بازدید 24911
دو روایت اردیبهشتی آقای رئیس از بازار سرمایه

رئیس جمهور از «اوج گرفتن بورس» می‌گوید؛ سهامداران از «آب شدن داروندارشان»

هشت ماه است که خون به دل سهامداران بورس شده است و بسیاری ۸۰ درصد در ضرر فرو رفته اند و شرمنده خانواده خود هستند. در این شرایط رئیس جمهور روز گذشته ادعا کرد که دولت وی بورس را به اوج رسانده است!
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 20 May 2021

رئیس جمهور از «اوج گرفتن بورس» می‌گوید؛ سهامداران از «آب شدن داروندارشان»

هشت ماه است که حال و روز سهامداران بورس و بازار سرمایه خوب نیست و تقریبا در اکثر روزها در این هشت ماه بازار قرمزپوش بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در شرایطی که بازار از سقف خود حدود ۸۰ درصد ریخته است، رئیس جمهور روحانی سخنانی را روز گذشته ۲۹ اردیبهشت درباره بازار سرمایه مطرح کرد که موجب تعجب همه سهامداران شد و حتی برخی به این صحبت‌ها دلشان را خوش کردند که مشاوران رئیس جمهور اطلاعات اشتباهی را درباره بازار سرمایه به او داده اند!

رئیس جمهور درباره بازار سرمایه چه گفت؟

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: ۶۰ درصد سهام عدالت را در همین دوران کرونا آزاد کردیم، بازار سرمایه را در همین دوران به اوج رساندیم، بازار سرمایه مخصوص عده‌ای از شرکت‌ها بود که در یک گوشه‌ای کار می‌کردند. بازار سرمایه‌ای که همه مردم حضور پیدا کنند، ۵، ۱۰ و ۱۵ میلیون نفر در این بازار سرمایه فعال هستند، ما بازار سرمایه‌ای با این قدرت نداشتیم که اکنون بسیاری از پروژه‌های مهم و بزرگ را به جای بانک بازار سرمایه به میدان می‌آید.

وی ادامه داد: البته بازار سرمایه، فراز و نشیبی هم دارد و دولت فقط باید بازار سرمایه را یاری و کمک کند و هیچ‌ وقت در این بازار مداخله نمی‌کند، بازار سرمایه به دولت مربوط نیست، چون یک بازار آزاد است و مربوط به شرکت‌ها و مردم است.

رئیس جمهور از «اوج گرفتن بورس» می‌گوید؛ سهامداران از «آب شدن داروندارشان»

سال گذشته در اردیبهشت ماه رئیس جمهور درباره بازار سرمایه چه گفت؟

در ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ حسن روحانی رئیس جمهوری در واکنش به صحبت‌های منتقدان درباره بالا رفتن شاخص بورس گفت: شما اگر ناراحت هستید، گوش نکنید و راهش این است که وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا که در گوشتان یک پنبه بگذارید این حرفهای خوب را نشنوید. وی ادامه داد: بورس ما خوب شده عصبانی می‌شوند و می‌گویند در همه دنیا بورس برهم ریخته، چرا بورس ایران خوب است؟ این به خاطر تلاش همه شرکت‌ها فعالان اقتصادی و خوشبختانه عرضه کردن سهام شرکت‌های بزرگ هستند.

این صحبت ها در حالی است که در همان دوران بسیاری به رئیس جمهور هشدار داده بودند.

به عنوان نمونه دکتر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در چهاردهم اردیبهشت گفت: برخی دولت‌ها در ایران، اقتصاد را الاکلنگی اداره کرده اند، به نحوی که کفه‌ای را روی زمین متوقف و کفه دیگر را تقویت کرده و بدین ترتیب، تعادل اقتصاد را به هم زده اند؛ یک بار به امید کاذب گشایش بین المللی و ورود سرمایه خارجی از ناحیه مذاکرات برجام، روی تولید و سرمایه ملی می‌نشینند و متوقفش می‌کنند و در آن سو با سد شدن مسیر نقدینگی به تولید، با هدف کنترل تورم، سرمایه ملی را با نرخ سود بالا در بانک‌ها حبس کرده، نظام بانکی را هوا می‌کنند. نتیجه این می‌شود که سیل نقدینگی سد بانک‌ها را شکسته، راهی بازار‌های سوداگری و سفته‌بازی چون طلا، ارز، مسکن و... می‌شود، تورم افسار می‌گسلد، ارزش پول ملی به سبب تضعیف تولید، تضعیف می‌شود و سیلی به صورت اقتصاد می‌خورد. سال ۹۶ و ۹۷ اینچنین شد. طی ماه های اخیر، با کاهش نرخ سود بانکی، بانک را هم به کفه تولید افزوده و زمینگیر می‌کنند تا کفه بورس به هوا رود و به سبب این موفقیت، برای خود کف می‌زنند؛ حال آنکه در حال تبدیل نقدینگی بدون پشتوانه به سرمایه بدون پشتوانه هستند. فرجام چنین روندی این است که نهایتا سرمایه تجمیع شده به بانک بازگشته و حجم نقدینگی را افزایش خواهد داد. باز، پس از مدتی سد این سرمایه انباشت شده که مابه‌ازایی در بخش واقعی ندارد، شکسته شده، وارد بازار سفته بازی مالی و دارایی خواهد شد و داستان کاهش ارزش پول ملی تکرار خواهد یافت.

آیا دولت بورس را به اوج رساند؟ دلیل این کار چه بود؟

فارغ از اینکه در ابتدا رئیس جمهور روحانی اعلام کرد که ما بورس را به اوج رساندیم و سپس در ادامه صحبت ها در تناقض با این موضوع اعلام کرد دولت هیچ‌ وقت در این بازار مداخله نمی‌کند، پرسش این است که آیا دولت بورس را به اوج رساند؟

پاسخ قطعا مثبت است! دولت برای به اوج رساندن بورس و کشاندن سرمایه های مردم به این بازار هدف خاصی را دنبال می کرد. هدفی که از آن می توان به تامین بخشی از کسری بودجه یاد کرد. فرهاد دژپسند وزیر اقتصادی طی مصاحبه ای در اسفند ماه سال گذشته گفت: امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد اما باید به صراحت بگویم که برخی به غلط این موضوع را منعکس کردند که دولت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کرده که هرگز چنین چیزی درست نیست. این تجهیز مالی برای اقتصاد کشور از طریق بازار بدهی و بازار سهام برای همه بخش های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری ها صورت پذیرفت.

وی در بخش دیگری از این صحبت‌های خود گفت: تامین مالی دولت از بازار سهام در سال جاری (۱۳۹۹) کمی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که آن هم در ماه‌های ابتدایی سال که بازار با رونق قابل توجه همراه بود، صورت پذیرفت. دژپسند افزود: دولت در بازار سرمایه دارایی فروخته و در مقابل آن وجوهی حاصل کرده که درآمد دولت از تمام روش‌ها در بازار سهام حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

بعد از آنکه دولت به خواسته خود که تامین بخشی از کسری بودجه بود رسید بورس را به حال خود رها کرد و در ۱۹ مرداد ماه ۹۹ کارش با بورس تمام شد.

در حالی ادعا می‌شود که دولت بورس را به اوج رسانده که بسیاری از سهامداران هم اکنون در ۸۰ درصد ضرر و زیان گرفتار شده اند و برندگان این بازی اول دولت و سپس کسانی بودند که رانت اطلاعاتی داشتند و پول‌های خود را از بورس به موقع بیرون کشیدند! این ریزش ۸۰ درصدی از سقف هم گویا از دید رئیس جمهور اولا به اوج رسیدن بورس معنی می‌دهد و ثانیا یک فراز و نشیب ساده است!

باید به گوش روحانی رساند که آقای رئیس جمهور مردم به دعوت شما همه چیزشان را به بازار سرمایه سپردند و پول‌های خود را به جای سرمایه گذاری در سکه و دلار، در بورس سرمایه گذاری کردند. بسیاری وام ازدواج، خودرو، خانه و تمام دارایی خود را به دعوت شما به این بازار آوردند و هم اکنون شرمنده خانواده‌های خود هستند! حداقل اگر مرهمی بر زخم سهامداران بورس نیستید، دیگر به زخم آن‌ها نمک نپاشید. این یک فراز و نشیب ساده بازار نبود؛ این سقوط سهمگین بود که بعد از هشت ماه همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
زودتر تمام شود این دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
تاوقتی تو این مملکت تفکر سرمایه داری سر کار باشه وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران پشیزی ارزش قائل نیستن .
زندگی در جایی که کسی پاسخگو نیست همین تبعات را هم دارد
با این اوضاع بورس،انصافا نمیدونم جواب خانوادمو چطور باید بدم، امیدوارم مسببین این قضیه جزای کارشون رو ببینند.
تو رو به هرچي اعتقاد داريد حداقل اينجوري به مرم توهين نكنيد كه انصافا ملت ايران از بهترين و صبور ترين مردم دنيا هستند
اونایی که دارایی شون را فروختن که یک شبه ره صدساله برن حق ندارن کسی را جز خودشون مقصر بدونن
توی روزهای اوج بورس بارها همه مسئولین هشدار دادن که با سرمایه‌های خردتون وارد بورس بشید.
دولت خارج از قواعد بازار بورس با سوء استفاده از باور مردم به حاکمیت کشور برای جبران کسری مالی خود به معنای واقعی کلمه سر مردم کلاه گذاشت و جالب اینکه طیف عامه که تاره وارد به این بازار بودند و سرمایه اشان را گرفت و انها را تنها گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
همه دولتها در ایران هر چند وقت یک دفعه با بالا بردن قیمت دلار و افزایش تورم های ۱۰۰و ۲۰۰ و . . . درصدی در واقع دست تو جیب ملت میکنند و هر چه پس انداز و اندوخته و یا حتی سرمایه اندکی دارند را از جیبشان بیرون می کشند
در دولت خاتمی هم دقیقا همین کار را با بورس کردند و وقتی که دولت و صاحبان رانت اطلاعاتی سهامی را که مفت خریده بودند در اوج قیمت فروختند بورس فرو ریخت. اصلاح طلبان که در بازار سنتی کشور سهم چندانی ندازند در دولتهای خود از جیب ملت برداشت می کنند.
باد آورده را باد میبرد آنها هم این را می‌دانستند مردم عادی نون شبشون را از سطل زباله ها بیرون میکشند
برای من ثابت شده که همیشه به اخبار گوش کنم و بر عکس عمل کنم
با سلام
روحانی رئیس حمهور : بازار سرمایه را در همین دوران به اوج رساندیم،
ایشان درست می گویند . بله بازار سرمایه را به اوج رساندند ولی نمی گویند به اوج صعودی و یا به اوج نزولی. قطعا به اوج نزولی رساندند و خسارات جبران ناپذیری را میلیون ها شهروند تحمیل کردند.
به نظرم تو این دنیا هیچ کسی وجود نداره که انقدر با اعتماد به نفس نمک به زخم مردم بپاشه و بدون در نظر گرفتن بدیهیات اینطور موضوعی که خیلی از آدمها رو به خاک سیاه نشوند رو وارونه نشون بده و بهش افتخار هم بکنه
اقای ریس جمهور شما هر چی میگی بر عکس میشه . 2 سال پیش شما گفتید تحریم بر مایحتاج زندگی مردم تاثیر نداره ولی همه چی 10 برابر شد شما گفتید بنزین گران نمی شود و کارت سوخت فقط برای مدیریت است ولی قیمت رسمی ناگهان 3 برابر شد شما پارسال گفتید قیمت سهام بالا میرود ولی سقوط ازاد کرد. شم گفتید امریکا هیچ غلطی نمیکند ولی همیشه چشمتان به امریکاست که بلی بعدی را چگونه حواله کشور میکند ...
.فرازش مال شما بود فرودش مال مردم بیچاره
شما کشور را با دلار 3 هزارتومانتحویل گرفتید و با دلار 23 دارید ریاست را ترک میکنید . یعنی فکر میکنید موافق بوده اید
فقط با رونق اقتصادي در تمام دنيا بورس رشد مي كند. البته ايران حتماً برعكس است!!!
کاملا درست می فرمایند. به اوج رسیده. البته اوج فلاکت ...
اولا تامین مالی فقط ۳۰ هزار میلیارد!!!!!!


۵۰۰ هزار میلیارد مبلغی که تجمیع شد ضربدر میانگین ۸۰ درصد ضرر ملت بیچاره دقیقا میشه ۴۰۰ هزار میلیارد که برای تامین بودجه دو سال کشور کافیه
۱۰۰هزار میلیارد هم هنوز دست دولت گرو مونده که شایدم اونم پودر شه

ثانیا کی میگه این بازار آزاده
قیمت ها و نوسانات صد در صد دستوری و از طرف خود دولت هست
چجوری که همه چی ۵۰ درصد ۵۰ در صد میره بالا ولی بورس همچنان در حال ریزش !!!!
به نظر بنده این غلطه که میگن مردم از بورس و قوانین اون بی اطلاع بودند! اینها قواعد بورس رو برهم زدند! آیا افشای الف که ناشی از افزایش قیمت کالای یک شرکته، میتونه منجر به ریزش 50 درصدی قیمت سهامش بشه؟! آیا ناظرين بازار که شاهد بودند نمی‌توانستند جلوی رشد بی دلیل یک سهم رو بگیرند؟ آیا عرضه های آبشاری در وضعیتی که خبری مثبت از نمادی افشا میشه از نظر ناظر باید به دور بمونه؟ آیا اینها دست به یکی شدن برای چپاول مردم نبود، آیا این است آموزه های دینی ما؟ دولت تونست بودجه کشور رو با داشتن بازارگردانی و دست قویتر و قدرت سهام بیشتر دولتی، در معاملات و در نتیجه رانت اطلاعاتی عده ای خودی و دولتی رو به اوج مالی برسونه و البته اکثریت مردم رو به ذلت!...
ما در کشوری زندگی میکنیم که به هیچ عنوان نباید حرف مسولین را جدی بگیریم
هرچی اینا اعلام میکنن برعکس انجام بدید خخخخخخ
سرمایه هاتونوخودتون مدیریت کنیدطلابخریددست هیچ کسی ندیداین باشه آینه عبرت وتجربه
با دعوت شخص رئیس جمهور ۲۰۰ میلیون تومان شتران خریدم الان تو منفی ۷۶ هستم حالا بیاد سر به سر بشه چندین سال طول میکشد
وقتی ندانسته با حرص و طمع وارد بازار بورس می شوید باید انتظار چنین چیزهایی را هم داشته باشید! کجای دنیا آخه کل ملتش میریزند تو بورس!!!
ایشان راست میگه به اوج رسانده. اما به اوج بی اعتمادی
جناب رییس جمهور از دید منافع دولتش داره در مورد بورس صحبت می کنه و نه از دید منافع سهامدار خرد. اوج گرفتن بورس برای فروش سهام حودشان به ملت بود. همین
بهترین جایی که جای خالی پولهای اختلاس شده را میشد پر کرد و اختلاس گران را از زندان نجات داد همین بورس بود
بورس جهت جلوگیری از تورم کمک زیادی به دولت و نظام کرد. از انجاییکه تعداد سهامداران بیش از 20 میلیون نفر است ، شایسته است نظام اعتماد ملت و سهامداران را جلب نماید و به افزایش شاخص بورس کمک جدی نماید. متاسفانه کاهش شدید شاخص ( مثلا سهام پالایش که دولت به مردم فروخت بیش از 30 درصد کاهش یافت !!!! ) غیر طبیعی بوده و متاسفانه کمک جدی به بورس نشده است.
فقط کارم شده گریه ونفرین ک مردم رو تشویق ب سرمایه گذاری در بورس کردم زندگی مردم رو نابود کردن با این وضع گرونی
ایکاش‌ اینقدر‌ تن‌ مردم‌ بیچاره‌ را نمی لرزاندن‌ و نومیدشون‌ نمیکردند‌
منتظر انفجار مجدد بورس باشید.
اگر الان هم دولت از حمایت بورس دست بردارد سقوط بمراتب بیشتری در انتظار بورس است
الان که رمز ارزها از 60 هزار دلار به 38 هزار دلار رسیده است چه کسی مقصر است؟ همین الان برخی از سهام (نه همه) در بورس در کف قیمت هستند. مقصر ما هستیم که در این کشور همیشه فریب افراد و حرف هایشان را می خوریم. در انتخابات فریب می خوریم در بورس فریب می خوریم در خودرو فریب می خوریم در مسکن فریب می خوریم و آیا وقت آن نرسیده است که قبل از آنکه کسی حرفی بزند در مورد ارزش آن فکر کنیم و تصمیم بگیریم و ارزش محوری را فدای حرف محوری و صف محوری و احتکار محوری نکنیم. به این فکر کنیم که آیا تفاوت قیمت خانه بالای شهر تهران و پایین شهر تهران واقعی است؟ آیا قیمت خودرو واقعی است؟ آیا قیمت سهام بورس واقعی است؟ یا اینکه با تفکر احتکار و بالا رفتن قیمت خریداری شده است؟ ما یک عده قلیلی را متهم به احتکار می کنیم ولی درواقع همه ما به نوعی در حال احتکار هستیم ولی خودمان متوجه نیستیم و تا وقتی همه دست از این کار برنداریم و دولت مردان را در مسیر درست نیندازیم هزاران دعا و تزرع در درگاه خدا فایده ای نخواهد داشت
سال قبل گول خوردم. 500 میلیون همه سرمایه زندگی و زن و بچه ام را بردم بورس و سهام پالایشگاه خریدم. الان بعد از 9 ماه فقط 200 میلیون توی ضرر هستم.
واقعا ادم مونده دیگه چی بگه؟
50 میلیون سرمایه شده 15 میلیون تومان !!!!!!!!!
اصلا"فکر کنم این آقا از توی خونه اش تلویزیون هم نمیبینه وگرنه اینطوری صحبت نمیکنه !!!
به من ثابت شده هیچ حرف و عملشان قابل اعتماد نیست...
زندگی کردن در کشوری که هیچ کسی جوابگو نیست فقط باید از انجا مهاجرت کرد.
ماشین قدیمیم را فروختم. به این امید که با سود بورس بتوانم بعد از چند ماه مدل بالاتر بخرم. دیگه خیلی اوراق بود. به لطف دوستان الان با اتوبوس شرکت واحد یا پیاده میریم مهمونی. پول تاکسی هم نداریم.
کاری که این دولت با اعتماد مردم کرد و گفت همه چیز را به بورس بسپارید و بعد تبلیغات انچنانی راه انداخت و مردم را فریب داد را تا مدتها کسی فراموش نخواهد کرد و ضربه سنگینی بر اعتماد مردم به حرفها و قولهای مسولین زد که تا مدتها پایدار خواهد بود. مردم‌ مظلومی که نزدیک به ۸۰ درصد پول را بخاطر دعوت مسولین از دست دادند هیچ گناهی نداشتند فقط به حرف این آقایان گوش کردند و پولشان را از دست دادند و همه مسولین خندیدند و قول الکی دادند و ...
نه خیر
بورس اوج گرفت ولی برای عده ای خاص
ما که سهام را با زیان شدید فروختیم .
ولی احتمالا و براساس شایعات برنامه بعدی این است که یک میلیارد دلار از خزانه به شرکتهای دولتی و شرکتهای خودی بدهند تا سهامی که از ما مفت خریدند را گران به دولت بفروشند
چرا داره معکوس حرف میزنه
واااااااا
این مردم هستند که طمع ورزی می‌کنند و سرمایه شان را از دست می‌دهند

وگرنه همه شاهدیم که هیچ صنعت و کارخانه و....فعالی نداریم که در نتیجه اون بورس خوب داشته باشین
پس باخت سرمایه حق ملتی است که فریب خورده و عقلانی نیست
حالا همین مردم باز دوباره گول میخورن ساعت هشت صبح 28خرداد تو صف رای هستن ..چند بلر باید از یک سوراخ گزیده بشیم بسه دیگه
من از حق زن وبچه آیم ن میگذرم 217 ملیون من شد 50 ملیون اونم داره ازدستم میره هی قول بدیت وماهم ضرر
شاخص بورس رو ظرف یکسال دستی و مصنوعی کرد 10 برابر تا دیگ طمع افراد بجوش بیاد و پولاشونو بیارن بدن سهام پاره . کسر بودجه که با پول مردم جبران شد فریب خورده ها موندن و سهام پاره های بادکرده ای که حتی یکنفر هم خریدار نداره . حالا هم تا حباب این کازینو خالی نشه و شاخص به 400 هزار واحد نرسه از محالاته راه بیافته و خرید و فروشی صورت بگیره . دیگه ضرر برای 90 درصد عادی شده فقط و فقط فکر اینن یجوری سهام پاره شونو پول کنن و خودشونو از این باتلاق نجات بدن و برای همیشه د برو که رفتی
تامین مالی فقط ۳۰ هزار میلیارد!!!!!!


۵۰۰ هزار میلیارد مبلغی که تجمیع شد ضربدر میانگین ۸۰ درصد ضرر ملت بیچاره دقیقا میشه ۴۰۰ هزار میلیارد که برای تامین بودجه دو سال کشور کافیه
۱۰۰هزار میلیارد هم هنوز دست دولت گرو مونده که شایدم اونم پودر شه

ثانیا کی میگه این بازار آزاده
قیمت ها و نوسانات صد در صد دستوری و از طرف خود دولت هست
چجوری که همه چی ۵۰ درصد ۵۰ در صد میره بالا ولی بورس همچنان در حال ریزش !!!!
خب درست میگه
بورس به نفع دولت اوج گرفته و به سهامداران افت گرفته.!!!
واقعا کشور ایران درست شدندی نیست از انتخاباتش بگیر تا اقتصادش
کشورهاي بيگانه پيشرفته صنعتي بر سر دنيا کلاه مي گذارند مسوولین ما برعکس فقط زورشان به ملت خود ميرسند چون توان برخورد با بيگانگان ندارند بر مردم خودش سخت می گیرند و افتخار می کنند...
ملت دیگه لباس بی غیرتی برتن کرده اند‌وگرنه چرا یه نفر دارو ندارشان را بگیرد وب ریششان بخندت وبرود‌..جان زمانی عزیز است که زندگی باشد نه خاری وزلت و دربدری
حرص و طمع مردم حالا بلای جونتون بیخود کردید برای سود مفت صف میبستید حالا بخورید . به قول همین مقاله اگر بورس نبود مردم پولشان را در طلا و دلار می گذاشتند معنی این حرف اینست اگر الان عده ای مفت خور ضرر کرده اند اون زمان تمام ملت که دارند زندگی معمولیشان را میکنند بدبخت میشدند
اولش دخالت میکنه حالا که بورس منفی شد دولت دخالت نکنه؟
میگه ما بازار سرمایه رو به اوج رساندیم ولی دولت دخالت نمیکند!پس اگه دخالت نکرده چطور به اوج رسوندین؟؟البته منظورش به اوج رسوندن حقوقی ها و جیب دولته
آقای رییس می خندید که مردم در بورس ضرر کردهاند
لطفا سکوت کنید
بورس شده حکایت کشتی غرق شده ای که یکساله غرق شده رفته اعماق اقیانوس . هم سرنشناش غرق شدن و خوراک کوسه هم بدنه اش در اعماق خزه گرفته و شده لونه مارماهی و اختاپوس . بعد میگن بورس جونی جونی در اوجه !!!
بورس به ته خط رسیده . محاله 10 سال دیگه هم جون بگیره
آقای نوبخت که نمایند حسن روحانی باشد به باز نشستگان تامین اجتماعی وعده داده بود که در ماه اردیبهشت حقوق باز نشستگان اضافه خواهد شد ولی تنها چیزی که اضافه شد قیمت اجناس و کالا هست معلوم است فقط خودشان حقوق های آنچنانی داشته باشند نباید نگران وضعیت مردم باشند مرتب می گویند ما چنین کردیم چنان کردیم تو جواب بده که با سفره خالی مردم چه کردی بدون کمترین احساس مسئولیتی.قیمت بنزین را سه برابر کردید گوشت و مرغ و برنج و رو غن و لبنیات را از سفره مردم حذف نمودید هر بلایی را که دوست داشتید سر مردم آوردید. به مردم وعده های آنچنانی دادید ....
روحاني مچكريم
روحاني بهترين رئيس جمهور تاريخ ايران است
بورس را به اوج رساندید برا اینکه کسری بودجه خود راجبران کنید.
اين روزها در تلوزيون از مردم سوال مي شود : اولين ويژگي رئيس جمهور چه چيزي بايد باشد؟
در پاسخ بايد گفت اولين ويژگي رئيس چمهور صداقت او بايد باشد.
هیچ صدایی از مجلس انقلابی به نفع مردم بیرون نیآمد چه رسد به ربیس جمهور انقلابی،

بود یا نبود مردم دیگه ملاک نیست
پولهایمان را خوردند ویه چیزی روش،رای بی رای
بورس اینقدر باد شد و باد شد و باد شد تا آخرش پوکید . واسه همیشه
روسای سه قوه گردهم آمدند تا مشکلات عدیده بازار سرمایه را بررسی و حل نمایند!!!!
خب! چه شد؟؟!! (قابل توجه کاندیداهای محترم ریاست جمهوری)
دولت کارش همین بوده و هست که ملت رو نابود کنه ...
باید دید کدام پارک رفت و آمد دارند
پالایشی امروز شد 650
تقریبا نصف پول مردم رفت تو جیب دولت....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان