بازدید 43231
دو هزار و چهارصد و هفتاد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

هاشمی: ممکن است برای همیشه از سیاست رسمی حذف شویم / توکلی: شورای نگهبان در روش خود تجدیدنظر کند / عوامل موثر در کناره‌گیری عارف از زبان یک اصلاح‌طلب

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند ضرغامی: کشور را بدون بودجه اداره می‌کنم / عملکرد لاریجانی تعیین می‌کند اصولگراست یا اصلاح طلب / اعتدال و توسعه جانب لاریجانی را می‌گیرد یا جهانگیری؟ و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 19 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه روحانی به کاندیداها در خصوص فضای مجازی

رئیس جمهور با بیان اینکه نامزدهای انتخابات به جای فحش‌ دادن، برنامه ارائه کنند گفت: نامزدها بگویند برای مقابله با خشکسالی و تحریم چه برنامه‌ای دارند؟ کاندیداها به صراحت اعلام کنند که راهبردشان تعامل است یا تقابل؛ افراط است یا اعتدال؟ نکند امروز فضای مجازی خوب باشد و فردا که رای آوردند دنبال فیلترینگ باشد.

کیهان به خاتمی حمله ور شد

روزنامه کیهان نوشت: بنا بر اخبار موثق، خاتمی تماس‌های پنهانی متعددی با برخی افراد دیگر نظیر سیدحسن خمینی و محمدجواد ظریف برای نامزد شدن در انتخابات داشته و این در حالی است که در صورت باور داشتن به «تدارکاتچی و بی‌اختیار بودن رئیس‌جمهور» اولا نباید به چنین کاری مبادرت می‌کرد و ثانیا از افراد واجد صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری برای ثبت‌نام دعوت می‌کرد، نه کسانی مانند سید حسن خمینی یا جواد ظریف و صدر که در تراز مدیریت اقتصادی و اجرایی و سیاسی دولت نیستند.

کنایه کدخدایی به احمدی‌نژاد

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به اخبار جعلی منتشرشده درباره بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود نوشت: «این روز‌ها اخبار جعلی پیرامون بررسی صلاحیت‌ها زیاد منتشر می‌شود. برخی با گمانه زنی، برخی با خبر محرمانه، و برخی نیز با استناد به منابع آگاه و موثق! به این شایعات دامن می‌زنند. در این میان عده‌ای هم با تهدید شورای نگهبان سعی می‌کنند دمی خوش باشند!»

۲۰۵ نماینده مجلس خواستار تعقیب قضایی بیژن زنگنه شدند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه ۲۰۵ نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهوری درباره کم کاری‌های وزارت نفت و ترک فعل زنگنه وزیر نفت را قرائت کرد.در بخشی از این نامه آمده است: اعلام می‌نماییم خسارات چند ده میلیارد دلاری در بندهای فوق الاشاره ناشی از ترک فعل آقای زنگنه وزیر نفت، غیر قابل گذشت و اغماض بوده و خسارات وارده به کشور به مراتب زیانبارتر از خسارات قرارداد کرسنت بوده که مستلزم تعقیب قضایی و رسیدگی عاجل قوه قضاییه می باشد. ملت عزیز ایران و نمایندگان ملت خواستار پاسخگویی شخص جنابعالی به عنوان رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم در خصوص خسارات عظیم وارده در پی فرصت سوزی و ترک فعل جناب زنگنه و جلوگیری آن جناب از واگذاری شتابزده و مشکوک طرح های روزهای پایانی دولت هستیم.

باران کوثری: اصرار دارم در تلویزیون نباشم

باران کوثری گفت: سریال کار کردن برایم آسان نیست و به جای سپری کردن مدت طولانی با یک نقش، ترجیح می دهم در نقش‌های متفاوت بازی کنم. مگر مثل «دندون طلا» یا «ملکه گدایان» بخواهم زمان طولانی با نقشم سپری کنم وگرنه اصراری به سریال بازی نکردن ندارم. منظورم البته سریال تلویزیونی نیست. آن را اصرار دارم حضور نداشته باشم نه در سریال نه در هیچکدام از برنامه‌‌هایش. ولی در پلتفرمها اگر نقش جذابی پیشنهاد بشود حتما بازی می کنم.»

طعنه روحانی به سعید جلیلی و احمدی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهاشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به مذاکرات وین گفت: حالا هم که می‌خواهیم تحریم را برداریم یک عده مرثیه می‌خوانند. عجیب است نمی‌شود آدم بگوید من هم به فکر مردم هستم اما وقتی تحریم می‌خواهد برداشته شود گریه و زاری بکند و مرثیه بخواند. مرثیه خوانی برای زندگی مردم توام با روضه خوانی برای برداشتن تحریم قابل جمع نیست. اگر شما به فکر مردم هستید خوب است که ما تحریم را برمی‌داریم چرا آنقدر شما ناراحت هستید و چرا از وین ناراحت هستید؛ وین یک شهر و کشور دیگر است. می‌گویند چرا وین را رها نمی‌کنید. وین یک مرکزی هست که در آنجا مذاکره می کنند. وی تصریح کرد: این دولت چه بخواهند و چه نخواهند در هشت سال مذاکره ای نکرد الا اینکه موفق بیرون آمد. شرایط این دولت با شرایط قبل فرق می‌کند. بعضی‌ها بودند نرفتند در مذاکره‌ای مگر اینکه قطعنامه‌ای علیه کشور گرفتند و آمدند. ما هیچ مذاکره ای انجام ندادیم مگر این که پایانش پیروزی بود.

پژمانفر: این فرد آبروی من را می برد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: مدتی است فردی با اسم بنده به اداره‌ها زنگ می‌زند و از آنها اخاذی می‌کند که باید با وی برخورد شود. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: متاسفانه نزدیک به ۷ ماه است که فردی با اسم بنده به اداره های مختلف زنگ می زند و اخاذی می کند. وی بیان کرد: بنده این موضوع را به دستگاه های امنیتی وحراست مجلس گفتم و تقاضای بنده این است که هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع ورود کند چرا که این فرد آبروی بنده را می برد. سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: بالاخره حسن شهرت هم دردسر دارد و برخی از حسن شهرت شما استفاده می کنند.

فریدون عباسی: از شورای نگهبان نمی ترسم

فریدون عباسی: من فکر نمی‌کنم به علت ترس از شورای نگهبان باشد چون بنده نترسیدم که امضا نکردم یعنی اگر این قاعده حاکم باشد بنده هم باید تا حدودی هوش و حواس دارم که آن را امضا کنم تا بنده را ردصلاحیت نکنند چراکه برای ریاست جمهوری هم ثبت نام کردم. بنده فکر نمی کنم چنین مسائلی هویت و سابقه ما را خدشه دار کند.

اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر مدیرانی که در این دو دوره روی کار بودند هم اصلاح طلب هستند ادامه داد: اصلاحات نمی تواند خودش را مبرا از عملکرد دولت روحانی بداند. دولت هم اکنون در تلاش است در مذاکرات وین دستاوردی داشته باشد تا مانوری بدهد. اما مذاکرات وین دستاوردی برای اصلاح طلبان به ارمغان نخواهد آورد.نقوی حسینی افزود: البته این مذاکرات هم به نتیجه نمی رسد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین لغو تحریم هاست در صورتی که غرب در صدد تعلیق تحریم هاست. هر کسی نامزد اصلاح طلبان باشد میدان انتخابات ۱۴۰۰ را باخته، چون مردم به هیچ وجه به اصلاح طلبان اعتماد نمی کنند و اقبالی هم نشان نمی دهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: البته اصلاح طلبان ممکن است به دنبال نامزد اجاره ای بوده و با علی لاریجانی هم گفت‌وگو کرده باشند، اما لاریجانی هم باهوش و به شرایط اصلاح طلبان واقف است و بعید می‌دانم با پرچم اصلاح طلبان به صحنه بیاید.به گفته این فعال اصولگرا، علی لاریجانی حتی در بین مردم هم رای ندارد و اگر زیر پرچم اصلاح طلبان هم برود شرایطش بدتر می شود. لاریجانی با این شرایط با آرم اصلاح طلبان وارد نخواهد شد. اما اصلاح طلبان به جهانگیری اقبال دارند و مابقی اصلاح طلبان بعید است از فیلتر شورای نگهبان رد شوند، زیرا دارای شرایط رجل سیاسی و مذهبی نیستند.

اعتدال و توسعه جانب لاریجانی را می‌گیرد یا جهانگیری؟

غلامعلی رجایی، از چهره‌های سیاسی نزدیک به هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با «نامه نیوز» با اشاره به اینکه « سمت و سوی روحانی و حزب او به سمت لاریجانی است» گفت: «اگر غیر از این بود جهانگیری نمی‌گفت که من حتی اختیار تغییر منشی خود را نداشتم». وی این حمایت و گرایش به سوی لاریجانی را به سود او ندانست و در توضیح چرایی آن، با اشاره به این نکته که «حزب اعتدال و توسعه به دکتر روحانی چسبندگی دارد» گفت: «طبیعتا فراز و فرود‌های دولت پای این حزب نوشته می‌شود کما اینکه پای اصلاح‌طلبان نوشته شد اگرچه که فاصله آنان با روحانی فاصله قابل قبولی است.»

وی تاکید کرد: «آقای روحانی به خاطر بد عمل کردن‌ها و بدبیاری‌ها عقبه سیاسی سابق را ندارد چه برسد که بخواهد از حزبی حمایت کرده و در نهادی مختلف از جمله دولت، مجلس و شورها تاثیرگذار باشد. دقت داشته باشید که خروج ترامپ از برجام ضربه سختی به دولت و روحانی زد. به اضافه اینکه فاصله گرفتن‌های بیخودی او از مردم و اتخاذ سیاست‌هایی که مردم را در تنگنا قرار داد مثل شکست سنگین مردم در بورس یا لطمه‌ای از افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و ... خوردند به موقعیت آقای روحانی صدمات جدی زده است».رجایی همچنین گفت: «اعضای حزب و کسانی که اطراف آقای روحانی هستند هم نتوانستد در یک معادله و معامله مطلوب اصلاح‌طلبان را کنار خود داشته باشند. مصداقش آنکه بارها آقای واعظی گفت که اصلاح‌طلبان در پیروزی دولت روحانی نقش نداشته‌اند و باعث شد که آدم در سلامت تحلیلی آنها شک کند. این مسائل کافی است تا دریابیم که حزب روحانی به حاشیه می‌رود.»

عوامل موثر در کناره‌گیری عارف از زبان یک اصلاح‌طلب

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت به عوامل موثر در کناره‌گیری عارف اشاره کرد و گفت: « قاعدتا کاندیدایی که قصد حضور در صحنه رقابت‌های ریاست جمهوری را دارد، روی رفتار‌ها، اقدامات و همراهی همفکران و هم جناحی‌ها و هم حزبی‌های خودش حساب می‌کند. آقای دکتر عارف هم با توجه به اینکه سال‌ها در میان اصلاح‌طلبان بوده، معاون اول دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید بوده و ... انتظار داشت که نهاد اصلاح‌طلبان روی او اجماع کنند. احتمالا انتظار داشت که نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان از او دعوت و حمایت کند. به نظر من عدم استقبال نهاد اجماع‌ساز موجب شد که او زمینه را برای ورود خود فراهم نبیند و دلسرد شود».وی افزود: «ضمن اینکه احتمالا پیش‌بینی کرده که اگر بدون حمایت اصلاح‌طلبان وارد عرصه شود، با استقبال مردم مواجه نشده و رای نیاورد، لذا تصمیم گرفته که قبل از ورود یا شکست خودش را کنار بکشد و هزینه مادی و معنوی را برای خود ایجاد نکند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «ضمن اینکه تبلیغات منفی علیه آقای عارف زیاد بوده و مدام می‌گفتند که او در مجلس موضع‌گیری‌ها قوی نداشته یا عملکرد ضعیفی داشته است. همه این‌ها قطعا در تصمیم‌گیری عارف نقش داشته است».این نماینده پیشین مجلس همچنین گفت: «این را نیز در نظر داشته باشید که عارف در انتخابات دور اول آقای روحانی آمد و متاسفانه با حمایت از روحانی و کنار گذاشتن او هم به عارف ضربه زدند و هم به خودشان. ای کاش که همان موقع از عارف حمایت کرده‌ بودند و این هزینه‌های سنگین به آنان تحمیل نمی‌شد. به نظر من آقای عارف از همان زمان قدر دل‌آزردگی داشت و باتوجه به همان تصمیم گرفت که این بار خودش را فدا نکند». وی در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم عارف موجب خواهد شد که اگر اصلاح‌طلبان یا گزینه مورد حمایت آنان برنده انتخابات بود، عارف در دولت جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: «این موضوع بستگی به نظر رئیس جمهور آتی دارد که باید دید که او درباره اینکه چقدر می‌تواند از آقای عارف و تجربیات او استفاده کند، چگونه می‌اندیشد. به نظر من البته آقای عارف بسیار خوش‌فکر، دلسوز و توانمند است و چه در ریاست دانشگاه تهران و چه در معاون اولی رئیس جمهور دلسوازنه انجام وظیفه کرده است.»

تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیسی دیدار کردند

عضو فراکسیون انقلاب مجلس از دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیسی خبر داد.محمود احمدی‌بیغش، نماینده مردم شازند از دیدار عصر امروز (چهارشنبه) تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سید ابراهیم رئیسی در مجتمع سرچشمه تهران خبر داد.به گفته وی در این جلسه بالغ بر ۱۲۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

موضوع فیلترینگ اینستاگرام و نامه‌ای که بلااثر شد

نامه صادره از سوی یکی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان تهران مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام، همان ساعت از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران بلااثر شده است.در پی انتشار ادعایی در فضای مجازی مبنی بر صدور نامه‌ای به منظور فیلترینگ اینستاگرام از سوی دستگاه قضا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: پیش‌تر نامه‌ای از سوی جواد جاویدنیا یکی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان تهران، در مورد فیلترینگ اینستاگرام صادر شده بود که بلافاصله در همان ساعات اولیه از سوی محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شده است.طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، اقدام جاویدنیا در نوشتن چنین نامه‌ای یک تخلف اداری و مداخله‌ای خارج از وظایف و اختیارات نامبرده بوده است.بنابراین گزارش، پس از اقدام رئیس کل دادگستری تهران در بلااثر کردن نامه فوق‌الذکر، نامبرده (جاویدنیا) به جهت انجام اقدام غیرقانونی، تحت تعقیب دادسرای انتظامی قضات قرار گرفته است.

ظریفیان: دولت لاریجانی دولت سوم روحانی نیست

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای لاریجانی هیچگاه ادعای اصلاح‌طلبی نداشته است و اصلاح‌طلبان هم او را اصلاح‌طلب نمی‌دانند. اکنون سه طیف وجود دارند؛ نخست اصلاح‌طلبان دوم اصولگرایان و سوم اعتدالی‌ها که به نظرم آقای لاریجانی را باید در دسته سوم قرار داد و به دلیل عملکرد او به خصوص در دوران ریاست بر مجلس از سال92 به این سو، آقای لاریجانی یک نیروی اعتدالی است و حزب اعتدال و توسعه و بخش‌هایی از حزب کارگزاران سازندگی به او گرایش دارند». او ادامه داد: «نباید به دلیل وجود برخی اشتراک‌ها مانند آنکه هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان می‌گویند رژیم صهیونیستی غاصب و جنایتکار است تصور کنیم این دو جناح در همه امور اختلافی با هم ندارند و یکی هستند. ممکن است جناح‌ها در مبانی یکی باشند اما در راه‌ها متفاوت. هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با براندازها مرزهای روشنی دارند؛ اما در سیاست داخلی و خارجی یک‌سان فکر نمی‌کنند. درباره آقای لاریجانی هم همین طور است. حتما او با اصلاح‌طلبان برای مثال در حوزه سیاست خارجی اشتراک نظر دارد اما در کلیت شبیه به اصلاح‌طلبان نیست.»

این فعال سیاسی درباره تفاوت‌های لاریجانی با روحانی بیان کرد: «آقای لاریجانی، روحانی نیست و دولت احتمالی او هم دولت روحانی نخواهد شد. البته آنها در این موضوع که هر دو از جناح اصولگرایی به سمت اعتدالی‌ها حرکت کرده‌اند، مشترک هستند و در سیاست خارجی هم تقریبا مانند هم فکر می‌کنند؛ اما در سیاست داخلی و حوزه فرهنگ تفاوت دارند. به بیان دیگر آقای روحانی هرچند در حوزه فرهنگ و سیاست داخلی کار ویژه‌ای نکرد، واقعا این دو حوزه را به اصولگرایان واگذار نکرد و این درحالی است که ممکن است آقای لاریجانی چنین کند. حتما از نظر چیدمان کابینه هم با هم تفاوت‌های زیادی دارند.»

سعید محمد: آمده ام تا فضای انتخاباتی را «سه قطبی» کنم

جلسه مهم مسئولین ستاد سردار سعید محمد در اقصی نقاط کشور برگزار شد.محمد در این جلسه گفته است: "بعضی ها گفته اند این کاندیدای اقتدارگرا و نظامی آمده تا فضا رو دو قطبی کنه! ولی بدانند اتفاقا ما اومدیم که فضا سه قطبی شود. از گرفتاری‌های نسل جدید تماشای دعوای تکراری‌هاست. امروز امید ایران، برهم زدن این بازی، تغییر نسل مدیریتی و تحول مبتنی بر دانش است. چهار ماه قبل از انتخابات استعفا دادم، این نشانه صداقت است خیلی‌ها هنوز سر کارهایشان هستند ولی من این فاصله را گرفتم تا آسیبی به سپاه نرسد.

مهم‌ترین کار ویژه رییس جمهور از نظر جلیلی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند. سعید جلیلی در گفتگویی تصویری با موضوع بررسی «ماشین دولت» اظهار کرد: مهمترین کارویژه رئیس جمهور این است که بتواند ماشین بزرگ دولت که حجم عظیمی از سرمایه‌های انسانی، امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کارآمد کند. معیار کارآمدی ماشین دولت ، " نتیجه" است نه فرایند. کارآمدی باید بر اساس "نتایج" ساختار اجرایی سنجیده بشود.وی در ادامه خاطرنشان کرد : حدود 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری در پرداخت حقوق کارمندان دولت و تهیه امکانات و .. می‌شود و صدها هزار کارمند شریف دولتی در اختیار شما هستند و سی سال از عمر خود را در این سیستم اداری می‌گذرانند. بنابراین «ماشین دولت» دستگاه بزرگی است که هزینه می‌کند و باید با بهترین بازدهی از آن نتیجه گرفت.

جلیلی تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد این ماشین را به خوبی براند، باید در کنار سفرهای استانی رئیس جمهور، سفرهای وزارت‌خانه‌ای نیز شکل بگیرد؛ وزارت‌خانه ها به سراغ ادارات استانی بروند و از روند مطلوب عملکرد سیستمی اطمینان حاصل کنند.نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دیجیتالی شدن داده‌ها به معنای الکترونیکی شدن دولت نیست، خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی، هوشمندسازی و فوق هوشمند سازی مراحل پس از الکترونیکی کردن داده‌هاست؛ اگر به مرحله فوق هوشمند سازی نرسیم، یعنی دولت الکترونیکی نشده است.

توکلی: شورای نگهبان در روش خود تجدیدنظر کند

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته شورای نگهبان باید در روش خودش تغییر ایجاد کند. حق مردم را حداکثری قبول داشته باشد و با دلیل روشنی ردصلاحیت کند. کسی که واجد شرایط نیست و اعتقاد ندارد، صلاحیت ندارد. گاهی سختگیری بیش ‌از اندازه می‌شود و گاهی هم تساهل در کار است. درمجموع باید تا جایی که امکان دارد، با تسامح برخورد کرد و افرادی که می‌توانند قدرت انتخاب به مردم بدهند، در صحنه حفظ شوند.

هاشمی: ممکن است برای همیشه از سیاست رسمی حذف شویم

محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی با عنوان «چرا حضور؟!» به تشریح دلایل نام نویسی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پرداخت و ضمن آن اذعان کرد: «اینک اصلاح‌طلبان در چالشی بزرگ قرار دارند که می‌تواند به تولدی دیگر و دوم خردادی دوباره یا به کمرنگ‌ شدن و حذف آن‌ها از نهاد رسمی سیاست منجر شود. بدیهی است، با وجود همه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌ها، روح اصلاح‌طلبی در تداوم حضور و امید جریان دارد. گفتمان اصلاح‌طلبی در اندیشه‌ورزی، علم‌جویی، تحول‌خواهی، صلح‌طلبی، تکثر، دموکراسی، آزادی بیان و شایسته‌سالاری، عدالت اجتماعی، کاهش فقر، بهبود سلامت، حفظ حقوق شهروندی و حفظ محیط زیست تجلی می‌یابد. امید است دولت رفاه و عدالت، با مشی میانه‌روی، افتخار و سعادت خدمت‌گزاری به مردمان قدردان این مرز و بوم را پیدا کند».هاشمی: ممکن است برای همیشه از سیاست رسمی حذف شویم.

عملکرد لاریجانی تعیین می کند اصولگراست یا اصلاح طلب

قاضی زاده هاشمی درباره لاریجانی گفت: بنده نباید در این خصوص توضیح دهم، عملکرد خودشان مشخص می‌کند اصولگرا هستند یا اصلاح طلب.کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در امر ریاست جمهوری کسی نمی‌تواند بگوید من صلاحیت دارم. باید عموم مسائل کشور را بفهمد و لازم نیست در هر حوزه تخصص داشته باشد. کسی که می‌خواهد راهبر باشد باید شناخت درست از کشور داشته باشد، نگاه مشخص برای اصلاح آن مسائل داشته باشد، تیم و برنامه روشن داشته باشد و بتواند مجموعه ای از مدیران را بسیج کند، در سطح دولت ۵۵۵ فرد نیاز است و یک شبه هم این موضوع محقق نمی شود.

ضرغامی: کشور را بدون بودجه اداره می کنم

عزت الله ضرغامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشته بنده با احترام به تمامی نامزدها و افرادی که در انتخابات ۱۴۰۰ حضور دارند، تأکید می‌کنم که هیچ خط قرمزی در انتخابات جز منافع کشور و مردم ندارم.این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به اداره دولت بدون بودجه به عنوان یک پیشنهاد اشاره کرد و گفته این پیشنهاد را آقای عباسی مطرح و درباره جزئیات اجرای آن نکاتی دارد که می‌توان با استفاده از برنامه وی بسیاری از پروژه ها در دولت را بدون بودجه اداره کرد. این سؤال مطرح می‌شود که چگونه رئیس جمهور بدون بودجه می‌تواند کشور را اداره کند که در این زمینه می‌توان از این برنامه یادشده استفاده کرد؛ ما در این حوزه نظریات جدی داریم و من به همه مردم می‌گویم که این کار شدنی است.

زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تمدید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تمدید زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خبر داد.عباسعلی کدخدایی شامگاه امروز از تمدید زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به مدت پنج روز دیگر خبر داد.کدخدایی عنوان کرد: با توجه به گزارش‌های کارشناسی و دقتی که اعضا دارند، روند بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و باید عرض کنیم که ما باید از پنج روز دوم مهلت هم استفاده کنیم.

پیش نویس متن توافق احیای برجام آماده شده است

نشست کمیسیون مشترک‌برجام در پایان دور چهارم گفتگوها پایان یافت. در نتیجه این رایزنی ها و نیز تلاش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در گفتگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورهاست، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.نشست کمیسیون مشترک‌ برجام در پایان دور چهارم گفتگوها پایان یافت. در این نشست که با حضور هیأت‌های ایران و کشورهای عضو برجام در محل گراندهتل وین برگزار شد، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش روی پرداختند.

هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.گفتنی است در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی های مختلف میان هیات ها چه در سطوح معاونین و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیات های همه کشورهای عضو برجام در‌یک نشست مشترک تلاش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیات ها و سپس گزارش به پایتخت ها آماده کنند.در نتیجه این رایزنی ها و نیز تلاش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در گفتگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.هیات ها در پایان این دور از گفتگوها عازم پایتخت های خود شدند.قرار است دور دیگر گفتگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

واکنش جبهه اصلاحات ایران به اظهارات کدخدایی درباره مشارکت پایین انتخاباتی

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در توئیتی نوشت: سخنگوی شورای نگهبان: «مشارکت احتمالی پایین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن همچنان پابرجاست.»آذر منصوری ادامه داد: این یعنی فتح آرام آرام‌ِ همه سنگرهایی که می تواند تجلی ⁧ #حاکمیت_ملی⁩ باشد که در نوع خود بزرگترین تهدید برای امنیت و منافع ملی ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۸
کار ... به کجا رسیده که صدای آقای توکلی هم در اومده
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
توکلی نظرات شاذ خودشم نمیدونه دنبال چیه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
اینها جنگ زرگری است
این نشست برجام بدون نتیجه به پایان رسید و فقط با جملات مبهم که بیشتر جنبه گفتار درمانی داشت توسط عراقچی تمام شد همانطور که اروپاییان صادقانه گفتند که این مذاکرات بعید است به توافق برسه ، هدف آنها محدود کردن برنامه موشکی هست وبس ، این دولت فقط داره ملت رو گول میزنه که این یک ماه جلوی دلار ۴۰ هزاری رو بگیری و فقط بگه من دلار رو ۲۴یا ۲۵ تحویل دولت دادم و بس .مجلس باید جلوی این سناریوی جلوی همتی و ارزپاشی او رو بگیره تا دوباره دولت رییسی دچار بحران نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
جالبه که تعصب اینجوری چشمهارو کور میکنه و تو هیچکدوم از اخبار مثبت در مورد مذاکرات رو ندیدی!! انشالله هفته دیگه توافق اعلام میشه و تو و همفکرات هم باید قول بدین عینک تعصب و بدخواهی رو بردارین
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
با رأی خودم
می رم به جنگ رأی هایی که همه چیز رو خراب کردن و حالا ژست طلبکار به خودشون گرفتن
آقای کدخدایی، اینجا ایران است و به رییس جمهور نیاز دارد
حکومت اسلامی از طرف خدا ست نیازی به رای و خواست مرد ندارد ...حرف زیادی ممنوع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
حکومت اسلامی به مردم اجازه ی آزمون و خطا می دهد. چون اسلام زوری نیست.
سخنرانی های آقای پناهیان را بخوانید
«حالا هم که می‌خواهیم تحریم را برداریم یک عده مرثیه می‌خوانند». تو هیچ وقت نمی‌خواستی تحریمها رو برداری برو خودتو گول بزن. هر کاری کردی هر قراردادی بستی پدر ملتو بیشتر در آوردی. تو فقط خواستی چیزی که آمریکا میخواد رو اجرا کنی یعنی تخته کردن هسته‌ای در قبال هیچ. اگه میخواستی خونه خودتو بفروشی حاضر نبودی پای قراردادی مثل برجام امضا بزنی
تابناک! حمله ور رو خوب اومدی. مرسی.
کیهان به خاتمی حمله ور شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اول:حاج حسین آقا یعنی از نظر شما این سید اولاد پیغمبر با دوستان و رفقای خودش هم نمیتواند صحبت کند ؟
دوم : بعد کی به شما مجوز داده که راجع به شخصیت ها قضاوت کنی که چه کسی در تراز هست و چه کسی نیست ؟
سوم : جناب شریعتمداری آقای خاتمی هر چه که باشد ادب متانت و شرافت دارد که علیرغم اینهمه کینه توزی و دشمنی کوچکترین حرفی بر خلاف مصالح نظام نزده است ، شما معجزه هزاره سوم را که بقول خودش با تهدید و خط و نشان مشروعیت را زیر سوال برده ول کرده ای و به آقای خاتمی چسبیده ای !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
کیهان خیلی رو داری!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
معنای آزادی بیان رو هم متوجه شدیم. اگه رسانه ای بر طبق میل ما حرف بزنه احسنت داره اما اگه از محبوب ما انتقاد کنه نیاز به مجوز آدمای معلوم الحال رو داره! عصر شما تموم شده خوشبختانه
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
ناشناس 15:20کیهان به هر کسی که میخواد تهمت میزنه و ناسزا میگه و هیچ کس هم جلودارش نیست.نمونه آخرش ادعاهای واهی دیدار خاتمی با جورج سوروس که آقای شریعتمداری مطرح می کردن که آخرش معلوم شد دروغ بوده.خجالت بکشید و تقوا داشته باشید لطفا
فقط پزشکیان خوبه
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
پس تایید صلاحیت نمی شه
قلبا عرض می کنم که بودن و نبودن برخی از مسئولین برای مردم این روزها فرقی نمی کند این ملت دلش شکسته
از تبعیض و فساد و فقر اصولی که بر پایه آن انقلاب شکل گرفت و امروز در این نقطه هستیم
انشالله درج کنید...
تصمیم گیرنده تا دلتون بخواد داریم ولی پاسخگو نداریم اینا هیچکدوم تخصص ندارند
ایکاش بیشتر توضیح میدادید مشارکت مردم در انتخابات هیچ مشکل حقوقی بوجود نمی آورد.لطفآ توضیح بدهید که حضور مردم پای صندوق رای خوب است یا بد ؟
فقط دکتر احمدی رو عشقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
کسانی که احمدی را می خواهند فقط به خاطر چندغاز یارانه است و برایشان مهم نیست که کشور را داغون کرد.البته بقیه اشان هم همینطور است. نه این که بگم روحانی خوب بود.
لشکر مدعی تدارکاتچی بودن رییس جمهور چرا اینقدر ولع قدرت دارن ؟؟ جالبه این جماعت مدعی نجات کشور هستند ، خودشون بهتر میدونند اگه اقتدار نظامی کشور نبود خودشون باید از ترس دنبال لانه بودن ؟؟ حضور امثال جهانگیری در بین نامزدها بیشتر جنبه تمسخر ملت رو داره امثال او همتی باید برن قوه قضاییه...
درود بر احمدی نژاد حامی واقعی محرومین
پاسخ ها
گمراه
| Netherlands |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
احمدی نژاد ‌‌باید بابت خیانت‌هایی که کرده جواب پس بدهد.
آقای عراقچی چرا جرات نداری جزییات مذاکرات رو حداقل برای مجلس تبیین کنی ایا دوباره میخواهید سرنوشت برجام رو تکرار کنید و امریکا رو وارد بازی ماشه کشی کنید ؟ روحانی خودش بهتر میدونه چه بلایی سر مملکت آورده وقتی جلوی واردات ۲۰۰۰ کالا رو بگیره معلوم میشه باید عدس ۴هزار تومانی رو ملت ۴۳ هزار بخرن اخه با دلار ۶۰ هزار تومانی هم حساب کنی نباید چنین گرانی رو تحمل کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
معلوم میشه تو کار واردات بودی حالا ناراحتی!!! چرا ارز برای آن 2000 کالای غیر ضروری مصرف بشه؟
هر کاندیدایی که بگه من ارزانی به ارمغان می اوردم بدانید دروغ می‌گوید زیرا
در تاریخ ۴۰ ساله سابقه ارزانی وجود ندارد شاید چند سالی رکود تورمی بوده ولی فنر که رها شده باشد جبران چند سال رو کرده
بخصوص با این بازی که روحانی سر ارز دراورده و همه منتظر بعد از انتخابات هستند
پس کارهای اولویت دار کشور
۱_ ایجاد صندوق حمایت از ازدواج جوانان با گرفتن مالیات از پزشکان وکلا و.... کسانیکه بیش از یک خودرو در خانواده دارن
۲_ ایجاد صندوق حمایت از فرزند آوری و مشوقهای اثر گذار مثل تامین مسکن کسانیکه ۳ فرزند بیشتر داشته باشند
۳_ افزایش حق اولاد به ۱میلیون برای هر نوزاد در فیش حقوقی کارمندان بطوری که این حق اولاد ۱۰۰ هزاری پول یه بسته پوشک نیست
۴_ متعادل کردن پرداختهای دولت و مقابله با تبعیض
۵_ کمک گرفتن از نهادهای انقلابی جهت ابادانی کشور
جناب محمود خان وقتی مرحوم هاشمی رد صلاحیت شد تو که عددی نیستی ، بهتره بجای ریاست جمهوری یه مشاوره روانشناسی بری ؟ بد جوری دچار آشفتگی روحی هستی ؟؟ تو برای ملت و مملکت خطرناکی ؟ شرایط کشور فقط فردی مثل رییسی رو میطلبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
به احمدی نژاد رای نمی دهم ولی تصمیم گیری و انتخاب حق همه مردم است
افرادی که رد صلاحیت میشوند
محمود احمدی نژاد
مصطفی تاجزاده
عباسی
جهانگیری
اخوندی
مهمانپرست
ضرغامی
لاریجانی
رقابت بین رییسی و پزشکیان خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
از نظر اکثریت مردم بیشترشون رد صلاحیت هستند.
نه بابا
| Netherlands |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
شما زود بازی را لو‌ دادین ! صدا و سیما چی؟ نمایش هنوز شروع نشده
رای بی رای
شلیک ۱۲ هزار موشک بسمت اسراییل ؟
در تایید آثار مخرب ضد علمی و ضد فرهنگی و سایر مضرات در کامنت مدرکگرایی-مدرکفروشی، این پدیده شوم را می توان تراژدی و فاجعه مضر مکرر و متوالی گفت که چند دهه است، هر سال بدتر و بدتر می شود وضعش!
هر چند نمی توان مطلق ایجاد مراکز آموزش خصوصی رد کرد، علت اصلی اصلی فساد اقتصادی و در نهایت بروز پدیده مخرب و مضر مدرگرایی-مدرکفروشی که عامل ایجاد فساد در مراکز خصصوی آموزی است، اما اگر مسئولان و مردم حقیتا آنهایی که اعتقاد به مخرب و مضر بودن این پدیده شوم دارند، میتوانستند و میتوانند همین امروز جلویش با چند کار سریع انجام دهند، چرا که با ادمه این پدیده شوم، فساد از همان آغاز تحصیل و مهارت امری نهادینه میشود در افراد و انها در روند قهقرایی فساد اقتصادی با خود به سایر نهادها و عمومی و مردم میبرند، وقع فسادهای مانند انواع ....ناکارآمدی و کاهش بهره وری از همین پدیده شوم مدرکگرایی-مدرکفروشی است، مثلا:
1- حذف ارائه سوالات تستی از منابع دم دستی مانندPDF که با قبلیت سرچ سریع و فله ای میتوانند مجرمان و متخلفان و متقلبان نتوانند از این شیوه استفاده کنند تا محصلان کتابها مطالعه و از کلاس و منابع آموزشی مانند فیلمها استفاده کنند و جلوی تنبلی و تقلب گرفته شود.
2- اتخاذ روش درست طرح سوال از منبع کتاب اصلی-که رایگان است، اما وزارت ارشاد و غیره، این کتابها به صورت عکس و با روشهای اختشاش تصویر، امکان سرچ و یا او سی آر کردن تصویر نباشد تا محصل وادار به مطالعه کتاب شود- در نتیجه در این بحران کرونا که آسیب جدی به علم آموزی زده تا حدی جبران آسیبها شود.
3- ممنوعیت هرگونه آزمون توسط مراکز خصوصی آموزشی و بر عهده گرفتن مراکز حاکمیتی سالم برای برای آزمون حضوری حدالاامکان با شرایط رعایت موازین حفظ سلامت. نه دتنها شرایط کرونا و بلکه در شرایط عادی این امر مهم است، دادن برگزاری آزمون مقاطع تحصیلی و مهارت آموزی به مدیران شرکای مراکز خصصوی، بزرگترین خطای غیر قابل جبران بوده است، خیلی واضح است وقتی پای کسب درامدهای چندصد تا چند میلیاردی در طول سال تحصیلی باشد و انگیزه بالایی برای مدرکگرایی و مدرکفروشی هست، فساد اقتصادی مدرکفروشی در این مراکز فراهم شود. به قدری پدیده شوم مدرکفروشی در این مراکز رایج شده است که، نه تنها کسانی میخواهند با پرداخت پول مدرک تخصیلی یا مهارتی بگیرند و از آن برای منافع مادی استفاده کنند، بلکه با وقاحت تاسف باری، ثروتمندان برای صرفا پز دادن و اینکه عنوانی داشته باشند، سفارش تهیه مدرک میدهند، اوج انحطاط علمی-فرهنگی یک کشور همین بس، مراکزی قرار بود موجب ارتقای علمی-مهارتی مردم برای افزایش بهره وری و اشتغال مولد و مفید شوند، پولدارها تلفنی سفارش مدرک به مدیران متخلف میدهعند و آنها یا خودشان با سوءاستفاده از موقعیتی سیستم آموزشی بدانها داده، مدرک میدهند و یا افراد فقیر و نیازمند با مبالغی کم به کار گمارده و مثلا به جایشان امتحان میدهند، البته این فقرا و نیازمندان شاید مبلغی کمی بیگرند و در کوتاه مدت رفع از احتیاجات کنند و اما تا آخر عمر مدیون هستند و دچار عذاب وجدان و هراس از برملا شدن خطا و تخلفشان خواهند بود!، در همه این روند مسئولان ارشاد کوتاهی میکنند! این چه فاجعه ای است که کشور ایران گرفتارش شده است؟!
آزمونهای مهارتی وزارت ارشاد در تیرماه برگزار میشود، هنوز تا آزمونها بیش از یک ماه و نیم باقی مانده است، براحتی میتوانند جلوی صدها هزار تخلف و تقلب و کسب مال حرام را بگیرند.
اکنون مسئولان مدعی پاکدستی و عدالت خواهی و مبارزه با فساد خودشان در برابر آزمون هستند. بخصوص وزیر ارشاد فعلی که مشهدی است و گویا فساد اقتصادی عظیمی در آزمونهای مهارتی تحت اداره ارشاد مشهد صورت گرفته در قضیه کرونا!
اگر انتخابات آمریکا دو قطب بیشتر وجود ندارد و در کشور ما انتخاباتی که میتواند چندین قطب داشته باشد بهمین دلیل است که رنگین کمانی از انتخاب کردن جلوی راه هموطنان عزیز ماست بهمین خاطرات که به دمکراسی خودمان باید بنازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
عجب دموکراسی ۲۰ روز مانده به رای گیری هنوز معلوم نیست کی تایید میشه کی نه!؟ کدام حزب شناسنامه دار الان فعالیت می کند
این حرفارابه آقای کدخدایی میگن که بزنه
اقای ضرغامی بدون بودجه نیز می توان کشور را اداره کرد ،همان کاری که دولت روحانی انجام داد با پول جیب ملت از طریق بورس کذایی وفروش ارز وبی اعتبار کردن پول ملی اگر دولتی می خواهد به ملت خدمت کند وبدون بودجه مملکت رااداره کند اول باید جلوحیف میل بودجه را در موقع اختصاص به ردیفهایی که منبع درامدعده ای خاص است ودرسالهای بعد ازدفاع مقدس باب گردیده بگیرد .
سعید محمد به دلیل تخلف مجبور به استعفا شد نه اینکه خودش بخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
تخلفش این بود که استعفا داد و کمی زودتر از قبول استعفایش کار انتخاباتی شروع کرد
انشالله که حذف میشوید تا خود اصولگرایان بمونن و مدیریت مملکت با رای حداقل حداقلی. اونوقت بازیهای سیاسی تموم میشه و این گوی و این میدان برای درست کردن مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
شانزده میلیون رای رئیسی در ۹۶ هنوز خاطرمون هست
افتضاح ترین درصد رای رئیس جمهور در دور دوم
اینه که کسی شرکت نمیکنه دست گل عملکرد شماست
عادتتونه به جای جواب به ملت سوال کنید
اصولگرایان نباید خود را از عملکرد احمدی نژاد مبرا بدانند چون اکثر وزرایش اصولگرا بوده اند.
اصلاح طلب ها هم نباید از عملکرد روحانی و خاتمی و حتی هاشمی و موسوی خود را مبرا بدانند. چون اکثر وزرای اینها همین اصولگرایان هستند.
هر دو جناح آخر کار میگن اینا کار ما نبود
...بدیهی است، با وجود همه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌ها، روح اصلاح‌طلبی در تداوم حضور و امید جریان دارد. گفتمان اصلاح‌طلبی در اندیشه‌ورزی، علم‌جویی، تحول‌خواهی، صلح‌طلبی، تکثر، دموکراسی، آزادی بیان و شایسته‌سالاری، عدالت اجتماعی، کاهش فقر، بهبود سلامت، حفظ حقوق شهروندی و حفظ محیط زیست تجلی می‌یابد...
آقای مهندس ! یادت رفت غرب گرایی و خود باختگی در برابر فرهنگ غرب را به عنوان ویژگی های تفکر اصلاح طلیی بگویی!!
هاشمی عزیز چرا گفتی کاهش فقر ؟چرا نگفتی ریشه کنی فقر؟ خواهرت فائزه بیدار شده متاسفانه فعلا خوابی
یعنی چه به جمع بندی نرسیدیم و پنج روز یگر تمدید می کنیم. شما که نامزدهارو از روز اول مشخص کردید یا براتون مشخص کردند. پس با ذهن مردم چرا بازی می کنید.؟ اما آنچه بنده پیش بینی می کنم اینکه با توجه به حجم وسیعی از کاندیداها که از سابقه سیاسی و حزبی برخوردارند،در انتخابات شرکت کرده اند، شورای نگهبان ناچاراَ ۱۵ نفر را تایید صلاحیت خواهد کرد و از این تعداد پیش از برگزاری مناظرات ۶ یا ۷ نفر به نفع کاندیدای موردنظر از دور رقابت خارج می شوند. مانند زریبافان که قبل از رد صلاحیت زرنگی کرد و به نفع فرد خاصی کناره گرفت واز الان پست مشاور یا معاونت را برای خود خرید.
خط فقر در شهرهای بزرگ به 10 میلیون تومان درماه ودربقیه شهرها به هفت میلیون رسیده است. رئیس جمهور این دوره باید یک اقتصاد دان قوی باشد.
اقای ضرغامی ایامیداننداداره کشوربدون بودجه یعنی اداره بدون برنامه .حالاکه برنامه داریم یکساله .پنجساله وبیست ساله چه کرده ایم که قراراست ومیشودبدون برنامه اداره کنیم جل الخالق ازاین پریشان گوییها
فقط یه مدت کوتاه 3 ماهه دولت رو بدین به کاندیدایی که میگه بدون بودجه اداره ش میکنم، آخه این دیگه از بلوف انتخاباتی رد شده دروغ سیزده هم نمیشه بهش گفت. مردم رو چی فرض کردین؟؟؟؟؟؟
جناب کد خدایی میشه بفرمایید اگر بالای هفتاد درصد ملت شرکت نکردن کدام قانون شرعی عرفی بینالماللی بفرمایید که این میزان مشارکت که عممدتا هم نیروهای امنیتی و نظامی و سربلزان خواهند بود نشان دهنده مشروعیت و مردمی بودن یک انتخابات مهم خواهد بود
ایکاش صدای ملت را میشینیدید
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
برا اقای کدخدایی اصلا مهم نیست مردم شرکت کنند دور بعد اعلام میکنند یکی از کاندیداها رو خودمون بعنوان رییس جمهور اعلام میکنیم..!!
جناب ضرغامی فکر میکند دولت صدا و سیماست که هر بخش آن را به کسی اجاره یا برای تبلیغات بدهد و به اصطلاح کشور را بدون بوجه اداره کند ایشان حتی صدا وسیما را با همین روش نتونست بدون بودجه دولتی اداره کند!
المامور و المعضور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
المعذور
املایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
وقتی املا بلد نیستی چرا می نویسی؟
کیهان با مدیریت مادام العمر و پول بیت المال، برای شهروندان حق اظهار نظر قائل نیست!! هر نظری خلاف نظر کیهان ممنوع!!!!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
حواست هست چی میگی؟ اگر هر نظری خلاف نظر کیهان ممنوع! پس این نظر تو و چند نظر دیگه چی هستن ؟
تابناک! تحقیق کن ببین این شایعات که میگن به اصحاب رسانه تلفن شده و تذکر داده شده که مبادا انتقادی به اقای رئیسی در رسانه ها و مطبوعات درج بشه حقیقت داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
خب اگه به خود تابناک هم تذکر داده شده باشه چی؟
اولا رای بی رای اما اگر تصمیم به رای دادن گرفتید به کسی رای بدهید که با مردم سر ستیز نداشته باشد ذره ای انصاف مروت عدالت همدلی همدردی رحم راستگویی وفای بعهد و طرفدار مظلومان و حقوق مردم را واقعا به رسمیت بشناسد و قبلا کار اجرایی کرده باشد نه تحت عنوان قاطعیت از ابتدا برای مردم شمشیر کشیده باشد و معتقد به خشونت در حل گرفتاریها باشد
آقای هاشمی، انشااله از ایندور به بعد اصلاح طلب ها برای همیشه حذف میشوند و 4 سال بعد هم طرفداران اصولگراها می فهمند که چه اشتباه بزرگی کردند در نتیجه اصولگرها هم برای 1404 به بعد حذف می شوند
انقدروضعیت شرکت درانتخابات آتی خرابه که اکثرافرادنامبرده بعلاوه مموتی تاییدخواهندشد!
تابناک میترسی نظر من رو پخش کنی
آزادی بیانم مثل بقیه چیزا فقط شعاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
دستور اومده انتقاد از برخی کاندیدا ها ممنوع
برای اصلاح وضعیت موجود با توجه به کم آبی و اقتصاد دولتی در مملکت لازم است محدودیت منابع را مد نظر قرارداد .
اول حداقل تا ۲۰۰ سال آینده فرزند اوری تعطیل شود
دوم نهادهای غیر تولیدی و مصرف کننده بودجه دولتی کوچک شوند.
جمعیت باید به حداقل ممکن یعنی ۲۰ میلیون برسد.
اینکه کی رئیس جمهور است زیاد مهم نیست ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
به شدت موافقم
عجب
| Netherlands |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
شما هم که باز برای مردم داری تعیین تکلیف میکنی! مردم‌گوسفند‌نیستن که از شما اجازه بگیرن بچه دار بشن یا نه؟
دقت کردین همه حرفا تکراریه!انگار انتخابات 4 سال یا 8 یا 12 سال پیشه!نه تنها چهره ها تکراریه حرفهاشون هم تکراریه.به نظرم مملکت نیاز به اصلااحات اساسی داره تا خدایی نکرده دچار تغییر اساسی نشه!!خودم راه رو در رای ندادن میدونم تا این رو متوجه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
چرا " خدایی نکرده" ؟
کیهان دائما در حال حمله است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
و شما درحال انکار حقیقت
همین شما به روحانی رای دادید
تو این ۸سال جوانیم فقط فکر این بود فقط زنده بمونم
اون موقع که با برجام سر ملت کلاه گذاشتند شما داشتی روزنامه شرق میخوندی
حذف اصلاح طلبان در صحنه سیاست برای همیشه نتیجه حمایت اصلاح طلبان به روحانی و عملکرد ایشان در این هشت ساله است. هرچه میخواهید فریاد بزنید سر روحانی و سر خودتان بزنید. بنابراین جایگاه فعلی و برای همیشه اصلاح طلب را به این و آن نسبت ندهید.
زمین سوخته دارن تحویل میدند
۹۲ چیداشتیم الان چی داریم
مقصر وضع موجود الان طلبکارن از ملت
جناب ضرغامی، شما اگه راست میگی، سه ماه از هیچ جا حقوق و مزایا نگیر و خانوادۀ چند نفریِ خودت رو (نمی دونم دو نفرید یا سه یا چهار ...) اداره کن. اگه موفق شدی اون وقت بیا کشور 80 و چند میلونی رو بدون بودجه اداره کن!
نمی دانم چرا هرکس خلاف حرف شما می زند کلاً حق حرف زدن ندارد
سلام. علت آنکه آقای کدخدایی می فرمایند با مشارکت پایین هم انتخابات درست است، کارکرد مجلس اقلیت در یکسال اخیر است. اگر مجلس اقلیت کار می کند، رییس جمهور اقلیت هم کار خواهد کرد.
سلام. یکی از مشکلات سیاست داخلی نداشتن حزب است. در انتخابات فعلی افراد اصولگرا و اصلاح طلب به عنوان شخص مستقل شرکت می کنند گرچه شناسه های یکی از دو جریان را دارند. با پایان دوره کار، مقام می رود و مشکلات به اسم او می ماند. برای مثال رشد نقدینگی دوره چندم، بی آبی دوره چندم، تورم دوره چندم. مشکل این جاست که مسائل مملکت پایدار است و به شخص و دوره متکی نیست. اگر حزب باشد چون دوام دارد، نامزد هر جزب می باید سیاست دائمی حزب را اجرا کند و حزب برنامه دراز مدت دارد. اگر نداشته باشد، مردم به حزب بی اعتماد می شوند و به نامزد آن رأی نمی دهند. در نتیجه حزب شکست می خورد. در وضعیت فعلی اما یک نفر مسئول مشکلات دائمی است در حالی که دوره او کوتاه مدت است. می رود و مسائل می ماند.
آقای رئیسی همزمان با نامزدی برای انتخابات، ریاست قوه قضاییه را هم بر عهده دارد.مگر نه اینکه برای کاندیدا شدن ایشان میبایستی اول استعفا بدهند، شاید هم من اشتباه می‌کنم، در صورت اشتباه کردن پیشاپیش پوزش میطلبم.چون نمی‌شود پذیرفت که رییس دستگاه قضا قانون انتخابات را رعایت نکنند به احتمال زیاد من اشتباه می‌کنم
رای بی رای
بنده رای میدهم چون یک ایرانی هستم برای فردا ی خود وفرزندانم ومردم کشور رای میدهم همه باهم برای رای دادن کسی که نیروی جدید وچهرهای جدید وارد عرصه سیاست کن به امید ایران سربلند درود بسلام بر رهبر عزیزم
شورای محترم نگه بان توجه کنن که اقای ضرغامی به عنوان یه رجل سیاسی فرمودند:"کشور رو بدون بودجه اداره میکنم" .ایشون قطعا معنی بودجه رو نمیدونن و مفهوم بودجه رو با تنخواه اشتباه گرفتن
با این مسئولین و این کاندیداهای داغون و‌ این ‌ملت احساساتی بدون تفکر، عاقبت این مملکت تاریک است. خدا رحم‌ کنه!
رای بی رای .....
به خاطر کودکانی که خم شده در سطل های زباله برای تکه نانی رای نمی دهم
به خاطر مادرانی که برای شیر کودکان خود درمانده اند رای نمی دهم
به خاطر کسانی که با شکم گرسنه خود و کودکانشان می خوابند رای نمی دهم
رای بی رای
به خاطر تفاوت زمین تا آسمان زندگی مردم عادی با مسئولین کشور هر نوع مسئول با هر ادعایی
و اینکه تجربه نشان داده که هر یک از روسای جمهور پیشین، فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی خود، دقت کنید فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی
در ایجاد وضع نابسامان کنونی نقش داشته اند. پس چگونه می توان مردم را به باز آزمودن آزموده ها فراخواند؟
عدم شرکت در انتخابات هم به خودی خود نوعی انتخاب است. من عدم مشارکت را انتخاب میکنم تا اگر هنوز رگه هایی از وجدان در مسئولین باقیست، بیدار شود.
آیا صرف خوشحال شدن یا خوشحال نشدن آمریکا از عدم حضور یا حضور در انتخابات دلیلی موجه است؟ خیر. خداوند در قرآن کریم می فرماید حق را بگویید گرچه به ضرر خود یا خانواده تان باشد.
کمی بیندیشیم واز خدا بترسیم،
هست هست هست.
لا ریـــجـانی دولـــت ســوم رو حــآنی است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر