیت را ۲۵ درصد گران کردن!!!!!
...اونوقت ما افتاد یم به جون هم روغن احتکار می کنیم!!!!!
بازم که افتاد گردن امریکا . وقتی شما بازار را انحصاری میکنید و مردم را مجبور میکنید همین میشود . ایران خودرو و سایپا هرچه بخواهند تولید میکنند و هرچه قدر بخواهند گران میکنند . چرا که مردم هرجا بروند باز باید به همین ۲ خودرو ساز بازگردند .
کافیست واردات را آزاد بگذارید . خواهید دید قیمت تمام شده ی خودرو های داخلی آنقدرم زیاد نیست وقتی مجبور شوند به قیمت واقعی آن بفروشند .
حرف شما این است
عذر میخواهیم که گران و بی کیفیت است ولی همینیه که هست
دولت باید واردات حداقل خودروهای دست دوم زیر 5 سال کرد را با ارز منشا خارجی (بلوکه شده و یا بخش خصوصی خارج) آزاد میکرد، هیچ منطقی ندارد یک خودروی معمولی قیمتش از یک واحد آپارتمان منطقه متوسط کلانشهری مثل مشهد بیشتر باشد!
تیبا قیمتش به الندازه یک قیمت اپارتمان محقر طبقات فرودست است!
در حالیکه مسکن کالای بادوام و سرمایه است و خودوری کالای با مصرف مفید ده سال!
کیفیت را نتوانستید بالا ببرید و تخصص نداشتید قیمتها که دست خودتون بود. از این نظر هم شرمنده هستید؟
لیاقت ما همین است ما لیاقت بنز و کادیلاک و بیوک و شورلت و بی ام و را نداریم لیاقت ما همین بنجلهای چینی و کره ای و محصولات مرگبار سایپا و ایرانخودرو میباشد..
ارتقای کیفیت مال زمانی است که با یک تولید کننده دیگر رقابت کنید وقتی همچین تولید کننده ایی نیست و گمرک را هم ب روی واردات بستید این حرف بی معنی است که بخواهی کیفیت را ببری بالاتر و بیخودی هزینه کنی...
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷

ریشه مشکل خودرو را در همین آمار تابناک ببینید مردم و رسانه ها حق ندارند در مورد یک چیزهایی نظر بدهند مردم حق ندارند بدانند مردم حق ندارند انتخاب کنند مردم حق ندارند بگویند بنویسند تا این بساط هست هیچ مشکلی از کشور حل نمی شه این بساط اصلاح پذیر نیست فقط باید جراحی بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر