بازدید 10452
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن سه سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن ۲۵۱ عضو طالبان در حملات آمریکا

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه، ممنوع الفعالیت شدن سه سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان، گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن، کشته شدن ۲۵۱ عضو طالبان در حملات آمریکا و مخالفت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با طرح تحریم حماس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 19 May 2021

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن 251 عضو طالبان در حملات آمریکا

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه، ممنوع الفعالیت شدن سه سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان، گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن، کشته شدن ۲۵۱ عضو طالبان در حملات آمریکا و مخالفت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با طرح تحریم حماس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه

معاون دبیرکل سازمان ملل و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار پایان درگیری‌ها در غزه و احیای روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی در جریان مراسمی ویژه برای حمایت از مسأله فلسطین خاطرنشان کرد، جامعه جهانی باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در اراضی فلسطینی و تعیین روند مذاکرات میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

وی همچنین تصریح کرد، باید بازیگران بین‌المللی ذی‌ربط از جمله کمیته چهارجانبه خاورمیانه هر آنچه از دستشان برمی‌آید برای احیای روند صلح انجام دهند که این تنها راه رسیدن به یک راه حل عادلانه و ادامه‌دار است.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا بر عزم خود جهت همکاری با آمریکا و سایر طرف‌های کمیته چهارجانبه بین‌المللی به خاطر پایان یافتن درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها تاکید کرد.

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن 251 عضو طالبان در حملات آمریکا

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشستی فوق‌العاده در بروکسل خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که راهکار سیاسی واقعی به تنهایی برای صلح کافی است و این امر مستلزم احیای چشم انداز سیاسی است.

بورل عنوان کرد، کاری که اکنون باید انجام داد توقف خشونت و پیوستن به گفت‌وگوی سیاسی به خاطر احیای روند صلح است.

وی ادامه داد: ما با ایالات متحده برای تحقق این هدف با شرکایمان، با آمریکا و کمیته چهار جانبه تلاش خواهیم کرد.

بورل گفت: وزرای خارجه ۲۶ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا طرف‌ها را به آتش بس دعوت کرده‌اند.

ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان

وزارت کشور آلمان از ممنوع الفعالیت شدن سه نهاد در این کشور به اتهام کمک مالی به حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، سخنگوی هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که کشورش سه سازمان نزدیک به حزب‌الله لبنان را ممنوع الفعالیت کرده است.

سخنگوی هورست زیهوفر در این باره گفت که بامداد چهارشنبه، پلیس برای بستن دفاتر این سازمان‌های فعال در زمینه تامین مالی حزب‌الله، عملیاتی را در چندین محل در هفت ایالت آلمان انجام داده است.

وی در ادامه نوشت: سه سازمانی که پلیس به مقرهای آنها وارد شده عبارتند از «خانواده آلمانی‌-لبنانی»، «مردم برای مردم» و همچنین گروه «صلح اهدا کن»، که در واقع ممنوع الفعالیت شدنشان ۱۵ آوریل اعلام شده بود.

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن 251 عضو طالبان در حملات آمریکا

سخنگوی وزارت کشور آلمان در ادامه این توییت نوشت: کسانی که از ترور حمایت می‌کنند در آلمان در امان نخواهند بود. صرف نظر از اینکه طرفداران آنها در چه لباسی ظاهر می‌شوند، آنها در کشور ما پناهگاهی پیدا نخواهند کرد.

شاخه نظامی حزب‌الله لبنان از سوی آلمان و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های "تروریستی" قرار دارد.

فعالیت انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط با شاخه سیاسی این حزب پیش‌تر، قبل از ممنوعیت اعلام شده در سال ۲۰۲۰ در آلمان مجاز بود.

گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز امروز (چهارشنبه) به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی روز دوشنبه هفته جاری خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اخیر در سرزمین اشغالی، لحن تند‌تری در مقایسه با موضع علنی خود به کار برده است.

طبق این گزارش، دو منبع آگاه مدعی شده‌اند که بایدن در تماس تلفنی خود به نتانیاهو هشدار داده است که تنها برای مدت اندکی می‌تواند مقابل انتقادات جامعه بین‌المللی و دموکرات‌ها از حملات رژیم صهیونیستی به غزه ایستادگی و از تل‌آویو دفاع کند.

این گزارش حاکی از آن است که لحن مکالمه بایدن با نتانیاهو بسیار قاطعانه‌تر از آن چیزی بود که کاخ سفید به عنوان محتوای گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن 251 عضو طالبان در حملات آمریکا

این خبر در حالی منتشر شده است که از آغاز تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در بیستم اردیبهشت ماه، بایدن اقدام ملموسی برای توقف خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان انجام نداده است.

شبکه بی‌بی‌سی نیز روز گذشته (سه‌شنبه) گزارش کرد که بایدن اخیراً از سوی هم حزبی‌های دموکرات خود به علت کم توجهی به تنش‌ها در قدس اشغالی مورد انتقاد گرفته است.

در بیانیه کاخ سفید در خصوص گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو آمده بود که رئیس‌جمهور آمریکا بر حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تأکید کرده است اما در این بیانیه، هیچ اشاره‌ای به درخواست بسیاری از دموکرات‌های کنگره نشده بود که تقاضای آتش‌بس فوری در سرزمین اشغالی را مطرح کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز در این گزارش نوشت که تماس تلفنی اخیر بایدن با نتانیاهو از زمان بروز تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی نمایانگر روابط پیچیده ۴۰ ساله بایدن و نتانیاهوست و امروز روابط میان دو طرف پیچیده‌تر از هر زمانی شده است.

«مارتین ایندیک» سفیر پیشین ایالات متحده در سرزمین اشغالی معتقد است که بایدن در تلاش بوده در یک فضای محرمانه و خصوصی، نتانیاهو را متقاعد به کاهش حملات به غزه کند و تلاش داشته است تا با اعلام علنی حمایت از رژیم صهیونیستی، وی را متقاعد کند که با آتش‌بس در فلسطین اشغالی موافقت نماید.

در ده روزه گذشته، بسیاری از مقام‌های آمریکایی به خصوص جمهوری‌خواهان بدون اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و تحرکات این رژیم در خصوص آواره کردن فلسطینیان از منطقه «شیخ جراح»، مداوم برای تل‌آویو حق دفاع از خود قائل شده‌اند.

«میچ مک کانل» رهبر جمهوری‌خواهان در سنا روز دوشنبه هفته جاری با حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی از بایدن درخواست کردند که در مقابل درخواست دموکرات‌ها برای آتش‌بس میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها ایستادگی کند.

کشته شدن ۲۵۱ عضو طالبان در حملات آمریکا

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ عضو گروه طالبان در چند استان این کشور کشته و ۱۹۳ تن دیگر هم زخمی شده اند.

 وزارت دفاع افغانستان امروز چهارشنبه در این اطلاعیه افزود: نیروهای هوایی و زمینی ارتش طی درگیری با افراد گروه طالبان در استانهای غزنی، لوگر، زابل، قندهار، اورزگان، فراه، هرات، سرپل، نیمروز، قندوز، هلمند و بغلان ۶۷ عدد مین جاسازی شده این گروه را نیز کشف و خنثی کرده اند.

درگیری‌ها در مناطق مختلف افغانستان پس از پایان آتش بس سه روزه عید سعید فطر شدت گرفته و اکنون نبرد شدید بین نیروهای افغان و طالبان در استان بغلان و قندوز در شمال این کشور ادامه دارد.

در همین وضعیت، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سنای آمریکا گفته است که اگر گروه طالبان حاضر به پذیرش صلح نشوند، تحریم و منزوی خواهند شد و آمریکا به حمایت از ارتش افغانستان ادامه می دهد.

از سوی دیگر، اسکات میلر، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان گفته است که احتمال دارد پس از خروج نیروهای خارجی خشونت ها افزایش یابد و طالبان برای تصرف استان های این کشور حملات خود را شدت بخشند.

مخالفت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با طرح تحریم حماس

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با طرح جمهوری خواهان برای بررسی قانون تحریم حماس، همزمان با تشدید درگیری ها بین فلسطینی ها و صهیونیست ها، مخالفت کردند.

 شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: هفته پیش کارلوس گمینز، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هدایت طرح محکومیت به اصطلاح «اقدام تروریستی» حماس و افزایش حمایت از شهروندان اسرائیلی را ارائه داد.

دموکرات های کنگره روز سه شنبه با ۲۱۷ رای موافق در برابر ۲۰۹ رای مخالف، با پیشنهاد رای گیری درباره قانون «پیشگیری از حمایت بین المللی از تروریسم فلسطینی ها» که برایان ماست نماینده جمهوریخواه ارائه داده مخالفت کردند.

در این طرح در میان سایر اقدامات، تحریم علیه شرکت های خارجی کمک مالی به حماس هدف قرار می گیرد.

درخواست سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح خاورمیانه/ ممنوع الفعالیت شدن ۳ سازمان نزدیک به حزب‌الله در آلمان/ گزارش نیویورک‌تایمز از جنگ زرگری نتانیاهو و بایدن/ کشته شدن 251 عضو طالبان در حملات آمریکا

برایان ماست در صحن مجلس در حمایت از طرح خود گفت: بر اساس این طرح، ایالات متحده تحریم گروه های حمایت کننده از تروریسم را هدف قرار می دهد.

وی هشدار داد: اگر ما این طرح را تصویب نکنیم، نمی توانیم در تحریم این گروه ها متحد شویم.

این طرح قبلا هم به اتفاق آرا در سال ۲۰۱۹میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود اما در سنا رای نیاورد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا تحت فشار حزب دموکرات برای در پیش گرفتن موضعی سختگیرانه تر علیه اسرائیل و درخواست آتش بس فوری بین اسرائیل و حماس است.

در مقابل جمهوری خواهان بایدن را برای تاکید بر حمایت خود از اسرائیل تحت فشار قرار داده اند. گروهی از جمهوری خواهان سنای آمریکا به ریاست ریک اسکات از فلوریدا پیش نویس طرحی را آماده کرده اند که بر به اصطلاح «حق اسرائیل در دفاع» از خود در برابر حملات تروریستی تاکید می شود.

رویکرد بایدن در قبال کشتار غزه، خشم مردم را در آمریکا برانگیخته است.

حملات هوایی اسرائیل از زمان تشدید درگیری ها در دهم ماه می (۲۰ اردیبهشت) به شدت مردم غزه را تحت تاثیر قرار داده و آنها هر لحظه و هر ساعت از شبانه روز باید در جستجوی سرپناه یا مکانی امن برای در امان ماندن از حملات موشکی باشند.

بایدن در واکنش به این حملات تاکنون به ویژه بر آتش بس تاکید داشته و دستیاران وی از تلاش خود برای پایان دادن به درگیری ها بر دیپلماسی پشت صحنه تاکید دارند.

این برای برخی دموکرات ها که خواهان محکومیت این حملات از سوی کاخ سفید و بازنگری در ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این نزدیکترین متحد آمریکا در منطقه هستند، کافی نیست.

تاکنون نمایندگان دموکرات و ترقی خواهی همچون رشیده طلیب، ایلهان عمر، کوری بوش، الکساندر اوکاسیو کورتز و برنی سندرز از دولت بایدن خواسته اند این حملات را محکوم کند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان