بازدید 36512
پیمانه اقتصادی

قیمت جدید محصولات ایران خودرو در پاییز ۹۹ اعلام شد/ حراج ۱۲ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی / کاهش قیمت طلا با بالا رفتن احتمال پیروزی ترامپ/ افزایش شاخص در بازار ارز و بورس

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام عدالت چقدر رشد کرد؟ سود آرامکو ۴۵ درصد سقوط کرد، عرضه اولیه تاریخی گروه آنت تعلیق شد، رشد نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، کاهش بهای سکه در بازار تهران، مالکان «طلا» برنده انتخابات آمریکا خواهند بود؟ کمبود پوشک نداریم و جهش قیمت نفت با نامشخص بودن نتیجه انتخابات آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 04 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام عدالت چقدر رشد کرد؟ سود آرامکو ۴۵ درصد سقوط کرد، عرضه اولیه تاریخی گروه آنت تعلیق شد، رشد نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، کاهش بهای سکه در بازار تهران، مالکان «طلا» برنده انتخابات آمریکا خواهند بود؟ کمبود پوشک نداریم و جهش قیمت نفت با نامشخص بودن نتیجه انتخابات آمریکا را در بر دارد.

شاخص بورس سبز شد

امروز شاخص کل با ۲۶۰۲۹ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۰۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۸۰۷ واحد افزایش معادل ۲.۰۶ درصد به ۳۳۷ هزار و ۵۰۱ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۱۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به ۳۷۴ هزار و ۸۹۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به ۲۴۵ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۶۵۱۸ واحد افزایش معادل ۱.۵۴ درصد به یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۹۵۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۴۷۱ واحد افزایش معادل ۲.۴۴ درصد به ۸۹۹ هزار و ۸۸۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۳۱۳۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به ۲ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۶۸۲ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۷۳۸ هزار و ۹۵۹ نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۸۶۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 14 آبان 99/ سبزپوشی شاخص کل

گزارش بورس امروز چهارشنبه 14 آبان 99/ سبزپوشی شاخص کل

سهام عدالت چقدر رشد کرد؟

نبض بورس: در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت با افزایش ۳۰۹ هزار و ۳۵۲ تومانی معادل ۳.۲۷ درصدی همراه بود. ارزش سبد ۵۳۲ هزارتومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۵ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۸۰۹ تومان رسیده است.

سود آرامکو ۴۵ درصد سقوط کرد

شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو اعلام کرد، سود خالص سه ماه سوم این شرکت ۴۴.۶ درصد کاهش یافته، زیرا بحران ویروس کرونا سبب تضعیف تقاضا و کاهش قیمت نفت خام شده است. در حالی که سرمایه‌گذاران نگران تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی و مدت انتقال از سوخت‌های فسیلی هستند، قیمت سهام شرکت‌های جهانی نفت افت کرده است. قیمت نفت از زمان سقوط آن به پایین‌ترین مقدار در تقریباً دو دهه اخیر در ماه مارس، اندکی بهبود یافته است و سبب کاهش هزینه‌های سرمایه آرامکو و دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی از قبیل شل و بی‌پی در سال ۲۰۲۰ و سال آینده میلادی شده است. حاشیه ضعیف سود پالایشی و مواد شیمیایی نیز سود خالص آرامکو را کاهش داد و در سه ماه منتهی به سی ام سپتامبر (نهم آبان‌ماه) سود خالص این شرکت به ۴۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال (۱۱ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار) رسید. این رقم همسو با برآورد تحلیلگر رفینیتیو یعنی ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود. این در حالی است که سود خالص آرامکو در مدت مشابه پارسال ۷۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود. امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو در بیانیه‌ای گفت: در پی بهبود فعالیت‌های اقتصادی و با وجود ناملایماتی که بازارهای جهانی انرژی شاهد آن هستند، علائم بهبود را در سه ماه سوم مشاهده کردیم.

عرضه اولیه تاریخی گروه آنت تعلیق شد

عرضه اولیه تاریخی سهام گروه آنت چین در بورس‌های شانگهای و هنگ‌کنگ که رکوردی جهانی به حساب می‌آمد تعلیق شد. با اعلام این خبر از سوی بورس‌های شانگهای و هنگ‌کنگ، ارزش سهام علی بابا که مالک ۳۳ درصد از گروه آنت است ۷ درصد در بورس‌های آسیایی سقوط کرد. ارزش سهام این شرکت در بورس نیویورک هم با سقوط ۸ درصدی روبه رو شد. مالک گروه آنت، جک ما و اریک جینگ، رئیس شرکت و سیمون هو مدیرعامل آن توسط دستگاه نظارت چین احضار و بازجویی شدند. در بیانیه بورس شانگهای علت توقف این عرضه اولیه، مشکلات متعدد گروه آنت از جمله تغییرات در فضای نظارت مالی این شرکت اعلام شده است. گفته می‌شود با این مشکلات گروه آنت واجد شرایط اجرای عرضه اولیه نبوده است. عرضه اولیه سهام گروه آنت که ۳۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده است، بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ معاملات جهان خواهد بود.

رشد نرخ دلار در صرافی های بانکی و مجاز

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به قیمت ۲۸۹۳۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۶۹۰ تومان رشد دارد. این در حالی است که برای چندمین روز پیاپی، خبری از نرخ خرید دلار در صرافی ملی نیست. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، با افزایش ۸۶۰ تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه، به قیمت ۳۳۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

کاهش بهای سکه در بازار تهران

اتحادیه طلا و سکه تهران اعلام کرد، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با کاهش قیمت به رقم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به رقم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزاد نیز امروز ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت طلا با بالا رفتن احتمال پیروزی ترامپ

به نقل از رویترز، به دنبال انتخابات تنگاتنگ ریاست جمهوری در آمریکا، قیمت طلا با تقویت ارزش دلار در معاملات امروز کاهش یافت. هر اونس طلا با ۱.۸۰ دلار کاهش به ۱۹۰۷.۳۷ دلار کاهش یافت. هان تان تحلیلگر بازار گفت: «افزایش سریع ارزش دلار، فشار کاهشی به طلا متحمل کرد.» «با توجه به اینکه پیروزی بایدن در هاله‌ای از ابهام است، یک سنای تقسیم شده هر راهی برای تصویب محرک‌های جدید اقتصادی آمریکا را کند می‌کند. چنین چشم اندازی توانایی طلا برای افزایش در حال حاضر را کاهش می‌دهد.» ترامپ در ایالات نبرد فلوریدا، اوهایو و تگزاس پیروز شد، در حالی که جو بایدن اعلام کرد با به دست آوردن رای مناطق شمال شرق آمریکا در مسیر پیروزی به سوی کاخ سفید است. هارشال باروت، تحلیلگر بازار گفت: «اعتمادی که فعالان بازار قبلاً نسبت به یک نتیجه واضح داشتند، در حال از بین رفتن است.» باروت گفت: «البته یکسری سرمایه گذاران استراتژیست هستند که در زمان کاهش‌های بزرگ شروع به خرید می‌کنند و هنوز هم بلاتکلیفی بسیاری در مورد اقتصاد جهان به علت افزایش شمار مبتلایان و اعمال محدودیت‌های جدید وجود دارد.» ارزش دلار در برابر سبدی از ارز‌های بین المللی ۰.۶ درصد افزایش یافت.

مالکان «طلا» برنده انتخابات آمریکا خواهند بود؟

جیمز راسته، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری مؤسسه کاست کپیتال، طی مصاحبه‌ای گفت فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شود، دارندگان طلا و استخراج کنندگان آن برد خواهند کرد. وی می‌گوید دلیل این مساله این است که به احتمال زیاد آمریکا یک بسته کمک اقتصادی سنگین با هدف بهبود فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اجرا خواهد کرد. راسته می‌گوید البته مشکل این مساله اثرگذاری آن بر افزایش کسری بودجه در آمریکاست. این کارشناس آمریکایی معتقد است که برای این منظور ما هزاران میلیارد دلار پول چاپ خواهیم کرد و این مساله به شکلی خارق‌العاده به نفع طلا انجام خواهد شد. وی معتقد است که هر یک از طرفین که پیروز شوند کار یکسانی را انجام خواهند داد و بیشتر تفاوت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود، بیش از آنکه واقعیت داشته باشد فقط یک تصور است. /فارس

حراج ۱۲ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی

وزارت امور اقتصادی و دارایی با فروش و حراج ۱۲ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی موافقت کرد. به گزارش بانک مرکزی، این بانک ضمن اعلان نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی مورخ ۱۴ آبان ماه امسال، اعلام کرد: ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ ۲۰ آبان ماه برگزار می‌شود. 
 
بانک مرکزی پیرو اطلاعیه روز سه‌شنبه (۶ آبان‌ماه) درخصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی، اعلام‌ کرد: طی برگزاری بیست و سومین مرحله از این حراج، چهار بانک سفارش‌های‌ خود را به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال ارسال کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۴۶۹ میلیارد ریال اوراق اراد۴۹ با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد و ۱۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۵۴ با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد (در مجموع به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال) موافقت کرد.

کمبود پوشک نداریم

علیرضا رضایی قهرودی، رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده، درباره افزایش قیمت پوشک اظهار کرد: قیمت کالاها در کارخانه تعیین می‌شود و کسبه‌ اجناس را بر اساس فاکتور خرید با سود ۱۳ تا ۱۵ درصدی می‌فروشند. وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه تولیدی‌های سلولزی وارداتی است، تصریح کرد: به دلیل نوسانات ارزی تولیدکنندگان مجبورند قیمت‌های خود را افزایش دهند. تا زمانی که قیمت ارز نوسان دارد، شاهد نوسانات قیمت در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. رضایی قهرودی در گفت‌گو با ایسنا، با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت تمام شده، قیمت فروش هم بالا می‌رود، تاکید کرد، کمبودی در زمینه پوشک وجود ندارد و جنس به مقدار کافی در بازار هست و فقط قیمت کالاهای این بخش افزایش داشته است.

قیمت کالاهای اساسی کاهش می‌یابد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالاهای اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
 

جهش قیمت نفت با نامشخص بودن نتیجه انتخابات آمریکا

روز چهارشنبه قیمت نفت خام در حالی با افت ذخایر انبارهای آمریکا جهش کرد که فضای مبهم انتخابات آمریکا بر بازارهای جهانی سایه انداخته است. تا ساعت ۱۵:۳۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۶۲ درصد یا ۱.۰۴ دلار جهش کرد و به ۴۰.۷۵ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۵۸ درصد یا ۹۷ سنت جهش کرد و به ۳۸.۶۳ دلار رسید. ذخایر نفت خام آمریکا این هفته ۸ میلیون بشکه سقوط کرد و به ۴۸۷ میلیون بشکه رسید.

منابع آگاه: اوپک پلاس در حال بررسی کاهش تولید بیشتر است

یک منبع آگاه اوپکی گفت اوپک و روسیه با هدف تقویت قیمت ها، در حال بررسی کاهش تولید بیشتر در سال آینده هستند. اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، قرار است کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه در روز را از ابتدای ماه ژانویه به ۵.۲ میلیون بشکه در روز برسانند؛ اما تاثیرات تقاضا برای انرژی ناشی از محدودیت‌های موج دوم کرونا سبب شده است تا آن‌ها در این باره تجدیدنظر کنند. منبع آگاه آشنا به برنامه روس‌ها گفت: «به نظر می‌رسد کاهش تولید بیشتری در سه ماهه اول سال آینده داشته باشیم.» وی افزود: تولیدکنندگان در کنار تمدید کاهش تولید کنونی، در حال بررسی گزینه‌های بیشتری هستند.» الجزایر که ریاست دوره‌ای اوپک را بر عهده دارد، از تمدید توافق کاهش تولید کنونی حمایت کرد. عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر گفت ادامه کاهش کنونی تولید در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ می‌تواند در نشست بعدی اوپک پلاس مدنظر قرار گیرد. وی افزود موج دوم شیوع کرونا به این معناست که بازار نفتی با یک وضعیت بسیار خطرناک مواجه است. /فارس

قیمت جدید محصولات ایران خودرو در پاییز ۹۹ اعلام شد

هفته گذشته پس از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت، شاهد افزایش قیمت محصولات سایپا بودیم، امروز نیز قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو در سه ماهه سوم سال اعلام  شد. /باشگاه خبرنگاران جوان

 

شرح خودرو

قیمت مصرف کننده

سه ماه دوم 99(ریال)

قیمت مصرف کننده

سه ماهه سوم 99(ریال)

پژو 405 اس ال ایکس 855.627.108 1.080.613.790
پژو 405 جی ال ایکس 803.955.464 1.012.603.517
پژو 206 تیپ 2 886.663.704 1.101.113.896
پژو 206 تیپ 5 1.014.654.804 1.267.899.439
پژو 405 دوگانه سوز 845.002.146 1.074.485.721
پژو 206 صندوقدار 1.047.969.392 1.308.720.010
پژو پارس بنزینی 977.463.391 1.215.474.751
پژو پارس دوگانه سوز 1.005.352.246 1.262.095.032
پژو پارس ال ایکس 1.008.016.221 1.263.491.772
پژو پارس ال ایکس اتوماتیک 1.485.986.701 1.873.038.419
سمند EF7 پایه گاز سوز 959.835.665 1.209.325.195
سمند EF7 بنزینی 918.356.396 1.149.627.454
سمند ال ایکس 936.052.538 1.167.353.723
سورن ELx 1.046.972.817 1.316.663.302
سورن پلاس 1.477.120.341 1.885.048.713
رانا پلاس 1.448.045.256 1.795.166.319
دنا 1.181.745.613 1.468.514.873
پژو 207 دستی 1.210.657.370 1.522.375.337
پژو 207 دستی پانوراما 1.568.720.516 1.996.215.328
پژو 207 اتوماتیک 1.557.021.916 1.970.554.987
دنا پلاس 1.336.159.238 1.661.223.076
دنا پلاس توربو شارژ 2.165.295.877 2.710.964.748
دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک 2.909.203.254 3.708.011.782
هایما s5 توربو دنده اتوماتیک 2.951.541.150 3.864.491.588
هایما s7 توربو دنده اتوماتیک 3.090.309.150 4.055.749.878

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
فرض بگیرد یک نفر بخواهد 206 تیپ 2 خریداری کند به مبلغ 100 میلیون تومان که تازه اعلام شده اگر این فرد ماهی 2 میلیون بتواند !!! بتواند جمع کند 4 سال دیگر می تواند به این عدد برسد تا 206 بخرد !!!
بدون شرح !
خودرو سازهای ایرانی اگر قیمتها ۱۰ برابر هم بشه بازم میگن ما داریم ضرر میدیم
ببینید این خودرو سازی چه رانت قوی پشتشه که با وجود اینکه همه در ایران به اتفاق میگن خودروهای ایرانی از هیچ نظر توجیه برای تولید نداره اما هیچکس هم نمیتونه جلوشا بگیره و به بهانه‌ی اینکه هزاران نفر بیکار میشن مدتهاست دارن چندین برابر قیمت واقعی و با پایین ترین کیفیت تولید میکنن
البته دلیلش مشخصه اما برای اینکه این متن را دوستان سانسور نکنن فقط میتوان گفت علی برکت الله
این قیمتها فقط برای رد گم کردن است از هر هزار نفر چند نفر میتوانند بااین قیمتها ماشین بخرند ثبت نام مافیایی قرعه کشی نا معلوم
چرا این خودروفروش های وطنی، ما مردم بدبخت رو گروگان گرفتند
خودرو رنو کوید در هند 4000 دلار در اختیار مصرف کننده قرار میگیره(به پول ما 100 میلیون)
خودرو شولت 17 هزار دلاری به پول ما باید بشه 400 میلیون پره پرش
این که ما رو مجبور میکنند به اسم حمایت از تولید خودرو ملی بخریم دقیقا مثل اینه که بیان چندتا شرکت تولید کوشی تلفن همراه بزنند و اجازه ندند هیچ گوشی خارجی وارد نشه و سه برابر مشابه خارجی بفروشن به مردم، بعد هم هی بیست سی هزار کارگر مشغول شده در این کارخونه های تولید گوشی رو مثل پتک بکوبند تو سر مردم و دولت.
کاندیدای بعدی ریاست جمهوری ایران اگر فقط با شعار "آزاد سازی واردات خودرو " وارد رقابت بشه قطعا رای میاره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
دوست عزیز بعد از چهار سال قیمت پژو 206 بدون آپشن بالاتر از یک میلیارد خواهد شد
این است وضع مملکت ما
میگن دستمزدها بایستی 15 درصد افزایش یابد در حالیکه خودروسازان هر سه ماه می توانند افزایش قیمت بدهند
واردات آزاد نیست بنابراین رقابت بی معناست . هرچی تولید کنند و هرچقدر بفروشند مردمی که نیاز دارند مجبورند بخرند .
این انصاف نیست .
چرا حقوق. کارگران را اضافه نمی کنند....
افزایش قیمت خودرو بر چه اساسی از اول سال این چندمین مرحله افزایش قیمت میباشد . محصولی که انحصارا" دست دولت و منافع آن به جیب کوچک این عزیزان میره و مشکلاتش بر دوش مردم . خدایا به دادمان برس
مجلس هم ملت رو رها کرد. هر سه ماه افزایش قیمت دارن اونم 25 درصد !!!! بیچاره کارمند سالی 12 تا 15 درصد!!!
صدای عدالت بیشتر از همه ی زمانها به گوش میرسه
وقتی رقابتی در کار نیست نمی دانم که چه اصراری هست که شورای رقابت باشد
در ضمن سازمان حمایت هم که از تولید کننده حمایت می کند بایستی دو تا سازمان باشه یکی حمایت کننده از تولید و یکی مصرف کننده
در ضمن آقای سازمان حمایت چرا از تولید کنندگان کشاورز مظلوم حمایت نمی کنید
آقایون دردمان را به چه کسی بگوییم بس کنید بیشتر از این با روح و روان مردم بازی نکنید
قرعه کشی تونم درست نیست واقعا متاسفم واسه این فاجعه مدیرتی بنام خودرو سازی
دلار در عرض چند روز از ۳۲۵۰۰ تومن به ۲۷۰۰۰ تومن کاهش یافته لاستیک خودرو یک ریال ارزان نشده بلکه گران هم شده
ایهاالناس اخه این چه نوع استدلالی است که هر سه ماه یکبار 25درصد افزایش قیمت خودرو غیر استاندارد .که سالی می شود 4بارافزایش قیمت در طول یک سال یعنی افزایش صدرصدی در طول یک سال!!!!؟؟؟؟ در صورتیکه قشرهای مختلف حقوق بگیر درصد افزایش حقوشان در طول یک سال 17 الی 22 درصد افزایش دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر