بازدید 10132

وعده وزارت صمت برای کاهش قیمت کالا‌های اساسی

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 04 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از شاتا، صدیف بیک زاده اظهار کرد: میلیون‌ها تن کالاهای موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد. در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا از گمرکها تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالاها می‌شود.

وی افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر دیروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول، وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالاهایی مانند مرغ و تخم مرغ خواهد شد و محدودیت یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با این وزارتخانه خواهد بود، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را انجام خواهد داد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت همچنین گفت که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

وی در پایان وعده داد که با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

گفتنی است، در جلسه فوق‌العاده روز سه‌شنبه ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هماهنگی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزارت جهادکشاورزی به گمرک اجازه داده شد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص کند تا کالاهای رسوبی وارد چرخه تولید و بازار شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
نباید کالا به کالا بررسی شود
باید کارگروه های در نظر گرفته شود و اختیارات مورد نیاز به آنها داده شوند تا وقت وزیر و معاونان را برای برررسی کالا به کالا نگیرند
هرکجا کارشنکی صورت گرفت اول شفاف بیان شود و بعد با آن برخوردی سخت شود
وقتی میگن متعادل یعنی گرانی بیشتر
اوج مدیریت آقایون وعده دادن و شعار و حرفهای الکیه. نتیجش هم وضعیت امروز ماست. بعد ادعای مدیریت جهانی هم دارن.
40 ساله وعده میدید. بس نیست؟
اینها وعده است که خودتان می گویید قبل از انتخابات ریاست جمهوری هم وعده چنان رونق اقتصادی، وعده ی حل مشکل مسکن، بیکار جوانان، ازدواج و .... داده شده بود. لطفاً از عمکرد بگویید نه از وعده.
همیشه گفته میشه حل خواهد شد داره حل میشه یکبار نگفتید فلان مشکل رو حل کردیم در صورتی که باز هم گرانتر گردیده و میشود مردم دیگه تحمل وعده وعید ندارند؟؟؟
حرف مفت
دولت خدمتگذار تشکر تشکر
وعده دادن که هزینه نداره و کنتور هم نمی اندازه
بله بله ممنون
ما با پوست و استخوان داریم وعده های شما رو احساس میکنیم
مثل رشد بورس
کاهش قیمت دلار
خانه نخرید ارزان میشه
ماشین نخرید ارزان میشه
و ..... تمام وعده های زیبای شما
فقط حرف .اهواز گوجه شده کیلو 16000 پیاز 8000 سیب زمینی 7000 خیار 7000 یعنی کمتر 7000شما چیزی برای خرید پیدا نمی کنی خدا لعنتتون کنه با این حقوق ناچیز چطور زندگی کنیم هیچ نظارتی هم نمی کنید
به یک چیزی دقت کردین . میدونید داریم به انتخابات نزدیک میشیم و این وعده ها و حرکت ها رو می بینیم . این گرانی های افسار گسیخته الان چندین ساله در جامعه وجود داره ، چرا تا حالا مسئولین یکصدا از گرانی ها حرف نمی زدند؟ همیشه همین بوده ، تا تونستند خون مردم رو تو شیشه کردن ، فقط نزدیک به انتخابات که میشه یک مقدار قضیه را شل می کنند تا مردم برای رای دادن انگیزه داشته باشند و از فردای اتمام رای دوباره دوباره گرانی شروع میشه و باز هم خون مردم رو تو شیشه می کنند . سیاسته دیگه چی میشه گفت . تابناک حواست باشه خیلی از نظراتم را منتشر نمی کنی . نکنه ....،.
آقای بیک زاده من پیش بینی می کنم با واردات و توزیع کالا در سطح بازار، قیمت ها کاهش نخواهد یافت ، مشکل جای دیگری است که راهکار دیگری دارد.
ای بابا وزیر صمت نمیتونه کاری بکن دیدی اهن باز گرون شد
یکماه است وعده و وعید می دهی من هنوز یک حلب روغن نباتی و مرغ منجمد در تبریز پیدا نمی کنم بس است دروغ پراکنی...................
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان