بازدید 25141
۴
نفت گران و طلا در جهان ارزان شد

اولین واکنش بازارهای ایران به انتخابات آمریکا

در اولین ساعات بازگشایی بازارها، در حالی که نتایج انتخابات امریکا از سوی رسانه‌ها لحظه به لحظه پوشش داده می‌شود، بازارهای ایران با رشدی قابل توجه همراه بودند.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 04 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، رقابت عجیب و تنگاتنگ ترامپ و بایدن حالا به مساله‌ای بسیار مهم برای تمامی جهان تبدیل شده است و رصد بازارها نشان از تحولات جدی نه فقط در بازار ایران که در بازارهای جهانی دارد.

بر اساس این گزارش قیمت دلار در اولین ساعات فعالیت بازار در صرافی‌های بانکی و در بازار آزاد با افزایش روبرو شد. مهمترین دلیل افزایش از سوی صرافان نااطمینانی نسبت به نتایج انتخابات امریکا اعلام شده است بهای هر دلار در صرافی های بانکی برابر با ۲۸ هزار و ۵۸۰ تومان گزارش شده است که رشدی اندک را در قیاس با روز گذشته نشان می‌دهد. همچنین صرافان بانکی همچنان از اعلام قیمت خرید دلار خودداری کرده و نسبت به خرید دلار از مردم اقدام نمی کنند. رشد قیمت ها در صرافی های بانکی بهای هر دلار را به محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد رساند.

بر این اساس با رشد بهای دلار در حالی که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهشی قابل توجه همراه شده است تا این ساعت قیمت هر اونس نزدیک به ۱۶ دلار و ۴ سنت کاهش را تجربه کرده است اما تحت تاثیر رشد بهای ارز، قیمت طلا و سکه در ایران روندی افزایشی را طی کرد. در اولین ساعت بازگشایی بازار بهای هر قطعه سکه طلای طرح جدید با پذیرش رشدی معادل ۷۰۰ هزار تومان به محدوده ۱۵ میلیون و دویست هزار تومان رسید اما پس از آن بار دیگر به قیمت 14 میلیون و 950 تومان برگشت.

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون تومن گزارش شده است. سایر قطعات سکه نیز با رشد بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان لعالیت خود را آغاز کردند. هر قطعه سکه نیم هفت میلیون و هفتصد هزار تومان و هر قطعه سکه ربع پنج میلیون و سیصد هزار تومان قیمت خورد. سکه گرمی نیز به قیمت ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومن فروخته شد.

نااطمینانی در بازار نفت و طلا

امروز بازار طلای جهانی نیز با ریزش قیمت نااطمینانی از آینده نتایج انتخابات امریکا را به نمایش گذاشت. بر این اساس گزارش های رسیده از بازار نفت نیز نشان می‌دهد.

هر کدام از نامزدها دیدگاه‌های متفاوت و به واقع در تضاد با یکدیگر را در حوزه نفت دارند. ترامپ تمام تلاش خود را برای ادامه‌دار شدن حضور امریکا در جایگاه نخست تولیدکنندگان نفت در جهان به کار می‌گیرد اما بایدن معتقد است باید از نفت عبور کرد و به سمت انرژی‌های پاک رفت. در این راستا و روز دوم نوامبر، ترامپ فرمانی را برای حمایت از صنعت نفت و گاز شیل امضا کرد. بر این اساس وزیر انرژی امریکا موظف است، گزارشی «درباره تاثیر اقتصادی ممنوعیت یا محدودیت قابل ملاحظه استفاده از تکنیک شکاف هیدرولیکی و سایر فناوری‌ها» آماده کند. ترامپ بارها عنوان کرده که بایدن می‌خواهد استفاده از روش فرکنیگ را ممنوع کند. فرمان اخیر ترامپ برای جذب آرای ایالت مهم در صنعت انرژی پنسیلوانیا داده شده است. اویل پرایس مهم‌ترین عامل بر تعداد آرای دو کاندید را سیاست‌های محیط زیستی می‌داند. هر چند اغلب امریکایی‌ها از تغییرات جوی نگرانند اما تولید ناخالص برخی ایالت‌های دموکرات وابسته به استخراج نفت و گاز است که همین امر می‌تواند بر آرای آنها به بایدن تاثیرگذار باشد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در صورت انتخاب بایدن، تولید نفت شیل تا سال ۲۰۲۱ روزانه دو میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

آخرین اخبار رسیده در خصوص قیمت نفت در بازارهای جهانی در روز شمارش آرا در آمریکا اما نشان از افزایش قیمت نفت دارد.

رویترز گزارش داد: پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا شاهد کاهش شدیدی بوده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش حدودا ۲ درصدی بود، اما در حالی که نتیجه انتخابات آمریکا هنوز مشخص نیست، حجم معاملات در بازار امروز پایین گزارش شده است.

ویرندرا چاوهان تحلیلگر بازار نفت در موسسه انرژی اسپکتس در سنگاپور معتقد است: به دلیل نا مشخص بودن نتیجه انتخابات آمریکا تجار معاملات بسیار بسیار کمی را در بازار انجام می دهند. وی می‌گوید:در ساعات و روزهای آینده قیمت‌ها، بیش از آنکه ناشی از عوامل بنیادین بازار تغییر کند، مبتنی بر جریان های مالی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
دلار در بازار جهانی صعود کرده و به سبب آن دلار در ایران بالا می رود
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
حالا سگ زرد کیه؟


و شغال کیه؟
ترامپ بشه ببختیم کاری نداریم برادر زرد برادر کیست اقتصاد ما به شدت به دلار وابسته شده
اقتصاد ایران به دلار وابسته است زیرا مسوولان ما به امریکا وابسته هستند. بسیاری از کشورها به سمت مبادله با ارزهای ملی رفته اند اما در کشور ما که شعار مرگ بر امریکا می دهیم مسوولان همجنان بر معامله با دلار تاکید دارند و علتش هم این است که ذخایر ارزی شخصی انها در داخل و خارج به دلار است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر