بازدید 4678

انتقاد مدیرکل بهداشت جهانی از روند واکسیناسیون

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از کمبود واکسن در میان کشور‌های فقیر و روند کنونی واکسیناسیون در سطح جهانی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از کمبود واکسن در میان کشور‌های فقیر و روند کنونی واکسیناسیون در سطح جهانی ابراز نگرانی کرد.

تدروس ادهانوم در سخنرانی که در این سازمان داشت گفت: بعد از هجده ماه از گذشت بحرانی سرنوشت ساز در سلامت ما، جهان همچنان در وضعیتی بسیار خطرناک قرار دارد. تا امروز، تعداد موارد ابتلای بیشتری در سال جاری در مقایسه با کل سال ۲۰۲۰ کشف شده است. با وضعیت جاری، میزان مرگ و میر تا سه هفته دیگر، از کل تلفات سال گذشته پیشی خواهد گرفت.

وی گفت: بحران جاری در واکسن، نابرابری رسواکننده‌ای است که این همه گیری آن را سبب شده است. بیش از هفتاد و پنج درصد از همه واکسن‌ها فقط در ده کشور تزریق شده اند. هیچ شیوه‌ای برای بیان دیپلماتیک این موضوع وجود ندارد. تعدادی انگشت شمار از کشور‌ها که بخشی عمده از واکسن‌ها را تولید می‌کنند، سرنوشت همه دنیا را در دست گرفته اند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: از این رو امروز من از کشور‌های عضو درخواست می‌کنم برای اجرای واکسیناسیون دست کم ده درصد از جمعیت همه کشور‌ها تا ماه سپتامبر تلاش کنند و از ماه سپتامبر تا پایان سال، هدف را واکسیناسیون سی درصد از جمعیت کشور‌ها قرار دهند. این مساله برای مقابله با این بیماری خطرناک و مرگ و میر ناشی از آن بسیار اهمیت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها