بازدید 36144
دو هزار و چهارصد و هفتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی، شور انتخاباتی ایجاد نمی‌کند / روایت تاجگردون از دعوای روحانی و جهانگیری در قضیه افزایش قیمت بنزین / جدال انتخاباتی در توئیتر؛ فیلترشکن نامزدها روشن است!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: موضع باهنر درخصوص انتخابات مشخص شد / نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود / ابتکار: منتظر تایید یک زن در میان نامزد‌های ریاست جمهوری هستیم … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 23 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سخنگوی دولت: خبررسانی با عنوان منبع آگاه به زیان منافع ملی است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "اخیرا روندهای منبع آگاه و نقل‌های پرس‌تی‌وی بیش از گذشته روایات‌ متفاوت و بعضا تخریبی علیه مذاکرات وین را منتشر می‌کند. علت را در چه می دانید و واکنش شما چیست، گفت: در همه کشورها و براساس یک اصل کلی و در زمانی که کشور در یک عرصه سخت برای احقاق حقوق ملی است، شایسته است همگان سربازان میدان در آن عرصه را حمایت کنند و از بیان مطالبی که اخلال ایجاد می‌کند یا موضوع مناقشه می‌شود، خودداری کنند. در ایران با توجه به ساختارهای موجود، این انتظار از ارکان حاکمیت و به ویژه صداوسیما به عنوان رسانه ملی بیش از همه مورد انتظار است. اجرا در اینجاست؛ شبکه خبری مورد اشاره به مثابه نمایندگی یک تفکر دقیقا در جهت مخالفت با سیاست‌های ملی در خصوص بودجه و مذاکرات اقدام می‌کند که عاری از صحت است. مقام مسئول و مستقیم مذاکره کننده بارها اعلام کرده که این گونه خبررسانی ها جنبه تخریبی برای مذاکرات دارد و روند شکل گرفته تحت عنوان منبع آگاه به زیان منافع ملی است.

وزارت اطلاعات: سه تیم تروریستی متلاشی شد

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، سه تیم تروریستی متلاشی و عاملان انفجار تروریستی اول فروردین در سراوان دستگیر شدند. این انفجار کور تروریستی که در میدان کوزه سراوان رخ داد منجر به شهادت یک نوجوان شانزده ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد. عناصر این تیم وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده و با هدایت گروهک، جنایت کردند.

قطعی برق، دلیل شکست شطرنج بازان ایرانی

دبیر فدراسیون شطرنج با بیان اینکه قطع لحظه ای برق در مسابقات آنلاین خطا محسوب می شود گفت: دلیل شکست ۲ شطرنج باز کشورمان در مسابقات روز گذشته همین مساله بود. «محسن سمیع زاده» با بیان دلیل شکست دو شطرنج باز کشورمان مسابقات آنلاین اظهار داشت: مسابقات زون که انتخابی قهرمانی آسیا بود به خاطر شرایط سخت کرونایی به صورت آنلاین برگزار شد و فدراسیون تدابیر ویژه ای برای آن در دستور کار قرار داد. نفرات ملی پوش این مسابقات در فدراسیون حضور داشتند و تمام شرایط برای رقابت مهیا بود اما قطعی برق تمام این برنامه ها را به هم ریخت. وی ادامه داد: شطرنج بازهای ایرانی از جمله برترین های آسیا هستند اما قطع لحظه ای برق موجب خطا در سیستم خواهد شد و این به معنای باخت شطرنج باز است و به خاطر این مشکل دو نفر از بهترین های ایران باخت را تجربه کردند که موجب خواهد شد تا مسیر آنان سخت شود.

ابتکار: منتظر تایید یک زن در میان نامزدهای ریاست جمهوری هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شورای نگهبان درخواست کردم برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه‌های اجتماعی کشور کمک کرده باشند؛ منتظریم. معصومه ابتکاردر حساب توئیتری خود نوشت:" ‏هفته گذشته در نامه ای به دبیر شورای نگهبان از ایشان درخواست کردم ظرفیت قانون اساسی برای کاندیداتوری ‎زنان را درانتخابات ریاست جمهوری در نظر بگیرند و برای اولین بار یک ‎زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه های اجتماعی کشور کمک کرده باشند؛منتظریم."

ترقی: جلیلی بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظره هاست

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طبیعتا امثال جلیلی و چند نفری باید باشند تا از ابعاد مختلف بحث ها را دنبال کنند تا نیاز به اینکه رییسی به برخی موضوعات ورود کند نباشد، در واقع جلیلی و امثال او بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات هستند. حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با آرایش احتمالی سیاسی اصولگرایان در انتخابات آتی اظهار کرد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها و مشخص شدن واجدین شرایط باید موقعیت افراد مشخص شود. به طور طبیعی نیاز است که چند نفری برای مناظره‌ها در کنار رئیسی باشند تا بتوانند مناظره قدرتمندی داشته باشند و در حقیقت آن‌ها حرف‌ها را بزنند. او افزود: طبیعتا امثال جلیلی و چند نفری باید باشند تا از ابعاد مختلف بحث‌ها را دنبال کنند تا نیاز به اینکه رئیسی به برخی موضوعات ورود کند نباشد، در واقع جلیلی و امثال او بازوی انتخاباتی رئیسی در مناظرات هستند.

جدال انتخاباتی در توئیتر؛ فیلترشکن نامزدها روشن است!

شبکه اجتماعی توئیتر در ایران فیلتر است و مردم جز با فیلترشکن نمی‌توانند از این شبکه استفاده کنند ولی این روزها همه نامزدهای مطرح انتخابات ریاست جمهوری فیلترشکن‌های خود را روشن کرده‌‌اند و تمام جدال‌های سیاسی خود را با رقبا به این فضا منتقل کرده‌اند. علی لاریجانی و جلیلی دعوای دو نفره‌ای را شروع کرده‌اند. اسحاق جهانگیری و عزت‌الله ضرغامی همدیگر را به مناظره دعوت‌ می‌کنند و تاجزاده هم از همین فضا در نقد شورای نگهبان‌ می‌نویسد.

گرانی بالای ۷۰ درصد ۶ گروه خوراکی

گزارش های رسمی نشان می دهد که در ماه گذشته شش گروه خوراکی افزایش هزینه بیش از ۷۰ درصدی را به خانوار تحمیل کردند. شش گروه کالایی بالای ۷۰ درصد گران شده است؛ به طوری که «روغن‌ها و چربی‌ها» مانند ماه‌های قبل همچنان بیشترین افزایش هزینه را برای خانوارها داشته و ۱۰۸.۸ درصد گران شده است، در حالی که اخیر هم وزارت صمت افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت روغن را اعلام کرده است.در سایر اقلام نیز گروه «چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبمیوه» ۷۸.۴، «شیر، پنیر و تخم مرغ» ۷۵.۳، «ماهی و صدف داران» ۷۳.۱، «گوشت قرمز و ماکیان»۷۲.۹ و گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن» نیز ۷۲.۹ درصد گران شده است./ایسنا

خیابانی در تهران به نام اکبر ترکان نامگذاری شد

اعضای شورای شهر تهران خیابانی را به نام اکبر ترکان که هفته گذشته از دنیا رفت نامگذاری کردند. مرحوم ترکان از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت اول مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. وی در اواخر دهه ۶۰ به عنوان رئیس فدراسیون کشتی ایران منصوب شده بود./ خبرنگاران‌جوان

حرف کدخدایی درباره مشروع بودن انتخابات حداقلی درست است؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:از سخنگوی شورای نگهبان مطلبی در رسانه‌ها منتشر شده که در جواب سؤالی در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفته است مشارکت پائین لطمه‌ای به اعتبار انتخابات نخواهد زد. مسئولان حکومتی در عین حال که باید به قانونی برگزار شدن انتخابات فکر کنند، به این واقعیت انکارناپذیر هم باید بیندیشند که نظام برای آنکه مشروعیت و جایگاه مردمی خود را حفظ کند، نیاز به مشارکت حداکثری دارد. از مسئولین نهادهای حکومتی به‌ویژه شورای نگهبان انتظار است که این سخن روشن و صریح رهبری را مبنای عمل و سخن خود قرار دهند و زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم نمایند. هنر دست‌اندرکاران امور حکومتی باید این باشد که موانع مشارکت مردمی را برطرف کنند و راه را برای حضور حداکثری مردم از جناح‌ها و سلایق مختلف برای حضور در انتخابات هموار نمایند. در این صورت است که هم اعتبار قانونی انتخابات تأمین و هم مشروعیت نظام تضمین می‌شود.

ميزان تمايل مردم به شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر است؟

نظرسنجی ایسپا: ۴۳.۷ درصد کل پاسخگویان گفته اند قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد، ۹.۳ درصد گفته اند به احتمال زیاد شرکت خواهند کرد. در برآورد میزان واقعی مشارکت در انتخابات متغیرهای متعددی از جمله محافظه‌کاری برخی از پاسخگویان در نظرسنجی تلفنی، تعداد پاسخگویانی که با پرسشگران همکاری نمی‌کنند و نسبت تقریبی مشارکت کسانی که گفته‌اند احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد مؤثر است. ایسپا با در نظر گرفتن تمامی این متغیرها در هر مقطع زمانی برآوردی از میزان مشارکت ارائه می‌کند. بر این اساس برآورد ایسپا از میزان مشارکت در انتخابات در پایان اردیبهشت‌ماه ۴۳ درصد است.

۹ وزیر این هفته به کمیسیون های تخصصی مجلس می روند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته میهمان فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیژن زنگنه وزیر نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت و معدن و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی خواهند بود. وزیر امور اقتصادی و دارایی میهمان کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین کمیسیون اقتصادی است. وزیر نفت برای پاسخگویی به سوالات نماینده مردم آبادان، نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس می‌رود. وزیر اطلاعات برای بررسی و پاسخگویی به سوال ۷ نماینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون دعوت شده است. وزیر نیرو و وزیر نفت دوشنبه این هفته میهمان کمیسیون انرژی مجلس خواهند بود. وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه به دعوت کمیسیون بهداشت و درمان برای پاسخگویی به سوال قادری نماینده شیراز به این کمیسیون می‌رود./ایرنا

پاستور مرد عمل و «مرد میدان» می‌خواهد، نه سخنران و فیلسوف!

رستم قاسمی در گفتگو با کیهان: درباره بحث اقتصاد کشور، نتیجه ۸ سال اخیر را مردم در خاطر دارند و نتیجه آن را در سفره خود می‌بینند. اقتصاد کشور نیازمند یک تجربه‌ای است. اینجا محل آزمون و خطا نیست. جای کارآموزی در حوزه اقتصاد هم نیست. مهم‌ترین مشکل کنونی، این است که کشور در حال رکود است و یک جو خاکستری بر بازار ۸۵ میلیونی کشور پاشیده شده و کشور در رکود به سر می‌برد و نتیجه آن بیکاری‌های فراوان، گرانی‌ها و خیلی از موضوعاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. هشت سال بر این کشور حکومت می‌کنند، ولی به‌جای پاسخ دادن به مردم و پاسخگویی درباره عملکرد ۸ ساله خودشان، سال آخر می‌گویند که ما اختیارات نداشتیم یا نگذاشتند کار بکنیم. مردم از مکتب حرف‌گرایی‌ گریزان هستند. میدان و دیپلماسی دو بال تکمیل‌کننده حضور ما در قدرت جهانی است. بر همین اساس در موضوع دیپلماسی و سیاست خارجی اولین اقدامی که باید در دولت سیزدهم، اجرا و محقق بشود، اقتدار اقتصادی است. باید مساله اقتدار اقتصادی کشور حل شود.

اصلاح طلب معروف در بیمارستان بستری شد

یک عضو مجمع روحانیون مبارز به کرونا مبتلا شد.حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور بعداز ابتلا به کرونا در نجف‌اشرف به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شد و بعد از مداوای اولیه، هم‌اکنون در ICU بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران بستری شده است.

موضع باهنر درخصوص انتخابات مشخص شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از حمایت حزب متبوعش از آیت‌الله رئیسی و دستور به شعب استانی برای همکاری کامل با ستادهای وی خبر داد.نشست مشترک دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این حزب شنبه شب به‌صورت مجازی برگزار شد.علیرضا خجسته پور قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این خصوص از ارائه گزارشی از آخرین تصمیمات و اقدامات شورای وحدت اصولگرایان خبر داد.برپایه این خبر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ضمن ارائه تحلیلی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار داشت: این رقابت‌ها به احتمال زیاد سه قطبی خواهد شد و آقایان رئیسی، لاریجانی و یک نفر از اصلاح طلبان (جهانگیری یا پزشکیان) رقابت کنندگان اصلی این دوره خواهند بود.

نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد، گفت: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود، کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشد نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد.

بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستان در ایران واقعیت دارد؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، در رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر بازداشت ۱۶۰ نظامی ارمنستانی در جریان جنگ قره‌باغ با جمهوری آذربایجان، این ادعا را «شایعات بی اساس» خواند.بنا بر گزارش «رادیو جمهوری ارمنستان»، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان «گزارش‌ها درباره ادعای حضور ۱۶۰ نظامی ارمستانی در ایران (و بازداشت آنها توسط ایران) را رد کرد».طبق این گزارش، «سفارت تهران در ایروان همچنین اعلام کرد، شایعات درباره اینکه ۱۶۰ نظامی ارمنستانی هم اکنون در ایران هستند و طرف ایرانی برای استرداد آنها پیش شرط‌هایی تعیین کرده است، نادرست و بی اساس هستند».بنا بر گزارش رادیو جمهوری ارمنستان، روز شنبه (دیروز) برخی رسانه‌های ارمنستانی گزارشی منتشر کردند مبنی بر اینکه این (۱۶۰) نظامی ارمنستان در جریان جنگ ۴۴ روزه (با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) وارد مرز ایران شده بودند و ایران آنها را دستگیر کرده است.

همتی: کاندیدای پوششی لاریجانی و جهانگیری نیستم

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ با بیان اینکه کاندیدای پوششی لاریجانی و جهانگیری نیستم، گفت: اگر خواستند به نفعم کنار بروند، استقبال می‌کنم. «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی و کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: گفته می شود همتی به عنوان کاندیدای پوششی آقای لاریجانی و جهانگیری و ... در انتخابات ریاست جمهوری وارد شده است اینجانب با برنامه مشخص و برای اصلاح حکمرانی اقتصادی وارد شدم اگر کاندیدای محترمی قصد کنار رفتن به نفع من را داشته باشد از آن استقبال می‌کنم.

فعال اصولگرا: جلیلی به نفع رئیسی کنار نمی‌رود

ناصر ایمانی گفت: یکی از افرادی که احتمالا تا پایان انتخابات انصراف نمی دهد و به نفع رئیسی کنار نخواهد کشید، سعید جلیلی است.فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با شرایطی که اصولگرایان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری پیدا کردند و آرایش سیاسی احتمالی جریان اصولگرا در انتخابات آتی گفت: به این موضوع از دو زاویه می توان نگاه کرد. زاویه اول این است که آیا تشکل های اصولگرا از یک کاندیدا حمایت می کنند یا خیر؟ وجه دوم موضوع نیز این است که آیا کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی انصراف می دهند یا خیر؟او افزود: در وجه اول موضوع اکثریت قاطع تشکل های اصولگرایی از رئیسی به عنوان کاندیدا اجماعی این جریان حمایت خواهند کرد و کاندیدا دیگری ندارند.ایمانی تاکید کرد: اما در زاویه دوم موضوع آرایش سیاسی انتخابات آتی که انصراف کاندیداها به نفع رئیسی هست، من فکر می کنم برخی کاندیداها به نفع او انصراف نخواهند داد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که احتمالا تا پایان انتخابات انصراف نمی دهد و به نفع رئیسی کنار نخواهد کشید سعید جلیلی است البته که او می داند مورد حمایت حتی برخی از اصولگرایان هم واقع نخواهد شد و همه تشکل های اصولگرایی همراه با رئیسی خواهند بود.او ادامه داد: جلیلی به عنوان یک اصولگرا به صحنه می آید و نقش بازوی کمکی برای رئیسی ندارد.ایمانی اظهار کرد: در نهایت آنطور که شواهد نشان می دهد رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری بین سید ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی خواهد بود.

روایت تاجگردون از دعوای روحانی و جهانگیری در قضیه افزایش قیمت بنزین

تاجگردون از دعوای روحانی و جهانگیری در قضیه افزایش قیمت بنزین : فکر می‌کنید من خبر ندارم پنج‌شنبه‌ها شما و جمعی از روشنفکران اصلاح‌طلب، در سعدآباد می‌نشینید و توطئه می‌کنید که دولت من را زمین بزنید!جهانگیری قصد رفتن از جلسه را داشت که آقای لاریجانی واسطه شدند و ایشان در جلسه ماندگار شدند.

آخوندی: سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی ایجاد نمی‌کند

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی صورت نمی گیرد، گفت: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است.

نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

عضو هیأت رئیسه مجلس از دیدار ویدئو کنفرانسی نمایندگان با رهبر انقلاب در روز پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع اجرای مواد مختلف آیین‌نامه به ویژه در مورد مواد ۴۵ و ۱۱۱ این قانون که مربوط به گزارش دستگاه‌‌ها و همچنین در ماده ۱۱۱ مربوط به نوبت‌دهی به نمایندگان برای ارائه مطالب‌شان است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وی افزود: در این جلسه همچنین در رابطه با انتخابات هیأت رئیسه نیز صحبت‌هایی مطرح شد و در همین رابطه، مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در روز سه‌شنبه ۴ خرداد و جلسه صحن برای انتخابات هیأت رئیسه در روز چهارشنبه پنجم خرداد برگزار می‌شود. عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین نمایندگان در روز پنج‌شنبه ششم خردادماه و پس از انتخابات هیأت رئیسه به صورت ویدیو کنفرانسی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت به این شکل که نمایندگان در صحن مجلس حاضر خواهند بود و دیدار با رهبر معظم انقلاب به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۸۰
یکی از دلایل عدم شرکت من در انتخابات همینه. خودشون تویتر رو فیلتر کردن، خودشون دارن استفاده میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
این یعنی عدالت وعده داده شده در نظام اسلامی
دولت و رئیس آن بقدری راحت نادرست می گوید که تشخیص راست از دروغ به مشکلترین موضوع تبدیل شده است که به نفع کشور نیست و باعث اختلال در تصمیم گیری ها و بازار بخصوص بازار بورس شده است
ازاین نامزدها بااین تفکر نه اصولگرایان ونه اصلاح طلبان ونه مستقل ها کاری برای ملت وکشورازپیش نمیبرند وهمه شعار قشنگ مثل درطول این 42سال دادند ومیدهند واین اقایان میدانند الان ذائقه ملت معیشت هست لذا هرکجا میشینند دم ازبهبود معیشت وگرانی و... حرف میزنند این اقایان نه اقای رئیسی ونه جهانگیری ولاریجانی هیچکدام بدرد کشورداری نمیخورند وهمه انها امتحان خودرا پس دادند ودرخرداد قبول نشدند هیچ بلکه با تجدید وشهریورماه بااستفاده ازتکماده به مقطع بالاتر رفتند ومن نمیدانم برچه اساسی این منصوب سازمانها ودستگاهها وقوا میشوند ایا نمیبینند اینها کارایی ندارند ؟
اینکه آخوندی با این همه افتضاح مدیریتی در مسکن و نوسان گیری از مردم بیچاره در بورس ، هنوز هم اظهار نظر می کنه، واقعا تعجب برانگیزه
مزه انتخابات احمدی نژاده
باهنر دقیقا نقش کرباسچی را در انتخابات ۸۸ بازی خواهد کرد. در ظاهر در ستاد رییسی است اما در عمل به لاریجانی رای میده
ایسپا؟ مشارکت ۴۳ درصد؟
شما بگو ۹۹ درصد، کی به کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
مهندسی انتخابات شروع شد
حتی دهگانه هم شور انتخاباتی ایجاد نمیکند فعلا سه گانه مورد توجه مردم تورم و مرغ و برق میباشد
آقای ترقی! سالی که نکوست از بهارش پیداست
منبع آگاه که جای خود دارد کیهان بیست ساله که به منبع بسیار موثقی دسترسی دارد وآن (( گفته می شود )) است .!!
از جناب آقای رستم قاسمی که خود را پاسدار می داند و بدان افتخار می کند بسیار به دور و بعید است که بگوید (فیلسوف) نمی خواهیم مرد عمل می خواهیم!!! این حرف ها به تمامه مخالف فرمایش صریح قرآن است که می فرماید بغض و کینه از یک شخص موجب نشود که شما از کوره در رفته و عدالت را زیر پا بگذارید و حرف های ناشایست بزنید(اعدلوا هو اقرب للتقوی)؛ میانده رور باشید و عدالت را رعایت کنید به پرهیزکاری نزدیکتر است. حال اگر از رییس جمهور فعلی بغض و کینه و حقدی به دل دارید چرا بر سر (ارزش) های ما خالی می کنید!!! ما برای فیلسوفان و عارفان و متدینین و متخصصین در تمامی علوم ارزش قائلیم چه (فقه، کلام، فلسفه، حقوق، قضا، اقتصاد، علوم روز) چه علوم عقلی چه علوم نقلی همه پیش ما ارزشمندند و عالمان بدین رشته ها نیز صاحب ارج و مقام هستند و نمیدانیم این گرداب انتخابات چه گردابی است که آخر عمر تمام رییس جمهور های این مملکت موجب استحاله آنها می شود . ارزش ها را خراب نکنید
سفارت ایران نه تهران ، ایران فقط تهران نیست
رای به چی مهم است
نه رای به کی
نتیجه
رای بی رای
کدخدایی درست گفته
میزان مشارکت تاثیری در صحت اتتخابات ندارد
الان سال هاست در سوئیس میزان مشارکت زیر ۵۰ در صد است
مشکلی هم پیش نیامده
میزان مشارکت صرفا یک عدد است که کاربرد در سیاست خارجی دارد
وگرنه هرکس که رای بیاورد ۴ سال رییس جمهور است و میزان مشارکت در این مساله بی اهمیت است
نمونه اش انتخابات مجلس است
مشارکت پایین بود
خوب چی شد
الان هر قانونی مصوب بشه برای همه لازم الاجراست
رای ندادن در حقیقت دادن اختیار به اونیه که رای داده
یعنی حق انتخاب رو میدی به کسی که رای میده
در واقع رای ندادن یه جور رای دادنه
اما بدترین نوع رای دادنه
بدون دکتر محمود احمدی نژاد لطفی نداره
صدگانه هم ایجاد کنید رای نخواهم داد
فعال اصولگرا: جلیلی به نفع رئیسی کنار نمی‌رود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه فکر میکنند احتمالاً جلیلی به نفع رئیسی کنار خواهد رفت ولی واقعیت اینست که رئیسی به نفع جلیلی کنار خواهد رفت !
آخوندى اين وسط چى ميگه؟!؟!؟؟
شورا نگهبان لطفا فقط یک نفر تائید صلاحیت کنید
تا نیاز به اینکه رئیسی به برخی موضوعات ورود کند نباشد ???!!!!!!
آخوندی بیاد سور انتخاباتی بیشتر میشه.....
انشاءالله زنده می مانیم و نتیجه نظرسنجی را می بینیم....البته اگر حقیقت را بگویند و کامل هم بگویند. یعنی مثلاً آمار آراء باطله را هم بدهند. چون خیلی ها بخاطر مهر انتخابات، یا نوع اشتغالشان رای می دهند
با معاهده پاریس برق قطع شد
با برجام صنعت هسته‌ای و معیشت مردم نابود شد
با دولت سوم روحانی احتمالا صنعت موشکی و امنیت نابود میشه
به فضل الهی و به یاری چهارده معصوم
بسم الله الرحمن الرحیم

#رای_بی_رای
انتخابات ۱۴۰۰ هر کسی که رئیس جمهور شود، رئیس جمهور ٪۱۰ مردم است نه کل مردم.
فکر کردید هرکار با مردم کردید، مردم می آیند و به شما رای میدهند؟!

مردم جز با خدا و امام زمان عج با کسی عهد اخوت نبسته اند!

مملکت هم ارثیه پدری تان نیست! مال مردم است!

نگاهی به قیمت مایحتاج زندگی، مسکن، اتومبیل، طلا و دلار بیاندازید! چه کار کردید با مردم؟ چه کار کردید با ایران؟ کسی هم پاسخگو نیست!

با افتخار رای نمی دهم. . آخرتی هم هست.
دم انتخابات یاد مردم می افتند!!! رای نخواهیم داد!! چون کسی نیست که مسولیت اشتباهات سنگین اقتصادی و افتضاحات را بپذیرد
یک کلام

رای بی رای
آخوندی: سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی ایجاد نمی‌کند
این ۳ نفر که هیچ ، حتی اگر کلیه داوطلبان هم پای کار بیان ‌ نمی توانند شور انتخاباتی ایجاد کنند . G
کاش آقای کدخدایی کاندیدا میشد و آقای جنتی هم تائیدش می نمود.

بنده به شخصه به ایشون رای میدادم


امیدوارم آقای جنتی قدردان زحمت های آقای کدخدایی بوده باشند.


واقعا فرد زحمتکشی هستند.
شور انتخاباتی کیلو چند؟؟
هیچ فکر کردیم اگه قرار باشه قوه مجریه هم همچون قوه مقننه، قضائیه، شورای نگهبان و شورای تشخیص مصلحت در قبضه یک جناه فکری قرار بگیره که شواهد و قرائن هم دال بر آن دارد، واقعا در ۸ سال آینده قرار است مشکلات مملکت را بر سر چه کسی فریاد بزنیم! و نمایندگان محترم و روزنامه کیهان قرار است چه کسانی را مخاطب نطق های آتشین یا سرمقاله های نیش دارشان قرار دهند؟!!!
دنبال شور انتخاباتی هستید؟

دنبال برداشتن تحریمها باشید که قیمت دلار بیاد پایین مردم بتوانند زندگی کنند
03/03/1400
احتمالا نامزد های نهایی انتخاب رئیس جمهور سیزدهم در انتخابات سال ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان قانون اساسی:
کاندید های مورد تائید:
۱ –اسحاق جهانگیری
2 – عباس احمد آخوندی
3 – علی لاریجانی
4 – حسین دهقان
5 –محسن رضایی
6 – سید عزت اله ضرغامی
7 – سید ابراهیم رئیسی
8- سعید جلیلی
نتیجتا:
اسحاق جهانگیری و عباس احمد آخوندی، یکی که بعد از پایان زمان تبلیغات، به خصوص مناظرات تلویزیونی، بر اساس برخی نظر سنجی ها ی جریانی، حزبی، میدانی، شانس رای آوری بیش تری را کسب کند و با حمایت مستقیم سید محمد خاتمی، به عنوان کاندید نهایی جریان اصلاحات، به طرف دار های اصلاح طلب و اعتدال گرا و به ملت ایران، معرفی خواهد شد.
در جریان اصول گرا، با وجود اختلاف های خیلی عمیق حزبی ناشی از غرور و خود برتر بینی، هر یک از کاندید ها مدعی پایه ی رای بیش تر، اقبال از طرف ملت و شانس رای آوری بیش تر،به نظر می رسد اجماع دچار شکست بشود.
نتیجتا:
1 – اسحاق جهانگیری، به عنوان کاندید نهایی جریان اصلاحات
2 – علی لاریجانی، به عنوان کاندید جریان اصول گرا(معتدل فن محور مستقل)
3 - محسن رضایی - حسین دهقان، به عنوان کاندید ها جریان اصول گرا(معتدل فن محور)
4 – سید ابراهیم رئیسی - سعید جلیلی - سید عزت اله ضرغامی، به عنوان کاندید ها جریان اصول گرا(تند رو)
و نتیجتا:
قطب اول: اسحاق جهانگیری
نقاط قوت:
سالم – اصلاح طلب معتدل - سابقه ی خدمت در مسئولیت ها مختلف – عمل کرد مثبت او در پست معاون اول دولت یازدهم - مورد تایید و حمایت سید محمد خاتمی - مورد تایید رهبر نظام – تخصص در مناظرات تلویزیونی و دفاع از عمل کرد خود و مسئولیت های خود و مها و شکست سایر رقبا و قدرت جلب و جذب آرا ملت
نقاط ضعف:
عمل کرد مبهم او در پست معاون اول دولت دوازدهم ناشی از بحران های خارجی و به تبع آن بحران های فراوان داخلی
قطب دوم: علی لاریجانی
قطب سوم: محسن رضایی – حسین دهقان
قطب چهارم: سید ابراهیم رئیسی – سعید جلیلی – سید عزت اله ضرغامی
شاید از نظر نوع شخصیت و طرز فکر و روش ها مدیریت، این قطب ها باشند اما رقابت اصلی انتخابات بین اسحاق جهانگیری و سید ابراهیم رئیسی خواهد بود.
شانص رای آوری:
اگر کاندید ها تا پایان مناظرات تلویزیونی و شمارش نهایی آرای ملت باشند:
1 – اسحاق جهانگیری
2 – سید ابراهیم رئیسی
3 – سعید جلیلی
4 – محسن رضایی
5 – حسین دهقان
6 – علی لاریجانی
7 – سید عزت اله ضرغامی
اگر اسحاق جهانگیری باشد که هست و با وجود وضعیت خاص ملت، کشور و نظام و جریان اصلاح طلب، تحت هیچ شرایطی به سود یک غیر اصلاح طلب، انصراف نخواهد داد و حتی در صورت احتمال شکست، تا آخر در رقابت ها حضور موثر خواهد داشت، قطعا آرای جریان اصلاح طلب و اکثریت جریان اعتدال گرا، با توجه به انتخابات رقابتی که وجود دارد، صرفا متعلق به اسحاق جهانگیری است و تحت هیچ شرایطی به سمت سبد رای حتی علی لاریجانی هم گرایش پیدا نخواهد کرد.
ملاحظات خاص انتخابات:
معمولا از کاندید هایی که در رقابت حاضر هستند، ملت از هر جریان یک نفر را بزک می کنند که عوامل زیادی در آن نقش دارند. به عنوان مثال در جریان اصلاح طلب و حتی جریان اعتدال گرا، اسحاق جهانگیری، حرف اول و آخر را می زند و در جریان اصول گرا، سید ابراهیم رئیسی، حرف اول و آخر را می زند.
جدا از وضعیت و شرایط خاص ملت، کشور و نظام در از سال 1357 تا 1368، گرایش عمومی ملت، به سمت تحول طلبی است و این تحول طلبی، از دید اکثریت ملت، صرفا از مسیر و منش و روش اصلاح طلبی و عناصر و عوامل واقعی و حقیقی آن، امکان پذیر خواهد بود و این یعنی حنا کاندید ها دین نما و مذهب نما و ارزش نما و انقلابی نما و آرمان نما و ولایی نما و اصول نما و عمدتا فرصت طلب ... حتی با وجود شعار های نمایشی ، صرفا جهت جلب و جذب آرای اقشار عمدتا کم سواد و مستضعف کشور، دیگر رنگ نخواهد داشت و سعی می کنند با دقت بیش تر و منطقی کاندید خوب را انتخاب و کاندید بد را حذف کنند و پیروزی اکبر هاشمی رفسنجانی، در دو نوبت و سید محمد خاتمی در دو نوبت و حسن روحانی در دو نوبت، آن هم به خصوص سید محمد خاتمی که آرای دور دوم بیش تر از آرای دور اول او بود خود بیان گر همین گرایش ملی به سمت اصلاح طلب و به تبع آن تحول طلبی در جامعه ی ایران و کشور بود و هست و می باشد و البته پیروزی شخص نا شناس و فرصت طلب و منفعت طلب، ناشی از یک شکاف سیاسی عمیق ناشی از عدم اجماع کاندید ها جریان اصلاح طلب در سال 1384 بود و در سال 1388 هم قاعدتا با توجه به برخی از عمل کرد او در زمینه ی آزاد سازی سهام عدالت، یارانه ها و مسکن مهر، هر چند اصولی انجام نشد و به خاطر عدم اجرای صحیح هر یک از آن ها مشکلات و معضلات به مراتب بیش تری ملت و کشور را درگیر خود کرد اما توانست آرای اقشار کم سواد و مستضعف را هم چنان حفظ و جلب و جذب کند.
گرایش آرا ملت نسبت به کاندید ها روحانی و نظامی، خیلی کم خواهد بود.
سبد آرای جریان اصلاح طلب شامل طرف دارها اصلاح طلب، اعتدال گرا و اکثریت آرای خاکستری شامل زرد، نارنجی و قرمز می باشد که اگر انتخابات با کاندید اصلاح طلب، وارد دور دوم بشود، قطعا به سود کاندید اصلاح طلب خواهد بود.
سبد آرای جریان اصول گرا ثابت و هر سال کم تر از سال قبل می شود و میزان کلی آرا متمایل به سبد آرای جریان اصول گرا، بین کاندید ها آن جریان توزیع می شود و قطعا شانس رای آوری کاندید اصلی آن ها که سید ابراهیم رئیسی است را به شدت کم می کند.
سبد آرای جریان اصلاح طلب، با وجود وضعیت و شرایط مناسب، هر سال بیش تر از قبل می شود اما در صورت بروز وضعیت و شرایط نا مناسب، تبدیل به آرای خاکستری می شود اما باز در شرایط خاص، به کمک جریان اصلاحات خواهند آمد.
سبد آرای جریان اصول گرایی، با وجود وضعیت و شرایط مناسب یا حتی نا مناسب، هر سال کم تر از قبل می شود و به سمت سبد آرای جریان اعتدال گرا و حتی جریان اصلاح طلب گرایش پیدا می کند و این یعنی گرایش عمومی ملت به سمت به سمت توسعه و تبدیل به دولت فدرالی لائیک، در حال افزایش است.
احتمال دارد یک تاکتیک جریانی در کار باشد و سعید جلیلی و سید عزت اله ضرغامی و حتی محسن رضایی و حسین دهقان، بعد از اتمام مناظرات تلویزیونی و کمک به سید ابراهیم رئیسی، به سود او انصراف دهند چون قطعا می دانند که به شخص هرگز قادر به جلب و جذب حتی یک سوم آرای سید ابراهیم رئیسی هم نبودند و نیستند، پس صرفا محض احتیاط و جهت کسب پست در دولت احتمالی سید ابراهیم رئیسی، احتمال دارد که به سود او انصراف دهند.
معمولا اگر مشارکت در انتخابات سبز باشد، جدا از آن که تعدد کاندید ها حتی از یک جریان، زیاد هم باشد اما اقبال کاندید نهایی جریان اصلاح طلب و شانس رای آوری و پیروزی او نیز به مراتب بیش تر خواهد شد.
معمولا اگر مشارکت در انتخابات قرمز باشد، جدا از آن که تعدد کاندید ها حتی از یک جریان، زیاد هم باشد اما اقبال کاندید نهایی جریان اصول گرا و شانس رای آوری و پیروزی او نیز به مراتب بیش تر خواهد شد.
معمولا اگر مشارکت در انتخابات بین نارنجی و زرد باشد، جدا از آن که تعدد کاندید ها حتی از یک جریان، زیاد هم باشد اما انتخابات وارد دور دوم می شود و با پشتیبانی آرای خاکستری، اقبال کاندید نهایی جریان اصلاح طلب و شانس رای آوری و پیروزی او نیز به مراتب بیش تر خواهد شد.
این که علی لاریجانی، به عنوان یک رای آور، محسوب شود و دوگانه ی رئیسی – لاریجانی را مطرح کردند، صرفا یک تاکتیک انتخاباتی از طرف جریان اصول گرا برای خنثی سازی حضور موثر اسحاق جهانگیری بود و هست که قطعا خنثی خواهد شد.
حتی سه گانه ی جهانگیری – رئیسی – لاریجانی هم یک تاکتیک از طرف جریان اصول گرا برای انصراف کاندید ها هم سو جریان اصول گرا به سود سید ابراهیم رئیسی بود و هست.
در انتخابات سال 1400 فقط یک دو گانه ی واقعی و حقیقی وجود دارد و آن هم جهانگیری – رئیسی هست و حتی اگر بگویند رئیسی – جهانگیری، غلط است یعنی اولویت اول اسحاق جهانگیری و اولویت دوم سید ابراهیم رئیسی خواهد بود.
مهم تر از هر مسئله ای، نظام یعنی شخص رهبر نظام، نیک می داند که برای حفظ و حکومت ولو نسبی بر ملت و کشور، نیاز به یک رئیس جمهور از جریان اصلاح طلب هست چون آرای خاکستری یعنی مخاف و منتقد و ممتنع، به شدت در حال افزایش است و قطعا یک کاندید از جریان اصول گرا مثل سید ابراهیم رئیسی، نمی تواند آرای طرف دار ها جریان اصلاح طلب و حتی اعتدال گرا و آرای خاکستری را جلب و جذب و هدایت کند، پس تایید صلاحیت و حضور یک کاندید مثل شخصیت سید ابراهیم رئیسی در رقابت ها از طرف نظام با عدم مشارکت آرای خاکستری از طرف ملت در انتخابات، تفاوتی ندارد و هر دو به ضعف نظام و حکومت و منجر به فروپاشی آن خواهد شد و این یعنی اهمیت به مصلحت اندیشی لازم از طرف نظام که باید انجام شود.
البته این به معنی آن نیست که وجود انتخابات آزاد و رقابتی سلب شود یعنی اگر حتی سید ابراهیم رئیسی در رقابت باشد، شانس پیروزی او نسبت به حضور اسحاق جهانگیری، نسبی خواهد بود اما بر فرض مثال که مشارکت در حد قرمز باشد و سید ابراهیم رئیسی، پیروز بشود، قطعا یک جنگ قدرت تمام عیار در جریان اصول گرایی و یک ساز ناکوک از طرف جریان اصلاح طلب و جریان اعتدال گرا، به وجود خواهد آمد که موجب بروز بحران های سیاسی – اجتماعی – امنیتی، در کشور خواهد شد که در آن دعواها سیاسی، تحولی وجود نخواهد داشت.
حضور و پیروزی و دوران مسئولیت و آثار منفی، بحران ها و آسیب های محمود احمدی نژاد که ستاد های سیاسی – انتخاباتی سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی از سال 1384 تا به حالا به صورت مشترک، با سیاه نمایی کاذب سعی در نا کارآمد جلوه دادن دولت دوم حسن روحانی که با حمایت مصلحتی جریان اصلاح طلب بود، درس عبرتی برای رهبر نظام باشد. این جماعت، همان جماعت دین نما و مذهب نما و ارزش نما و انقلابی نما و آرمان نما و ولایی نما و اصول نما و عمدتا فرصت طلب و منفعت طلب و رانت خوار و ...بودند و هستند...
باشد اگر اسحاق جهانگیری به عنوان کاندید نهایی جریان اصلاح طلب و حتی جریان اعتدال گرا، در حضور سایر کاندید ها نتوانست از مسئولیت هایی که داشت، صحیح و لازم دفاع کند و مطالبات اساسی و لازم ملت را به صورت صحیح مطرح و راه حل های صحیح و علمی و منطقی و کارآمد برای رفع سایر مشکلات و معضل ها و بحران های داخلی و خارجی کشور مطرح کند و طرف دار ها و ملت را اقناع کند و اگر در انتخابات شکست هم خورد پس همان بد تر که ملت با آرای خود سید ابراهیم رئیسی را رئیس جمهور کنند چون طرف دار ها جریان اصلاحات زود تر به آرزوی خود خواهند رسید...
بنویسید و به آن عمل شود...
مردم به هیچکدام رای نمیدهند
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
رای ندادن خود نوعی اظهار نظر و اعلام حضوراست منتها به اعتراض به شیوه مسالمت آميز
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

یه بار هم رای ندیم ببینیم کسی ککش میگزه؟، کسی دوزاریش میوفته، یا نه؟. به نظر من تو ۴۲ سال اخیر اغلب سلیقه ها فرصت داشتند که خودی نشون بدند. اما در به همون پاشنه چرخیده. چراش بماند ولی به نظر اصلاح اساسی لازمه. اساسی! شاید این بارکسی صدای رای ندادن رو بشنوه
یک عده پیرمرد پرحاشیه کاندید شده اند
چهل ساله که همینا رییس اند دیگه. رای دادن یا رای ندادن فرقی نمیکنه
والله به تمام مقدسات قسم من که همیشه رای می دادم این بار دیگه رای نمی دم هرچقدر هم بتونم تبلیغ می کنم اطرافیانم رای ندهند...برای اینکه به دنیا نشان دهیم ما این مسئولین بی کفایت را نمی خواهیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب
رای بی رای ....من چون مولایم امیرالمومنین علی علیه السلام که سالها خانه نشین شد ، خانه نشینی می کنم و در روز انتخابات از خانه خارج نخواهم شد
من با رای ندادن و عدم مشارکت در این انتخابات نشان می دهم که "رای ندادن " من هم تاثیر گذار است
شرکت در انتخابات یعنی آری به فقر و فلاکت و ناکارآمدی
به حول و قوه الهی این دوره به اتفاق همه هموطنان درد کشیده مان با عدم شرکت در انتخابات و ماندن در خانه ها به دنیا خواهیم گفت که ما ... اصلاح طلب و اصول گرا را قبول نداریم
من نه ضد انقلابم و نه از طایفه سلطنت طلبان یا مجاهدین یا کمونیست ها یا ......
در همه دوره ها هم در انتخابات شرکت می کردم ولی ابن بار ملت ایران تصمیم خودش را گرفته است ...رای بی رای
رای بی رای چون همه فقط برای قدرت آمده اند
دوستان و عزیزان هموطن این را بدانید اگر زورمان به مسئولین نمی رسد زورمان به خودمان که می رسد...رای بی رای
تمام کاندیدها در این 40 سال در راس مدیریت بودن
آقای رئیسی 30 سال قوه قضاییه تشریف داشتند موفق به مبارزه با فساد نشدن
آقای ضرغامی 10 سال رئیس تلویزیون بودن موفق به آزادی بیان نشدن
آقای جهانگیری 8سال آخر معاون اول بودن موفق به جابجایی منشی خود نشدن
آقای احمدی نژاد 800 میلارد دلار فروش نفت را چه کردند
حالا این آقایون کاندید شدند دم از ازادی بیان مبارزه با فساد می‌زنند
امام علی(ع) فرمودند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند» اگر زورمان به اینها نمی رسد زورمان به خودمان که می رسد . ما در انتخابات شرکت نمی کنیم ...رای بی رای
همه هم میدانند که رییس جمهور رئیسی است. دیگر انتخاب چه معنایی دارد؟ رای بی رای
کلیه کاندیداها ، از طرف مردم رد صلاحیت شده هستند
زیرا هیچ کدامشان ، هیچ کارنامه قبولی از ده ها پست و مسیولیتی که در این چهل سال داشتند را ندارند
رای بی رای
من ایرانی هستم و کشورم را دوست دارم پس رای نمیدهم.
یک کلام به صد کلام ....رای بی رای
همین و تمام
یادش به خیر، سال 1376 همه اش می نوشتید ناطق نوری بعدش می نوشتید خاتمی،
الفا الفبای فارسی: اولش "ج" بعدش "ر"
برای یادآوری بود!!! جهانگیری بر اساس الفبای زبان فراسی باید اول نوشته شود سپس رئیسی. حالا می دانم شما اصلا غرض و مرضی ندارید. فقط همین طوری می نویسید رئیسی، بعدش جهانگیری.
تاریخ آموزگار بزرگی است.
به هیچ عنوان به رییسی رای نمیدهم.
رای بی رای...
سه گانه که هیچی صد گانه هم شور انتخابی بوجود نمی آورد رای بی رای
دست بردارین از آمارسازی دروغتون همین کامنت نشون میده بالای ۸۰ درصد مردم قطعی رای نمیدن
براساس کدام آمار ۴۹٫۷ حتمان رای میدن ؟
شورای شهر ما رو دیوانه کرد از بس که مدام اسم خیابان ها را هر روز یه چیزی نامگذاری کرد
نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود
بسم الله جناب آقای نیکزاد بیا و از همان مجلس شروع کن و ببین چند نفر گرین کارت دارن؟!جناب آقای آقا تهرانی یکی از همین افراد است
فیلترشکن ماهم همچون فیلترشکن نامزدهاروشن است دراینجا مردم بانامزدهاامتیازی یکسان پیداکردندآن یکی رامخابرات میدهد این یکی رالطف تکنولوژی ولی چه خوب بودمثل اکثرکشورهای پیشرفته سایرامکانات مابانامزدهابرابربود
سلام

این تاجگردون مردم را چی فرض کرده ؟ از الان داره برای جهانگیری کار میکنه
اون احتمالا 4.3 درصد بوده ممیزشو یادتون رفته
لاریجانی مگه پسرش تابعیت خارجی نداره؟؟
چرا باید تأیید بشه؟
یعنی برای فدراسیون شطرنج تهیه یک یونیت ups که بتواند برق لازم برای یک سیستم کامپیوتر را تامین کند را نداشتند ؟
پس مدیریت جهانی و ایراد و اشکال به همه دنباتون پس چیه ؟؟؟
خخخخخخخخخخهههههههههه
جلیلی اگر زبون داشت برای خودش مایه می گذاشت
با این حال رأی من جلیلی
آخوندی: سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی ایجاد نمی‌کند.

کی دنبال شور و شیرینه ؟
دو گانه، سه گانه و قطبی سازی هیچ تأثیری نداره!
رأی بی رأی
بهتره فکر نان باشید که خربزه آب است!!!
الان برای جدا کردن و مبرا دانستن جهانگیری از دولت روحانی دیره، این بازی های سیاسی مال دهه هفتاد و هشتاده/
بهتره این دوره با توجه به شرایط کرونایی یه نفر که مورد تایید خودشون هست رو به عنوان رییس جمهور انتخاب کنه تا قوای سه گانه ی همفکر و همسو شکل بگیره و تمام مشکلات مملکت هم حل بشه و البته مردم هم از سرکوفت خوردن نجات پیدا کنن که انتخابشون بد بکده!!!
عجیبترین چیزی که تو زندگیم دیدم انتقاد اقای اخوندی از وضع موجوده
خود ایشون یکی از متهمین وضع موجوده حتی بیشتر از اقای جهانگیری و حتی رییس جمهور
اقای ریئس فدراسیون شطرنج شما اگر از مریخ تشریف نیاوردید حتما می دانید که در ایران هر لحظه میتواند برق اینترنت اب شرب برای ساعتها قطع شود. پس تدابیر ویژه یعنی خرید حداقل یک موتور برق 15 میلیون تومانی نه شکلات و شیرینی و میوه روی میز.
اگر حضور احمدی نژاد باعث افزایش 10 درصدی انتخابات شود بنظر بنده به آن توجه کرد. شاید مردم احمدی نژاد را بخواهند.
نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد، گفت: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود، کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشد نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد. سلام آقا نیکی چه نیک گفتی... ولی افسوس که آنچه به گوش نرسد فریاد است. در دولت کلیدسازها و کلیددارها همه چیز عالیه:تورم60درصدی!!پراید110 و 120 میلیونی، لبخندهای لرجامی و سفرههای خالی مردم و ارزهای 4200 و دزدیهای آنچنانی وابستگان به خواص وو.... نیکی جان دراینگونه مواقه قدیمی ها می گفتند: آب از سرچشمه..... است و برو فکر نان کن که خربزه آبه... کیه که به فرمایش شما و... گوش بده. فعلاگرین کارت و سربازی در نیویورگ و سازمان ملل و سرزنش مردان میدان و... عشفه افراد مد نظر شماست و قانون و مردم و... کیلوبب چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رای بی رایی این انتخاب منه
به نام ایزد منان
در چنین روز مبارکی که هزاران هزار شهید دادیم خدمت دوستان کاندیداهای ریاست جمهوری عرض میکنم :
چرا باید یک خیابان به نام ترکان نامگذاری شود. چه کارهایی برای ملت انجام داده ؟

نفری که در دوره ریاست وی و تعداد دیگری از دوستان که الان کاندید شده اند ، دکل نفتی گم شده الان شدن منجی ملت!!!! ببین در این دوره جدید چی بر سر ما اومده !!!!! خوب حالا از این دوره جدید با نفراتی که هستن چه کاری برای ملت میتونن انجام بدن که در طول این 8 سال نتونستن یا نخواستن انجام بدن!!!!
نتیجه : مگر قحط ارجال هستش که همین نفرات در یک چرخه مدیریتی باید باشند.
آقای محترم : چندین سال رئیس مجلس بوی نتونستی قابلیتهای خودتو نشون بدی ؟ آقای عزیز نزدیک نیم قرن وزیر هستی از اقتصاد گرفته تا فرهنگ . دیگه چی میخوای؟ حتماً میخوای که رزومه رئیس جمهوری هم داشته باشین؟
به خدا قسم : مملکتی که چهار تا مسئول درست و حسابی تو قسمتهای قانونگذاری و اجرایی داشته باشه نباید این همه تورم و افسار گسیختگی تو هر قسمتی از این مملکت داشته باشیم.
آقایان بهترین کار برای شما : عذرخواهی از مردم و گوشه گیری تا پایان عمرتون میباشد.
کمی فقط و فقط کمی با خودتون صادق باشید.
واسلام
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر