بازدید 33410
الهیان:

۱۰ سال آینده در سیاه چاله جمعیتی قرار خواهیم گرفت

نماینده تهران در مجلس گفت: در سناریویی که برای ما در نظر گرفته‌اند در سال ۲۱۰۰ جمعیت ما باید به ۳۰ میلیون برسد از نظر آنها و این به معنای آن است که در آینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه ژئوپلیتیک در جهان هیچ نقشی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 02 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، زهره الهیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی امروز دوشنبه ۱۲ آبان در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، طی سخنانی گفت: در زمینه جمعیت آش آن قدر شور شده که صدای آشپز هم در آمده است، ما در مساله جمعیت در شرایطی هستیم که اکنون سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی که خود نیز طرح سیاست های کنترل جمعیت بوده‌اند به ما هشدار می‌دهند که اگر در آینده نزدیک طی همین امسال و سال آینده چاره اندیشی نکنیم، وارد فاز بحران جمعیتی خواهیم شد.

وی ادامه داد: از مجلس هشتم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ابراز نگرانی ایشان نسبت به کشوری که در گذشته یکی از سریع ترین رشد های جمعیتی را داشته و اکنون این رشد متوقف شده، این طرح در دستور کار بوده است.

الهیان در ادامه بیان داشت: دوستان در سناریویی که برای ما در نظر گرفته اند در سال ۲۱۰۰ جمعیت ما باید به ۳۰ میلیون برسد از نظر آنها و این به معنای آن است که در آینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه ژئوپلیتیک در جهان هیچ نقشی نخواهد داشت، اگر امروز که آغاز این روند است، هوشیار نباشیم و برای مقابله با آن اقدام نکنیم، در آینده باید مانند انگلیس وزارت تنهایی تاسیس کنیم و نیروی جوانی که ثروت را تبدیل به تولید کند و چرخه اقتصادی کشور را بچرخاند و از امنیت کشور دفاع کند، نخواهیم داشت. در واقع ما یک فرصت طلایی در حدود ۵ تا ۱۰ سال آینده پیش رو داریم که پنجره طلایی جمعیت به روی ما باز است و باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در مجالس مختلف زحماتی در این خصوص اتفاق افتاد اما به دلایل مختلف به سرانجام نرسید، در این مجلس ما همان کار و زحمت دوستان در مجلس قبلی را ملاک قرار دادیم و همان را تکمیل کردیم، اما اکنون اگر این طرح را در صحن علنی بررسی کنیم با توجه به تجربیات گذشته با توجه به پیشنهادات و اصلاحاتی که پیشنهاد می‌شود، نخواهیم توانست روی آن به نتیجه برسیم لذا پیشنهاد می‌شود که به یک کمیسیون مشترک برود.

نماینده تهران به مشوق های در نظر گرفته شده در این طرح برای خانواده ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم اقتصاد است، طراحان در این طرح مشوق های خوبی برای مردم به ویژه برای مادران دیده‌اند، جامعه باید یک جامعه دوستدار کودک باشد، به همین جهت برای مادران مرخصی های بعد از زایمان، مرخصی شیردهی، مرخصی فرزندآوری برای بانوان در حال تحصیل و غیره در نظر گرفته شده است، همچنین برای خانواده هایی که دارای چندین فرزند هستند، تنفس مالیاتی در نظر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۶۱
با شعار دادن که کاری درست نمیشه! حداقل به فکر تامین پوشک بچه باشید.
10 سال اینده رو ما ایرانی ها نخواهیم دید. بدبخت شدیم رفت
"ایران نژاد"ها.
می دانی شرم و عار چیست؟
سال 2100 یعنی 80 سال بعد .

" جمهوری اسلامی ایران در عرصه ژئوپلیتیک در جهان هیچ نقشی نخواهد داشت.!!!"

با این تحولات و رشد وحشتناک تکنولوژی در زندگی چطور 80 سال آینده را پیش بینی کرده؟ فقط به گوشی هوشمندت با دقت نگاه کن و 10 سال پیش را تو ذهنت مرور کن ببین چقدر تغییرات زیاد شده حتی تغییرات هویتی.
اتفاقا بهتر است و مطمئنا ساکنان انروز زندگی بهتری خواهند داشت. ایرانیان ذاتا قوم ناراحتی هیتند
برو بابا دلت خوشه ، حال رو نمیتونیم جمع و جور کنیم شما چسبیدی به اینده نامعلوم
وقتی بقیه مشکل ها حل شد اینم حل میشه البته زهی بخیال باطل
شما قیمت مرغ و تخم مرغ و روغن رو حل کن سال۱۰۰پیشکش
بدبخت کودکانی که با وعده دروغ به دنیا میان
حالتون خوبه . یه بچه یک ساله دادم پوشک مولفیکس ایرانی توی بازار نیست پوک مارک دیگه خریدم ۱۰۰ اون هم بهش نمی سازه
در تامین نیازهای اولیه کودک دچار مشکل هستیم اونوقت توصیه به فرزند اوری می کنید
من موندم از کجا میفهمن اونا ؟! برای ما چه نقشه هایی دارن؟ اونم انقد دقیق !
با توجه به مهاجرت جمعیت جوان بخاطر عدم جذابیت کشور، همواره کاهش جمعیت پیش خواهد آمد
با ایرن شرایط زندگی که جمهوری اسلامی ایجاد کرد کسی به فکر بچه و تعدد آن نیست. اگر یکی را نگه دارند کار شاق کردنند
دقیقا عبارت سناریویی که در نظر گرفته اند منظور چه ارگان، نهاد کشور یا شخصی هست؟ دشمن احیانا؟! یحتمل مسوولان چه کاره هستند، در حد زنهار دادن و پیش بینی؟
بهتر نیست به علل عدم ازدواج و عدم فرزند اوری نیز توجه کنید . با سیاستهای غلط ده سال آینده دو دستی مملکت را تقدیم دشمنان کوچک تقدیم می کنیم . مسلمان باید با هوش باشند با دست خودمان با قلدری امروز آینده کشور و فرزندانمان را داریم تباه می کنیم .
با چه رویی به جوانان بگویم ازدواج کنند . با این نرخ اجاره . با این آمار کار و در آمد . با این هزینه وحشتناک زندگی ؟
هر روز آرزوی مرگ داریم . حاضر هستیم در هر کشور دیگری حمالی کنیم . عجب تحولی در زندگی مردم ایجاد کردید .نماینده مجلسی که ودیعه مسکن گرفت خودرو گرفت حقوق و مزایا گرفت چه خبری از فقر و بدبختی جوانان دارد . خجالت هم خوب چیزی هست .
جمعیت ایرا باید حدود ۱۰ ملیون نفر باشه و یک مستمری ۴۳۰۰۰۰ تومانی هم از پول نفت بهشون بدن و یک ملیون هم آقازاده و اختلاسگر داشته باشیم که باقی درآمد نفت رو بین خودشون تقسیم کنن
دوست عزیز که ماهانه دهها میلیون درآمد داری . آیا میدانی فقط هزینه غذای یک انسان چقدره ؟ آیا میدانی درآمد یک کارگر چقدره ؟ آیا میدانی قیمت خانه چقدره ؟ پس به عقل و اقتصاد رجوع کنید .
تنفس مالیاتی رو مشوق فرزند آوری حساب می کنید؟
اولين قدم را شما نماينده ها برداريد سقف مهريه 14 سكه شود
شکم خالی و آینده مبهم .....
حرص نخور کرونا همه مارا می کشه کار به ۲۱۰۰ نمی کشه.
خیلی امکانات زیادی در نظر گرفتن خسته نباشن.
باشه من رفتم بچه بیارم...من بیکار...من مجرد...
700 سال مونده هنوز من يكي ارزومه كه از نسل وتبار خودم ك ايراني هستم هيچ اسمي نمونه با اين حقارتي ك تو دنيا برامون ميراث گذاشتن اينا
شما در تامین روغن و برنج و پوشک مردم و کودکان مانده اید خجالت بکشید
شما که راست میگی خواهر...
توقع داری با پوشک بسته ای صد هزار تومن ؟؟؟ یا با جوانان بیکار ؟؟؟ یا با این وضع اقتصادی و مسئولین دلسوز !!!؟؟؟
با چی خواهر من ؟ برای جوان این مملکت چه کاری انجام دادین که به آینده خوش بین باشه ؟؟؟ من 40 ساله قید خیلی چیزها و زدم ازدواج و پدر شدن هم جزوشون هستن.
کافیه یک سر به فیشهای حقوقی بزنید... نیازی به سخنرانی و تریبون نیست....اعداد مسخره و غیر منطقی حق عائله 100 هزار تومانی و حق فرزند 30 هزار تومانی توی فیشهای حقوقی نماد روشنی از سیاست کاهش جمعیت کشور است. هر وقت این عدد ها منطقی شد اونوقت بیایید و حرف بزنید.
بهتره شما فعلا قبل از افزودن کودکان برای کودکان موجود برای کودکان کار برای کودکان زباله گرد و کودکان دستفروش فکری بکنید
این نماینده محترم، کافی است تنها یک سفر توریستی - و نه بعنوان نماینده - به کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی، سنگاپور، امارات متحده عربی و حتی لبنان بزنند، و از مردم آنجا در خصوص دغدغه زندگیشان پرس و جو کنند. در کشور ما حتی یک فرد تحصیلکرده و دارای دکترا دغدغه یک ساعت بعدش را داشته و در خصوص فردا هم که کلاً بی خیال شده است. هیچ کشوری در دنیا، به اندازه جامعه انقلابی شما که شعار استقلال یکی از ارکان آن بوده است، به انتخابات آمریکا وابسته نبوده است. طوریکه تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر تمامی ارکان کشور ما از تاثیر انتخابات ریاست جمهوری کشور خودمان بیشتر احساس می شود. در خصوص فرزند آوری هم، کافی است تنها به اخبار دیروز مراجعه نمایند که هزینه پوشاک یک کودک در ماه به یک میلیون تومان رسیده و پوشاک نایاب شده است. بقول آلفرد هیچکاک، یک جامعه و یا فرد حوبخت کسی یا جایی هست که افراد آن در جامعه دغدغه فردا را نداشته و در آسودگی بسر برند. آیا خود این نماینده محترم، دید و بینش روشنی از آینده جامعه و کشور، فارغ تر شعارهای سیاسی و هیجانی و انقلابی دارند؟
حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
این نماینده فارسی هم زورکی حرف میزنه انوقت بره ترکیه و مالزی و سنگاپور و امارت و لبنان و با چه زبانی با اینها حرف بزنه؟؟؟؟؟
انواع مرخصی هایی که در نظر گرفتند، به خرج دولته یا کارفرما؟ قطعا کارفرما کسی رو که بخواد اینقدر سر کار نیاد رو جایگزین خواهد کرد.
بهتر والا. ملت رو بدبخت کردید حالا انتظار دارید جمعیت 300 میلیون نفر بشه؟
به نظر من که ایران ۳۰ میلیونی ایران بهتریه
سناریو؟؟ چیده اند؟؟ این آشی است که شما برای مردم ایران پخته اید خواهر
اخه چرا مشکل اصلی را نمیگویید ؟ مشکل اقتصادی و مشکل اقتصادی هم به دلیل سیاست غلط خارجی .
طرف داره عملا دخترش را به دلیل فقر یه شیوخ عرب میفروشه و طرف برای یک زندگی در خارج از کشور در دریا غرق میشود و یا باید برای سیر کردن شکم بچه های خود تن فروشی کند و یا باید شاهد خودکشی فرزندان خود باشد به دلیل فقر . در این وضعیت چرا باید بچه دار بشوند ؟
اگر اعتراض کنند زندان های بلند مدت در انتظار آنها است .
بگو عندالله
شما امنیت شغلی برای مردان با درآمد کافی ایجادکنید
استخدام و مرخصی مادران پیشکش.
قدیمی ها دروغ نگفتن که سواره از پیاده خبر نداره.
با این مسئولین بی کفایت که اکثرا" تصمیمات جناحی و در جهت دلالی بیشتر میگیرند و فشار اقتصادی بی پایان را به مردم بی پناه منتقل میکنند ، نتیجه بهتری میخواستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
30 میلیون بشیم شاید بدبختیهای مردم از بین بره شاید ...
یعنی قراره تا اون وقت هم باشن؟؟
عقل تون کجاست ؟کارمیکنه؟یارفته پولاتونا خرج کنه.!
من موندم چه کسانی به شما رٱی دادن؟ شما فرض کن سیصد میلیون نفر مثل امثال شما باشند چه دردی از مملکت دوا میشه؟ یا فکر میکنی اگه یه روز جنگ بشه مثل دهه شصت جوونها برای حضور در جبهه مسابقه میدن ....؟
تهرانی ها! انصافا رو چه حسابی به کاندیداتون رای می دید؟
برای شغل و خوراک و مسکن همین تعداد حمعیت هم مسولیین وادادند چی دیگه داری میگی واسه خودت؟ مودبانش کردم
خواهر من شما نگران نباش دزدان ريز و بزرگ دارن ثروت را به يغما مي برند ديگر چيزي براي تبديل به توليد نمي ماند
شما لطفا فكري به حال اقتصاد مملكت و آزادي هاي مدني بكنيد بقيه درست مي شود
با سناریوی آنها تا ۲۱۰۰ ، با سناریوی حاکمیت ۲۰۵۰ . قاعدتا نتیجه میگیریم که اون ها صلاحمون را بیشتر میخوان .با این سیاست ها تا ۲۰۵۰ هم دوام بیاریم ، انگاری جزو سخت پوستان باید محاسبه بشیم
با این وضعیت گرانی کار به انزمان نمیکشد لپه گرفتم کیلویی 40هزار تومان اقایانی که شعار زادولد را میدهند خبر از گرانی ندارند اگر امکان ارسال تصویر قبض برق درسایت بود نشان میدامد سال گذشته همین ماه قبضبرق40هزار تومان امسال 195هزار تومان
از کجا این اطلاعات مربوط به 80 سال دیگه "اونا" دررفت و به "اینا" رسید؟
کلاغا خبر آوردن؟
دیگه خیلی نخ نما شده این دشمن سازیهای موهومی!
خدایی ما 90 درصد که رای ندادیم ولی میخوام ببینم "اون" 10درصدی که رفت و به "این" رای داد در ایشون چه خصلتها و تونایی هایی دید؟
اینقدر که مسئولین بی کفایت هستند که هر حرف قشنگ هم بزنند ، شده عین ضرب المثل آب در هاون کوبیدن.
لازمه که بجای این همه حرف ۴ تا کار واقعی و اصولی انجام بدید ، ضمن اینکه شغل دائم چه در بدنه دولت و چه در شرکت های خصوصی در وهله اول برای مردان کار ایجاد کنید . اینکه اکثر مردان بیکارند نتیجه شعارهای برابری حقوق زن و مرد هست که امثال شما از قبل آن به منافع شخصی تان برسید . ۹۵ درصد آگهی ها درخواست نیروی کار زن میده تا با یک حقوق چغندر غازی اموراتشون بگذرونند . مردان بیکار و زنان شاغل ، شده سیاست کشور .... مملکت از پای بست ویران است خواجه دربند نقش ایوان است
اين مشوقهايي كه شما نام برديد كه فقط مرخصي هست. پولش رو از كجا بايد اورد. دقيقا هيچ راهكاري براي مشكل اقتصادي نداريد بنابراين بهتره بي خيال شيد مردم از شما هوشيارتر هستند.مرخصی های بعد از زایمان، مرخصی شیردهی، مرخصی فرزندآوری برای بانوان
نیازی به دسیسه چینی اونا نیست...ما مردم رسما اعلام میکنیم که 30 میلیون هم برای ایران زیادیه! تهه تهش با این مملکت گل و بلبلی که تو این 4دهه ساختین 20 میلیون کافیه!
ضمنا حرفی برای گفتن داشتن تو دنیا به جمعیت نیست آبجی! به عمله! به قدرت اقتصادی فرهنگی سیاسیه!
مگه قبلا مجلس طرح میداد همه 7تا بچه داشتن؟
ساده ببینید قضیه رو نمیخواد خیلی تخصصی جلوه بدین. ازدواج و فرزند آوری تو این شرایط برای اکثر جوانها خیلی سخته
هر چند برای شما بی معنیه
:"..... ایران در عرصه ژئوپلیتیک در جهان هیچ نقشی نخواهد داشت"
الان چهل ساله هرچی پیر و مسن هست همه امور مملکت رو به دست گرفتن تازه میخان شیوه مملکت داریشون رو به دنیا هم صادر کنن. یه نگاه بکن ببین سن اعضای شورای نگهبان و ...مصلحت چقدره بعد چه چه بزن.
مااکثرا توی سیر کردن شکم موندیم .پول نداریم یه اتاق اجاره کنیم بریم کمتر با سن بالا پدر ومادرمان زجر بدهیم .بهتر هیچی نگی خانم الهیان ووقتت حرام نکنی که فردای قیامت تو هم با مسئولینی بی کفایت که باعث بدبختی ما ملت شده اندباید جوابگو باشی .وفتت بده به خانم فلاحی که ما دلخوش باشیم .ونه این وسط کاری انجام نمیشه .....
من یه بچه دارم انشاالله بعد از دبیرستان هم میفرستم از ایران بره. اینجا جای زندگی نیست.
شاعر میگه ........... گاو نر میخواهد و مرد کهن .
همینا که به دنیا اومدن میتونید سروسامان بدین؟
دلار رو بکنید 1000 تومن مردم هم بچه میارن
همین الان هم با 80 میلیون هیچ نقش ژئوپلتیکی نداریم فقط خودمان برای خودمان نوشابه باز می کنیم و فکر می کنیم خیلی در دنیا تاثیر گذاریم
ما جوون ها نه ازدواج میکنیم نه بچه دار میشیم
انشالله در آینده ایرانی وجود نداشته باشه که اینقدر مردمش بخوان تو سختی باشن
در عجبم واقعا که این خانم با این سطحی نگری واقعا نماینده مردم در مجلس است. خانم نماینده صرف اینکه یک طرح پیشنهادی رو جلوی تریبون ببری بخونی که نشد دوراندیشی و تدبیر ..
نماینده محترم واقعا نمی‌بینی خانواده ها در امورات جاری زندگیشان هم مانده اند . بسیاری از مردم حاشیه شهرهای بزرگ در فقر و مضیقه هستند . چطور به فرزند آوری بیشتر فکر کنند ؟؟!! راهکار معافیت مالیاتی به چه درد یک کارگر ساده سرپرست خانوار با انبوهی از مشکلات معیشتی می خورد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر