بازدید 20443
۷

با شکست ترامپ، دلار و ارز در ایران ارزان می‌شود؟

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران و قیمت ارز ندارد تاکید کرد قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 03 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسین راغفر با اشاره به نمایان بودن این رویه‌ عمدی که اقتصاد ایران به‌شدت نسبت به تحریم‌ها حساس است، گفت: عده‌ای می‌خواهند فشار غرب را بر اقتصاد ایران برجسته‌تر کنند و نشان دهند کشورمان شکننده است.

این اقتصاددان شکنندگی اقتصاد کشور را مربوط به سیاست‌های داخلی دانست و تصریح کرد: اگر سیاست‌های داخلی مناسب باشند، اثر تحریم‌ها به شدت تقلیل می‌یابد و اثربخشی آن نیز کاهش خواهد یافت و دیگران نیز به فکر تغییر روش برخورد با ایران خواهند افتاد.

راغفر ادامه داد: ما باید بدانیم چه کسانی صاحب چه منافعی هستند. عده‌ای می‌خواهند ترامپ پیروز میدان باشند چون منافع گروهی و طبقاتی آنان توسط این مسئله تامین می‌شود. این عده می‌خواهند سایه هراس را بر اقتصاد ایران حاکم کنند و منفعت ببرند.

راغفر: بایدن یا ترامپ فرقی برای اقتصاد ایران ندارد


این اقتصاددان افزود: گروهی نیز تصور دارند اگر رقیب ترامپ روی کار آید قیمت ارز به‌زودی کاهش پیدا می‌کند در حالی که قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

راغفر ادامه داد: اگر دولت می‌خواست می‌توانست از ساز و کارهای دیگر منابع ارزی خود را تامین کند که مهم ترینِ آن نیز مالیات است. این اقتصاددان گفت: نظام مالیاتی ما عقب مانده است چراکه عده‌ای در مالیات نپرداختن منفعت می‌برند.

وی گفت: دولت باید بخش خصوصی را فعال کند. از طرفی رابطه امریکا با ایران توسط منافع تامین نمی‌شود؛ بلکه منافع دولت اسرائیل تامین کننده این مسئله است و موضع هر دو رقیب انتخاباتی در امریکا، یکسان است.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب ادامه داد: این دو نفر موضع‌گیری‌هایی خصمانه دارند و شاید اگر اقتصاد ایران تا حدی از فضای رقابتی نشأت بگیرد، حضور بایدن بر سر کار، این روزنه‌ها را خواهد بست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۷
فرقش بعد معلوم ميشه واي اگر ترامپ برنده شه
اصلا اینطور نیست
فراموش نکنیم زمان احمدی نژاد که بیشترین فروش تاریخ نفتمون رو داشتیم دلار گران شد
زمان روحانی و وقتی تحریم نبودیم هم دلار بازم گران شد
ممکنه ارزان بشه ولی هیچوقت زیر 20 هزار نمیاد
چرا چرت حرف میزنه
اتفاقا دلار وسکه شدیدا به انتخابات آمریکا وصل هستن
همن دو روز معلوم شد
این هم اقتصاد دادن هست ، یعنی این عمه من بود که رئیس جمهور آمریکا شد ، همه چیز صد برابر شد
ترامپ بیاد دلارمیره بالای ۴۰
همه مسئولان نگران هستند که مبادا دلار ارزون بشه- معلومه پولهاشون رو به دلار تبدیل کردند و دوست دارند روز به روز گرونتر شه-نمیفهمند تحمل مردم هم حدی داره
فرض بر اینکه آمریکا تاثیری نداشت، یعنی خود تان دلار را 30000تومانی کردید و تورم را به مردم تحمیل.

فرض بر اینکه آمریکا تاثیر داشته، یعنی دروغ بمردم میگی و خودتان با آمریکا در بی ارزش کردن پول ملی سهیم بودید.

کلام آخر: کمر مردم با این قیمت دلار و تورم شکسته که نشان از بی لیاقتی شماها دارد. کمترین کار شما بازگرداندن قیمت دلار به سطح یکسال پیش است و در غیر اینصورت باید شما را به جرم خیانت به اقتصاد و مردم و بی ارزش کردن پول ملی محاکمه و تمام اموال شما را مصادره کنند و در زندان به استغفار بپردازید. اگر چین بود که اعدام می شدید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها