بازدید 8226
۳

وزیر علوم از مجلس کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به سوال نماینده بوئین زهرا را قانع کننده ندانستند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی سؤال ملی «روح الله عباسپور» نماینده بوئین زهرا و آوج از «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور قرار گرفت و نمایندگان از پاسخ وزیر علوم قانع نشدند.

«احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تشریح گزارش کمیسیون درباره این سوال گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجل و در جلسه رسمی ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ ‌کمیسیون که با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان عضو برگزار شد.در این جلسه نماینده سؤال‌کننده از پاسخ های وزیر قانع نشد و کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول به جلسه علنی ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در این سوال مطرح شده که چرا مواد ۶۴ و ۶۵ و ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها، تضعیف و ناکارامد شده است به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است؟ دلیل انتصاب و استخدام برخی از افراد مساله‌دار و با سابقه فتنه۸۸ در دانشگاه‌ها چیست؟

«روح الله عباس پور» نماینده سوال کننده در این باره گفت: ساماندهی دانشگاه‌ها وظیفه وزیر علوم بوده ولی این وزارتخانه نابودی دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها رادر پیش گرفت و آنها را مقابل دانشگاه‌های بزرگ قربانی کرد و به هیچکدام از بخش‌های ماده ۶۴، ۶۵ و ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه عمل نکرد.

نماینده مردم بوئین زهرا افزود: در ماده ۲۸ ششم توسعه تبصره بند الف تاکید شده است که ادغام دانشگاه‌ها و موسسات باید با تصویب مجلس انجام شود ولی وزیر علوم چه زمانی این ادغام و انحلال دانشگاه‌ها را با نظر مجلس انجام داده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
دانشگاه را سیاسی نکنید.
به داد اساتيد دانشگاه آزاد برسيد.
دانشگاه آزاد اين همه پول از دانشجويان ميگيره ولي به كارمندان و هيات علمي هاي خودش در حد كمتر از يه كارگر ساده حقوق ميده.
با سلام وزیری بی کفایتی که تا کنون چندین کارت زرد از مجلس گرفته چرا باید همچنان بر مسند وزارت باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها