بازدید 102753
۹

بیانیه آذربایجان در استقبال از بیانات رهبر انقلاب

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در استقبال از بیانات مقام معظم رهبری بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 04 November 2020


به گزارش تابناک، در این بیانیه آمده است:
"ما از بیانات رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای در مورد درگیری ارمنستان و آذربایجان و پشتیبانی از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قدردانی می کنیم. رهبر عالی با تکرار حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از موضع عادلانه آذربایجان که مبتنی بر قوانین بین المللی است، گفتند که تمام مناطق آذربایجان که توسط ارمنستان اشغال شده، باید آزاد شود و همه این مناطق باید به آذربایجان برگردانده شود. ما از تلاش های دولت دوست ایران برای حل مناقشه ارمنستان و آذربایجان، از جمله سفر سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به منطقه و ارایه ابتکار عمل برای حل هرچه سریع تر این مناقشه قدردانی می کنیم. بر این باوریم که روابط بین کشورهایمان که بر پایه ریشه های تاریخی بنا شده اند با موفقیت پیشرفت خواهد کرد و این روابط در خدمت تأمین صلح، ثبات و رفاه در منطقه خواهد بود."

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) در بخش پایانی سخنان‌شان، به جنگ اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدیدکننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

به دنبال بیانات امروز مقام معظم رهبری در خصوص بحران جاری در قره باغ، خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از این ''بیانات مهم و عادلانه'' اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.
وی همچنین سفر فرستاده ویژه ایران و ابتکار منطقه ای کشورمان برای حل بحران را مهم و همراه با حسن نیت خواند و از آن حمایت کرد.
خلف اف، همچنین بر اجرای سریع و فوری دستورات و توافقات رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی تاکید کرد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۹
اقا دیگه صحبت حضرت اقا رو سانسور نکنید
چرا بخش امنیت ارمنستان و حذف میکنید؟
شما خودت اشغال شده هستی و ما زمانی تبریک می گوییم که برگردین به سرزمین مادری
زنده باد آذربایجان و آذربایجانی .
ارمنستان بدجور در تله روسیه گرفتار شده.
انشاا... هیچوقت جنگ نباشد . صلح و دوستی نعمت بزرگ برای همه ملتها است.
صحبتهای رهیری، فصل الخطاب هست. ای کاش مسئولان هم به آن عمل کنند.
کاش تمامیت ارضی ایران هم حفظ میشد چرا کشور شما به ایران برنگشت.
زنده باد ارمنستان بزرگ،بزک نمیر بهار میاد خخخخخ
قره‌باغ آذربایجاندیر
اقاجان ممنونم از شما که همیشه موجب سرافرازی ایران وایرانی هستی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار