بازدید 22736
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد

نگاه بورس بازان به نتیجه انتخابات آمریکا / روند بورس در هفته پیش روی چگونه خواهد بود؟

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: هفته جاری انتخابات آمریکا را پیش روی داریم و روند بازار در این هفته نیز بستگی زیادی به نتایج آن دارد. ابهام در مورد نتیجه انتخابات آمریکا، در کنار تایید و تکذیب قیمت گذاری فولاد، موجب کاهش اعتماد به بازار و خروج پول شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 30 October 2020
نگاه بورس بازان به نتیجه انتخابات آمریکا/ روند بورس در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟در هفته ای که گذشت، باز هم بازار سرمایه با روندی نزولی همراه بود و سهامداران دوباره شاهد قرمز پوشی سهام خود بودند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۱۲۴ هزار واحد کاهش داشت. شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (سی ام مهر ماه) با عدد یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (هفتم آبان ماه) به یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.
 
شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۹۳ هزار و ۸۷۲ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۷۹ هزار و ۹۶۷ واحد و شاخص نرخ (هم‌وزن) از ۲۵۸ هزار و ۳۱ واحد به عدد ۲۴۶ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.
 
در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای تولید نیروی برق آبادان، ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری سیمان تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
 
در هفته‌ای که گذشت، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، سایر واسطه‌گری‌های مالی و قند و شکر با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

هفته پیش روی روند بورس چگونه خواهد بود؟

 
رویا ذبیحی سامانی، مدیرپرتفوی مشاورسرمایه گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در هفته جاری انتخابات آمریکا را پیش روی داریم و روند بازار در این هفته نیز بستگی زیادی به نتایج آن دارد. ابهام در مورد نتیجه انتخابات آمریکا، در کنار تایید و تکذیب قیمت گذاری فولاد، موجب کاهش اعتماد به بازار و خروج پول شد.
 

وی افزود: به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، بازار در سردرگمی باشد و سمت و سوی خاصی نداشته باشد.

ذبیحی سامانی ادامه داد: در صورت افزایش احتمال انتخاب ترامپ، گمانه زنی‌ها به افزایش قیمت دلار بیشتر شده و نماد‌های کامودیتی محور با اقبال روبه رو می‌شوند.

در صورت انتخاب بایدن، امید به توافق برجام بیشتر شده، قیمت دلار کاهشی خواهد بود. با انتخاب بایدن، احتمال افزایش صادرات نفت ایران افزایش یافته و می‌تواند منجر به کاهش قیمت نفت و نرخ فروش شرکت‌های پتروشیمی شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: در کنار این موارد، اقدام بانک مرکزی به خرید ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار بین بانکی، نشان از این دارد که بانک مرکزی فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ سود سپرده ندارد و سیگنال مثبتی برای بازار سرمایه است. با توجه به ارزندگی نماد‌های کامودیتی محور، اصلاح زیادی در این مدت داشته اند، نحوه معاملاتشان و قدرت خریدی که در دو روز آخر هفته گذشته در این نوع صنایع شاهد بودیم، این بهبود معاملات می‌تواند ادامه دار باشد. اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم که شروع پیک دوم کرونا و قرنطینه‌ها در کشور‌های مختلف، منجر به کاهش قیمت‌های جهانی و هم چنین کاهش فروش صادراتی شرکت‌ها همانند اوایل سال می‌شود.

 
محمد بامودت، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در هفته گذشته شاهد تعادل نسبی در معاملات بازار سهام بودیم، پس از چند روز جمع آوری صفوف فروش بازار در نهایت در روز چهارشنبه، شاهد بسته شدن معاملات در دامنه مثبت در بسیاری از سهام بازار بودیم، هم چنین مازاد سرانه خرید حقیقی نسبت به فروش که به ارقام بالای منفی پانزده میلیون تومان نیز رسیده بوده در پایان هفته گذشته به منفی دو میلیون رسید که نشان از برگشت نسبی اعتماد سرمایه گذاران به بازار دارد.
 

وی افزود: از طرف دیگر، زمزمه‌هایی مبنی بر حذف محدودیت‌های اعمال شده روی معاملات روزانه و معاملات الگوریتمی، افزایش سقف خرید سهام در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و هم چنین افزایش ضریب تضمین اعتبار، نشانگر آن است که نهاد ناظر نیز به ثبات بازار باور پیدا کرده است.

بامودت ادامه داد: رسیدن نسبت قیمت به درآمد بسیاری از نماد‌های گروه پتروشیمی، معدنی و فلزات به دامنه ۵ تا ۷ و رسیدن نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی‌ها در هولدینگ بزرگ به زیر ۶۰ درصد نشان از جذابیت بازار سرمایه برای سرمایه گذاری دارد که به نظر نهاد ناظر و معامله گران در هفته گذشته بر این موضوع صحه گذاشتند.

از سوی دیگر، در پایان هفته گذشته، شاهد خرید اوراق توسط بانک مرکزی در بازار بین بانکی بودیم که می‌تواند نشانگر تحقق وعده ریاست بانک مرکزی مبنی بر تعدیل نرخ بهره بین بانکی باشد و در صورت ادامه این روند، خبر بسیار مثبتی برای بازار است.

در کنار عوامل مثبت ذکر شده بازار هم این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: چنان عدم قطعیت ناشی از انتخابات آمریکا را در پیش روی خود می‌بیند تا زمان مشخص شدن نتایج به نظر امکان شکل گیری روند قوی در بازار وجود ندارد. علاوه بر موضوع فوق در سطح جهانی، شروع موج دوم کرونا و تشدید محدودیت‌ها می‌تواند بازار کامودیتی‌ها را در کوتاه مدت متاثر کند و تاثیر منفی بر نماد‌های مرتبط در بازار سرمایه داشته باشد. چنانچه پیداست مجموعه‌ای از عوامل متعدد و متضاد در حال حاضر بازار را متاثر کرده اند که به نظر امکان شکل گیری یک رالی قوی در بازار را کم می‌کنند، اما برآیند شرایط، نشانگر بهبود معاملات در هفته جاری نسبت به هفته‌های قبل است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
نه فقط بورس که کل اقتصاد ما منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکاست !!! البته امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کامنت ها را با دقت بخوانید تا متوجه شوید موقع رشد مجدد بورس فرا رسیده و افراد فاسد و دلال ، در حال مأیوس کردن مردم عادی و مفت خریدن سهام مردم هستند
بورس ایران از نظر دلاری باید بالای 500 میلیارد دلار باشد و عده ای این مسأله را بخوبی می دانند و قصد دارند سهام مردم را مفت مالک شوند
با ترامپ یا بدون ترامپ بورس رشد خواهد کرد
اگر ترامپ رئیس جمهور شود رشد دلار در ایران، بورس را بالا می کشد
اگر بایدن رئیس جمهور شود، دلار فقط برای مدت کوتاهی کاهش می یابد و مجدد در قیمتی حدود 38 هزار تومان تثبیت می شود و بورس هم از نظر دلاری و هم از نظر سیاسی رشد خوبی خواهد داشت
بیشتر کامنت ها کار یک گروه خاص می باشند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بورس ایران بصورت دستوری بالا رفت و الان هم بصورت دستوری در حال کنترل شدن و مفت خری از مردم هستند
به حجم های خرید حقوقی ها به اندازه حجم مبنا دقت کنید
کافی است یک روز بورس را رها کنند تا صفهای خریدسنگین تشکیل شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
هنوز شعار آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه را درك نكردي!
آمريكا تا الان نتونسته به اهدافش برسه و در آينده هم نخواهد تونست منتها انتظار نداشته باشيد وقتي يك دزد به خانه شما زد هيچ اتفاقي نيفته، طبيعيه كه ممكنه شيشه بشكنه، وسايل خونه به هم بريزه و ...
تحلیل اقا فرشاد اقتصاددان :
ترامپ بیاد بورس به کانال ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارواحدسقوط میکنه
بایدن بیاد بورس به کانال ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارواحدی سقوط میکنه
نتیجه اخلاقی: سرمایه هاتون را هرچه زودتربکشیدبیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
حتما ببرند به ملک و طلا
چرا کشور به این روز افتاده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دمت گرم آقافرشاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اینقدر زدید تویه سر بورس و مردم پولهایشان را خارج کردن و دلار خریدند و در پی اون هم همه اجناس دلار محور رفت بالا راحت شدید !!!! واقعا متاسفم با این افکار نرخ به روز خور بعضی از مردم که فقط سود خودر را در بالا رفتن دلار و طلا می بینند
این هفته شاخص کل بورس به کمترین حد در۴ ماه گذشته رسید و درمیزان سقوط رکورد زد
به روزنامه های امروز توجه کنید بازهم طبق روال همیشگی شتردیدی ندیدی !
حالااگر دلار یا سکه یک دهم درصد سقوط کند همین روزنامه ها گوش فلک راکرمیکنند وصداوسیما فورا رپرتاژ خبری تهیه و سناریوی تکراری درمصاحبه های مبدانی دوباره تکرارمیشود:
خبرنگار صداوسیما:امروز اوضاع دلار چطور بود؟
مصاحبه شونده : قیمتها روبه پایینه
خبرنگار: خریداری هم هست؟
مصاحبه شونده : هفته پیش اینجا سوزن مینداختی پایین نمی امد ولی امروز پرنده هم پر نمیزنه اگرهم کسی مرجعه کنه فقط قصدفروش داره !!!
خبرنگار: پیشبینی شما از روند قیمتها چیه؟
مصاحبه شونده : قطعا کاهشی خواهد بود !!!
خبرنگار: بنظر شما امن ترین جا برای سرمایه کذاری کجاست؟
مصاحبه شونده : سوال کردن داره ؟ معلومه دیگه بورس !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
حداقل صدا و سيما چندين بار خبر كاهش قيمت شاخص كل را اعلام و زيرنويس كرد، وقتي شما نگاه نمي كني يا خرها را دنبال نمي كني تقصير رسانه ها چيه؟
بعد هم طبيعيه كه در هر كشوري مانور روي خبرهاي اميدواركننده بيشتر از خبرهاي نااميد كننده است، درك اين مساله خيلي هم سخت نيست!
هیچوقت فکرکردید چرا مدیرعامل قبلی بورس استعفاداد؟
چون این روزهای وانفسا راپیشببنی کرده بود
وتلاش کرد با کاهش دامنه نوسان مانع از جهش روزانه ۵ درصدی و رشد بیشتر حباب بورس شود
ولی انهایی که نباز به جذب هرچه بیشترنقدینگی برای جبران کسری بودجه راداشتند و رشدحبابی بورس را نشانی از موفقیت اقتصادی خودمیدانستند مانع شدند
انکموقع که بورس الکی روزی ۵ درصد جهش میکرد اجازه کاهش دامنه نوسان راندادید وبه بهانه حمایت ازسهامداران باوجود علم برحبابی بودن رشد بورس( ۲۰ برابرشدنش درمدت تنهادوسال) نگذاشتید نرخ سودبانکی افزایش پیداکند اشتباه مهلکی که هنوزهم مرتکب میشوید وبخاطر حمایت ازبورس نورچشمی حاضرید بانکهاورشکست کامل بشوند و دلارهمینطور بره بالا اما نمیگذارید نرخ سودبانکی افزایش پیداکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
عیب نداره . 7 ساله کل اقتصاد مملکتو فدای بورس جونی جونی جونی کرده . حالا هم بورس با یک جیغ جگرخراش بنفش داره میره قعر دره . هنوز نرسیده ته دره . وقتی میرسه که شاخصش بیاد زیر 300 هزار در آذرماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شماها طرفدار اقتصاد ربوی و نابدوی کسب و کارها و خلق پول بدون پشتوانه هستید
این پول ها برکت نداره
دنبال نزول و سود بانکی نباشید
بازار سرمایه آینده رو تعیین میکنه
اگر اقتصاد ایران بورس محور بشه مشکلات حل میشه
اثبات اینکه این نظرسنجیها دروغ است و ترامپ برنده میشود از اثبات خورشید راحتتر است. خودم به شخصه دو مورد تماس تلفنی از دو شبکه خبری طرفدار بایدن داشتم( 98 درصد رسانه های امریکا مخالف ترامپ هستند) ولی اصلا جواب ندادم. چون وقتی به سی ان ان جواب بدهم که به ترامپ رای می دهم اطمینان دارم که در نهایت مانند 2016 سی ان ان اعلام می کند که کلینتون با 12 درصد در نظر سنجی جلو هست! اما اگر می خواهید بسادگی بدانید چرا ترامپ برنده قدرتمند است بروید در همین اینترنت سخنرانیهای این روزهای ترامپ و بایدن را حتی در کانالهای طرفدار بایدن جستجو کنید. سخنرانیهای ترامپ اغلب چند هزار لایک می گیرد ول دیسلایک ان به 5 درصد نمی رسد. ولی سخنرانیهای بایدن حتی در کانالهای طرفدار دمکراتها به ندرت دو تا سه هزار لایک می گیرد ولی در عوض یک تا دو هزرا دیسلایک می گیرد. بیچاره زمامدارانی که دلخوش به نتایج این نظر سنجیهای سی ان ان و نیویورک تایمز و.... هستند. مردم امریکا مردمی هوشیار هستند. بخوبی متوجه وعده های پوچ و دروغ و کلیدهای تقلبی می شوند و راحت بنفش یا زرد یا حتی سبز نمی شوند. همین است که بزرگترین تمدن بشری و پیشرفته ترین اقتصاد و صنعت و دانش بشری را پدید اوردند. غیر ممکن است که اکثریت انها اشتباه کنند و ترامپ را کنار بگذارند تا چینی ها و اروپاییها خوشحال شوند و جیب خود امریکاییها خالی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما احيانا جزو تيم تبليغاتي ترامپ نيستيد؟ راستي در كدام ايالت زندگي مي كنيد؟
این طبیعت فرهنگ و تمدن امریکاست که دوست دارد همه چیز را پر هیجان کند تا نتیجه ظاهرا معلوم نباشد. ولی قطعی بدانید که ترامپ برنده مطلق انتخابات خواهد بود و بایدن فقط برای گرم کردن این رقابت هاست. اگر بازیهای لیگها بیس بال یا بسکتبال و راگبی و تنیس امریکا را دنبا کنید می توانید به این الگو پی ببرید. در 90 درصد موارد همیشه دیدار فینالها که چند بار بازی می شود حساس می شود. هر چند تیم قویتر مشخص است.
ترامپ ایالت فلوریدا رو پیروز بشه ۴ سال دیگه هم رئیس جمهور هست.
پاسخ ها
مستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
نه داداش، کار ترامپ برای پیروزی بسیار سخت تر از بایدن است، ترامپ علاوه بر فلوریدا باید ویسکانسین، میشیگان، کارولینای شمالی، ویرجینیا، مینه سوتا رو هم ببره تا پیروز بشه ...
ای کاش میشد استوریای غم انگیز به قول شما سهام بازان را اینجا نوشت ای کاش هر کسی تا بستان امسال از روی نا آگاهی وارد بورس شد و سرمایه خودش رو از دست داد میومد داستان غم انگیزش رو تعریف کنه شاید بر دل سنگ مسئولین اثری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آدم عاقل از روي ناآگاهي در جايي سرمايه گذاري مي كند؟
بورس تخلیه شده دوست عزیز
۴ ماه قبل ۱۰۰ هزار میلیارد پول رو از بورس بیرون بردن
بدبختی این بود همون روزی که اونا سرمایه های خود رو بیرون میکشیدن صدها هزار نفر سرمایه خود رو وارد بورس کردن و باختن بدجور هم باختن
بزرگترین کلاهبرداری دولتی تاریخ صورت گرفته و خب بازم هیچی به هیچی...دو تا وزیر با هم شاخ و شونه کشیدن، یک وزیر هم کلا وزارتخانه خودش رها کرده و شده سخنگو بورس... رییس خود بورس روزه سکوت گرفته... عمری بازارگردان مهم نبود! یکباره ملت و همه رو با بازارگردان انتخاب کردن، سرگرم کردن...و... قصه درازی هست... من دیگه هرگز هرگز هرگز حتی اگر جنگ هم بشه و حاکمیت بگه شهر رو تخلیه کنید، شهر رو تخلیه نمیکنم! مگر اینکه خود دشمن اعلام کنه!! ایم نتیجه کلاهبرداری شما هست.
شاید باورش برای خیلی از کارشناس ها سخت باشه .ولی این افت بورس وشاخص نفرتی هست که حقیقی ها ازسیستم دارن و بصورت فروش حتی با کلی ضرر دارن نشون میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اینم میتونه باشه اما واقعیتش اینه که همه با جفت چشمشون می بینن پایه های این بورس بشدت حبابی چقدر لرزانه و بزودی فرومیریزه . شاخص راحت تا زیر 300 هزار میره شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آخيش! بميرم برات! اوايل تابستان هم احتمالا رشد شاخص نشانه نفرت حقيقي ها از سيستم بود!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ناشناس ۰۰:۴۸
شما از دلالی دلار خسته نشدی؟ تا کی میخواید علیه بازار سرمایه سمپاشی کنید؟
این کامنت هارو در همه صفحات پخش میکنید تا ملت رو فریب بدین.
دلار 12 تومن رو کردین 32تومن هنوز سیر نشدین؟
ما که حتی بورسمان هم متاثر از وقایع امریکا ست برای داشتن ارتباط چرا اینهمه باید لجبازی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اول تفاوت بين ارتباط و تسليم را درياب بعد اظهار نظر كن
این قدر تحلیل آبکی ارائه ندهید علم رشته مالی یعنی کشک
پس چرا می گویند نتیجه انتخابات آمریکا به حال ما فرقی نمی کند؟؟!!
حالا بگذریم چرا اینقدر بدبخت شده یام که انتخابات آمریکا تعیین کننده باشه برای ما؟ در طول این چهل سال ما چه کاری انجام نداده ایم که حالا باید کاسه چه کنم دستمان بگیریم؟؟؟؟
شاخص بورس ظرف دو ماه اینده تا ۷۰۰ هزار سفوط می کند که قیمت تعادلی است مگر انکه نرخ دلار بالای ۵۰ هزار تومان برود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
شما بی اندازه خوش بینانه گفتی . در آذرماه شاخص بین 250 تا 350 هزار قرار میگیره
درود
انتخابات امریکا ..هیچ تاثیری بر اقتصاد فرو پاشیده ایران ندارد
تجربه زندگی در این کشور... این را به من ثابت کرده
در قطعنامه ۵۹۸ دلار ۴۰۰ بود
خیلی ها سکته کردند که دلار بر می گرده به پایین اما در عمل بالا رفت
زمان توافق برجام و ازاد شدن دلارهای بلوکه شده
هم توقع می رفت دلار به پایین بیاید اما بر عکس دوباره بالا رفت
پس دل خوش به این انتخابات نباشید
اقتصاد ایران تابع هیچ قانون و کتاب اقتصادی نیست
فعلا بورس دلار ۴۵هزار تومان رو پیش خور کرده مانتد خودرو و مسکن ، و امدن ترامپ و بایدن در کوتاه مدت تاثیری نخواهد داشت
اگر ترامپ انتخاب بشه شاخص دلار به شدت قدرتمند خواهد شد و با یورو برابر خو اهد شد واگر جنگ صورت گیرد سقوط
اگه بایدن هم انتخاب بشه تا ۲۱ بهمن بورس بلاتکلیف خواهد بود و به اصلاح تا ۷۸۰ هزار واحد یعنی دلار معادل دلار ۲۵ هزار تومان ادامه خواهد داد
البته تو بازار ایران روی هیچ جیز نمیشه حساب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
و از جمله روي حرف شما!
اعتماد مردم از بورس سلب شده فکر نکنم دیگه اون هیجانات کاذب گریبانگیر بورس بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
هيچوقت انتظار هيجان كاذب را نداشته باشد چه براي رشد شاخص چه براي افت آن
هیج کس به جز همتی اقتصاد کشور رو به گند نکشید ،
حذف سود سپرده روزشمار
کاهش سود ۲۴ دزصدی با توجه به تورم ۴۴ درصدی
هدایت نقدینگی به بورس و فروش سهام ورشکسته دولتی
دستوری کردن اقتصاد و سرکوب ارزی سال ۹۷
رها کردن بازاز فولاد و خودرو
شک نکید با توجه به یارانه ۱۲۰ هزار تومانی که مجلس تصویب کرده باید منتظر شوک تورمی دیگر باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
چرا باید سودهای بانک ها بالاتر از سودهای حاصل از تولید کالا و خدمات باشد. مگر بانک ها چکار می کنند که باید چنین سودی بدهند
تا زمانی که شاخص بورس با سود سهام هماهنگ نشود بورس بصورت طبیعی باید پایین بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
تا وقتی هم سود بانکی و سود حاصل از دلالی کمتر از
سودهای شرکت های بورسی نشود این اتفاق نخواهد افتاد
هر اتفاقی بیفته به زیان بورس
اگر دلار کاهشی شود به زیان بورس است چون به بهانه بالا رفتن دلار بورس را بالا بردن
اگر دلار افزایشی شود باز هم به زیان بورس است چون کالاها گران میشود باز قدرت خرید مردم کم میشود و فروش کاهش پیدا میکند
اگر صادرات نفت شروع شود کشور وارد کننده انتظار فروش کالا دارد که باز به زیان کارخانجات داخلی میشود
تا زمانی که صنعت کشور نتواند کالاهای قابل رقابت در سطح جهانی تولید کند هیچ امیدی به صنعت و بدنبال آن بورس نیست
خب بعد دنبال کردن مصاحبه افراد مختلف و عد انطباق نتایج واقعی با موارد پیش بینی شده، به این نتیجه رسیدم که مثل اینکه این افراد مسئول در صندوق ها و مدیران سرمایه گذاری و ... هم چیز بیشتری از افراد عادی نمیدونن.
ای مرده شور این بورس رو ببرن هی . ای مرده شور این بورس مصنوعی و نورچشمی رو ببرن هی
هفته دیگر متوجه خواهیم شد که ترامپ رای خواهد آورد و پس از شورشی مختصر آمریکا به حال عادی خودش بازخواهد گشت حالا یک عده می خواهند بهانه ای برای بالا یا پایین کردن بورس درست کنند و سودی کسب کنند حرف دیگری است
من یه چیزو خیلی خوب فهمیدم و اونم اینه که تو مملکت ما هیچی قابل پیش بینی نیست و اینکه اگه یه جایی داره سودی بیشتر از حد معمول به جیب مردم میره باید به اصل و اساس اون شک کرد
من از امروز اگه قرار باشه جایی سرمایه گذاری کنم جای ایمن تری از بورس این کارو انجام میدم قطعا
ضمنا این موضوع رو درنظر داشته باشید دلار یا طلا با تمام نوسانات حکم پول نقد داره و تو هر بازه قیمتی قابل فروش هست اما سهام نه چه بسا با کوچکترین اتفاق سیاسی ماه ها تو صف فروش بمونی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار