بازدید 18898

پزشکیان: اگر رای ندهید که اینها قوی‌ تر می‌ شوند

مسعود پزشکیان در دیدار با جمعی از اعضای احزاب اصلاح طلب گفت «رئیس جمهور بد در غیاب رای مردم خوب انتخاب می‌شود، بیایید و فریاد بزنید که بد کیست تا رای نیاورد. تو اگر رای ندهی که اینها قوی‌تر می‌شوند.»
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 24 May 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از انصاف نیوز، یک عضو ارشد یکی از احزاب اصلاح طلب در این دیدار درمورد نگاه حزب خود به مسعود پزشکیان می‌گوید که ما شما را یک اصلاح طلب اصیل می‌دانیم که در زمان غربت اصلاحات در مجلس، اصلاح طلبی را فریاد زدید.


او همچنین پزشکیان را مبدع اصلاح مبتنی بر حرکت اجتماعی دانست و سابقه‌ی حضور او را هم در قوه مجریه -وزارت بهداشت دولت خاتمی- و هم در قوه‌ی مقننه شاخصه‌ای بسیار مثبت ارزیابی کرد.
 
او با تاکید بر اینکه انتخابات پیچیده شده است گفت: یک جریان خاص با مهندسی انتخابات تلاش کرده است که ریاست جمهوری را در همان مرحله‌ی اول تمام کند و رسانه‌ی ملی هم که در اختیار یک کاندیدای خاص است.
 
او در ادامه گفت: در چنین شرایطی که شما و آقای جهانگیری از جناح اصلاحات و آقای لاریجانی کاندید هستید مهم است که در مرحله‌ی اول خودزنی نکنیم و کسی تبلیغاتی علیه پزشکیان، جهانگیری و لاریجانی نکند. باید فضا را به شکلی مدیریت کنیم که انتخابات به دور دوم برسد چراکه هرکسی کنار آقای رئیسی به مرحله‌ی دوم برود می‌تواند رئیس جمهور باشد. راه هم این است که کاندیداهای موجود تا دقیقه‌ی نود کار کنند و هیچ‌یک کنار نروند. فکر نکنیم اگر هریک از کاندیداها کنار روند رای‌شان به سبد دیگری ریخته می‌شود!
 
این عضو شورای مرکزی یک حزب اصلاح طلب همچنین گفت که نباید رای ناشی از نارضایتی مردم از دولت به سبد اصولگرایان ریخته شود.

نسخه ندارم اما می‌دانم نسخه را از چه کسی باید گرفت

پزشکیان با تشکر از این حزب و همراهی‌شان گفت: راه نجات مملکت را در یک نگاه کلی، مراجعه به علم و متخصصین و کارشناسان می‌دانم. من نسخه ندارم اما می‌دانم نسخه را از چه کسی باید گرفت.
 
در جلسات مختلفی که با کارشناسان داشته‌ام مسائل متعددی طرح شده است. مشکلات اصلی جامعه تورم، بیکاری، بی‌عدالتی و دعواهایی است که در داخل داریم.
 
تا زمانی که در داخل این ناامنی اقتصادی وجود دارد پول نخواهد آمد؛ به دلایلی که نام بردم سرمایه‌ وارد نمی‌شود و ضروری است که محیط آرام‌تری فراهم کنیم. باید اختلافات داخلی و فضایی که باعث رانت و فساد و تبعیض می‌شود را اصلاح کرد. این را پیش از این هم گفته‌ام که بالای ۱٫۵ میلیون یارانه‌ی پنهان می‌دهیم که آن را طبقات بالای جامعه مصرف می‌کنند!
 
در ذهن من راهکارهایی وجود دارد که هنوز کمی خام است اما در نهایت باید به طریقی این یارانه‌های پنهان را برای طبقات بالا حذف کنیم.
 
سه-چهار سال است که کاملا متمرکز روی موضوع رانت و فساد و… کار می‌کنم و برایم چشم‌انداز حل آن بدیهی است. پیش از این در مصاحبه‌هایم به تفصیل توضیح داده‌ام که ما به یک سیستم داده نیاز داریم.

باید مجددا با دنیا تعامل داشته باشیم

پزشکیان همچنین درمورد تعامل با دنیا نیز گفت: باید مشکلات را با همسایگان حل کنیم؛ تولید بدون بازار فایده‌ای ندارد، باید مجددا با دنیا تعامل داشته باشیم.
 
همچنین برخی اعضای شورای مرکزی یکی دیگر از احزاب اصلاح طلب نیز در ملاقاتی که با دکتر پزشکیان داشتند دغدغه‌ها و پتانسیل‌های حزبی خود را با این کاندیدای ریاست جمهوری درمیان گذاشتند.
 
یک عضو ارشد این حزب در ابتدا با معرفی افراد حاضر در جلسه گفت: جزو احزابی هستیم که هم در تهران و هم در شهرستان بدنه‌ی بسیار خوبی دارد.
 
او همچنین گفت که حزب در سیستان و بلوچستان با فاصله‌ی معناداری با سایر احزاب قرار دارد و فعالیت می‌کند.
 
دوتن از اعضای بلوچ این حزب نیز در این جلسه حضور داشتند.
 
آنها همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصی پزشکیان اما اضافه کردند که حضورشان علاوه بر ویژگی‌های شخصی این کاندیدا یک تکلیف تشکیلاتی است و هر کمکی برآید را ارائه خواهند کرد.

دغدغه‌ ایران

یک عضو بلوچ این حزب نیز گفت: سعی کردیم دغدغه‌ی ایران داشته باشیم. یکی از نکات مثبت نگاه شما نگاه به معیشت و نیازهای اساسی مردم است. ما حجتی داریم به نام قانون اساسی که در مسائل متعددی از آن عدول شده است.
 
او اضافه کرد: جامعه تشنه‌ی این است که بداند در آموزش عمومی و همگانی، بهداشت و مسکن چه نکاتی دارید؛ چرا که در دولت حاضر به آن به چشم یک بنگاه تجاری نگاه می‌شود. آموزش، بهداشت و مسکن مباحث تجاری و بنگاه‌داری نیستند.
 
او در مورد مسائل در حوزه‌ی اقتصادی نیز پیشنهاد داد: دولت و حاکمیت باید برود به سمت کاهش تصدی‌گری. در مورد بحث مالیات هم ما سازمان مالیاتی درستی نداریم و باید از مالیات بر درآمد به سمت مالیات بر ثروت برویم. سیستم بانکداری ما هم غیراصولی است و نظارت بانک مرکزی باید افزایش داده شود.
 
مداخلات قیمتی دولت در درازمدت آسیب‌زا است. ساختار بودجه باید شفاف شود. حالا که کسر بودجه‌های سنگینی وجود دارد، این مسئله‌ی مهمی است چراکه برخی در بودجه منفعت دارند و اگر شفاف شود تعارض منافع حذف خواهد شد.
 
او در مورد اقوام و مذاهب نیز پیشنهاد داد: تقویت هویت ملی و مفهوم شهروند بجای هویت قومی اتفاقا به نفع اقلیت‌هاست. چون باید هرکسی فارق از قومیت و مذهب، در هرکجا شهروند باشد.
 
درمورد مسئله‌ی اقوام و اهل تسنن چند مسئله وجود دارد: شاخص توسعه در حداقل است و دسترسی به آب و بهداشت و فضاهای آموزشی و ورزشی و فرهنگی مشکلات عدیده‌ای دارد.
 
در دولت اول آقای روحانی نگاه امنیتی در حال تغییر به نگاه اقتصادی بود اما در دولت دوم دوباره درباره‌ی سیستان و بلوچستان دو فیلم ساخته شد که مردم را باز شیفت می‌کرد به مسائل تروریستی و… نیروهای انتظامی و امنیتی هم همین نگاه امنیتی را دارند که اخیرا در موضوع تیر خوردن یک کودک و کشته شدنش این موضوع برجسته‌تر شد.
 
اما در این کشور فقط اهل سنت و اقوام نیستند؛ اقلیت‌های مذهبی دیگری هم هستند که باید به آنها هم توجه شود.
 
او همچنین پیشنهاد داد که برای شروع شفافیت از همین ستاد خود آغاز کند و تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های مالی ستاد خود را در سامانه‌ای در معرض دید عموم قرار دهد.
 
عضو دیگر این حزب هم با اشاره به اینکه پزشکیان سال‌هاست که با ادبیاتی عدالت محور شناخته می‌شود گفت: دغدغه‌ی من این است که آقای پزشکیان را که از سال‌های خیلی قبل با شاخصه‌هایی چون تمرکز بر عدالت اجتماعی و ادبیات عدالت محور می‌شناسیم اما علاوه بر آن افرادی که قرار است کنار ایشان قرار گیرند هم بسیار مهم است. جامعه منتظر این اسم‌هاست.
 
همگی اعضای این حزب نیز متفق‌القول بودند که کاندیداهای اصلاح طلب و یا نزدیک به اصلاح طلبان نباید در صدد تخریب یکدیگر برایند، چرا که حریف قدر است و نباید اجازه داد که اتفاق سال ۸۴ تکرار شود.

به نام اصولگرایی و به کام تمامیت‌ خواهی

پزشکیان هم در خاتمه‌ی این جلسه گفت: باورم این است که عدالت و انصاف می‌تواند کشور را حفظ کند و مردم ما را راضی کند و اختلافات را از بین ببرد، آنچه موجب دعواست تبعیض و بی‌عدالتی است. بحث این نیست که چرا من ندارم، بحث این است که چرا من این اندازه دارم و عده‌ای آن اندازه.
 
او همچنین درمورد برخی اصولگرایان و جریان اصولگرایی نیز گفت: به آنها گفته‌ام که شما به اسم اصولگرایی تمامیت‌خواهی را دنبال می‌کنید.
 
پزشکیان اضافه کرد اعتماد ملی بدون عدالت و انصاف امکان ندارد و برای ایجاد آن باید بازگردیم و با همه‌ی مردم مثل انسان رفتار کنیم، مهم نیست در این فرصت انتخابات برنده می‌شویم یا نه.

رئیس جمهور بد در غیاب رای مردم خوب انتخاب می‌شود

اما باید دقت کرد که رئیس جمهور بد در غیاب رای مردم خوب انتخاب می‌شود، بیایید و فریاد بزنید که بد کیست و رای نیاورد. تو اگر رای ندهی که اینها قوی‌تر می‌شوند، تو اگر نیایی که اینها پرروتر می‌شوند.
 
باید مردم را راضی کرد که به صحنه بیایند و بعد هم در چارچوب عدالت و انصاف کاری کرد. شاید هیچوقت چنین فرصتی به دست ما و شما نیاید که بتوانیم با قدرت اینها را بیان کنیم. نگذارید این فرصت از دست برود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۸
:)
منظورت‌از این ها کیه؟ شما ها در پشت پرده دست در دست هم دارید. همتون با هم فامیلین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
میخواستم کامنت بزارم همینو بگم. یعنی 100% درست گفتی نه حتی 99%
همتون رو دیدیم ، زور بیخود نزنید
ترفند لولو خورخوره قدیمی شده رای بی رای در ضمن رییس جمهور هم از خیلی وقت پیش انتخاب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
کسی که رای نمیده حق اظهار نظر هم نداره
لطفا رعایت بفرمایید
یعنی این اصلاح طلبها از رو نمیرن!! واقعا دستاورد دولت روحانی که شما داعیه حمایت و رای آوری‌ش رو داشتید چی بوده؟! نکنه کاندید شما نبوده یا جناب جهانگیری مترسک سر جالیز بودن؟
هنوز بهیچ عنوان تصمیم به شرکت در انتخابات ندارم ولی اگر قرار باشد که رای بدهم پزشکیان را از دیگران صادق تر و سالم تر می دانم گرچه امروزه جایگاه رئیس جمهور از تدارکاتچی هم پائین تر آمده است
به شما رای بدیم که جلومون نیشخند بزنید.
بزار همون افراط گراها بشن همه کاره حداقل تکلیفمون رو بدونیم.ضمنا کارایی همون ها بیشتر از شماهای به اصطلاح اصلاح طلب هست.مفت خورها.حیف رای که به اصلاحطلبا بدی
تو خوبی
آقای پزشکیان
خیلی ممنون که اذعان دارید " اینها " یعنی غیر از ملتند که قدرت را قبضه و مردم را به اسارت گرفته اند
خیلی وقت بود حرف درست نشنیده بودم
حرفای تکراری سالهای قبل
پس نظارت استصوابی چیه!؟ منظور از این نظارت یعنی اینکه بد کاندید نشه!!! با این جملات به شورای نگهبان توهین کردید!! خیلی تضاد در گفتارتون هست!!! اگر شورای نگهبان درست و منصفانه کار میکنه پس نباید نگران بود!!! اگر درست کار نمیکنه که اصلاً نباید رای داد!! درست نیست!!! لطفاً با این افاضات اعتبار نظام رو زیر سئوال نبرید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دوستانی که منفی دادن به نظرم موضوع رو متوجه نشدند ....
همه اتان با هم یکی هستید. فرقی نمیکند. پس رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
پس حرف هم بی حرف
نظر هم نده ناشناس از آمریکا
اگه رای بدبم شما قوی تر میشین . فرقش چیه؟؟؟.
چرا شفاف صحبت نمیکنید و دو پهلو حرف میزنید و با احساس سخن میگوئید منظورتان ازتو اگر رای ندهی که اینها قوی‌تر می‌شوندبه کیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
این الان جرات نداره با مردم شفاف حرف بزنه فردا که خرش از پل گذشت ببینید چی می شه
بله مجددا خدمت شما باید عرض کنیم که رای بی رای
این بازیا قدیمی شده عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
مجددا خدمتتان عرض می شود که اگر رای نمیدهید حق اظهار نظر هم ندارید
لطفا رعایت بفرمایید
آقای پزشکیان انتخاب بین بد و بدتر بی فایده است چون هر دو بد هستند
از نظر من که مردم به حساب میاییم آنهایی که تا حالا در این کشور سمت اجرایی بالا داشته اند بد هستند ونباید به آنها رای داد
اشکالی نداره بذارید قوی تر شوند
در هر حال رای بی رای!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
جالبه
اون هایی که نمی خواهند رای بدهند از همه فعالترند
داداش مگه نمیگی برات فرقی نداره
خوب بیخیال
برو دنبال کارت دیگه
چرا همه خبرا رو دنبال میکنی و نظر میدی
برو دنبال یه کار مفید تر
آقای پزشکیان اصلاح طلب یک سوال
چرا قبل انتخابات از نظر شماها رئیس جمهور اختیاراتش زیاده شخص دوم مملکته حتی می‌تونه بیاد در پیاده رو ها دیوار بکشه
بعد انتخابات کلا تدارکچی میشد ؟
غیر از اینکه با دروغ تخریب رای میارید بعد هم غیر از فساد کلا هیچی بلد نیستید ؟؟
فاجعه همینیه که داری میبینی تابناک عزیر!
حتما خیلی بیشترم هست که به دلایلی منتشر نمیکنی.
اما فرمول خیلی سادست:
شما یک کاری رو انجام میدی و نتیجه نمیگیری که هیچ اوضاع خراب تر میشه! (اسمشو بزار رای به آقای فلانی)
بعد یک کار دیگه رو انجام میدی و بازم میبینی اوضاع بدتر از بد شد! (اسمشو بزار رای به اون یکی آقای فلانی)
بعد از اینکه چند بار هر کاری میکنی حتی یک کور سوی امید در جهت بهبود نمی بینی خوب قطعا دیگه کاری نمیکنی (شما بخون رای نمیدی)
همه بدبختی‌های ما تو این هشت سال از اصلاح طلبان بوده
آزموده را آزمودن خطاست
باریکلا نسخه را از نسخه پیچ همیشگی بگیر
اولا همه سر و ته یه کرباسید دوما من رای نمی دم و این سیستم و همه مسئولانش را تایید نمی کنم پدر من به این سیستم رای داده من که رای ندادم پدر من حق نداشته برای من تصمیم بگیره و من خودم تصمیم می گیرم و تا قانون اساسی عوض نشه رای نمی دم شما هم کم پست و مقام نداشته اید چه کارنامه مثبتی دارید؟؟؟؟؟
فردا که رییس دولت بشید به دنبال اجرای منویات هستید نه خواست مردم ما دیگه فریب نمی خوریم چپ و راست می گن حضور شما مهمه(نه رای شما)!!!!! اتفاقا ۲۸ خرداد در خانه می مانیم و شهرها را خلوت می کنیم تا از رفت و آمدمان هم سوء استفاده نکنید
کسی دیگه حوصله اصلاح طلبان با وعده های تو خالی را ندارد
ما با رای ندادن می خواهیم مستقیما با آنها رو در رو شویم
اقای پزشکیان بعد از 40 سال خسته نباشی
می دونی فرقش چیه
اگر ما رای بدیم بد انتخاب میشه اگر رای ندیم بدتر.
تا حال که رای دادیم بد چه فکری برای ملت کرده . هر روز دریغ از پارسال. پس رای بی رای
رای بی رای تا زمان گوش دادن به درد مردم.
آقای پزشکیان شما حتی درحد نماینده نیستی چه برسد به ریاست جمهوری
حالم بد شده از این مسئولان فاسد و نالایق
چه خوب چه بد ، تا امثال شماها باشند ، منطق میگه :
رای بی رای
اقای پزشکیان از گفته ها یتان بیشتر شکل تخریب دارد متاسفم
موضوع اینه که بارها به همین دلیل رای دادیم که اونها قوی نشند. ولی فایده ای نداشت.
این دفعه رای نمی دیم، حداقل نتیجه اش اینه که مخالفت خودمون رو به همه نشون می دیم.
اقا پزشکیان شما که چندین سال نماینده مجلس ونایب رییس هم بوده اید متاسفانه چکارکرده اید. گفته ها درج شده تخریب در پی دارد.
مردم به این نتیجه رسیده اند که هیچ فرقی بین شماها وجود نداره. پس برید هر طور که دوست دارید بزنید به سر و کله هم. رای بی رای
من فعلا در میان کاندیداهای طیف خودم، پزشکیان را آدم سالم، درست، و انسانی شریف می بینم. هر چقدر در ذهن خودم مرور می کنم، همانقدر نظرات ایشان را در طی سالیان یکدست و استوار می بینم.
بین بد و بدتر رای نمی دهیم. اب که سر گذشت چه یک نی چه صد نی.
سال ۸۸ یادته آقای پزشکیان ما رای دادیم کی را درآوردن؟ پس همین الآن هم می‌توانند مهندسی کنند و شخص مورد نظر سوم را بیاورند. ضمنا همتون سر و ته یک کرباس هستید رای بی رای
همتون که مثل همید کی قویتر میشه؟؟ رای ندیم عذاب وجدانمون کمتر تا به بد رای بدیم. این اقایونی که تایید شدن هیچ کدومشون مورد تایید ملت نیستند، امتحانشونو دادن و صفر گرفتند
مگه خودت از مریخ اومدی؟ این همه سال مسوولیت داشتی چکار کردی؟ همتون سروته یه کرباسین. هرکی هم رئیس‌جمهور بشه هیچ فرقی به حال مردم نداره
مگر قويتر نيستند: 15 درصد اينها طرفدار ندارند منتهي 80 درصد شما را ظله کردند. همينها 60 ميليون نفر را در بورس نابود کردند که از مشارکت در انتخابات جلوگيري شوند تا انها راي بياورند. ولي شما 80 درصد هيچ کاري نتوانستيد بکنيد.
هیچ حرفهایتان ارزش ندارد
اون یک و نیم ملیون یارانه پنهان که دهنت را باز میکنی و میگویی همانهایی هستند که پول آب و برق و گاز را چند برابر میدهند سالی سی ملیون هم برای هر بچه شان پول مدرسه که باید رایگان باشد میدهند بیش از کل سازمان بهزیستی کمک انساندوستانه میکنند و کل چرخ اقتصاد این مملکت را میچرخاند همیشه هم مورد تهمت انسانهای احمق هستند ولی اگر بعضی عقده دارند آن بحث دیگری است اگر اینها نباشند و بروند بیکاری و فقر که همین الان هم غیر قابل مهار شده مرگ اور‌میشود تو یقه کسانی را بگیر که در پوشش انقلاب این مملکت را غارت کردند اگر عرضه داری
این هاااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر