بازدید 4642

تشکیل کارگروه انتقال مهد‌های کودک به آموزش و پرورش

کارگروه انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» در سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ 24 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بخشنامه کمیته انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» از سوی شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: نظر به تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۹ از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی همچنین دستور وزیر در جهت اجرایی کردن آن مبنی بر تشکیل کارگروه انتقال در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، این کارگروه به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور مربوط به مهد‌های کودک موارد زیر را در جلسه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ مورد بررسی و جهت اجرا به تمام استان‌ها ابلاغ می‌کند:

۱. متناظر با کارگروه انتقال کشوری کارگروه انتقال در استان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش و عضویت رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، معاون آموزش ابتدایی، رئیس اداره حقوقی، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و کارشناس مسئول امور کودکان و نوجوانان اداره‌کل بهزیستی، دو نفر از نمایندگان رسمی موسسان مهد‌های کودک با معرفی اداره کل بهزیستی استان تشکیل و وظایف و امور اجرایی مربوط به مهد‌های کودک را تا زمان استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید عهده‌دار می‌شوند.

۲. تمامی مجوز‌ها از قبیل: موافقت اصولی پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی، مرخصی مهلت بازگشایی و راه اندازی مجدد که پیش از این در سازمان بهزیستی صادر شده تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ معتبر بوده و در صورت اتمام مدت اعتبار تاریخ مذکور نیازی به تمدید مجدد ندارند.

۳. مهد‌های کودک که دارای پروانه فعالیت یا مجوز مهلت بازگشایی (مرخصی و توقف موقت) می‌باشند و قصد راه اندازی مجدد یا جابجایی مکان فعالیت را دارند تا استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، فرایند تعیین مکان معرفی شده بر اساس ضوابط و مقررات سازمان بهزیستی اقدام می‌شود. بدیهی است نظارت بر امور فوق با کارگروه انتقال کشوری و استانی است.

۴. شهریه مهد‌های کودک در سال مالی ۱۴۰۰ با مبنا قرار دادن شهریه سال گذشته در هر استان و بر اساس مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به صورت درصدی تعیین و توسط کارگروه انتقال کشوری ابلاغ می‌شود.

۵. مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها پس از دریافت بخشنامه نسبت برای تشکیل کارگروه انتقال، انجام امور محوله و گزارش اقدامات آن جهت طرح و بررسی در جلسات کارگروه انتقال کشوری به دبیرخانه مستقر در سازمان مدارس غیردولتی اقدام کنند.

لازم به ذکر است ابلاغ رئیس و اعضای کارگروه انتقال کشوری و رئیس کارگروه انتقال استانی توسط رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی صادر و ابلاغ اعضای کمیته انتقال استان نیز توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان صادر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان