بازدید 5343

هراس آلمان ازتکرار حملات‌تروریستی اتریش در این کشور

پس از وقوع حملات تروریستی در پایتخت اتریش، مقامات آلمانی از ترس تکرار وقوع چنین حملاتی در کشورشان تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 04 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پس از حمله تروریستی شب گذشته وین که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، نگرانی ها درباره وقوع جنایات مشابه این کشور در آلمان در حال افزایش است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به این نگرانی رو به رشد در بین مقامات آلمانی نوشت: پلیس فدرال امروز (سه شنبه) با هوشیاری بیشتری مرزهایش با اتریش را کنترل کرد. در همین رابطه «گئورگ مایر» رئیس کنفرانس وزیران داخله ایالات آلمان (IMK) از حزب سوسیال دموکرات (SPD) هشدار داد که 'موج جدیدی' از تروریسم در اروپا و از جمله در آلمان امکان پذیر است.

در پی وقوع حملات مذکور در مرکز وین که به کشته شدن ۴ نفر از جمله یک شهروند آلمانی و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر منجر شد، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و بسیاری دیگر از سیاستمداران این کشور و سایر کشورها به مقامات و مردم اتریش تسلیت گفتند.

در همین حال سخنگوی پلیس آلمان در شهر پوتسدام به خبرگزاری فرانسه گفت: پس از حمله در وین ، اکنون کنترل در مرز با اتریش با 'تمرکز تاکتیکی' انجام می گیرد و این اقدامات متناسب با اوضاع تقویت خواهد شد.

مایر رئیس IMK به روزنامه های «شبکه تحریریه آلمان» (نسخه های چهارشنبه) گفت که تدابیر امنیتی برای مبارزه با تروریسم باید بیشتر تشدید شود. وی ابراز نگرانی کرد که که این حملات آغاز یک موج جدید از حملات مشابه در دیگر کشورهای اروپایی باشد. به گفته وی حملات اخیر در فرانسه ، آلمان و اتریش به طرز وحشتناکی روشن ساخت که فعالیتهای اسلامگرایان در حال افزایش است.

از سوی دیگر وزارت کشور آلمان خواستار کنترل شدید در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شد. «اشتفان مایر» از مقامات وزارت کشور آلمان به پورتال خبری 'پاینیر' (The Pioneer) گفت این کار نه تنها برای محدود کردن بیشتر مهاجرت غیرقانونی مفید است، بلکه می تواند از ورود موثر افراط گرایان به کشور جلوگیری کند.

«ولفگانگ شویبله» رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) نیز اعلام کرد: «روشن است که ما نباید در مبارزه با تروریسم اسلام گرا تسلیم شویم. آلمان به شدت برای تشدید همکاری های امنیتی بیشتر در اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد.»

«آنته ویدمن-ماوتز» مسئول کمیته ادغام دولت آلمان خواستار حمایت کامل از پلیس و اختیارات بیشتر نیروهای امنیتی برای مقابله با افراط گرایان شد. همچنین «کریستیان لیندنر» رئیس حزب دموکرات آزاد (FDP) در پیامی توییتری خواستار زیرنظر گرفتن شدید کسانی شد که جامعه را تهدید می کنند. به اعتقاد وی افراد و بزهکاران خطرناک نیز باید به طور مداوم اخراج شوند.

سیاستمداران برجسته از همه احزاب این عمل را در وین محکوم کردند و به خانواده قربانیان و آسیب دیدگان تسلیت گفتند. اشتاین مایر رئیس جمهور فدرال به همتای اتریشی خود «الکساندر وان در بلن» پیغام داد که خبر حمله با ناراحتی و تالم زیاد در آلمان همراه بود. وی در این پیام تسلیت عمیق خود را به مقامات و مردم اتریش ابراز کرد.

صدراعظم آلمان نیز از طریق سخنگوی خود گفت که مبارزه با تروریسم جنگی مشترک است و در این مسیر آلمانی ها با همدلی و همبستگی در کنار دوستان اتریشی شان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار