بازدید 17166
ژاله فرامرزیان، کمک ویژه فدراسیون‌ها را به نام سلطانی‌فر می‌زند!

چرا معاون وزارت ورزش درباره تیم‌ملی فوتبال دروغ می‌گوید؟ / مصادره ثمره تلاش فدراسیون به نام سلطانی‌فر!

وزارت ورزش در ماه‌های پایانی دولت نیز از عادت زشت دروغ پراکنی دست برنداشته‌ است. ژاله فرامرزیان، در حالی از کمک ۱۰میلیاردی سلطانی‌فر به تیم ملی فوتبال خبر داده که این پول، بخشی از همان اعتبار ویژه نوبخت در جلسه با عزیزی خادم است.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 21 May 2021

ساعاتی پس از انتشار ادعای معاون وزیر ورزش، مبنی بر کمک ۱۰ میلیارد تومانی وزارتخانه به فدراسیون فوتبال، مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه یک فستیوال در کرج، باعث بروز برخی ابهامات در این خصوص شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ عصر دیروز، ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع وزارت ورزش، با اشاره به اهمیت رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال برای تیم ملی ایران و انتظارات بحق دوستداران فوتبال مدعی شد که وزارت ورزش و جوانان به دستور مسعود سلطانی فر، مبلغ ۱۰میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد.

چرا معاون وزارت ورزش درباره تیم‌ملی فوتبال دروغ می‌گوید؟ / مصادره ثمره تلاش فدراسیون به نام سلطانی‌فر!

جالب اینجاست که عزیزی خادم نیز چند ساعت بعد در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت کمک‌های تخصیص یافته معاون رییس جمهور به تیم‌های ملی، از وصول ۱۰ میلیارد از این محل خبر داد. همزمانی این دو واکنش رسانه‌ای و تشابه ارقام، باعث سردرگمی شده است. آیا فدراسیون فوتبال، اکنون دو مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی جداگانه از دو مرجع دولتی دریافت کرده است؟!

بنابراین ابهام بزرگی پیدا شده که آیا این پول جدا از کمک ویژه‌ای است که فدراسیون فوتبال با تلاش و پیگیری شهاب الدین عزیزی خادم از سازمان برنامه و بودجه جذب کرده است؟

اگر این ۱۰ میلیارد تومان همان مبلغی است که محمدباقر نوبخت در پی جلسه با رییس فدراسیون به فوتبال اختصاص داده، چرا وزارت ورزش خودش را وسط انداخته و از اساس این کمک را به نام خودش مصادره کرده است؟

خبرنگار تابناک پاسخ به این سوال را با پیگیری خود پیدا کرده است و جواب قطعا منفی است و فرامرزیان قصد دارد همان مبلغ سازمان برنامه را با جملات و واژه‌های زیبا بسته‌بندی کرده و به نفع خود و سلطانی‌فر تمام کند!

اما واقعا چرا وزارت ورزش مملکت، بی تفاوت به مشکلات مالی شدید فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی کشور، سر جایش دست به سینه نشسته و دست بعد از ثمر دادن تلاش روسای فدراسیون‌ها، از گرد راه سر می‌رسد و افتخار آن را به نفع خود مصادره می‌کند؟! این رفتار، مصداق کدام یک از اصول مدیریت یا اخلاق ورزشی و پهلوانی است؟

جالب اینکه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش حتی محل خرج کردن این پول را هم دقیق مشخص کرد: این کمک با توجه به در پیش بودن رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در بحرین و بازی‌های حساسی که تیم ملی فوتبال ایران با رقبا در خردادماه پیش رو دارد از محل اعتبارات وزارت ورزش در هفته گذشته و هفته جاری در دو مرحله به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده است.

فرامرزیان گفت: اخبار منتشره مبنی بر عدم کمک وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال صحت ندارد و تکذیب می‌شود!

هنوز ماجرای اختلاف شدید فدراسیون کشتی با ژاله فرامرزیان را یادمان نرفته که برای مدت‌ها بودجه‌ای که علیرضا دبیر با تلاش و روابط خود برای کشتی‌گیران به طور ویژه جذب کرده بود را در حساب وزارتخانه نگه داشتند و به ورزش اول کشور نمی‌دادند!

ماجرا از این قرار است که هرگونه بودجه ویژه‌ای که جدا از اعتبارات مصوب دستگاه ورزش در لایحه بودجه کشور به یکی از فدراسیون‌ها اختصاص یابد، طبق قانون باید از طریق حساب‌های وزارت ورزش به مجموعه مدنظر منتقل شود و امکان پرداخت مستقیم از سازمان برنامه و بودجه به حساب فدراسیون‌ها که نهاد عمومی محسوب می‌شوند، وجود ندارد. حالا وزارت ورزش که در مورد انتقال این پول‌ها تنها یک واسطه بدون نقش اساسی محسوب می‌شود، کمک‌ها را به نام خود زده و مدعی می‌شود که از محل اعتبارات خود به تیم‌های ملی کمک کرده است!

به نظر می‌رسد، خود وزارت ورزش هم با مدیریت ضعیف، به عدم انجام وظایفش در حمایت از تیم‌های ملی واقف است و با این ترفند‌های کهنه در پی خریدن آبروست.

چرا معاون وزارت ورزش درباره تیم‌ملی فوتبال دروغ می‌گوید؟ / مصادره ثمره تلاش فدراسیون به نام سلطانی‌فر!

ماه‌های پایانی دولت را پشت سر می‌گذرانیم و دیگر فرصت و مجالی برای تغییر این رفتارهای زشت و عادت عجیب مدیران ارشد وزارت ورزش به ادعای دروغ در رسانه‌ها وجود ندارد؛ اما کاش ژاله فرامرزیان در آستانه رقابت های مهم مقدماتی جام‌جهانی که رقبا با تمام توان خود را برای حذف نسل طلایی فوتبال ایران تجهیز کرده اند، از پشت میزش تکان می‌خورد و گام عملی برای کمک به تیمی که قلب ۸۰میلبون ایرانی را به تپش می‌اندازد، برمی‌داشت تا رییسش هم لایق عکس انداختن کنار ملی‌پوشان در صورت پیروزی و صعود احتمالی می‌شد.

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
واقعا از سلطانی فر لنگی انتظار کمک به فوتبال ملی دارید. این بابا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
بابا مسعور پرسپولیسی هاست و تیم ملی براش مهم نیست. اینو ثابت کرده.
تعدادی کذاب بر سر کارند کدام مسئله را راست گفته اند که این دومی باشد
برای اینکه نه تیم ملی براشون مهمه نه تیم های دیگه اینا فقط فکر موفقیت پرسپولیسن!
کیروش رو نه برای اخلاق بدش اخرج کردن نه کارای دیگه فقط بخاطر اینکه یه مصاحبه بر علیه پرسپولیس انجام داد
الان اگه کیروش بود راحت بلیط جام جهانی تو جیبمون بود اونهمه باج هم به ویلتموس بدهکار نبودیم.
پاسخ ها
سیاوش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
کیروش اخلاقش عالی بود. فقط چون اهل پارتی بازی نبود و حرفش می زد. زیر آبش زدند.
تقریبا اکثریت عاقلان در شهرهای بزرگ فوتبال و فوتبالیست ها را دنبال نمی کند
اکثر هواداران از افراد مهاجر و تازه به دوران رسیده هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
ای تهرانی عاقل!
ما شهرستانیهای بی اطلاع رو عفو کنید!!!
سوال اصلی این است که چرا خیلی راحت دورغ می گویند و عواقبی هم ندارد؟
چون وزارت از رئیس دولت یادگرفته
با این همه خانم تحصیلکرده ورزشی ، چرا چندین خانم نورچشمی بدون تخصص ورزشی را در وزارت ورزش و فدراسیونها بکارگرفته اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
ازین خانمهای نورچشمی نزدیک به معاون فرهنگی بعنوان دبیر فدراسیون جودو معرفی شده است و این بی احترامی است به پیشکسوتان و قهرمانان این رشته.
در این مملکت تنها چیزی که کنتور نمیندازه، دروغ گفتن و حاشا کردن است.
چون دروغ در تمام ارکان حکومتی و مدیریتی ایران نهادینه شده و اگر راست بگن باید تعجب کرد مردم از مسئولین چیز راستی نشنیدن
چون دروغ گفتن مد شده و این روزا همه دروغ میگن. به جای اینکه واقعا کار کنند.
شعار و دروغ در تمام ارکان مدیریتی ورزش ایران نهادینه شده و اگر راست بگن باید تعجب کرد مردم از مسئولین ورزشی جز شعار و مصاحبه و دروغ ، چیز راستی نشنیدن در این مملکت تنها چیزی که کنتور نمیندازه، وعده و وعید و شعارو دروغ گفتن و حاشا کردن است. چون دروغ گفتن مد شده و این روزا همه دروغ میگن. به جای اینکه واقعا کار کنند.
سلطانی‌فر که در حوزه‌های مختلف سیاسی، ورزش و فرهنگی دارای سابقه مدیریت است دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. عضویت هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدریس در دانشگاه پیام‌نور از سوابق علمی وی به شمار می‌آید. او یکی از انبوه مدیران دولتی ایران هست که هیچ کار جدیی در زندگیش نکرده و فقط مدیر بوده . رنگ زرد خدمتش در طول و عرض تاریخ نورانی انقلاب از گیلان تا مرکزی و تهران دیده میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
رنگ زردو خوب اومدی
بزرگترین دستاورد ورزشی جناب سلطانی فر، 4سال قهرمانی متوالی باشگاه محبوب ایشان و جهرمی و فریدون است و بس. گرفتن مربی تیم حریف در وسط فصل، انواع کمکهای مالی و داوری و ... شاید اگر امکان تحقیق بود مثل ماجرای کالچوپولی ماهم یک رسوایی بزرگ تاریخی داشتیم ولی افسوس که امکان تحقیقات آزاد نیست.
خدا وکیلی طی این سال ها از کدام مدیر ومسؤل کشور حرف راست شنیدید که این دومیش باشه.چه توقعی دارید....
وقتی رفیق گرمابه و گلستان وزیر ورزش امثال خلیل زاده باشند، بیشتر از این هم انتظاری نیست.
اصلا کمک سازمان برنامه و بودجه هم اشتباه بوده. از کیسه خلیفه بخشیده آقای نوبخت؟ فدراسیونی که تا قوه قضائیه یا مسئولان رسمی میخواهند با تخلفاتشان برخورد کنند، سریع حرف از استقلال میزند و آنها را با فیفا میترساند، چه کاری با بودجه دولتی و عمومی دارد؟ اگر عرضه دارند و دنبال رانت و فساد نیستند باید بتوانند از فوتبال که این همه مورد توجه مردم است به اندازه ای درآمد زایی کنند که حتی به دولت کمک هم بکنند نه اینکه برای 10 میلیارد تومان لابی کنند و آن را افتخار بنامند؟ ببین گیر چه کسانی افتادیم به خدا.
همین غلطها را میکنند بعد میگویند چرا مردم به ما رای نمیدهند.
بعد از 8 سال يادتون افتاده از اين وزير انتقاد كنيد؟؟ سال هاى قبل كه به جز تيم محبوبش تيشه به ريشه همه ى تيم ها و در رأسشون تيم ملى زد كجا بودين؟ ايا خود شما هم به اين خاطر نيست كه ميدونين يكى دو ماه بيشتر نمونده لب به انتقاد باز كردين بالاخره؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل