بازدید 14564

در صورت عدم حذف کلمه «عدالت»: اجرای کالیگولا متوقف می‌شود

به گزارش "تابناک"، کارشناسان نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، یک روز پیش از زمان تعیین شده برای اجرا و پس از بازبینی نمایش، موارد بسیار متعددی را برای حذف به گروه اعلام کرده اند و با وجود آماده بودن همه ی شرایط برای اجرای عمومی ، خواستار برآورده شدن موارد ممیزی در ظرف مدت زمانی سه روز پس از اجرا شدند.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶ 08 June 2010
سرویس فرهنگی ـ نمایش کالیگولا که در مجموعه نمایشی ایرانشهر اجرا می شود تنها برای سه روز مجوز اجرا دارد و باید موارد متعددی را اصلاح کند تا اداره نطارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی مجوز اجرای آن را تمدید کند.

به گزارش "تابناک"، کارشناسان نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، یک روز پیش از زمان تعیین شده برای اجرا و پس از بازبینی نمایش، موارد بسیار متعددی را برای حذف به گروه اعلام کرده اند و با وجود آماده بودن همه ی شرایط برای اجرای عمومی ، خواستار برآورده شدن موارد ممیزی در ظرف مدت زمانی سه روز پس از اجرا شدند.

این گزارش می افزاید: در حالی که متن این اثر برای اجرا مجوزهای لازم را دارد و حتی در سال گذشته این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به روی صحنه رفته و با استقبال چشمگیر مخاطبان نیز مواجه شده است، اما اغلب مواردی که کارشناسان اداره نظارت و ارزشیابی بر آنها دست گذارده اند ، مربوط به متن است.

نکته دیگری که بسیار مورد تاکید این کارشناسان قرار گرفته حذف کلیه عبارت های مرتبط با « عدالت » است؛ به گونه ای که به طور موکد از گروه خواسته شده به هر نحو ، حق به کار بردن عبارت « عدالت » را ندارند؛ ضمن این که اگر در پاه ای از فرازهای نمایشی با تشویق تماشاگران مواجه شوند ، عواقب ناخوشایندی برای کارگردان در پی خواهد داشت. یکی از افراد مرتبط با با گروه نمایش کالیگولا در این باره به خبرنگار ما گفت: آنها اصرا داشتند به هیچ وجه از کلمه « عدالت »، در هیچ جای نمایش استفاده نشود؛ در حالی که اغلب کسانی که این متن معروف را می شناسند به خوبی می دانند که نپرداختن به این واژه خلا جدی در بیان مفاهیم مورد نظر به وجود می آورد.

بر اساس این گزارش، امروز سه شنبه مهلت سه روزه ای که اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تعیین کرده پایان می یابد و کارشناسان مربوطه یک بار دیگر این اجرا را بازبینی می کنند تا در صورت رفع متعدد اعلام شده مجوز ارایه شده را تمدید کنند در غیر این صورت معلوم نیست این نمایش چه سرنوشتی خواهد داشت.

گروه نمایشی کالیگولا در حالی که به صورت خصوصی تمام امکانات مورد نیاز اجرا را آماده کرده و هزینه های فراوانی برای آماده سازی دکور ها و لباس های بازیگران و ... صرف کرده اند و به دلیل اطلاع رسانی انجام شده، با درخواست های فراوان تماشاگران نیز مواجه هستند، می کوشند تا به نحو مطلوب مشکلات یاد شده را برطرف کرده و این نمایش را به مخاطبان ارایه دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ببين چه‌قدر سانسورچي‌هاي دولت وقيح شده‌اند... عدالت را گيرم به كار نبرند، اصلا از هر چي فرهنگ لغت هست، حذف‌اش كنند، مردم كه دارند بي‌عدالتي را با پوست و گوشت‌شان حس مي‌كنند، با مردم چه مي‌كنيد؟
عدالت ؟؟؟ آهان چون وجود نداره توی تئاتر هم نباید باشه
"ضمن این که اگر در پاه ای از فرازهای نمایشی با تشویق تماشاگران مواجه شوند ، عواقب ناخوشایندی برای کارگردان در پی خواهد داشت"! دلم نمیخواد این رو بگم و یا حتی باورش کنم اما ما هرروز که میگذره چقدر به تاریخ شبیه تر میشیم!
اخه اقایون میدونند که گمگشته ملت که همون عدالت میباشد اگر سر از جایی دراورد خشک و تر را میسوزاند
خیلی جالبه که ذکر کلمه > هم جرمه !
شما هم توپيامبرها جرجيس رو پيداكردين .اگه مرديد يه زره ازمال مردم خوري آقازاده ها هم بنويسيد.خودتانيد نه ملت كه مي خواهيد بااين بازي ها اصل مطلب رامخفي كنيد.
مبارکه یواش یواش از جامعه دمکراسی یه جامعه آزاد آزاد وارد می شویم !!
ناراحتی و نگرانی از تشویق تماشاگران هم حکایت جالبی است که عواقب ناخوش آیند هم دارد !!!
راستی این کالیگولا مگر چه کسی هست که آقایان از نمایشش اینگونه واهمه دارند ؟
واقعا که... آدم نمی دونه چی بگه.
مگه به خودشون شک دارن؟
از یک کلمه می ترسند .. چه برسد به یک اندیشه .. یک ملت
بیچاره ممیز ها چقدر زحمت کشیدن مجوز دادن!!!!!
آزادی مطلق
تاتر یعنی چه جمش کنید بابا
نمردیم و معنی آزادی در حد مطلق رو هم فهمیدیم
در کشور عدل علی از کلمه عدالت می ترسند! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
وقتي در مملكت ما عدالت بصورت صد در صد وجود داره چه نيازي به اين كلمه وجود داره؟ اصلا ما كه براي همه دنيا نسخه عدالت مي پيچیم بياییم تكليفمان رو با اين كلمه روشن كنیم. چطوره اين كلمه رو از زبان فارسي اخراج كنيم يا اعدامش كنيم.
اين همان كشور ازادي است كه در مجامع بين المللي تعريفش را ميكنيم !!! جاي تعجب است كه برخي بدون فهم از موقعيت هنر و هنرمند دست به تهديد هنرمند ميزنند كه اگر مورد تشويق قرار گرفتيد برايتان عواقب خواهد داشت.!!!
کارشناسان نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مملکتی هستیم که ادعا داریم که در بیان آزادترین کشورهستیم و عدالت پرور ؟؟؟!!!!!!
دوباره اعمال نظر شخصی، دوباره افراد نادان همه چی دان، دوباره سلیقه ای عمل کردن و....
ببخشيد چگونه درظرف 3 روز مي توان متن را اصلاح ودوباره تمرين كرد؟
گروه نمایش ، ممیزان درست می گویند وقتی این کلمه در جامعه کاربردی ندارد گفتن آن چه کمکی به مردم و جامعه می کند . لطفا بگذارید مردم همچنان با این کلمه نا آشنا بمانند. پس لطفا کلمه نا شناخته عدالت را از متن نمایش حذف کنید. ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار