بازدید 8993
۱

شیوع قارچ زرد در هند پس از قارچ سیاه و سفید

در هند هزاران مورد از این بیماری قارچی نادر در میان کسانی که از بیماری کووید ۱۹ بهبودی یافتند یا در حال بهبودی هستند مشاهده شده است
کد خبر: ۱۰۵۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک از تایمز، اولین مورد عفونت با این قارچ توسط تیاگی، متخصص گوش و حلق و بینی گزارش شد.

دکتر تیاگی گفت که او اولین بار است که عفونت با این قارچ را در میان انسانها شناسایی می کند زیرا عفونت با این قارچ معمولاً در خزندگان مشاهده می شود.

به گفته پزشک، بیمار با این عفونت از بی حالی و ضعف و همچنین کمبود اشتها شکایت دارد که منجر به کاهش وزن می شود. علاوه بر این، بیمار همچنین دچار عفونت با قارچ سفید نیز شد. پزشک متذکر شد که نمی توان وضعیت بیمار را مطلوب خواند، وی هنوز تحت معالجه است.

پیش از این معلوم شد که تعداد افراد آلوده به "کپک سیاه" (موکورمیکوز) در هند به نه هزار نفر رسیده است. عفونت قارچی به عنوان یک عارضه جانبی کووید-۱۹ ظاهر می‌شود. به گفته پزشکان، دلیل آن ممکن است در استروئید‌هایی باشد که برای درمان ویروس کرونا استفاده می‌شود. این بیماری ۱۲-۱۸ روز پس از بهبودی از ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود. طبق مطالعات، تمام بیماران مبتلا به موکورمیکوز دیابتی بودند، هیچ یک از بیماران سطح قند خون طبیعی نداشتند.

افزایش ابتلا به بیماری قارچی در هند

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، در موج دوم کرونا در هند، افزایش ابتلا به یک عفونت قارچی نادر در کسانی که از این بیماری بهبود یافته‌اند یا رو به بهبود هستند نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

مقام‌های بهداشتی هند با گزارش بیش از ۸۸۰۰ مورد از عفونت مرگبار "قارچ سیاه" در دستکم ۱۵ ایالت هند، از افزایش قابل‌توجه ابتلا به این بیماری خبر می‌دهند.

موکورمایکوزیس که به "قارچ سیاه" شهرت دارد، یک عفونت قارچی نادر، خطرناک و مهاجم است که بینی، چشم، ریه و گاهی هم مغز را درگیر می‌کند. درصد مرگ مبتلایان، ۵۰ درصد است و چشم برخی بهبودیافتگان بناچار تخلیه می‌شود.

در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع مرگبار موج دوم کرونا در هند، پزشکان هزاران مورد از این بیماری را در مبتلایان و بهبودیافتگان از کرونا مشاهده کرده‌اند.

پزشکان می‌گویند که این بیماری به استفاده از استروئید (کورتن) برای درمان کرونا مربوط است و مبتلایان به دیابت بیشتر در خطر ابتلا هستند.

به گفته پزشکان علائم این بیماری حدود ۱۲ تا ۱۸ روز پس از بهبود کرونا ظاهر می‌شود.

بیش از نیمی از موارد ابتلا فقط در دو ایالت غربی گجرات و ماهاراشترا بوده و در دستکم پانزده ایالت دیگر هند، بین ۸ تا ۹۰۰ بیمار گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا خدا...این دیگه چیه
نکنه هندیها به خاطر درمان کرونا دست به خود درمان خانگی زده اند و از قارچ و یا خزندگان استفاده کرده اند...
خودت بخیر کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل