بازدید 6438

استرالیا سفارت خود را در افغانستان تعطیل می‌کند

دولت کانبرا با این ادعا که بعد از خروج نیروهای بیگانه از افغانستان، سطح امنیتی این کشور کاهش می یابد؛ از تعطیلی سفارت خود در کابل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ای بی سی نیوز، دولت استرالیا طی سه روز آینده سفارت خود در کابل را تعطیل خواهد کرد. این تصمیمی است که با توجه به خروج آخرین نظامیان استرالیایی مستقر در افغانستان که شمار آنها به ۸۰ تن می رسد اتخاذ شده است.

دولت کانبرا در توجیه تعطیلی این سفارت که از سال ۲۰۰۶ در کابل دایر است، مدعی شد که برنامه خروج نظامیان بیگانه (شامل ناتو، آمریکا و دیگر متحدان واشنگتن) از افغانستان که تا تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) نهایی می شود؛ به ایجاد جو امنیتی ناپایدار و در نتیجه تضعیف حراست از اماکن دیپلماتیک منجر خواهد شد.

استرالیا همچنین اظهار امیدواری کرد که این شرایط موقت باشد و با برطرف شدن خلاء امنیتی، سفارت این کشور در کابل دوباره بازگشایی شود. تا آن زمان، بازدید مقامات استرالیا از افغانستان از طریق مراکز دیپلماتیک آن در سایر کشورهای منطقه برنامه هماهنگ خواهد شد.

پیشتر وال استریت ژورنال مدعی شده بود ترکیه که سال‌ها مسئولیت تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» را بر عهده داشته است از احتمال خروج نیروهایش از افغانستان همزمان با سایر نیروهای ناتو خبر داده است. اگر این مسئله صحت داشته باشد، احتمالاً شاهد تعطیلی شمار بیشتری از سفارت خانه های غربی در کابل خواهیم بود.

این در حالی است که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از بررسی گزینه ها برای کمک به تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داده و می گوید این اقدام برای تضمین اینکه آمریکا و شرکای اروپایی‌اش بتوانند سفارت‌های خود را در افغانستان حفظ کنند، ضروری است.

او در این باره مدعی شد: ما در حال بررسی جزئیات چگونگی تامین امنیت فرودگاه و ارزیابی این هستیم که چه کشورهایی مایل به مشارکت در این باره هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار