بازدید 8516
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

قطعی برق؛ عبارتی که بارها در گوگل جست و جو شد/ تلاش کاربران برای دانستن بیشتر از سابقه و عملکرد لاریجانی

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش رو به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 24 May 2021

موضوعات مورد توجه کاربران اینترنت در ۴۸ ساعت گذشته؛ از شهره قمر کیست و کرونای هندی تا ماجرای چشم جهان بین در سریال احضار

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش رو به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «قطعی برق»، «واکسن آسترازنکا ساخت کجاست؟»، «رامین رضایین در پرسپولیس»، «علی لاریجانی» و «پوپولیست چیست» «علت تلخی دهان چیست» و... از مهم ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آنها بودند.

در ادامه در مورد مفاهیم و عبارت های فوق و چرایی ترند شدنشان بیشتر خواهیم گفت.

قطعی برق

با آغاز فصل گرم سال در سال جاری شاهد افزایش مصرف برق در سراسر کشور هستیم. برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که در اردیبهشت ماه به پیک مصرفی که معمولا و در سال های گذشته در اواخر خرداد و یا تیرماه می رسیدیم، رسیده ایم.

این موضوع در کنار برخی مستندات رسمی و غیر رسمی ـ که ناظر بر توسعه مزارع استخراج ارز دیجیتال در کشور است ـ حالا گمانه ها را مبنی بر نقش این مهم در تشدید مشکل مدیریت مصرف افزایش داده است.

مجموعه اتفاق هایی که به قطعی مکرر و طولانی مدت برق در سراسر کشور به ویژه شهر تهران منجر شده و بسیاری را نگران و معترض شرایط حال و آینده کرده است. این مهم حالا به یکی از پر جست و جوترین مفاهیم در موتورهای جست و جوگر تبدیل شده است. 

احتمال انتشار جداول خاموشی در کشور - تابناک | TABNAK

واکسن آسترازنکا ساخت کجاست؟

آغاز و استمرار فرایند واکسیناسیون کرونا در ایران، بسیاری را مجاب کرده تا در مورد واکسن های کرونا بیشتر بخوانند و بدانند.

برای برخی منبع و محل تولید واکسن ها مهم است و از همین روی، سوالاتی مثل واکسن آسترازنکا ساخت کجاست، در روزهای اخیر به شدت در حال جست و جوست.

آسترازنکا (AstraZeneca) شرکت بریتانیایی-سوئدی و چندملیتی داروسازی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن،  بریتانیا مستقر است. این شرکت در سال ۲۰۰۹ از نظر میزان فروش، پس از فایزر،  نوارتیس،  سانوفی و گلاکسواسمیت‌کلاین، پنجمین شرکت دارویی جهان، شناخته شد.
شرکت آسترازنکا محصولات دارویی خود را، در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می‌نماید. از دارو‌هایی که این شرکت به صورت عمده تولید می‌کند، می‌توان به انواع داروهای: سرطان،  قلب و عروق،  دستگاه گوارش،  ضد عفونت،  علوم اعصاب،  دستگاه تنفسی و ضد التهاب‌ها اشاره نمود.

در مورد واکسن فایزر در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

رامین رضایین در پرسپولیس

گمانه های مبنی بر بازگشت رامین رضاییان به تیم پرسپولیس تهران در روزهای اخیر مطرح شده است که البته مستند و رسمی نبوده و به نظر هم نمی رسد به حقیقت نزدیک باشد.

با این همه بسیاری از دوستداران تیم فوتبال پرسپولیس و چه بسا دیگر علاقه مندان به فوتبال حالا در حال جست و جوی عبارت رامین رضایین در پرسپولیس در موتورهای جست و جوگر هستند.

رامین رضاییان سمسکندی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۸ در ساری و بازیکن فوتبال اهل ایران است. وی سابقه عضویت در تیم‌های صبای قم، راه‌آهن و پرسپولیس، اوستنده و الشحانیه ، الدحیل قطر را دارد.

از باشگاه‌هایی که رامین رضاییان در آنها بازی کرده، می‌توان به باشگاه فوتبال صباباتری، باشگاه فوتبال راه‌آهن تهران، باشگاه فوتبال پرسپولیس، باشگاه فوتبال اوستنده و باشگاه فوتبال الشحانیه و باشگاه فوتبال الدحیل اشاره کرد. وی اکنون عضو باشگاه فوتبال السیلیه و تیم ملی فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید

                                                   بلاتکلیفی رامین رضائیان در قطر

علی لاریجانی

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ایران و نیز دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی که حالا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است، با رویکرد و گفتمانی جدید وارد میدان رقابت شده است.

برای بسیاری خواندن و دانستن در مورد او به ویژه بابت حواشی فراوانی که پیرامون خودش و نزدیکانش وجود دارد، اهمیت دارد. از همین رو نام او نیز به یکی از پر جست و جوترین عبارت ها در موتورهای جست و جو گر تبدیل شده است.

علی لاریجانی متولد ۱۳۳۶ در نجف اشرف فرزند مرحوم میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است. او دوران دبستان را در مدرسه ادیب و دوره متوسطه را در دبیرستان صدر قم سپری کرد و لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف، در رشته ریاضی و علوم کامپیوتر با رتبه اول اخذ کرد.

پوپولیست چیست؟

پوپولیست یا پوپولیسم که به معنای عوام گرایی و نزدیک کردن خود به علایق عامه مردم در برابر علایق و راهکارهای نخبگان است، دوباره و با فرا رسیدن ایام انتخابات مورد توجه قرار گرفته است.

برخی تصور می کنند تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با این شیوه و رویکرد وارد رقابت ها می شوند تا به کسب رأی حداکثری بپردازند.

علت تلخی دهان چیست؟

یکی دیگر از سئوال و موضوعاتی که در 48 ساعت گذشته با بیشترین جست و جو در موتورهای جست و جوگر رو به رو شده است، علت تلخی دهان چیست، است.

پیشتر دکتر محسن اسماعیلی، یکی از متخصصان بیماری های دستگاه گوارش، با بیان اینکه علت تلخی دهان ممکن است مربوط به دلیل رفلاکس اسید و صفرا در معده باشد، به رسانه ها گفته بود: گاهی به دلیل سوء هاضمه عملکردی در زمانی که معده عملکرد خوبی نداشته باشد صفرا به داخل معده برگشت می‌کند و کمی التهاب و تحریک ایجاد می‌شود که در این حالت فرد احساس تلخی دهان می‌کند.

وی افزوده بود: در برخی موارد به دنبال مصرف برخی از غذاها، تجربه استرس‌های روانی و مصرف برخی داروها ممکن است تلخی دهان ایجاد شود. تلخی دهان مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. البته معمولا در سنین میانسالی و ۴۰ تا ۵۰ سالگی تلخی دهان در افراد بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید

به نظر نمی رسد این موضوع دلیل و یا فلسفه زمانی خاصی داشته باشد، اما به هر حال مورد توجه جمع کثیری از مخاطبان قرار گرفته است.

                                                   راهکارهایی برای رفع تلخی دهان در صبح‌

فیدر چیست؟

به نظر می رسد در روزهایی که قطعی برق با شدت و بی برنامگی زندگی مردم را به چالش کشیده باید منتظر جست و جوهای عدیده پیرامون موضوعات و مسائل برقی از سوی مردم در موتورهای جست و جوگر باشیم.

فیدر؛ دستگاهی مهم برای استفاده در تابلوهای برق

مثلا در روزهای گذشته فیدر چیست؟ (فیدر مجموعه‌ای از وسایل قطع و وصل با ولتاژ اسمی معین است که برای دریافت برق از بالادست سیستم برق رسانی و تحویل آن به پایین دست سیستم تعبیه می‌شود) به شدت و به کرات در گوگل توسط مردم جست و جو می شد.

بیشتر بخوانید

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
من ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم پس رای نمیدهم.
برای رفع قطعی برق راهکار هست ولی برای استعفای دائمی لاریجانی هیچ راهکاری تابحال کشف نشده .
قطعی برق به شکلی که سابقه نداشته ، در جهت اشتغال زایی و افزایش درآمد است ، چگونه :
1- ایجاد شغل شمع فروشی ، به دلیل اینکه حداقل در یک دهه اخیر در منازل روشنایی گاز نمی دهند .
2- فروش بادبزن حصیری و پلاستیکی برای فرار مردم از گرما !
3- یخ فروشی !بدلیل اینکه یخچال ها روشن نیستند که یخ درست کنند!
4- افزایش درآمد تعمیرات وسایل برقی به دلیل سوختن وسایل برقی!
علی برکت الله!!!!
با سلام لطفا یه نظری به فایل خاموشیهای 3 تا 6 خرداد بکنید ، ردیف 224 و 227 ، عینه همه ، هم تو منطقه 16 و هم تو منطقه 17 ، مگه میشه ؟؟؟!!! یعنی ما هم گروهه 7 هستیم و هم گروه 13 ؟!!!!! بابا چه وضعیتی برای مردم درست کردید ، سال 1400 مصادف با 2021 میلادی با این همه پیشرفت تکنولوژی خنده دار که هیچ گریه داره برق قطع کردن ، تو این زمونه با توجه به وابستگیهای شدید به برق ؛ اگه برق قطع بشه باید بریم شکایت کنیم از اداره برق که به ما ضرر و زیان بابت قطعی برق بده ، نه اینکه از مزدم طلبکار باشن که کم مصرف کنید و همینی که هستتتتتتت .
کافیست مردم از پرداخت قبض برق خود امتناء کنند که این کار هم یک همت و غیرت عمومی می‌خواهد که در بین ما مردم کمتر دیده شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
بهاره جون برو پی کارت
فقط یک مثال برای لاریجانی می زنم تا تهش رو خودتون بخونید: وقتی رئیس مجلس بود، طرح مالیات عایدی بر مسکن که در اکثر کشورهای موفق دنیا، اجرا میشه، اومد در صحن مجلس و داشت رأی میاورد ولی رئیس مجلس با عصبانیت غیر قابل باوری افرادی که این طرح را پیگیری می کردند مواخذه کرد و گفت این طرح باعث گرانی زمین و مسکن میشه و با عصبانیت خاصی طرح را از دستور کار خارج کرد و دیگه طرح به صحن مجلس بازنگشت. اگر اون طرح اجرا میشد دست دلالان و زمین خواران از زمین ها و مسکن این کشور کوتاه میشد. یا الان میلیاردها دلار بابت مالیات عایدی بر مسکن برای اقشار بدون مسکن استفاده میشد.
مأموریت تصــویـب بیست دقیقه ای بــرجــام.
داشتم صحبتهای روز ثبت نام لاریجانی رو مرور میکردم،یادم افتاد خودایشون که دم ازمخالفت با پادگان ودادگاه می زنه سالهای1361 تا 1371 از اعضاء سپاه بوده پس خودش هم پادگانی بوده.
لطفاًتحقیق فرمائیدکدام واکسنهادارای جی پی اس هستند چون پدربزرگ اینجانب مبتلابه آلزایمراست ومرتب ازمنزل که بیرون میرود گم میشود دربین بعضی شایع است که بعضی واکسنهای انگلیسی یاآمریکائی چی‌پی اس واردبدن میکنند ببینیدکدام یکی بیشتردارند چون به دردپدربزرگمان میخوردکه اینهمه راه خانه راگم نکندومزاحم اهل محل نشود
چرا اینقدر این آقای اردکانیان ندانم کار است . رفقای چینی خود را وادار کنید که برای فارمهای ماینرها نیروگاه بزنند . کاری دارد؟ خرجش یک توربین گازی است که می توانند از آن ور بیاورند . ضمنا کلی هم دسته دومش در کشور است .
بجز سرچ کردن قطعی برق هم مگه کاری از دستمون بر می آد؟
هسته ای میتوانست برق تامین کنه اونم بتن کردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر