بازدید 31162
خوانده می‌شوید

۵ سوال اساسی که هر کاندیدایی باید برای آن پاسخ داشته باشد

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تفاوت‌های متعددی با انتخابات پیشین دارد؛ اما شاید بتوان مهمترین تفاوت آن را شرایط کرونا زده حاکم بر کشور دانست که موجب می‌شود، رقابت‌های انتخاباتی این دوره با توجه به این موضوع تغییراتی را تجربه کند و وقتی برگزاری تجمعات و یا حضور کاندیدا‌ها و نمایندگانشان در جمع مردم با محدودیت‌هایی مواجه باشد، قطعا تبادل نظر و اطلاعات هم با کاستی‌هایی همراه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 23 May 2021
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تفاوت‌های متعددی با انتخابات پیشین دارد؛ اما شاید بتوان مهمترین تفاوت آن را شرایط کرونا زده حاکم بر کشور دانست که موجب می‌شود، رقابت‌های انتخاباتی این دوره با توجه به این موضوع تغییراتی را تجربه کند و وقتی برگزاری تجمعات و یا حضور کاندیدا‌ها و نمایندگانشان در جمع مردم با محدودیت‌هایی مواجه باشد، قطعا تبادل نظر و اطلاعات هم با کاستی‌هایی همراه خواهد بود.

برخی کاندیدا‌ها با حضور در برنامه‌های از پیش تعیین شده با پرسش هایی مواجه می‌شوند که از اغلب از طریق کانال ستاد‌های انتخاباتی این افراد عبور می‌کند، یا اینکه برخی از کاندیدا‌ها با انتشار برنامه‌های مفصل و حجیم، سعی دارند تاکید کنند که برای حل مشکلات برنامه دارند؛ اما واقعیت امر این است که برنامه‌های هزاران صفحه‌ای را شاید خود آن کاندیدا‌ها هم یک دور مطالعه نکرده باشند.
 
در اوضاع کنونی، شاید بتوان طوماری از مشکلات و موضوعات و اقدامات انجام نشده و بر زمین مانده تهیه کرد، ولی قطعا همه این مشکلات با یکدیگر پیوستگی داشته و با موضوعات مهم و اصلی در ارتباط بوده و زاییده آن مشکلات هستند. با این اوصاف، فضای مجازی و رسانه‌ها نقش حیاتی در انتقال خواسته عموم مردم و پاسخ‌ها و واکنش‌های کاندیدا‌ها خواهند داشت و شاید یکی از همین موضوعات، این باشد که هر کاندیدای ریاست جمهوری، جدا از سوالات شخصی در مورد موضوعات کلان کشور، باید برای هر سوال پاسخ داشته باشد؛  لذا در همین ارتباط قصد داریم پذیرای نظر مخاطبان محترم درباره یک سوال مهم باشیم و آن اینکه؛

* به نظر شما ۵ پرسش اساسی که هر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید برای آن پاسخ داشته باشد، چیست؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۲۸
متاسفانه نامزدها خوب تبلیغات میکنند و 1000 وعده در بهبود زندگی مردم می دهند ولی بعد از انتخابات به خاطر از دست ندادن صندلی ریاست در چهارچوب خواسته های اقای حسین شریعتمداری یا شورای نگهبان کشور را اداره میکند و چیزی در بهبود زندگی مردم ایجاد نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
کابینه ات کیه کیا هستن؟ فقط همین.... تا تهش پیدا خواهد شد چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
یکی از نامزدها قطعاً جناب آقای دکتر محسن رضایی خواهد بود. سوال من: جناب آقای دکتر محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرمانده محترم سپاه پاسدران در دوران جنگ تحمیلی آیا واقعاً آنچه همه شما مسئولین انجام داده اید و میدهید و خواهید داد حق این مردم بیچاره است؟!!! آیا این مردم با دادن بیش از 400 هزار شهید و بیش از 700 هزار معلول حقشان این است که همانند مردم یمن لنگ ببندند و نان خشک بخورند. آیا حقشان این است که به خاطر میلیاردر شدن برخی از راه بیت کوین و قطعی مکرر برق تمام هستیشان را از دست بدهند و هزاران مورد دیگر. آقای دکتر رضایی شما را به هرکسی می پرستید در همین زمان تبلیغات بیشتر توان خود را صرف این کنید که چه باید برای این ملت می کردید و نکرده اید. آقای دکتر رضایی چرا برای مسئولین این نظام وضعیت مردم برخی از نقاط دیگر دنیا بسیار با اهیمت تر از مردم خود ایران شده است....؟ بیشتر مردم ایران در رنج و عذاب واقعی بسر می برند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
به رئیسی رای نمیدم چون یه پرونده دادگاهی داشتم مراجعه کردم دیدیم آب از آب تکون نخورده و سیستم قوه قضاییه هیچ تغییری نکرده اما ایشون میگه آی اینکار شد آی اون کار شد اما در عمل هیچی نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
نکته مهم و اساسی
برنامه جریان تزویر این است که مردم خصوصا شهرهای کوچک و روستاها و پایین شهرها ناامید شوند و شرکت نکنند تا فقط بالاشهریها را با فریب و سلبریتی بازی تا 12 شب بکشانند پای صندوق و تا احتمال پیروزی کاندیدای مد نظرشان بالا رود.
پس تکلیف تمام مردم دلسوز وطن خصوصا انقلابیون این است که مردم را به حضور پای صندوق دعوت کنند
و قطعا اکثرشان خودبخور به دکتر سید ابراهیم رییسی رای میدهند.
یاعلی مدد

#حضور_حداکثری
#سید_ابراهیم_رییسی
مملکت کایکو و تسوکه و اوناتسو و اوکتو و زومبه و سگارو خیلی داره فقط میتوکومون نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
کاکو ترکوندیمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خصوصا زومبه زیاد داره
1) چقدر میخوای از این پست کسب درآمد بکنی
2) آقازاده ات رو میخوای کدوم کشور بفرستی
3) بعد از دوره ریاست جمهوری کدوم منطقه لواسان می خوای ویلا لاکچری بخری
4) بیشتر چه جور رانتی را می پسندی؟ رانت اطلاعاتی یا رانت اقتصادی یا تحصیلی و شغلی
5) با مردمی که از وضعیت اقتصادی ناراضی هستن چطور رفتار می کنی مثل قبلی ها لبخند می زنی و توی روشون نگاه می کنی میگی همه چیز خوبه یا میگی همینیه که هست چون رئیس جمهور قبلی زمین سوخته تحویل من داده پس باید بسوزید و بسازید
5 تا زیاده فقط یک سوال : آیا توانایی ایستادگی و برخورد با نهادهای مستقل که در وضعیت مملکت به شدت تاثیر گذار هستند دارد یا بله قربان گوی همانهاست ؟؟ آیا اگر جایی تهدید شد و یا تحت فشار قرار گرفت از سمت هر مسئول و یا نهادی توانایی افشا گری و طلب کمک از مردم دارد یا خیر ؟؟


البته که جواب خیر است . رای بی رای
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
یعنی بهترین سوالی که میشد پرسید همینه و جوابش هم دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
دقیقا
1- راهکارهای مهار تورم
2- حل مشکل مسکن
3- تاًمین اجتماعی ایرانیان
4- رفع مشکل بیکاری
5- محیط زیست، آلودگی هوا و آبها .....
متاسفانه در این چند دوره مردم شاهد تبلیغات دروغ از نامزدها بوده اند . مثل وعده اقای احمدی نزاد که گفته بود اسامی مفسدین اقتصادر در جیب من است ولی بعد از گذشت 16 سال هنوز نام 1 مفسد اقتصادی بیرون نیامد یا اقای روحانی که میگفت کلید اقتصاد در جیب من است ولی همیشه بعد از به هم ریختن اقتصاد میگفت من تازه خبر دار شدم . به نظر من انتخابات را بی خیال شید و اقای حسین شریعتمداری و اعضای محترم شورای نگهبان را بگذارید هر تصمیمی که دوست دارند بگیرند چون ریاست جمهوری هیچ کاره است
نمی خواد به پنج تا سوال جواب بده فقط به این سوال پاسخ بده که:

میگذاری زنده بمونیم یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیلی پر توقعی ها
چرا اینهمه اصراف . مردم از این همه بی لیاقتی مسولین خسته شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اسراف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
نه داداش من خسته نیستم بگذار بازم بی لیاقتی کنن
1- با فساد سنگین و سازمان یافته چطور برخورد خواهد کرد ؟؟ چطور حق مردم را از این زالوها خواهد گرفت ؟؟

2- با سنگ اندازیها ، زیاده خواهیها و دخالتهای بیجا و غیرکارشناسی و منفعت طلبانه چطور برخورد خواهد کرد.... ؟؟

3- در موضوع رفع تحریمها ، تقویت تعامل و دوستی با کشورهای خارجی چگونه خواهد بود ؟؟ بخصوص اینکه سیاستهای خارجی جایی خارج از دولت تعیین میشود... !!!!!!!

4- چه برنامه هایی برای مردمی کردن واقعی اقتصاد و سپردن اقتصاد به بخش خصوصی واقعی دارد ؟؟ بعبارتی چگونه میتواند اقتصاد را از سیطره نهادهای حکومتی و خصولتی انحصار طلب خارج کند ؟؟

5- چه برنامه های قابل اجرایی برای افزایش حقوق شهروندی ، حق آزادیهای فردی و اجتماعی ، تربیت درست مردم و خشونت زدایی دارد ؟؟ در این موارد ، بویژه در زمینه آزادیها ، چگونه با اشخاص و نهادهای قدرت برخود خواهد کرد که صرفا بدنبال محدود کرن مردم هستند ؟؟
بگه که " گوجه فرنگی توی محلشون چنده"
همه شون سر و ته یک کرباسند و تفاوت چندانی نخواهد کرد که کدامشان رئیس جمهور شوند. امورات کشور در جای دیگری تصمیم گیری می شود.
والله اکثر مسولین کشور از جنس مردم نیستند . نه درد کشیده هستند نه محرمیت . تنها مسولی که در کشور درد مردم را میدانست اقای رجایی بود و گرنه همه اینها از لای زرورق بیرون امده اند مثل نمایندگان این دوره که با کمترین ارا به مجلس راه یافته اند و طلب ماشین شاستی بلند و مسکن خط ویزه کتک زدن سرباز و هنوز راست راست در مجلس جلون میده و یا ریاست جمهوریهای چند دوره که افراد پولدار و .... ول کن ادم ناراحت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
هیچکدام لای زرورق نبوده اند به مدد رانت رفته اند لای زروزق بعد دیده اند عجب جای خوبی همان جا مانده اند
اگه واسه این سوال پاسخ داشته باشه که بالاخره استقلال کی میتونه قهرمان لیگ برتر بشه من بهش رای میدم.البته بعید میدونم چون پیشگو ها هم چند صد سال رو بیشتر نمیتونن پیشگویی کنن
بحران آب
بحران تامین اجتماعی
تعامل با دنیا
افزایش بهره وری
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اینها که در قدرتش نیست.
پس رای بی رای!
دکل نفتی گمشده چه شد ؟
بابک زنجانی چه شد ؟
چرا برخی مسئولان با داشتن سن بالا هنوز بازنشسته نشدند ؟
چرا فلسطین مساله اول مسئولان کشور شده است ؟
چرا مسئولان فاسد محاکمه نمی شوند ؟
تابناک

سانسور نکن
همین کارها را کردید که مردم به سمت رسانه های خارج کشور رفتند و به شماها اعتماد ندارند
این رو جواب بدن: میشه به مردم خدمت نکنین؟
پاسخ که بیا منم پاسخ میدم کدومشون عمل می کنند ؟ اینو بگن
رای نمی دم

سوال هم ندارم

چون هیچکس را در حد رییس جمهور نمی بینم پس رای نمی دم
برای بازسازی لبنان و سوریه و عراق و ....‌ پول دارید اما برای ترمیم مدارس داخل ایران و ساخت مدرسه و بیمارستان در ایران پول ندارید

مردم را چی فرض کرده اید ؟؟؟؟
سوال من اینه که قرار است چند تا اتوبوس از خاندان ات را در پست های مدیریتی بچپانی

البته با عرض احترام
مخلصیم
سلام و عرض پوزش بنظر بنده اصلا پرسیدن از کاندید ریاست جمهوری اشتباه است. کاندید ریاست جمهوری نباید مورد سئوال قرار گیرد بلکه کاندید ریاست جمهوری باید ظرح و برنامه عملی خود را اول از دیدگاه کلی به مردم عرضه کند سپس برنامه ریزی و با جزئیان قابل رد یابی در معرض دید کارشناسان فن بترتیب اقتصاد دانان متخصصان مالی کارشناسان سیاسی و جامعه شناسان و همچنین روان شناسان قرار دهد اگر 5 سوال حالا هر سوالی از کاندید محترم سوال شود با گفتن برخی عبارات بی سر و ته و دست نیافتنی و البته کلماتی که مصداق شیره را خورد و گفت شیرین است بدیهیات را تحویل افکار عمومی می دهد و هیچ راستی آزمایی هم صورت نخواهد گرفت.
فقط یک سؤال: آیا قدرت تغییر قانون اساسی مطابق با شرایط روز را دارد؟ (البته با مراجعه به همه پرسی)
سوال من از ایشون اینه که می گذاری تهش چیزی برای مردم بمونه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رئیس جمهور انتخابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
نه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
داداش مشکل اینه که " تَه " نداره
یعنی سر و ته نداره اصن
1-آیا می توانید توسعه سیاسی پایدار که در سایه آن توسعه اقتصادی و ثبات در جامعه حکمفرما شود با قاطعیت تا حصول نتیجه را دنیال نمایید؟
2-آیا می توانید دلار که سال 57 جمهوری اسلامی تحویل گرفت را در دو دوره ریاست جمهوری ارزش آن را به حداقل 1000 هزارتومان برسانی ؟
3-آیا می توانی ساختار حزب را دقیق با لایحه ای که با مشورت تمام کارشناسان مطبوعات تنظیم شده باشد به مجلس ارائه نمایید که از از این پس مردم به حزب و برنامه ها رأی دهند؟
4- برای آموزش و پرورش ، پرورش نسل آینده برنامه ای مدون و جامع ارائه نماید که در آن محصل به بهترین شرایط تحصیل نماید ، مدارس غیرانتفاعی برچیده شود، مقام معلم محترم شمرده شود و حقوق و مزایای در شأن وی پرداخت شود؟
5- برای کارگران ، زحمتکشان، قشر مولد جامعه و همچنین پرستاران قشری که بیشترین آسیب های روحی روانی را متحمل می شوند برنامه دقیق و مدون ارائه دهد که هم حقوق شان محترم شمرده شود و زندگی خوب و آبرومندانه ای داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
لایحه احزاب قبلا تحویل مجلس شده ، آزموده را آزمودن خطاست
1- اولین سوال چقدر بخوری سیر میشوی
2- افراد خانواده ات چند نفر هستند چند تا را از انها را نمیخواهی وارد دستگاه کنید
3- دروغگویی را تا چه حد مجاز میدانی و مسخره کردن مردم را تا چقدر ادامه میدهی
4- لجبازی با مردم تا چه حد توانایی دارید و شوخی توام با مسخره را چند روز یکبار تکرار میکنی
5- چند نفر از افراد خانواده ات خارج نشین هستند و جند نفر دیگر را نیاز دارید بفرستید به همراه چه مقدار دلار این دلارها را از کجا میخواهید بگیرد مردم بر روی اجناس بورس یا ایران خودرو
6- در ضمن میدانی در پایان دوره ات هم ممنوع تصویر میشوی هم منحرف و شاید خائن
پاسخ دادن به پنج سوال اصلی در حد رئیس جمهور نیست .
مگه مهمه رييس جمهور چي بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ليست كارهايي كه بايد انجام بده از قبل و از طرف ديگران تهيه شده فقط ايشون بايد اجرا كنه ملت هم كه هيچكاره ن
تابی جون خیلی دلت میخاد تنور انتخابات رو گرم کنی؟! این انتخابات تنور نداره. فقط یه مشت خاکستره سرده که فوتش کنی میره تو چشمات!
والا اونقدی که انتخابات آمریکا واسه مردم ایران مهمه انتخابات توی ایران مهم نیست. مشکلات تقصیره آمریکاست. هیچ فردی توی نظام هم نمیتونه مشکلات رو حل کنه
بفرمایند که آیا ایشان هم می خواهند چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد هر دو بچرخد؟

بفرمایند که آیا ایشان هم می خواهند بورس را رونق ببخشند؟

بفرمایند که آیا ایشان هم می خواهند چنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که مردم اصلا به 45 هزار تومن احتیاج نداشته باشند؟

بفرمایند که آیا ایشان هم می خواهند ثبات در بازار ارز ایجاد کنند طوری که هر دقیقه قیمت طلا و ارز بالا و پایین نشود؟

بفرمایند که آیا ایشان هم می خواهند نرخ بیکاری رو کاهش دهند طوری که هیچ جوانی بیکار نباشد؟


تو را به هر مقدساتی که قبول دارید دست از سر ما بردارید خودتان یکی را رئیس جمهور کنید ما خسته تر از آنی هستیم که فکر می کنید
به نظر من بهترین گزینه برای ریاست جمهوری اقای حسین شریعتمداری مدیر مسول کیهان است . زیرا حرفی که میزنه درسته تلخ است ولی مردانه روی اصولش می ایستدولی نامزدهای دیگر خرف قشنگ میزنند ولی در عمل هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
به نظر منم شریعتمداری بشه خوبه چون دیگه کار یکسره میشه
لطفا به اقای رییسی فرمایید شما قوه قضاییه را بهبود ببخشید کفایت می کند. من بیش از دو سال است در دیوان تحت امر ایشان دارم می آیم و می روم.
سوال اصلی اینه که چقدر کم داری بگو تا جور کنیم بدیم تا بیشتر از این به مملکت گند نزنین
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

یه بار هم رای ندیم ببینیم کسی ککش میگزه؟، کسی دوزاریش میوفته، یا نه؟. به نظر من تو ۴۲ سال اخیر اغلب سلیقه ها فرصت داشتند که خودی نشون بدند. اما در به همون پاشنه چرخیده. چراش بماند ولی به نظر اصلاح اساسی لازمه. اساسی! شاید این بارکسی صدای رای ندادن رو بشنوه
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
امام علی(ع) فرمودند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند» اگر زورمان به اینها نمی رسد زورمان به خودمان که می رسد . ما در انتخابات شرکت نمی کنیم ...رای بی رای
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
صد میلیون لایک
5 تا سوال از رئيس جمهور آينده ؟!!!
من يه سوالم ندارم . سوال واسه چي ؟!!!
همه هم میدانند که رییس جمهور رئیسی است. دیگر انتخاب چه معنایی دارد؟ رای بی رای
آب از سرچشمه گل آلود است چشمه را باید پاکساری کرد تا مسیر آب پاک و صاف شود و تمام هستی از آن بهره گیرند .
مشکل در یک نفر نیست اگر بود در این 40 و چند سال حل می شد که نشد که هیچ بدتر هم شد مشکل در کلیت هست بهتره آن را جستجو کنید وگرنه 8 سال بعد همین سوالات را می کنید و یا اینکه بدتر میشه سوریه و افغانستان نمونه هست
رای بی رای
ما نمی توانیم انتظار بهبود اوضاع را داشته باشیم چون اوضاع فعلی بخاطر وجود کسانی هست که انتظار داریم اوضاع را حل کنند بعبارتی با وجود خیل مهره های فعلی انتظاری بیهوده هست و اینها هم نمی گذارند تغییری بشود
1- نقدینگی افسار گسیخته را چطور کنترل میکنید (لطفا شعار ندهید که به سمت تولید میبرم، باید دقیقا راهکار علمی و عملی با جزییات ارائه بدهید)

2- برخورد دولت شما با پدیده نوظهور رمز ارزها و فناوری بلاک چین چیست؟ (به روی خودتون نمیاریدو مردم رو سرگردان رها میکنید؟ ممنوع می کنید؟ یا از این فناوری به صورت بومی شده استقبال می کنید؟)

3- نگاه شما و نوع برخورد شما به مساله تولید انرژی های نو و تجدید پذیر و مساله کم آبی در ایران و نشست فلات مرکزی ایران، خشکی جنگل های زاگرس و دست اندازی به اراضی ملی چیست؟

4- برای تقویت گذرنامه ایرانی و افزایش مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای غیر متخاصم چه برنامه ای با وجود تحریم های آمریکا دارید؟

5- برای کاهش هزینه های درمانی و بهبود پارامترهای سلامت جسمی و روانی جامعه چه برنامه ای دارید؟ (لطفا باز هم راهکار عملی بفرمایید)
دوست خوب من وقتی میخوای سانسور کنی چرا می پرسی عزیز دل برادر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
واسه رد گم کنی
رای بی رای
.....
تمام
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
صد میلیون لایک
با توجه به رشد اداری و سیاسی تو کشور فقط به یک پرسش پاسخ بده چطور پله های ترقی رو طی کرده پاشو اول روی پله مالی گذاشته یا سیاسی چون اونها رو باید با هم طی کرد بگه که ملت هم یاد بگیرند
آقای ریسی ریس جمهور و آقای سعید محمد هم معاون اولش .. پیش بینی بنده .. مطمئن باش ... شک نکن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
معاون اولش جلیلی
چقدر اختیار دارد چقدر به نظر مردم و عموم مردم احترام میزارد
بحران آب بحران جمعیت. بحران فرهنگ بحران فقر و بیپولی بحران خودرو سازی بحران فرار مغزها و جمعیت بحران عقب ماندگی بحران سیاسی را چطور حل میکنید
البته پاسخی نخواهند داشت چون خودشان چهل سال است در راس امور هستند و خود عامل اصلی این همه بحران هستند
به چشمان شهید همت عایا نگاه میکنید؟
اگه نگاه میکنید از خودتون که هیچ از شهدا شرم نمیکنید؟
من رای میدم و به آقای رییسی هم رای میدم چون به نظرم آخرین گزینه نظامه و آخرین رای من اگه اوضاع درست نشه
برنامه شما برای موارد زیر چیست :
1- ریشه کنی فساد در همه ابعاد
2- چگونگی مبارزه با تورم
3- بر داشتن تحریم ها
4- ایجاد اشتغال
5- مبارزه با افراط و تفریط در همه موارد اعم از شخصیت ها و یا غیره
1. وضعیت اقتصادی و ‌‌تورم در پایان ۴ سال اول به کجا خواهد رسید؟
۲. در خصوص وضعیت فرهنگی وضعیت ما در ۴ سال آینده چه خواهد بود؟

۳. سطح روابط خارجی ما با کشورهای منطقه و ‌جهان و ارزش پاسپورت ملی در چه رتبه ای خواهد بود.

۴. در مبحث عدالت اجتماعی و شفاف سازی پس از ۴ سال در چه جایگاهی خواهیم بود؟

۵. نوع رابطه شما با رهبری ، شورای نگهبان و رسانه ها در طول ۴ سال ریاست شما چگونه خواهد بود؟
تا تکلیف تقابل با جهان روشن نشود هیچ سوالی نمی شود مطرح کرد
به خاطر کودکانی که خم شده در سطل های زباله برای تکه نانی رای نمی دهم
به خاطر مادرانی که برای شیر کودکان خود درمانده اند رای نمی دهم
به خاطر کسانی که با شکم گرسنه خود و کودکانشان می خوابند رای نمی دهم
رای بی رای
به خاطر تفاوت زمین تا آسمان زندگی مردم عادی با مسئولین کشور هر نوع مسئول با هر ادعایی
و اینکه تجربه نشان داده که هر یک از روسای جمهور پیشین، فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی خود، دقت کنید فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی
در ایجاد وضع نابسامان کنونی نقش داشته اند. پس چگونه می توان مردم را به باز آزمودن آزموده ها فراخواند؟
عدم شرکت در انتخابات هم به خودی خود نوعی انتخاب است. من عدم مشارکت را انتخاب میکنم تا اگر هنوز رگه هایی از وجدان در مسئولین باقیست، بیدار شود.
آیا صرف خوشحال شدن یا خوشحال نشدن آمریکا از عدم حضور یا حضور در انتخابات دلیلی موجه است؟ خیر. خداوند در قرآن کریم می فرماید حق را بگویید گرچه به ضرر خود یا خانواده تان باشد.
کمی بیندیشیم واز خدا بترسیم،
من با رای ندادن و عدم مشارکت در این انتخابات نشان می دهم که "رای ندادن " من هم تاثیر گذار است
1 سوال از کاندیدای محترم:

1- از اینکه نزدیک انتخابات این احساس را به مردم القا می‌کنید که مهم هستند احساس بدی ندارید و آیا پیش خودتان ناراحت نمی‌شوید؟

با تشکر
1- کابینه ای که در نظر میگیرید به حزب فکر میکنید یا منافع مردم با شایسته سالاری؟
2-برای تعامل با دنیا چه برنامه ای دارید؟ ایا وزیر امور خارجه خود را کسی انتخاب میکیند که حتی به سطح پایین دانش زبان انگلیسی هم وارد نیست و فقط منافع حزب؟
3- برای کنترل تورم باز هم به حزب فکر میکنید یا از اقتصاددانهای شایسته استفاده میکنید؟
والا هر چی سوال به ذهنم میرسه تهش به این برمیگرده که کی را بزاره سر جای وافعی خودش که مدیر و مدبر باشه
به نظرم کاندیداها باید کابینه خودشون را هم قبل از انتخابات به مردم معرفی کنند تا مردم درستتر انتخاب کنند
رییس جمهور کاره ای نیست.
از فردی دست و پا بسته که داخل رودخانه خروشان انداخته می شود هیچ چشمداشتی ندارم.
آزموده را آزمودن خطاست...
یک سوال آیا میداند او نماینده 10 درصد جامعه بیشتر نیست
زیراکه هشتاد درصد بیشتر شرکت نخواهند کرد اون 20 درصد هم نصفشون از ترس قطع یارانه و استخدام شدن و اخراج نشدن و رای سفید و باطله است آیا به راستی میداند این را خخخخخخخخخخخ
چه تحلیلی از وضعیت اشتغال کشور دارد
حیف این همه کاغذ نیست هدر بره؟ شما که خودتون میبرید و میدوزید.کاغذ بازی چیه؟ سرکار گذاشتن این همه نیروی انسانی چیه؟ همه این هزینه هارو صرف مردم بدبخت کنید
ببخشید تابناک عزیز مملکت فقط 5 تا مشکل داره که کاندیداها بخواهن به 5 تا سئوال پاسخ بدن
اول و از همه مهمتر اقتصاد است خواسته ما ( کاهش نرخ ارز مثل سال 1382 ، مسکن، تورم، اشتغال، بورس، حمایت از تولید داخلی (کشاورزی، صنعتی) حمایت مالی و امنیت شغلی کارگران
با این بورس که همه را بدبخت کردید چکار میکنید؟ و حاضری به نظام تفهیم کنید یک رفراندوم آری یا خیر ترتیب دهند ؟ ضمنا با این کسری بودجه و خرج‌های برون مرزی چطور میتونی رفاه مردم را بدست بیاری؟ اگر نمیتوانید نیایید حداقل بگذارید مردم به درد خود بمیرند .
1- در صورت عمل نکردن به وعده ها چه تضمینی میدهد؟؟

2- در صورت دخالت سازمان های قدرتمند دیگر در کار دولت چه واکنشی نشان می دهد؟؟

3- قیمت دلار و یورو الان چنده و در پایان دوره 4 ساله چند خواهد بود؟؟ (همین الان باید بگه)

4- در پایان دولت 4 ساله ارزش پاسپورت ایرانی به کجا خواهد رسید؟؟ و با چه کشورهایی با ذکر نام کشورها روابط بهبود پیدا خواهد کرد؟؟ ملاک بهبود روابط سفر شهروندان ایرانی بدون ویزا به آن کشورهاست

5- با مدرک های دکتری و فوق لیسانس های قلابی و یا تهیه شده از دانشگاههای درجه دو و سه مسئولین و مدیران میان رده چگونه برخورد خواهید کرد؟؟؟ چه تضمینی دارد که برخورد شود؟؟؟

6- هـــــــــــــــرچه فــــــــــکر کردم دیدم این مملکت درســــــــــت بشو نیست که نیست!
همون #رای بــــــــــی رای بـــــــــــهتره!!!!
ما از شما قطع امید کردیم نمی خواد به سوال ما جواب بدید
آقای رئیس جمهور
بی خیال سوالهای بالا فقط یک کاری بکن موتور سوارها خیابان را برعکس نیایند و تو پیاده رو موتور سواری نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اصغر تو یعنی هیچ مشکل دیگه ای نداری توی این مملکت؟
ببین با کیا شدیم 80 میلیون
با سلام و احترام بنده کارمند تامین اجتماعی هستم و با توجه به تحصیلاتم و شناختی که از شرایط در حد بضاعتم دارم موارد ذیل را به عرض می رسانم امید وارم به نوعی به اطلاع داوطلبان برسد:
1.در حوزه مسائل اجتماعی وضعیت سازمان تامین اجتماعی با مشکلات زیادی مخصوصا از نظر منابع مواجه هست، بصورت خیلی مختصر این موارد را که عرض میکنم همه مطلع هستند..
الف.نگاه سیاسی در دوره های مختلف و نبود مدیریت علمی (که مدیریت علمی خود نه فقط شناخت قوانین و ساختار سازمان بلکه حوزه ی گسترده ای از علوم اجتماعی و اقتصادی را شامل می شود) ب. قوانین متناقض و غیر علمی و متناسب نبودن آن با شرایط درون و برون سازمان(ساختار سازمان، ماموریت سازمان و... درون سازمانی و محیط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی برون سازمان) از این دست قوانین در حوزه فعالیت واحد های فنی و مستمری ها که اشاره می توان کرد (نمونه ی عینی که مشاهده کردم: خانمی 70 ساله و بیوه با شخص مستمری بگیری ازدواج کرد بعد از دوسال آقا فوت کرد الان کل حقوق به آن خانم رسیده و خانم مجدد ازدواج یا موارد دیگر که روزانه مشاهده می کنیم خانم با چند تا بچه طلاق گرفته پدر ایشان مستمری بگیر بوده و فوت کرده الان ایشان برای دریافت مستمری پدر اقدام کرده این به جز مواردی هست که طلاق صوری می گیرند... قوانین در این حوزه ها نیاز به بازنگری و اصلاح و تعدیل دارد..... یه در واحد فنی اتباع خارجی مخصوصا اتباع افغانی خانم باردار دو سه ماه بیمه ی آزاد پرداخت می کنند برای زایمان به مراکز ملکی سازمان مراجعه این ها نمونه های کوچکی که سازمان ما را کمیته ی امداد و به خیریه تبدیل کرده هست که البته من پیشنهاداتی دارم برای اصلاح... این های چند نمونه که همه اطلاع دارند و متاسفانه بدلیل اینکه مدیران علمی عمل نمی کنند و تسلیم فشار های بیرون از سازمان می شوند....
ج. از موارد دیگر که واقعا نگران کننده هست متولدین دهه 60 و 50 که به سن بازنشستگی می رسند یعنی چیزی حدود 20 سال آینده این انفجار جمعیت که در آن سال ها رخ داد اصلا فکری برای آن زمان از الان نشده است..... که الان هم دیر هست....
د. از موارد دیگر ساختار قدیمی سازمان هست که متناسب با روز بروز رسانی و تجدید ساختار نشده است و این اداره سازمان را در آینده نزدیک با چالش مواجه خواهد کرد
و. مطالبات پرداخت نشده دولت به سازمان در ادوار مختلف که سازمان را با مشکل مواجه ساخته
ه. .تبعیض درون سازمانی به عنوان مثال در حوزه ی بیمه ای نگاه که می کنیم واحد هایی هستند که حجم کاری آنان کمتر دریافتی بیشتر یا بالعکس وکلا یاس و استهلاک نیروی کار را به نوعی در تمام بخش ها و حوزه ها بدلیل ضعف مدیریت منابع انسانی شاهدیم.....و در یک کلام تامین اجتماعی باید از دخالت های سیاسی مصون باشد و مدیرانی که شناخت کافی از آن دارند و با نگاه علمی اداره شود
2.در حوزه مسائل داخلی به چهره های مدیریتی و سیاسی که نگاه می کنیم اکثر در سنین بالا هستند و در 15ذسال آینده شاید در بین ما نباشند یا از کارایی آنها به شدت کاسته شود، موضوع جانشین پروری در حوزه ی مسائل مدیریتی و سیاسی را باید جدی گرفت کشور در 15 سال آینده باخطر مواجه نشود
3.افزایش سن و کاهش نرخ زاد ولد از مشکلات دیگری و مهمی هست که اقتصاد و امنیت کشور را در 20 سال آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.
4.فساد سیاسی و اخلاقی، فساد و رانت اطلاعاتی و اقتصادی.....
5.وجود دستگاه ها و نهاد های موازی که یکی از دلایل ضعف های ما در تمام بخش ها می باشد..
سلام
اول اینکه سیاست گذاری کار قوه مجریه نیست.
دوم من امیدوار نیستم این افراد بتونند مشکلات مردم حل بکنند .زیرا اگه میتونستند تو پستهای قبلی و فعلی وضعیت به این بحرانی نبود.
.سوم اینکه مجلس و نهادهای بالا دستی اگه این سیاست گذاری ها را اصلاح کنند، امید به بهبهود است.
الف _ سباست خارجی اصلاح بشه.برای مثال مرحوم هاشمی گفتند که اگه کشورهای عربی در جنگ به کمک فلسطین رفتند ما هم میرویم.نه اینکه از اول ما برویم.
مثال دیگر این همه مهاجران غیر قانونی در کشور ما چه میکنند،
ب_ تمرکز زدایی و افزایش استانها و دادن اختیارات و بودجه به استانداران برای مثال۷۰ در صد جمعیت توی تهران و چند کلان شهر است.
ج_ امنیت غذایی واردات و صادرات معقول و منطقی با حفظ منابع ملی.برای مثال اجرا مزارع وپرورش میگو در سواحل خلیج فارس در طول یکسال ۳۰ در صد مشکلات پروتینی کشور حل میکنه
د- ایجاد شغل در جاهای که پتانسیل شغل مولد داشته باشه.برای مثال در غیضانیه خوزستان با اجرای گلخانه میتوان شغل مولد ایجاد کرد. برای شرب و کشاورزی اونها آب نیست بعد دنبال طرحهای پر هزینه و انتقال آب به دیگر جاها هستند.
ه- ساماندهی یارانه ها برای مثال هر کد ملی بالای ۱۸ سال یارانه بنزین بگیرند.
و_ ساماندهی ارزش پول ملی برای مثال اکثر این آیین نامه و بخشنامه ها خود عامل تورم و کاهش پول ملی است
لطفا کاندیداها رسما و شفاف نظر خود را درباره حجاب اجباری و سربازی اجباری اعلام نمایند
اولا رای بی رای چون رییس جمهور و کابینه ان عملا هیچ کاره است در مملکت ولی :
1- اقای رئیس جمهور چطور می خواهی با مافیای قدرت , قاچاق , نفت , قطعه سازی و... مبارزه کنی ؟
2- چطور میتوانی مانع خروج پولهای مردم ایران برای کشورهای دیگر شوی ؟
3- چطور میتوانی مطابق با خواسته مردم با دنیا از در دوستی وارد شوی ؟
4- چطور میتوانی دولت و سازمانهای موازی را حذف کنی ؟
5-چطور میتوانی با خشکسالی این دشمن درجه 1 ایران و غول به کمین نشسته مبارزه کنی در صورتی که تنها راه مبارزه با ان اقتصادی پویا است ؟
سلام
معلومه مشکلات کشور چیه
اول بحث تورم و گرانی
دوم اشتغال
سوم ازدواج
چهارم مسکن
پنجم مقابله با خشک سالی و تامین پایدار آب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خشکسالی اولویت دوممه
به اعتقاد من شورای نگهبان تصمیم گرفته آقای‌‌لاریجانی و یا آقای رئیسی را انتخاب نماید از آنجاییکه رای دهندگان اندک خواهند بود کاری خواهند نمود یکی از دو انتخاب شوند به هرحال به اعتقاد من هیچ کدام از این دو شایستگی مقام ریاست جمهوری را ندارند ممکن است در شغل های دیگر موفق باشند ولی ریاست جمهوری نه
من ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم پس رای نمیدهم.
اونایی که سوال میکنن رای نمیدن اونایی هم که رای میدن اهل سوال کردن نیستن در کل امسال به دلایل مختلف از جمله بورس تورم کرونا نبود کاندیدای شاخص و بی تاثیر بودن رای های قبلی مردم زیادی در انتخابات شرکت نمیکنند
در بافت گونی از چه الیافی استفاده میکنید
فقط یک سوال کاملا شفاف را جواب بدهند:
قیمت چند کالای مشخص و بدون آپشن مثل شکر را اعلام کنند در آخر ریاست جمهوری چند تحویل مردم می دهند.
این بهترین سواله و کسی نمیتونه بپیچونه.
1) می تونم یک سوال بپرسم؟
2) چه سوالی از شما بپرسم؟
3) مگه میشه از شما اصلا سوال پرسید؟
4) چرا باید همین جوری بی خودکی سوال بپرسم؟
5) اصلا سوال چیه که بایستی پرسید؟
کلیه کاندیداها ، از طرف مردم رد صلاحیت شده هستند
زیرا هیچ کدامشان ، هیچ کارنامه قبولی از ده ها پست و مسیولیتی که در این چهل سال داشتند را ندارند
ايشان در حدي نيست كه بتونه به پنج سوال اساسي بنده جواب بده پس #راي_بي_ راي
این چه وضع سرعت اینترنت هستش.....از سومالی هم عقبیم
این سوال شما موجب شد که عده ای از سر لج یا ناراحتی یا سازماندهی شده عقده گشایی کنند.تا زمانی که عده ای دارند جا می اندازند که همه فلان فلان هستند و زمینه چپاول دارند، چیز درستی گیرتان نمی آید.پس اجازه بدهید ابتدا با خودمان یعنی مخاطبانی که عصبانی هستند حرف بزنیم .دوستان کشور ما دست یک خاندان فاسد شاهی مزدور آمریکا بوده همین مردم با خون جوانانشان استقلال را هدیه دادند .حالا دست خودمان است .اینکه ما بلد نیستیم آدمهای اینچنینی انتخاب می کنیم شبیه برادر حسین فریدون که زندان هست یا برادر جهانگیری که همینطور وقتی ملاک رای دادن بیرون افتادن چند لاخ مو می شود، بفرمایید تقصیر کیست ؟ اگر می گوییم که ما لایق استقلال نیستیم آمریکا سربازانت را بفرست تا اداره کند.... که وای بر ما .اما اگر دلمان می خواهد مستقل ،آزاد از دشمنان و اجانب کشورمان اداره شود ممکن است اشتباه کرده باشیم اما این دفعه را دقت کنیم.بلاخره هر کی آمده را خودمان انتخاب کردیم .
پس خوبه که همه تقصیرها را به گردن فلک نیاندازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
ما كه راي نمي ديم اما شما كه راي مي دي چهار سال ديگه مي بينمت كه چقدر راضي و سرحالي و قيمت نون چنده
نه فقط رئیس جمهور که کل حاکمیت باید جواب بدهند. با محیط زیست چه می کنید. با فساد سازمان یافته چه می کنید. با تبعیض و لطف و ظلم به افراد و ژن برتر چه می کنید. چرا ملاک های شایستگی تعریف نمیشوند. با این ها چه می کنید: مافیای آموزش و مافیای فراری دادن نخبه ها! مافیای مدرک و جعل و کپی! حقوق معنوی! درهم برهمی بخشنامه ها و تبصره ها! دارائی های ملی و مخارج شفاف کشور! مدیریت های نادرست مثل قراردادهای فوتبال! تصمیمات اشتباه افراد کلیدی بدون مشورت کارشناسی علمی! ساختاری که نفر بعدی هم همان مسیر را ادامه بدهد نه اینکه دیوار شما را خراب کرده و از نو بسازد! برنامه پنج ساله به برنامه چهار ساله تبدیل شود! ...
کلی نگرانیم که رییس جمهور آینده قراره چی کار کنه که چهار سال بعد بگیم صد رحمت به روحانی. لطف کنن همون موقع تبلیغات بگن از نگرانی دربیاییم.
از کلیه نظرات میشه فهمید و به این حقیقت پی برد که مردم از تمامی روسای جمهور واقعا کمال رضایت را دارند . البته این مردمی که گفتم منظور مردم لبنان ، فلسطین ، سوریه ، یمن و جمعی از مردم عراق بودند که واقعا به اشکال مختلف همیشه اعلام رضایت فرموده اند و قطعا منبعد هم با هر رئیس جمهوری رضایت خواهند داشت
یک سوال فقط: آیا شما هم به به و چه چه گو هستید یا واقعیات رو هر چند تلخ به ایشان می گویید؟
دوره های قبل بحث درمورد کاندیداها بود چرا الان هیچ بحثی نیست تو کوچه وبازار و محل کار
تحلیل سایت sputnik فارسی از فایل صوتی ظریف خیلی روشن وضعیت ایران را نشان می دهد. لطفا مطالعه فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
لینک ندادین چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
با یک جستجوی ساده می تونی پیداش کنی
آنچه شورای نگهبان، روزنامه کیهان،علم‌الهدی و نهادهای قدرت گفتن رو به خوبی و مو به مو انجام بده هیچ اهمیتی هم به خواست مردم نده بعدش هم از باقی قدرت و اختیارات لذت ببر و برای هفت پشتت ذخیره کن
استراتژی اقتصادی
استراتژی آموزشی
استراتژی بهداشتی
استراتژی امنیت
را تعریف کنید آنگاه معلوم می شود رییس جمهور می تواند کاری انجام دهد یا خیر
من سوالی ندارم اما یه پیشنهاد دارم و اون اینکه زیاد برگه تعرفه چاپ نکنن چون مجبور میشن برای چند دوره انتخابات ریاست جمهوری دیگه هم از همین برگه ها استفاده کنن خودشون میدونن چی میگم
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خخخخخخ دمت گرم کاغذ هم حروم نمیشه
باشه حالا شما زیاد به خودت فشار نیار تابناک جون
از کاندیدای مورد علاقم جناب محسن رضایی سوالاتی داشتم ولی وقتی می بینیم اون ملعون سیاه دل ( خرمدین ) با جنایاتی که در طول تاریخ بی سابقه بوده نظامیان را در موضع ضعف قرار داده آنوقت چطور سوالات خود را مطرح کنم
پاسخ ها
پویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
چه ربطی به نظامیان داره؟
لطفا مسائل را در هم قاطی نکنید.
همه می دونند تا حالا چندین راننده مرتکب جرم و جنایت شدند آیا این مساله باعث شده که کسی حتی ذره ای نسبت به رانندگان محترم بدگمانی داشته باشه؟
اگر خدای نکرده یک قصاب مرتکب جرمی بشه ایا باید به قصابان محترم بی احترامی کرد؟
ضمن این که اون جنایت به دست یک پدر و مادر رخ داده آیا ما باید از پدر و مادرانمان بیزاری بجوییم؟
این رویه فکری مسلما اشتباه است.
ا- آیا قدرت برگزاری رفراندوم برای برقراری رابطه با آمریکا را داری ؟
۲_ آیا به داشتن احزاب مستقل و مخالف اعتقاد داری ؟
۳- نصف مردم ایران در بورس مالشان را از دست دادند . برای بورس چه برنامه کاربردی و عملی داری ؟
۴- آیا به تعییر قانون اساسی براساس نظر اکثریت مردم اعتقاد داری و در این راه تلاش خواهی کرد ؟
کاش جهانگیری رد صلاحیت نشه تا دولت روحانی بفهمه که چند چندن! اگر رد صلاحیت بشن, ننه من غریبم بازی درمیارن و مظلوم نمایی میکنن. باید بزارن شرکت کنه. بعد میبینی که رایش از آرای باطله هم کمتر میشه.
من فقط یک سوال از هر کاندیدا دارم آ شما فکر میکنید در یک رقابت آزاد آیا شما بهترین برای اداره کشور هستید: اگر جواب منفی است که هست خواهشمند است کاندیدا نشوید.
الان مهمترین موضوع مردم معیشت و اشتغال مردم است و علت مشکلات معیشت مردم بخاطر قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بهم خوردن درآمدها با هزینه ها است که علت مشکل کاهش ارزش پول ملی هم به خاطر چاپ پول و کاهش تولید و عدم توازن در صادرات و واردات است و علت مشکلات اشتغال هم بخاطر اقتصاد ناسالم و بالا بودن هزینه های تولید است لذا 5 تا سئوال مهم
1- برنامه رئیس جمهور برای ایجاد توازن بین صادرات و واردات چیست؟
2- برنامه رئیس جمهور برای اینکه هزینه های او کمتر از درآمد باشد چیست و اگر قرار باشد هزینه ای کاهش یابد روی چه چیزی دست می گذارد
3- آیا به اقتصاد آزاد اعتقاد دارد یا اقتصاد دولتی و چه برنامه ای برای آن دارد و اگر نظر او مخالف نظر مجلس بود چه راه حلی برای آن دارد
4- برای هدفمند سازی یارانه ها و مالیات ها که نه باعث رانت شود و نه باعث هدر رفتن منابع و سرازیر شدن در جیب ثروتمندان شود چه برنامه ای دارد
5- با توجه به اینکه در هر وزارت خانه باید کاربلدها از داخل همان وزارت خانه مسئولیت ها را بعهده و سلسله مراتب رعایت شود چه برنامه ای برای چیدمان مسئولیت ها در بدنه دولت دارد
مجلس باید یک قانون تصویب کند که به ازای درصد تورم سالانه که در کشور وجود دارد به همان درصد حقوق و مزایای وزیر تا سطح مدیر کل را کاهش بدهند و اگر توانستند تورم را زیر 1 درصد نگه دارند 10 درصد به حقوق آنها اضافه کنند و اگر تورم 50 درصد به بالا را به کشور تحمیل کردند لیاقت مسئولیت را ندارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر