بازدید 38838
دو هزار و دویست و هفتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش بینی سقوط دولت مکرون از تریبون نماز جمعه / هشدار یک اصولگرا درباره کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ / فعال اصولگرا: مردم از اصلاح‌طلبان به کل ناامیدند / تنباکو‌ی حَشیشی، معضل جدید قلیانی‌های پابه‌توپ!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند آشنا: آمریکا به میز مذاکره برمی‌گردد / پاسخ ایران به اقدام اخیر دزدان دریایی کاراییب / فعال اصلاح‌طلب: بعضی‌ها فکر می‌کنند که همه دنیا دیو هستند / جزئیات شکایت دولت از نمایندگان "توهین کننده" به رئیس جمهور و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 30 October 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دلار تا پایان سال چه نرخی خواهد داشت؟

برخی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که تا پایان سال دلار در کانال ۲۰ هزار تومان خواهد بود و اگر دولت به عدم جبران کسری بودجه از طریق پولی شدن اهتمام بورزد و نرخ واقعی بهره را به سمت صفر نزدیک کند، می‌توان امیدوار بود که حباب ایجاد شده در بازار ارز تا پایان سال تخلیه شود. روند بازار ارز در ده  روز اخیر، از مسیر نزولی نرخ دلار حکایت دارد؛ تا آن‌جا که طی این مدت نرخ دلار حدود ۴ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. اعداد و ارقام قیمت دلار نشان می‌دهد که در بیست و هفتمین روز مهر ماه هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان قیمت داشت، اما پس از گذشت ده روز، روی رقم ۲۷ هزار و ۸۴۷ تومان ایستاد.

خیابان نوفل لوشاتو، نمادی از امام خمینی (ره)

حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران: نامگذاری خیابان نوفل‌لوشاتو نمادی از امام خمینی (ره) است و تغییر این نام به نوعی امام‌زدایی محسوب می‌شود و نباید صورت گیرد. شورای شهر این آمادگی را دارد تا با همکاری شهرداری از پیشنهادهای شهروندان در نامگذاری معابر و خیابان‌ها و یا ایجاد نماد حضرت رسول اقدامات لازم را انجام دهد. به دنبال هتک حرمت به ساحت حضرت محمد و اسلام، چند روزی است پویشی درباره تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) به راه افتاده است. /فارس

نه بایدن وارد جنگ با ایران می‌شود نه ترامپ

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس به خبرآنلاین گفت: بازیگرانی هستند که به لحاظ سیاسی دشمن ایران نیستند، اما نمی‌خواهند ایران به شرایط اقتصاد پس از امضای برجام بازگردد. اگر ترامپ یا بایدن روی کار بیایند، گزینه نظامی و جنگی علیه ایران شکل نخواهد گرفت. ترامپ از دو آزمایش نظامی علیه ایران، سرشکسته بیرون آمد. ایرانی‌ها باید با خونسردی بیشتری تحولات انتخابات چند روز آینده آمریکا را دنبال کنند. اگر جو بایدن رای بیاورد، قطعا شرایط متفاوت‌تر از زمان ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود و امکان تغییر شرایط وجود خواهد داشت. اگر ترامپ بر سر کار بیاید، قطعا شرایط بدتر از شرایط امروز نخواهد بود و ما به جنگ سرد با آمریکا ادامه خواهیم داد. اشخاصی در ایران که بیشترین سود را از تحریم دارند، در تلاش هستند تا دست دیپلماسی ایران را ببندند تا کشور در شرایط تنش به سر ببرد. مناسبات ایران و آمریکا باید فراجناحی شود و تا زمانی که این مناسبات فراجناحی نشود، ضرر بسیاری از لحاظ اقتصادی برای ایران خواهد داشت. طیف افراطی و کسانی که به دنبال حفظ تنش بین ایران و آمریکا هستند، طبیعتا از روی کار آمدن ترامپ استقبال می‌کنند.

پناهجویان غرق‌ شده ایرانی، تیتر یک‌ِ جهان شدند

صفحه اول دیلی‌تلگراف و سه روزنامه دیگر چاپ لندن، صفحه نخست خود را به انتشار تصویری از پناهجویان غرق‌شده ایرانی اختصاص دادند. آرتین ایران‌نژاد کودک ایرانی با پدر، مادر، برادر و خواهرش، هنگام تلاش برای عبور از کانال مانش، غرق شدند. آن‌ها تلاش می‌کردند به انگلیس برسند و آنجا درخواست پناهندگی بدهند. اجساد چهار نفر از اعضای این خانواده پیدا شده و فرزند پانزده ماهه آن‌ها همچنان مفقود است.

قیمت کدام خودرو‌ها تا ۲۰ میلیون کاهش یافت؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو‌های دوگانه سوز از جمله سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است، اما این کاهش قیمت خودرو‌های مورد اشاره به دلیل افزایش میزان تولید نیست، بلکه کاهش قیمت دلار بر روند قیمت این خودرو‌ها اثر داشته است.

طرح کاندیداتوری زنان، سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای است

فائزه هاشمی: صحبت آقای کدخدایی درباره کاندیداتوری زنان بار اول نیست. در گذشته نیز اشاره‌ای به این موضوع داشته اند. از نظر قانونی، شرعی و عرفی منعی برای ریاست جمهوری زنان در انتخابات وجود ندارد. به شرط آنکه حرف‌های اخیر آقای کدخدایی مانور تبلیغاتی نباشد. بسیاری معتقدند به دلیل کاهش مشارکت در انتخابات اخیر، طرح کاندیداتوری زنان سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای است، اگر چنین نیست، شورای نگهبان باید گفته‌های شفاهی سخنگوی خود را بر اساس قوانین و آیین نامه‌ها تبدیل به تفسیری رسمی، حقوقی و قانونی کند تا نهادینه و ماندگار بشود. نکته بعدی شرکت در انتخابات است؛ اینکه مردم رای خواهند داد یا نه، باید دید شرایط در آینده چگونه خواهد شد. برای نمونه سیاست من در انتخابات قبلی این بود که رای ندهم و در چندین مصاحبه گفتم دلیلی برای رای دادن وجود ندارد. همان موقع گفتم به عنوان یک استراتژی نباید رای داد، نه به دلیل ناامیدی از شرایط کشور، اگر با همین سیاست‌ها و همین شرایط پیش رویم باز هم دلیلی برای رای دادن وجود ندارد./امتداد

آیا تهران تعطیل می‌شود؟

حمید رضا گودرزی، معاون استاندار تهران: بنا بر تصمیم کمیته سلامت استان تهران، مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران برای کنترل شیوع ویروس کرونا، جلسه‌ای فوری در این خصوص با حضور استاندار تهران به زودی برگزار می‌شود. به زودی اطلاعات و تصمیم نهایی در این رابطه به شهروندان اعلام خواهد شد. /باشگاه خبرنگاران

شورای‌شهر خواستار جدیِ تعطیلی دو هفته‌ای تهران!

سخنگوی شورای شهر تهران در توئیتی نوشت: روند ابتلا به کرونا در ساختمان بهشت ادامه دارد، از میان همکاران خانم شهربانو امانی، عضو شورا و افرادی از کارشناسان و پرسنل مبتلا شده‌اند. پیشنهاد قطعی ما به ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان تعطیلی دو هفته‌ای تهران است و در رابطه با چگونگی برگزاری، و یا کاهش احتمالی جلسات شورا به صورت موقت، یکشنبه تصمیم گیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی را اعلام خواهم کرد. تاکنون ۲۳۰۰ نفر در شهرداری تهران و محمد علیخانی، علی اعطا، زهرا نژاد بهرام، مجید فراهانی، صدراعظم نوری و شهربانو امانی نیز در شورای شهر تهران به کرونا مبتلا شده‌اند. /فارس

تنباکو‌ی حَشیشی معضل جدید قلیانی‌های پابه‌توپ!

مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ: گاهی اوقات ممکن است تنباکو به حشیش آلوده باشد که حشیش جزو مواد ممنوعه است و ورزشکار باید مراقب باشد. تیم‌ها سه روز مانده به آغاز بازی‌های لیگ باید تست کرونا را انجام دهند و چهارشنبه باید جواب تست‌ها به دست ما برسد. /فارس

این آمریکاست که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند، ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازیگردان است. شبکه خبری بی بی سی ساعاتی قبل گزارشی با این تیتر که «بایدن یا ترامپ؛ ایران راهی جز مذاکره با آمریکا دارد؟» منتشر کرد.

جزئیات سرقت از علی دایی در زعفرانیه

سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم تهران: عصر روز چهارشنبه (۸ آبان ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفترکارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند. با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنان از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی در کار بوده باشد. البته این موضوع در حال بررسی است و فعلا نمی‌توان قطعی درباره آن اظهار نظر کرد. /ایسنا

مسلمانان دنیا باید کالا‌های فرانسوی را تحریم کنند

حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی در گفتگو با ایلنا گفت؛ اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند، رئیس‌جمهور فرانسه جرات توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد. اگر مسلمانان خرید اجناس و کالا‌های فرانسوی در بازار کشور‌های خود را تحریم کنند یا سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کند که تا رئیس‌جمهور فرانسه رسماً از مسلمانان عذرخواهی نکند، هیچ کشور مسلمانی اجناس این کشور را نخواهد خرید، اقتصاد فرانسه ساقط و مردم فرانسه خود چنین رئیس‌جمهور جاهل و ابلهی را ساقط می‌کنند.

علم الهدی: غرب مثل بچه ۵ ساله چاره‌ای جز فحش دادن ندارد

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد: رئیس جمهور ملعون فرانسه به پیغمبر جسارت و از جسارت به پیغمبر حمایت می‌کند، دیگر خط آخر قدرت جبهه غرب در اسلام‌ستیزی است، با هیچ چیز دیگری نمی‌توانند با اسلام مبارزه کنند، نه پول، نه زور و نه فناوری‌شان، در حقیقت در صحنه نبرد با دین اسلام، این‌ها شکست خورده‌اند با این توسعه اسلام‌گرایی لذا به فحش متوسل شده‌اند، فحش دادن، آخرین حربه یک آدم ضعیف در جبهه مقابل است. اگر بنا شد فردی در جبهه‌ای هی شکست خورد، با ضربه و حرکت‌های قوی و نیرومندانه جریان مقابل خودش روبرو شد، آخرش به فحش و اهانت متوسل می‌شود، این که به فحش متوسل می‌شوند به این خاطر است که شکست خورده‌اند و بزرگ‌ترین ننگ را مردم فرانسه و فرهنگ فرانسه که خودش را مهد تمدن غرب و مدرنیسم می‌داند، در حقیقت بزرگ‌ترین ننگ و عار با حمایت رییس جمهورشان از اهانت به پیغمبر اکرم را در دنیا متحمل شد؛ به دنیا ثابت کرد که ادبیات فرانسه در آزادی بیان، آزاد فحش دادن و اهانت کردن است؛ این شد نموداری از ادبیات مردم فرانسه.
 
پیامی که مقام معظم رهبری به جوانان فرانسه دادند و فرمودند «چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟» این در حقیقت فرهنگ غرب در مساله آزادی بیان معلوم شد آزادی در جسارت کردن، فحش دادن و در اهانت کردن و با اهانت، عواطف ۲ میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کردن است، امروز که غرب به نقطه‌ای رسیده که نمی‌تواند هیچ ضربتی به اسلام وارد کند، تمام دنیای اسلام و امت مسلمان با بیداری کامل از قیود کشور‌های غربی و استکبار جهانی دارند خارج می‌شوند و استکبار جهانی در بلاد اسلامی جز چند مزدور شیطانی نابکاری که در رأس حکومت‌ها هستند و ملت‌ها منتهای نفرت را از غرب و آمریکا دارند، در اینجا چاره‌ای جز فحش دادن ندارد مثل بچه ۵ ساله‌ای که در مقابل یک آدم قوی و نیرومند قرار می‌گیرد، به او سنگ و مشت می‌زند، می‌بیند اثر نمی‌کند، کنار می‌ایستد و شروع می‌کند به فحش دادن!

عقب‌نشینی اینستاگرام از مسدود کردن صفحه رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب

پس از آنکه امروز شبکه اجتماعی اینستاگرام، حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی به زبان فرانسوی را به دلیل انتشار پیام ایشان به زبان فرانسه خطاب به جوانان این کشور در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون در توهین به پیامبر اکرم (ص) را مسدود کرده بود، از دقایقی قبل فعالیت این صفحه اجتماعی به حالت قبل بازگشت. گفتنی است صفحه جدید فرانسوی سایت رهبر انقلاب در اینستاگرام با آدرس instagram.com/fr.Khamenei.ir به عنوان صفحه جایگزین صفحه‌ی مسدود شده در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

جزئیات شکایت دولت از نمایندگان "توهین کننده" به رئیس جمهور

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: معاونت پارلمانی شکایت دولت را به رئیس مجلس ارجاع داده است و زمانی که این‌ها به رئیس مجلس اعلام می‌شود، قاعدتاً او باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد. همچنین علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت شکایتی بابت اظهارات و توهین‌های اخیر به رییس جمهور به مجلس ارجاع داده است یا نه، گفت: «معاونت امور مجلس و معاونت حقوقی از منظر قانون اساسی در حال پیگیری موضوع از طریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، معتقدیم که موضوع از منظر عمومی و جرم عمومی باید مدنظر قرار گیرد و قوه قضاییه بر اساس اینکه آشکارا از جنبه عمومی برخی حرف از اعدام رییس جمهور یک کشور می‌زنند، موضوع را پیگیری کند.» پس از اظهارات ربیعی، موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، در رابطه با ورود هیات نظارت به نمایندگانی که به رییس جمهور توهین کردند، گفت: «هنوز از سوی دولت شکایتی به هیات نظارت واصل نشده است؛ منتظر شکایت دولت از نمایندگان نمی‌مانیم.»

درخواست نمایندگان تهران: پایتخت برای مقابله با کرونا دو هفته تعطیل شود

رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران گفت: تمامی اعضا در نشست امروز بر تصمیمات فوری مانند تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران با در نظر گرفتن همه ملاحظات تاکید کردند. جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران پنجشنبه ۸ آبان ماه با حضور عبدالحسین روح الامینی، اقبال شاکری و زهره الهیان اعضای کمیته سلامت مجمع نمایندگان تهران و استاندارتهران، رئیس شورای شهر تهران، روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و معاون شهردار تهران در محل ستاد فرماندهی کرونای تهران برگزار شد. در این جلسه عبدالحسین روح الامینی رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از ۴۰ نماینده استان تهران ضمن گلایه‌مندی نسبت به عدم استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان و مجلس در این جنگ تمام عیار، بر پشتیبانی تمام قد از ارکان ستاد کرونای شهر تهران تاکید کرد و گفت: جدا از تفاوت در نگاه‌های سیاسی با شورای شهر و دولت، مجمع نمایندگان استان تهران تمام قد در کنار و پشتیبان ارکان ستاد عملیاتی کرونا قرار دارد. تمامی اعضا در این نشست بر اتخاذ تصمیمات قاطعانه فوری همچون تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن تاکید و اعلام کردند که تنها راه قطع زنجیره و بازسازی توان مدافعان سلامت و امکانات بهداشتی درمانی شهر تهران را این موضوع دانستند.

معاون سعید مرتضوی بر اثر کرونا درگذشت
 
وکیل قاضی حداد از مرگ موکل خود بر اثر کرونا خبر داد. محمد اصلانی، وکیل حسن زارع دهنوی در گفتگو با ایلنا، در خصوص فوت موکل خود، اظهار کرد: متأسفانه ایشان دو روز پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان گاندی به رحمت خدا رفتند.وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایشان امروز به خاک سپرده خواهند شد.لازم به ذکر است، حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در زمان دادستانی سعید مرتضوی و یکی از متهمان پرونده کهریزک بود که به انفصال موقت از شغل خود محکوم شد.
 
جهانگیری و هاشمی، نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شوند؟
 
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی تا امروز پیشنهاد حزب برای نامزدی در انتخابات را نپذیرفته‌اند، گفت: کارگزاران با برنامه جسورانه اقتصادی در پی یک دولت فنی و کار است.حسین مرعشی روز جمعه در گفتگو با ایرنا درباره تازه‌ترین فعالیت‌های حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: حزب گام‌هایی را برای حضور موثر در انتخابات برداشته و راهکار‌ها و سیاست‌های مورد نظر حزب برای دولت آینده در برنامه‌ای تدوین و آماده شده است. وی ادامه داد: حزب کارگزاران سازندگی مهم‌ترین ویژگی و اولویت این برنامه را اقتصاد، حل مشکلات اقتصادی جاری و نیز توسعه اقتصادی تعیین کرده و راهکار‌های پیشنهادی در پی آن است که کشور را به رشد اقتصادی دو رقمی و تورم تک رقمی برساند و این برجسته‌ترین بخش برنامه حزب برای دولت و رییس جمهوری آینده است.

سخنگوی حزب کارگزاران افزود: در گام بعدی فهرستی از شخصیت‌های مورد توجه و حمایت حزب آماده کردیم و تاکنون با رایزنی‌هایی که با این شخصیت‌ها صورت گرفته، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری و «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران برای حضور و نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی نکردند و تا امروز پیشنهاد حزب را نپذیرفته اند. درباره دیگر شخصیت‌های مورد توجه هم حزب در حال بررسی است تا نامزدی را که توانایی بیشتری برای تحقق برنامه جسورانه اقتصادی کارگزاران دارد، انتخاب کند.

فعال اصولگرا: شاید مردم از اصولگرایان دل خوشی نداشته باشند، اما از اصلاح‌طلبان به کل ناامیدند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: درباره اینکه اصلاح‌طلبان بحث «یک‌دست شدن قدرت توسط اصولگرایان» را مطرح می‌کنند باید گفت، چطور وقتی دولت و مجلس همزمان در اختیار جریان اصلاحات بود، یک‌دست شدن اشکالی نداشت و الان با این احتمال احساس نگرانی می‌کنند؟ آن‌ها این را هم فراموش کرده اند که اساسا یک‌دست شدن قدرت با رای مردم ممکن است و هیچ کس و هیچ گروهی نمی‌تواند با نظر و انتخاب افکار عمومی مخالفت کند.

این چهره در ادامه سخنانش گفت: اصلاح‌طلبان البته ادعا می‌کنند که نظارت استصوابی مانع از حضور جدی‌شان در انتخابات می‌شود. سوال من از آن‌ها این است که این چطور استصوابی است که در ۲۴ سال گذشته اصلاح‌طلبان به مدت ۱۶ سال دولت را در اختیار خود گرفته بودند؟ این اصلا رفتاری دوگانه است که موقع توفیق انتخاباتی، انتخابات را قبول دارند و موقع شکست، نظارت استصوابی را مانعی برای حضور جدی خود در عرصه رقابت عنوان می‌کنند. اصلاح‌طلبان در حالی خودشان را نگران یک‌دست شدن قدرت نشان می‌دهند که به مدت ۴ سال دولت آقای خاتمی با مجلس ششم کاملا هم‌نظر بود.او همچنین درباره ردصلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان تصریح کرد: آن‌ها در حالی به شورای نگهبان تهمت سیاسی‌کاری می‌زنند که کاندیداتوری آقای روحانی در سال‌های ۹۶ و ۹۲ و همچنین لیست امید در انتخابات مجلس دهم حاصل نظارت شورای نگهبان بود. حتی در انتخابات اسفندماه ۹۴ هم لیستی اصلاح‌طلب داشتند و فقط آقای بهروز نعمتی و کاظم جلالی از نزدیکان آقای لاریجانی را به لیست‌شان اضافه کردند تا بتوانند روی همکاری و همراهی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی حساب کنند.

ایمانی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان چون می‌دانند مردم را ناامید کرده‌اند و محال است در انتخابات ۱۴۰۰ رای لازم را به دست بیاورند، در حال فرار به جلو هستند تا این تلقی را به جامعه تزریق کنند که اصولگرایان در تلاش برای قبضه کردن دولت هستند. در واقع اصلاح‌طلبان جامعه را از خود بیزار کرده‌اند و به همین دلیل، تلاش‌های عوام‌فریبانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند تا شکست حتمی‌شان را به مسائلی چون نظارت استصوابی و... ربط بدهند. اصلاح‌طلبان در هشتمین روز از اسفند سال گذشته بود که فهمیدند، رای مردم را از دست داده‌اند.

پاسخ آشنا به تحلیل بی‌بی‌سی: ایران بازیچه نیست، بازی‌گردان است
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: اشتباه کرده‌اید؛ این آمریکاست که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد.«حسام الدین آشنا» روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر و در جواب تحلیل شبکه خبری بی بی سی نوشت: حال که همه فهمیده‌اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند، ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید. ایران بازیچه نیست، بازی گردان است.

هشدار یک اصولگرا درباره کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰
 
رئوفیان گفت: شاید برخی بگویند که رای‌آوری نامزد ما منوط به مشارکت حداقلی است. من به آنان خواهم گفت که اگر رئیس جمهوری با رای حداقلی انتخاب شود از پشتوانه ملی و لازم برای مقابله و ایستادگی با توطئه‌های دشمنان و حل مشکلات کشور برخوردار نخواهد بود. ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در گفتگو با «نامه‌نیوز» با این مقدمه که «مشارکت سیاسی اقدام داوطلبانه اعضای جامعه برای انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورا‌ها و یا اعضای مجلس خبرگان رهبری است و با این هدف انجام می‌شود که افراد مورد نظر خود را در حاکمیت قرار دهند» گفت: «برگزاری انتخابات و مشارکت سیاسی، وجه اشتراک نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام‌های دموکراتیک دنیا و حتی مهم‌ترین بعد از ابعاد توسعه سیاسی است». وی افزود: «در نظام جمهوری اسلامی که یک نظام دینی است، مشارکت سیاسی مردم حکم مهر تایید بر حاکمیت مردم‌سالاری دینی را دارد. طبیعی است که شکل گیری یک نظام مقتدر سیاسی آن هم با شاخص‌های دینی فقط و فقط با مشارکت بالا و هدفمند مردم امکان دارد لذا وقتی مشارکت مردمی در نظام جمهوری اسلامی صورت نگیرد، بزرگترین ضربه به نظام سیاسی وارد می‌شود، ضربه‌ای که آمریکا یا هیچ قدرت دیگری قادر به وارد کردن آن نیست. به عبارتی این بحث بسیار اهمیت دارد و مشارکت حداقلی می‌تواند نوعی برداشتن سند بقای نظامی سیاسی در جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته باشد.»

فعال اصلاح‌طلب: بعضی‌ها فکر می‌کنند که همه دنیا دیو هستند
 
یک چهره سیاسی گفت: به نظر می‌رسد، یک نگاه دیو و پری حاکم است و بعضی‌ها فکر می‌کنند که همه دنیا دیو هستند در حالی که ما با بانک‌ها و سازمان‌های بین المللی کار داریم. «سید محمود میرلوحی، چهره سیاسی اصلاح طلب، درباره بحث FATF و باقی ماندن ایران در لیست سیاه به برنا گفت: بحث فنی و توافق‌های بین المللی ما متأسفانه چند سالی است که به مسائل سیاسی داخلی، آغشته شده است. کشوری مثل ایران چه در گذشته که تک محصولی بوده و نفت می‌فروخته و چه عضو اوپک و مجامع بین المللی بوده، سالانه ده‌ها مورد هزینه حق عضویت به سازمان‌های بین المللی پرداخته است، ولی بعضی‌ها آمدند و ارتباط بین المللی را مذموم دانستند؛ به جهت اینکه بعضی از مجامع بین المللی مثل شورای سازمان ملل یا شورای حقوق بشر، چون این‌ها اکثریت آمریکا و متحدین آمریکا هستند، این افراد فکر می‌کنند ما باید با مجامع بین المللی، منقطع باشیم.او افزود: مثلا شعاری در ابتدای انقلاب بود که می‌گفتیم با ملت‌ها کنار خواهیم آمد، اما با دولت‌ها کاری نداریم. در واقع این تصور از ذهن‌ها رفته و متاسفانه فکر می‌کنند که کشوری مثل ایران که سالانه صد میلیارد از طریق نفت و صادرات غیرنفتی درآمد دارد، به همین میزان طبیعتا باید واردات یا همکاری بین المللی داشته باشد.

پیش بینی سقوط دولت مکرون از تریبون نماز جمعه
 
آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت توهین کنندگان به پیامبر اسلام (ص) ملعون دانست و گفت: عذاب الهی در انتظار افرادی است که پیامبر و اهل بیت ایشان را آزار می‌دهند لذا مسلمانان جهان اقدام نشریه فرانسوی را محکوم می‌کنند و دولت فرانسه با این حرکات خام و ناپخته خود به زودی سقوط خواهد کرد.ائمه جمعه در سراسر کشور اظهارات و اقدامات اخیر دولت فرانسه در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را به شدت محکوم کردند.

بازگشت جاسوس استرالیایی به زندان اوین
 
کایلی مور-گیلبرت که چند ماه پیش به زندان قرچک در جنوب شرق پایتخت منتقل شده بود، در روز‌های اخیر به زندان اوین در شمال تهران بازگردانده شده است. به گزارش همشهری آنلاین، چند روز پس از بازدید مقام‌های ازشد قوه قضاییه از زندان قرچک، خانم مور-گیلبرت که به جرم جاسوسی به ده سال زندان محکوم شده است، دوباره به بند محکومان امنیتی زندان اوین بازگشت. گفته می‌شود او شنبه پیش از زندان قرچک بیرون آمد و چند روز را در جایی نامعلوم گذراند. تا اینکه سرانجام اعلام شد به اوین منتقل شده است. محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و علی باقری کنی، معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هفته گذشته از زندان قرچک بازدید کردند و در جریان کمبود‌ها و مشکلات این زندان قرار گرفتند. نسرین ستوده که در اوین هم‌سلولی مور-گیلبرت بود، در زندان زنان قرچک هم چند روز با این شهروند استرالیایی-بریتانیایی گذرانده و از مناسب بودن شرایط او خبر داده بود.با اینکه انتقال زندانیان به بند الف-۲ در اوین از نشانه‌های آزادی از زندان است، اما در پرونده مور-گیلبرت هنوز نشانه‌هایی از آزاد شدن زودهنگام به چشم نمی‌خورد. لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران که مدتی پیش در قرچک با مور-گیلبرت دیدار کرده بود، بازگشت او را به زندان اوین تایید کرده است.

پاسخ ایران به اقدام اخیر دزدان دریایی کاراییب
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در توییتی به بیانیه اخیر وزارت دادگستری آمریکا واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده عصر روز جمعه در صفحه توییتر خود در این زمینه نوشت: «"دزدان دریایی کاراییب" علنا با آنچه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند. فقط یک نکته، همانطور که قبلا هم گفته‌ایم: این محموله متعلق به ما نبوده است. اما در هرصورت قطعا نفت شخص دیگری به سرقت رفته است. هیچ متمدنی، به دزدی افتخار نمی کند. به رژیم یاغی ایالات متحده: [بر خلاف ادعاهایتان]ابزار‌های اعمال فشار شما هر روز در حال محدودتر شدن هستند. این در حالی‌ است که در مورد انتخاب‌های ایران کاملا برعکس است. کافی است از مشاور امنیت ملی رابرت اوبراین بپرسید!» بر اساس این گزارش، آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد محموله‌های نفتی که اخیرا در دریا به بهانه تعلق آن به ایران، سرقت کرده بود، به قیمت ۴۰ میلیون دلار به فروش رسانده است.به گزارش ایسنا، به نقل از فرانسه ۲۴، ایالات متحده در ماه اوت ۱.۱ میلیون بشکه از نفت خام را با این بهانه که متعلق به ایران است و به سمت ونزوئلا می‌رود، توقیف کرد. حال مایکل شروین، دادستان آمریکایی در کلمبیا در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفته است: ما تخمین زده‌ایم که بیش از ۴۰ میلیون دلار از فروش نفت خام آن چهار کشتی توسط ایالات متحده به دست خواهد آمد. وی افزود "مقدار زیادی" از این مبلغ به بودجه آمریکا برای به گفته او ''قربانیان تروریسم'' اضافه خواهد شد.

ایران همان زمان تاکید کرد که نه کشتی و نه محموله‌ای از نفت ایران توقیف نشده است. سفیر ایران در ونزوئلا در ماه اوت در صفحه خود در توییتر با تکذیب خبر توقیف سوخت این کشتی‌ها، آن را جنگ روانی آمریکا توصیف کرد و ایرانی بودن نفت‌کش‌ها را رد کرده بود. او تاکید کرد: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.یک مقام مسئول نیز در واکنش به برخی ادعا‌های رسانه‌ای مطرح در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت: هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.این مقام مسئول ادعا‌های مطرح را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همان گونه که بار‌ها اعلام کرده است، به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.

آشنا: آمریکا به میز مذاکره برمی‌گردد
 
مشاور رئیس جمهوری در یک پیام توئیتری خطاب به رسانه رسمی بریتانیا نوشت: اشتباه کرده اید؛ این آمریکا است که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد.به گزارش خبرآنلاین، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی به یک سوال رسانه بریتانیایی (بی بی سی فارسی) با این مضمون که نوشته بود: «بایدن یا ترامپ؛ ایران راهی جز مبارزه با آمریکا دارد؟»، واکنش نشان داد.آشنا در این پیام توئیتری نوشت: اشتباه کرده اید؛ این آمریکاست که راهی جز بازگشت به میز مذاکره ندارد.وی افزود: حال که همه فهمیده اند راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است و ایرانیان در برابر تحریم همه جانبه هم استقامت می‌کنند، ترامپ و بایدن هم به همان نتیجه‌ای می‌رسند که اوباما رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳۹
1
سخنی با دلالان سکه و ارز:
شمایی که در کانالتان یک قمار باز به نام ترامپ اضافه میکنید و با عاریه گرفتن از سخن سردار سعی دارید مکنونات قلبی خود را که همانا ارزوی پیروزی برای ترامپ است مخفی کنید!!!.شمایی که دهها نظر سنجی معتبر بنفع پیروزی بایدن را نادیده میگیرید و به تنها موسسه نظر سنجی که وابسته به کارزار ترامپ است و پیروزی او را نوید میدهد استناد میکنید؛ ایا تاکنون تصور کرده اید که گیریم بازی دقیقا طبق خواسته شما پیش برود و قیمت سکه و دلار همچنان ساعتی بالا برود،اخرش چه خواهد شد؟ دو سناریو محتمل است یا میخواهید در نهایت از این سرزمین بروید که در انصورت ۱۰۰۰ دلار شما همان ۱۰۰۰ دلار و یک میلیون دلار شما همان یک میلیون باقی خواهد ماند. یا میخواهید بمانید و زندگی کنید. خودتان و کانالتان همین الان هفته ای یکبار خبری و فیلمی از سرقت مسلحانه یک طلا فروشی پخش میکنید. هر چقدر قیمت ارز و سکه بالا رود و پول ملی بی ارزش شود هر چقدر هموطن شما در مضیقه باشد امنیت شما کاهش خواهد یافت .نمیتوانید در جامعه ای که اکثر مردمش سر گرسنه بر بالین میگذارند امنیت و اسایش داشته باشید.عزیزان گرامی از ایجاد گسل طبقاتی شادمان نشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
اقتصادی که بخاد با چهار تا دلال سکه و ارز به هم بریزه یعنی خانه از پای بست ویران است ، این بالا رفتن قیمتها هم کار دولتی است که کارش به ته دیگی رسید مگه یادتون رفته از سال ۹۲ تا ۹۷ دلار ۴هزار توماتی به ۳هزار رسید چون گلابی های برجام رو میخوردیم و ناشکری میکردیم ا وقتی همه هشدار ونزولایی شدن اقتصاد رو میدادن که کسی گوشش بدهکار نبودزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
مشکل از جایی دیگه است دوست عزیز
تحریم ها
کرونا
سونامی نقدینگی
حذف سود بانکی
بی اعتمادی به بورس
ترس از بی ارزش شدن سرمایه
یه کم مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
دوست اهل مطالعه من.اونهایی که گفتی همش درست ولی دست منه شهروند ایرانی نیست. درمان کرونا رفع تحریم دستور به عدم تولید نقدینگی .... ولی اینکه با خرید و فروش نکردن ارز به گرونی دامن نزنم از من برمیاد بزرگوار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
ناشناس 20:31

شما اصلا توانایی درک کاری که دلال ارز انجام میده رو ندارید

اونها میان وام کلان می گیرن و تبدیل به ارز و طلا می کنند و سپس بعد از یک کاهش ارزش ریالی شدید، آنها می توانند با فروش یک سوم ارزهایشان بروند و با بانک تسویه حساب کنند

بنابراین اینکه می فرمایید یک میلیون دلارشان همان یک میلیون دلار است پوچ و بی معنی هست

در ضمن طرف پول نقدش که ریال بوده رو تبدیل به دلار کرده و ارزش پولش حفظ شده، شما نگران خودت باش که ارزش حقوق دریافتی خودت کم میشه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
۲۱.۵۹
طبق استدلال شما اگه دیدیم چند نفر با بیل و گلنک دارن خونه ما رو خراب میکنن ما هم یکی دست بگیریم و برای خراب کردن خونه خودمون بریم کمکشون.با این توجیه که اونها که دارن خراب میکنن .حالا که از هر طرف برای کشور بد میباره منم سوار موج بشم.منطقیه؟ نتیجه میشه مثل جریان علی دایی جلوی زن و بچه ات گردنبند رو با خشونت از گردنت در بیارن و پرتت کنن روی زمین این میشه حاصل شکاف طبقاتی و فقر.
رضا صدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دولت به خاطر تحریم ها درآمد ارزی نداره و کنترل قیمت ارز به دست بازار افتاده. اگر تحریم های نفتی ایران برداشته شه، دولت مثل همیشه قیمت ارز رو سرکوب می کنه.
اقای فلاحتی شما که خبر از اینده دارید لطفاً اینده ایران را هم پیش بینی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
حرف ایمانی مقبول نیست
اما کارنامه اصلاحات هم مردود است
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
شما اصلاح کنید و ایران را جایگزین فرانسه بدانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
کارنامه اصلاح طلبان از این جهت مردود است که مردم را برخلاف میلشان دوباره به پای صندوق رای کشاندند ، اما دیدیم که در برهمان پاشنه می چرخد ،
اصولگرایان هم یادشان رفته که همین الان هم در قدرت هستند ،
تمام قدرت مجلس دستشان است اما دریغ از یک کار خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اقای فلاحتی شما چقدر حقوق میگیرید منزل شما کجاست ایا اجاره پرداخت می کنید ایا حقوق شما مانند سایر کارمندان است ولی قطعا این چنین نیست سیر از گشنه و سواره از پیاده خبر ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مردم هر دو جناح را بارها امتحان کردند
و هر دو جناح بازنده و رفوزه شده اند
رای بی رای
2
اقای ایمانی مردمی که در اسفند پارسال به اصلاحطلبان رای ندادند به اصولگرایان نیز رای ندادند.لطفا نوشابه برای خود باز نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
جناب علم الهدی میفرمایند اروپایی بچه پنج ساله فحش میدهد انگار نه انگار هر هفته به کشورهای دنیا مرگ بر میگویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مردم هم از اصلاح طلبان و هم از اصول گرایان کاملاً ناامید هستند
واقعاً جالب است. اصولگراهای محترم مملکت را به نابودی کشانده اند اما هر روز یا غرب را در حال نابودی معرفی می کنند یا غرب را به بچه 5 ساله تشبیه می کنند یا سقوط دولت ماکرون را پیش بینی می کنند. و هزاران یا دیگر. بابا دست از سر غرب بردارید ممکت نابود شد. به فکر این مردمی که باشید که 85 درصدشان به لطف مدیریت بسیار عالی شما به زیر خط فقر رفته اند.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
جناب علم الهدی: " فحش دادن و توهین آخرین حربه یک آدم ضعیف در جبهه مقابل است...." قابل توجه نمایندگان محترم و انقلابی مجلس یازدهم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
فعال اصولگرامردم کلا از اصولگراها هم رخت بسته اند دلت را هوش نکن باز دم اصلاح طلب ها گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
محترم به کسانی باید گفت که عزت میهن ومردم برایشان مهم باشد
فقط یک نکته رو خدمتتون عرض کنم که اگه مردم از اصلاح طلب ها ناامید هستند دلیلی بر امید داشتن به اصول گراها نیست! اصلا از اونها که چند سال پیش قطع امید کردند!! یعنی میخوام بگم که اصلاح طلب ها آخرین امیدهای مردم برای رای دادن بودن که با کارشکنی کاسبان تحریم و اصول گرایان و کیهانی ها و ... دیگه از اونها هم قطع امید کردن و نمیرن رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اصولگرا واصلاح طلب اصولا فرقی باهم ندارند..تنها تفاوتشان شاید این باشد که اصوالگرایان خود داوطلبانه به استقبال تحریم هاوقطعنامه ها میروندولی اصلاح طلبان به زور و جبر دیگران
بچه 5 ساله ما که حرف زشت نمی زند
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
چرا اگه بخواد در براب غرب مقاومت کنه باید فحش بده ...شمام یاد بچهات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
خطاب به علی
وقتی منطق و استدلال ضعیف باشد توهین جای آنرا می گیرد
در ثانی شما اگر پیرو قران سیره رسول صلوات الله علیه وآله هستی که بهتر از. باید بدانی فحاشی در قران مذموم و در سیره ائمه جایی نداشته و ندارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خطاب به خطاب به علی شما لطفا متن را بخوان بلااصله متن علی را بخوان تا سو تفاهم حل بشه
ایران سالهاست که هر روز تیتر یک اخبار جهانه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
همین شده عامل بدبختی ما
خدا کند برسد ۱۴۰۰
از این ستون به اون ستون فرجه
دعا کنید بایدن انتخاب بشه
بایدن انتخاب بشه به احتمال زیاد ملک تا ۲۰ درصد همون موقع کاهش پیدا میکنه دلار ۳۰ درصد بعد لوازم خانگی خودرو و آذوقه همه چیز کاهش پیدا میکنه
دعا کنید فقط دعا کنید
امیدی هم به روحانی و غیر روحانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
کوچکترین کاهشی با امدن بایدن نخواهیم داشت بازار شوک بایدن رو هفته گذشته از دلار ۳۳هزار به ۲۷هرار پیش خور کرد شاید یه روزی بازار احساسی باشه ولی خیلی زود خودشو جمع میکنه، ترامپ با بایدن فرقی نداره حداقل زیرا تا بهمن با ترامپ سرو کار داریم ر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
سایه شغال همان شغال است!
مسولین متوهم و مردم بیچاره
سخنان بی ثمر یک اصول گرا، یک اصلاح طلب در باره انتخابات
تراوشات آشنا
مکاشفات علم الهدی
کنایه این به اون
کنایه اون به این
....
خلاصه بسته ویژه خبری تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
ای بارکلا
استقلال . آزادی . دنکراسی ‌ . پیشرفت . ...مردم امریکا در انتخابات سرنوشت خود را مشخص میکنند . نه سرنوشت مردم ما را . اصولگرایان از خواب سیاسی بیدار شوید . اجازه دهیید مردم کشورمان خودشان سرنوشت خود را معلوم کنند . نه مردم امریکا . من به نظارت استصوابی شورای نگهبان و منتخبینش رای نخواهم داد چون اشکال دمکراسی دارد . شدیدا مسایل اقتصادی و سیاسی نیلگاز به اصلاحات دارد . گفتمان سیاست ها را بگذارید مردم مشخص کنند .
وقتی قیمت خونه ها رو میشنویم وقتی وضعیت بورس رو میبینیم احساس میکنی مملکت دچار دولت مردگی شده
تا جایی که یادم میاد مسئولان فقط تکذیب را خوب بلدند و همیشه خلافش ثابت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
منظور آقا و یا خانم ناشناس کشتی نفت هست
اقای اشنا شما بیجا کردی که از جانب مردم ایران حرف میزنی که استقامت میکنند.ما بدبختها چاره ای جز سکوت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
تو که اینجا نیستی بیخود سنگ مردمو بسینه نزن متقلب
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
واسه چی ما باید مقاومت کنیم اگر مردش هستید خودتان مقاومت کنید در حالی که همه میدانند بهترین زندگی را فقط خود شماها دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
۲۱:۴۶
سطح سوادتو دوست دارم
هنوز متوجه نشدی وقتی یک نفر از درون ایران با فیلترشکن بیاد تو سایت پرچم اون کشوری رو میزنه که بهش وصله . بعد میای اینجا برا ما فیلسوف میشی
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به ۲۱:۴۶
آی کیوت چنده؟ جتما زیر صده که هنوز نفهمیدی فیلتر شکن استفاده می کنه
اقا فرقی نمی کنه کی بر میگردد فقط برگردید به میز مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
مذاکره شما مذاکره نیست باج دادن است
در آستانه پیروزی بایدن خطاب به روحانی
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
یه چیزی تو اخبار دیدم که دارم ازتعجب شاخ درآوردم واون اخذ مالیات از کشاورزان است
من موندم از چیه کشاورز میخان مالیات بگیرن
کشاورز همین الان هم خرجش با دخلش نمیخونه بابا اگر کشاورزی برای ماکشاورزا آب نداره برای شما مسولین نون که داره همین الان تنها موردی که تو اقتصاد کشور مثبت است همین کشاورزیست درسته که محصول رو از کشاورز به قیمتی که دلشون میخاد میخرن اما به هر قیمتی که هم دلشون میخاد میفروشن وتنها چیزی که توصادرات ما الان مثبته همین کشاورزیست باور کنید اگر به دشمن بگن که اگر بخایید به اقتصاد ایران الان ضربه بزنید به کجای اقتصاد ش حمله میکنید میگه به کشاورزیش اما الان دولت ما داره خودش زحمت کار دشمن رو میکشه وتیشه به ریشه همین کشاورزیه کج دار مریز میزنه خدایا خودت بداد این ملت وکشاورز برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
دولت باید مخارجش رو به یه طریقی در بیاره و هیچ راهی نداره جز برداشتن از جیب مردم. با دستکاریبورس کلی پول به جیب زد و برای بار دوم در یک سال حقوق باز نشسته ها رو برد بالا.بقیه مردم هم هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
گل گفتی
هر قیمتی میخواهند از کشاورز بیچاره زحمتکش میخرن هر قیمتی بخواهند میفروشند
کشاورزی که نابوده با این خرج های نجومی
اولا آقای ناصر ایمانی لطفا بفرمایید اساس تشکیل لیست امید که بسیاری افراد نفوذی و خرابکار در اون بودن چی بود آیا رد صلاحیت گسترده نبود؟
دوم اینکه زمانی که حکومت تا حدودی یک دست در دست اصلاحطلبان بود چه کسانی چوب لای چرخ می ذاشتن و 4 سال مجلس سرگردان تصویب بود تا زمانش تموم شد
در ضمن آقای روحانی نماینده اصلاحطلبان نوبد اجباری بود بین بد و بدتر پس عملا 8 سال اصلاحطلبان دولت رو در دست داشتن

هرچند که دیگه امیدی به اونها هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
شوخی میکنه.خودشم میدونه قوه قضاییه و نیروهای نظامی هیچوقت دست اصلاحطلبان نبوده.وقتی میگه کل حکومت منظور قوه مجریه است
اگه ترامپ انتخاب بشه یا بایدن انتخاب بشه ولی دولت در کاهش قیمتا کارشکنی کنه
بالاخره این نفتکش‌ها مال کی بود که آمریکا توقیف کرد زنگنه گفت مال ما بود ولی فروختیم پولش رو هم گرفتیم مشخص کنید یک بام و دو هوا تا کی
از صدقه سر رها کردن بازار توسط دولت روحانی از صدقه سر نپرسیدن و استیضاح نکردن از صدقه سر ملتی طماع و کوته فکر قیمت یه طویله شده ۲۵۰ میلیون تومان
چرا بایدن؟ به راستی چرا بایدن؟
همانطور که میشنوید خود این ها هم میگن سگ زرد برادر شغاله
یعنی به جایی رسیدن که براشون سگ زرد و شغال فرق نمیکنه
وقتی برای اونا فرقی نمیکنه برای شما که عده ای پیر سالخورده هستین حق انتخاب باقی میمونه؟
اخه این خودرو داخلی که بیش از ۹۰ درصدس اشغالهای تولید داخله و ۷۰ درصدس از فولاد هست چه ربطی به دلار داره که طی دوسال ۷ برابر شده به خدا تواین دوسال اگه دلار ۳۰ هزلری حساب کنید از سال ۹۷ سه برابر شده نه هفت برابر ، دو شرکت خودرو سازی خون ملت رو تو شیشه کردن البته با همکاری صنعت فولاد کشور که بازار مسکن رو به گند کشید شاخه اهن ۷۰۰ هزار تومان کمتر از دوسال به ۳ میلیون رسوند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
با ۹۰ میلیون کمری ۲۰۱۰ میشه از افغانستان وارد کرد که هر چرخش به پراید ارزش داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
نه عزیز خودرو داخلی چینی هست منتهی درجه ۳
اگر پرزیدنت ترامپ در ایالت فلوریدا پیروز بشه چهار سال دیگه هم در خدمتشون خواهید بود آقایون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
پرزیدنت ؟
از خارجی ها یاد گرفتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
معلومه اخبار رو دنبال نمیکنی.بای بای پرزیدنت نارنجی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
خدا از دهنت بشنوه
شما قادر به پیش بینی قیمت تخم مرغ و پراید برای دو هفته بعد نیستید
خواهشا به کاری که در آن تخصص ندارید ورود نکنید
ترامپ نمیفهمید نمیفهمید که در دنیا چیزی به نام سرمایه دار وطن پرست وجود نداره
بایدن بهش میگفت تو در چین شماره حسابی داری که نشون میده به دولت چین بیشتر از آمریکا مالیات دادی و ترامپ ابله میگفت من در خیلی از کشورا شماره حساب دارم!
بعد این بی همه چیز که بدیهیات تاریخ و جامعه و سیاست رو نمیفهمید در آمریکا به قدرت رسید و روزگار طبقه کارگر رو در ایران سیاه کرد
ترامپ ای ابله ترین سیاستمدار
همانطور که کارگران وطنی ندارند
سرمایه داران هم ندارند
اولیا جهان وطنند
و دومیا بی وطن
امیدوارم توی بی وطن به زباله دان تاریخ بیافتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
اصلا ربطی به ترامپ ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
حتما به ترامپ و آمریکا ربط داره اگه منظور اینه که به این آقایون ربط داره اینا هم مثل ما هستن اوباما برجام رو بهشون تحمیل کرد ترامپ تحریم
خانم هاشمی مردم بجز شان ومنزلتی ندارند ازمردم دربهره بری سیاسی میکند اگر مردم درانتخابات شرکت کنند که درانتخابات 96نزدیک24میلیون به روحانی رای دادند ووقتی جناح رقیب شکست خورد نه تنها سنگ اندازی وچوب لای چرخ دولت ورئیس جمهور گذاشتند بلکه به این کار بسنده نکردند ورای مردم را حرام وافراد رای دهنده را حاشیه نشین وبی منطق ورای فله ای دادن و..... معرفی کردند درصورتیکه همین افراد طبق لیست رای میدهند ورای خودشان رارای شرعی وعین صواب میدانند وخانم هاشمی رای برای کی وبرای چی؟ مردم41سال همرا وهمپای مسئولان بود وحتی دربیشتر اوقات وسالها ازآنها هم جلوتر حرکت میکرد ودراینمدت41سال به هرمشکلی ومعیشت بیکاری و..... استقامت کردند واعتراضی نداشتند وهمچنان حامی نظام بودند ولی مسئولان چی؟ نه تنها مردم را با معیشت بد وبیکاری جوانان تنها گذاشت بلکه با لجبازی واصرار بر تفکرات ونظرات خودشان هرعملی وهرکاری را ازدولت گرفتند تا مبادا این دولت بخواهد کاری برای مردم صورت دهد وبهبود معیشت داشته باشند واگر اینکار صورت بگیرد برای همیشه باید عرصه قدرت را به اصلاح طلبان واگذار کنیم وهمچنان شنگ اندازی کردند وانچنان درخطبه های نماز جمعه بردولت ورئیس جمهور تاختند تا افکارعمومی را بسمت خودشان وبرای خودشان ابرویی رایی بخرند واخرش ما دیدیم در22بهمن شرکت کم مردم به اثبات رسید ودرانتخابات 98دیدید که مردم تهران 15درصد شرکت کردند ودر استان الیر که 2/600/000واجدین رای دادن بود با رای27000نفری وارد مجلس شدند ومسئولان این عدم حضور مردم را اهمیت نمیدهند ومطالبات مردم را درالویت نمیدانندبه مردم ومعیشت مردم واشتغال مردم رفاه مردم توجه کنند وچاره ایی جزاینکارندارند
درخصوص خطبه اقای علم الهدی که گفت
علم الهدی: غرب مثل بچه ۵ ساله چاره‌ای جز فحش دادن نداردجناب علم الهدی من بعنوان امت رسوالله وشیعه اثنی عشری توهین پیامبر اعظم ص ازسوی هرکسی وهرمقامی درهرکشوری که باشد را نه تنها مجکوم میکنم بله تنفر خودم را به ان شخص اعلام میکنم ولی این را هم بگویم شماهاییکه فحش میدهید بزرگسال باید دانست یابچه؟
با این وضعیت و با اطمینان می گوییم انتخابات ۱۴۰۰ هر کی کاندید بشه رییس جمهوره چون اکثریت قصد شرکت در انتخابات را ندارند

ما رای نخواهیم داد
و متاسفانه باز هم قربانی انتخاب دیگران خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
قربانی قربانیست
چه با رای دادن چه ندادن
پس رای بی رای
دلار بخاد ۲۰ هزار تومان بشه ساخص بورس میاد رو ۴۵۰ هزار واحد
وقتی دلار ۳۵۰۰ تومان شاخص ۸۰ هزار واحدی بود تناسب بگیرید گوشی دستتون میاد این یعنی پودر شدن سرمایه ۳۹ میلیون ایرانی که هیجانی بورس رو طی یکسال به از ۲۵۰ هزار به ۲ میلیون رسوندن
یه نمونه خیلی کوچک کیک صبحانه رضوی از ۱۰۰۰ تومان پارسال رسیده به ۳۵۰۰ تومان پارسال دلار ۱۵ هزار بود ،حالا خودتون بفهمید دلار چند خواهد شد ؟؟
خیالتون راحت... من حتما رای میدم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
خیالتون راحت...من حتما رای نمیدم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به کی میخوای رای بدهی!؟
ترامپ = شور شیرین
جناب همتی بد جوری استرس انتخاب ترامپ داره که هر روز داره توییت میکنه ؟؟ این دوهفته که خوب سودهای میلیاردی به جیب یه عده ریختی ؟؟؟!!تحریم صنایع پتروشیمی کشور که ۹۰ دزصد ارز کشور و تامین میکنه حتما نیاز به دور زدن تحریم ها داریم ،
کرونا هم خوبی داشت.نفر بعدی مرتضوی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دست انتقام خدا قوی ترین دستهایت
شما هنر دارید مملکت خومونو درست کنید که افتادیم تو باتلاق نمیخواد پیشگویی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
از پیشگویی در مورد مملکت خودمان چه خبر!؟
من فکر کنم دلار بشه ۶۰ ریال یعنی اشتباهی دلار ۷ تومانی به اینجا رسیده رشد نقدینگی طی این ۶ ماه طی گفته همتی ۱۸ درصد شده اگه ۶ ماهه دوم هم ۲۰درصد رشد کنه که باتوجه به افزایش حقوقهای بازنشستگان و بعضی از ارگانها در ۶ ماه دوم شک نکید بیشتر هم خواهد شد ، یعنی افزایش ۳۶ درصدی نقدینگی طی یک سال، تحریم ها و کرونا رو هم در نظر بگیرید بعد واقعا همتی رو ستابش کنید که دلار ۱۹ هزار تومان سال ۹۷ رو نگذاشته دو برابر بشه در حالی تمام کالاها حداقل ۴ برابر شده.
خواهش با پبش بینی های درپیتی خودتون یه عده رو بدبخت نکنید ، همون بورس رو پیش بینی کردین هفت پشت ملت کافیه ؟؟؟طرف مشخصه تو بازار سرمایه گند زده میخاد یه عده دیگه رو هم بیجاره کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بورس بازار بلیط بخت آزمایی زمان شاهنشاهی میباشد که پس از انقلاب اول در آنرا گل گرفتند.
برنده ندارد همه بازنده هستند. اصولا فلسفه بورس غارت است
همین که دلار روی ۳۲ هرار تومان متوقف شد و اومد روی ۲۷ هزار تومان یعنی بیشتر از این نخواهد شد وقتی بایدن انتخاب بشه شاید دو تا سه برابر این کاهش پیدا کنه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
مرغ پخته خندش گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
معلومه خواننده های تابنا حسابی دلار خریدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
۳۲ تومان بالاترین قیمت دلار در دوره ترامپ بود بعدا اگه بایدن رییس جمهور بشه اگه مافیا بذاره دلار میاد حدود ۱۵
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اما اگه ترامپ انتخاب شد چی؟
مردم برای شکست کرونا و تحریم ها و گرانی دعا کنند !!!!!یعنی طی چهل سال دعای هر روزه اصولگرایان گشایش مشکلات نکرد ؟ چرا فرافنکنی ؟ هدایت جهان و هستی بدست خداوند هست و او بی نیاز . برای سرنوشت انسانها هم خداوند عقل و شعور . فهم . اراده قرار داده است
اینایی که دلار دارن احمقن خوب اگه بایدن انتخاب بشه که همه نظرسنجیا میگن بایدن نگه داشتن دلار به چه دردتون میخوره برای اینکه قیمتش از این که بیشتر نمیشه تازه کاهش هم پیدا میکنه خونه و ماشین هم همینطور
خدا را شکر خودشان هم صدای مردم را شنیده اند .لطفا قانون را تغییر دهید و نمایندگان در مجلس رئیس جمهور اینده را از بین خودشان انتخاب کنند و کاری به مردم نداشته باشند.بده همیشه رای می دادم ولی خود را عامل مشکلات خودم می دانم . خودم کردم که لعنت بر خودم باد.
مگر دزدها آدم ها رو گلچین میکنند یعنی اگر میدانستند طرف علی دایی است ازش چیزی نمی دزدیدند یعنی اون ها مثل دولت به جان بدبخت و بیچاره می افتادند چرا کارهای دنیا بر عکس شده ؟
ما بلاخره متوجه نشدیم کی بر اثر کرونا فوت کرده قاضی حداد. آقای زارع محمد اصلانی. یا سعید مرتضوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اینا معمولاً دو تا اسم دارن چون خیلی دوست داشتنی هستن
اقتصاد فلوریدا با ارزش یک تریلیون دلاری، چهارمین اقتصاد بزرگ در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. اگر فرضاً فلوریدا را به یک کشور فرض کنیم، این ایالت شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و پنجاه و هشتمین سرزمین پرجمعیت در جهان (آخرین آمار ۲۰۱۸) محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی تولید ناخالص داخلی ایالت فلوریدا در رتبه ۲۶ کشور قرار داشت و میزان آن برابر ۴۷/۶۸۴ دلار بود. نرخ بیکاری در این ایالت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳/۵ درصد بود که در مقایسه با ایالات دیگر، فلوریدا را در رتبه هجدهم قرار می‌دهد.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
از هیچ فقط میتواند هیچ نتیجه گرفت. اتفاقا فلوریدا در تولیدات روزانه مورد مصرف مردم عادی فقیر ترین ایالات میباشد و پس از افول امپراتوری(امپریالیسم) به بدبخت ترین ایالت های در شمال قاره خواهد شد. این امر مثل روز برای خود فلوریدایی ها روشن است.
کارگزاران با برنامه جسورانه اقتصادی در پی یک دولت فنی و کار است.
با این حرف هاخوتون رو سرگرم کنید
آقای آشنا برخلاف فامیلتان با علم سیاست و اقتصاد هیچ آشنایی ندارید فیل و فنجان هرگز با هم مقایسه نمی شوند . اگر بخواهیم یک مقیاس بزنیم باید گفت وضعیت ۳۰ به ۷۰ است حالا شما منتظر باش تا آمریکا اول بیاد
هیچ کس به فکر مردم ایران نیست . یا جنگ قدرت است و یا دشمنی با این و ان . مردم ایران از جنگ و دشمنی خسته شده اند . چرا دشمنی ؟ چرا ؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مردم باید خود به فکر خودشان باشند.همین نیروی قدرتمند داخل می تواند بزرگترین کارها را انجام دهد.
حرف آقای علم الهدی استثنائا درسته . فحش دادن حربه افراد بی منطق و بی سواد . لطفا همه انقلابیون عزیز دقت کنند و دست از شعارهای پوچ و بی محتوا بردارند و به طریقه نیکو که فرمان خدادر قرآنه عمل کنند .
واقعیت این است ،ان زمانی که اصلاح طلبان درراس قوه مقننه و مجریه بودن ،وبدنه دولت و مجلس از اصلاح طلبان بودند ،باز تصمیم گیرنده امور اصولگرایان بودن وفیلتر شورای نگهبان که اصولگرایان دران اکثریت دارند ،باهم آهنگی سایراصولگر آبان انتصابی بانفوذ درکانونهای تصمیم گیری با رسانه های وابسته و پشتیبانی صدا و سیما که بعد از ارتحال امام دربست در اختیار اصولگرایان بوده ،اصلاح طلبان را در حد یک تدارک
ی تنزل داده ولی تمام مشکلات 40ساله را به گردن اصلاح طلبان می اندازند.
پاسخ ها
علی حاجی
| Germany |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
از این نظر فقط میتوان به اجازه ساخت بانکهای خصوصی در زمان احمدی نژاد را صحیح دانست که سیاستش کاملا نولیبرالیسم بوده است.
خصوصی سازی و عضویت در بانک جهانی از شق القمر های آقای رفسنجانی و شاگردانی چون خاتمی روحانی... بوده است
مردم عقلشون در چشمشونه الان ترامپ رییس جمهوره دلار شده ۳۰ فردا بایدن دلار میشه ۱۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مگر مردم قیمت دلار را بالا پایین میکنند؟
کوشان
| Germany |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
صنار بده آش بهمین خیال باش
علت دلار ۳۰ تومانی بانک های خصوصی و کارمندان استخدامی دلال آنان میباشد و ربطی به خارجه ندارد.
مد دریای ترامپیسم به بالاترین نقطه رسید و جزر آغاز شد
ما فقط منتظر انتخابات آمریکا هستیم
خدا کشتی آنجا که خواهد برد
اگر ناخدا جامه بر تن درد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
در جهان امروزی کشتی هایی بشر ساخته است که هر توفانی را بدون جامه دریدن ناخدایش به پیش میراند.
کرونا مثل همون پشه ای است که خداوند با آن نمرود را هلاک کرد!!!!!
چه لزومی داره که وقتی برخی روحانیون در اقتصاد و سیاست تجربه ندارند اینقدر ر روز سخنرانی میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
پیش بینی سقوط دولت مکرون از تریبون نماز جمعه
 
چنین گفتارهایی از تریبون نماز جمعه که باید با تکیه به کلاشینکف صورت میگرفت، بجای تهییج جوانان و مردم فرانسه جهت مبارزه بر علیه رئیس جمهوری که عقل سالم ندارد، کل مسلمانان جهان را به رخوت در مبارزه دعوت مینماید. جمله «عذاب الهی در انتظار افراد...» حواله کردن، جوانان به خشم خداوندی آب به آسیاب انفعال جوانان ریختن است.
ب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
باید حقوق که میگرند حلال باشد.
سالها ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ اﺯ ﺑﻴﻦ ﺧﻮاﻫﺪ ﺭﻓﺖ ﻳﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻓﺮﻭﭘﺎﺷﻲ ﻫﺴﺖ ﺣﺎﻻ ﻧﻮﺑﺖ ﻓﺮاﻧﺴﻪ ﺷﺪ
چرا اینقدر دروغ می گین ؟؟؟
اگه نفت مال ایران نیست مال کی هست ؟‌ هیج کشور دیگه ای با ونزولا رابطه داره ؟‌
اگه مال کس دیگه هست... چرا هیچ کسی مدعی این ۴۰ میلیون دلار نفت نیست ؟؟؟؟؟؟
و چرا شما جوش می زنین براش ؟؟؟؟
با ایران هراسی دارن به عالم وآدم اسلحه می فروشند وامتیاز می گیرند.قطعا"به ایران حمله نخواندکرد!
تیتر میگه عقب نشینی اینستاگرام بعد خبرش میگه صفحه ی جدید .
خب اینکه عقب نشینی نیست منم یبار صفحم مسدود شد ی صفحه جدید زدم
خانم هاشمی میدونه مردم رای نمیدن دست پیش گرفته پس نیوفته.
رای ندادن ما تغییر استراتژی نیست . عین نا امیدیست
مگر نماز جمعه هنوز با این شرایط وخیم برگزار میشه ؟ چرا با جان انسانها بازی میشود.
در ضمن در مورد انتخابات هم بگویم نعوذبالله خدا هم کاندیدا بشود رای نخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهم داد
مردم از اصلاح طلبان ناامید واز شما اصولگریان متنفرند
برای یک بار بفهمید وبه شریعتمداری و امثالهم هم بفهمانید.....؟
کسانی که طرفدار اصلاح طلب ها بودند والان دیگر نیستند ، اول اصولگرا بودند بعدا اصلاح طلب شدند والان از هردو بیزارند
چهار تا چچنی و اونایی که قاچاقی وارد فرانسه شدن و خشونت میکنند را تعبیر میکنید به سقوط دولت؟
مردمی که از اصلاح طلبان ناامیدند لابد به شما امیدوارند که هر روز با چاپ پول بی پشتوانه یک یارانه پوپولیستی جدید اضافه کنید و دلار 30 هزار تومانی را بکنید 100 هزار تومان،دستمزدها را بکنید دو برابر و قیمت ها را سه برابر. برو عمو حنای این بازی ها دیگه رنگ نداره و بدون اصلاحات ساختاری و مبارزه با فسادئ از جنس ایدئو لوژیک مشگلی حل نخواهد شد.
مردم به صورت کلی نا امید و افسرده شدند و به زودی به این نتیجه میرسند که چیزی برای از دست دادن وجود ندارد شاید بعد از انتخابات امریکا و در همین ماه
نگویید فوتبالیست بگویید کارمندان میلیاردی دولت.
شیخ ما شیره را خورد و گفت شیرین است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!نیاز به پیش بینی شما نیست.مکرون قطعا سقوط می کند زیرا اکثریت مردمش او را نمی خواهند نه به خاطر پیش بینی شما.
حساب کنید خود اعضای کابینه دولت چقدر به خودشان پرداخت می کنند که هیچ خجالتی از پرداخت های میلیاردی به کسی حتی بلد نیست زیر توپ لگد بزند پرداخت می کنند.
آشنا: آمریکا به میز مذاکره برمی‌گردد


اینو نگید چی بگید
اون شخص اصولگرایی که اومده گفته مردم از اصلاح طلبان بالکل نا امید شدن رو باید یاد آوری کرد مردم قبل ترش از اصولگراها نا امید بودن و الان از همه نا امیدیم.
مکرون به قعر تاریخ خواهد رفت . تریبونهای نماز جمعه همیشه درست پیش بینی می کند
تغيير نام خيابان نوفل لوشاتو بنام پيامبر گرامي اسلام شايد به ظاهر نشان از غيرت ديني برخي باشد اما بنظر اينجانب نبايد سطح قداست و بزرگي پيامبر اعظم حضرت محمد (ص) را تا تغيير نام يك خيابان در عكس العمل به برخورد هاي مغرضانه و سياسي يك عامل صهيونيزم(ماكرون)پايين بياوريم ضمن انكه كلمه نوفل لوشاتو ياد اور و نماد دوراني از انقلاب اسلاميست كه نبايد بخشي از تاريخ را در اذهان ايندگان كم رنگ كنيم ،
اصلا بهتر است اين موضوع در كميسيوني تخصصي متشكل از نيروهاي ديني و سياسي و امنيتي بررسي كارشناسي شده بعد اقدام كنيم ، در اينگونه موارد بايد به چالش و پويش و هشتك هاي مشكوك توجه شود و ما را تحت تاثير قرار نداده و ابزار رايگان برخي پشت پرده هاي ناشناس نشويم
مردم هم از اصلاح طلب و هم از اصولگرا به کل نا امیدن.....
لطفا ابتدا خودروهای فرانسوی که ۲۰ ساله خودروسازی ما را نابود کرده تحربم کنید
بله و باز هم جمعه ای دیگر و جناب علم الهدی که با تلاش زیاد خودشان را به تیتر خبرها تبدیل کردند.و من اله التوفیق
آقای ایمانی فعال اصول گرا،بنظرت مردم کی را قبول دارن،
من به هرکس که روحانی معرفی بکنه رای میدم.رشدبورس و بدست اوردن هرانچه که برسر کاهش ارزش دلار باخته بودم باعث این تصمیمه.
سایراتفاقات پیش امده کاملا برسر وجود هیولایی بنام ترامپ بوده و دولت هیچ تقصیری ندارد.
سلام و علیکم بماصبرتم.ما نه از اصلاح طلب خیری دیدیم نه از شما اصولگرا.فاتحم الصلوات
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر