بازدید 11845
۹

واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت از خرداد ماه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت را تشریح کرد و گفت: تا کنون تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است‌ و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 25 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز برنامه های حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از دانش آموزان بازمانده از تحصیل درباره آخرین وضعیت تولید و تامین واکسن کووایران برکت اظهار کرد: فاز سوم تقریبا به ۵۰ درصد کار خود رسیده و تولید هم در حال انجام است و ما داریم انبار می کنیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت اجازه دهد اینها را در اختیارشان قرار دهیم تا تزریق کنند.

وی افزود : هم فاز یک و دو و هم فاز ۳ که انجام گرفته بسیار نتایج خوب بوده و فکر می‌کنیم در خردادماه بشود واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولید شده تا کنون نیز گفت: تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است‌ و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم چرا که انبار و نگه داری آن موضوع خاصی است ولی امکانات تولید به خوبی فراهم شده تا ظرف یک تا 1.5 ماه آینده بتوانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم و این کار شروع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۹
لازم نکرده. ارزونی خودتون. ما پول میدیم واکسن خارجی میزنیم
آب نمک برکت نه تاییده بهداشت جهانی را دارد و نه ایمنی بالای دارد. به مودرنا و فایزر کاریی نداریم ولی به عنوان مثال واکسن اسپوتنیک روسی ۹۴ درصد کارایی دارد در حالی که اعلام شده واکسن برکت ۷۰ درصد. متاسفانه حق انتخاب واکسن خارجی هم نداریم و مجبوریم آب نمک بایرانی تزریق کنیم. البته واکسن نزدن سنگین رنگین تر از تزریق واکسن ایرانی است.
مگه از جانمان سیر شدیم واکسن برکت بزنیم . امسال نمیریم سال دیگه از سرطان ناشی از واکسن یا بیماری ناشی از ان با زجر خواهیم مرد
الان تو ماه فروردین هستیم آره؟!
ایا نتایج علمی فاز یک و دو این واکسن انتشار یافته است ؟ ایا به غیر از خود ما نباید افراد بیطرف علمی دیگر ارگانهای بین المللی در مورد این واکسن نظر بدهند ؟ این دولت که مدعی بود اجازه نمی دهد ملت موش آزمایشگاهی شوند ؟
آیا موش آزمایشگاهی شدن برای تولیدات داخلی مانع اخلاقی ندارد؟
ستاد اجرایی واکسن میسازه!!! توی ناصر خسرو دارو میفروشن!!! احتمالا به زودی توی داروخانه ها باید بریم مواد سوپرمارکتی بخریم!!! سرم سازی رازی هم پوشک بچه قاعدتا بزودی باید تولید کنه!!!!
کرونا یاب درب قابلمه ای به تولید انبوه رسید. به کجا صادر شد؟؟؟ این واکسن هم همان سرنوشت را دارد.
سلام. من یک پزشک هستم واکسنهای ارائه توسط شده نظام پزشکی را نزدم و صبر کرده ام واکسن ایرانی بیاید.
هرچند اصل واکسن زدن در حین اپیدمی اشتباه است ولی اگر ناچار به استفاده از واکسن باشیم واکسنهای غیر فعال بسیار معقولتر از واکسنهای ویروس زنده مثل آسترازنکا و اسپوتنیک هستند آنهم به یک دلیل ساده: در بسیاری از موارد معلوم نیست فردی که واکسن را دریافت می کند همزمان مبتلا به کرونا هست یا نه؟ لذا بیمار، همزمان تحت تاثیر دو ویروس قرار می گیرد که دست بر قضا یکی از آنها (کوید۱۹) سیستم ایمنی را ضعیف می کند.
طبق گفته بالا واکسن سینوفارم چین و کوواکسین بهارات هندوستان که ویروس غیر فعال هستند ارجح است اما هنوز ایرانی را ترجیح می دهم زیرا مواد پایه و نگهدارنده دو واکسن اخیر برای بدنهای چینی و هندی حساسیت ایجاد نمی کند با توجه به تفاوت اقلیم و عادات غذایی ایرانیان با دو کشور چین و هند، معلوم نیست ایرانیان واکنشهای متفاوتی نشان ندهند.
من با افتخار واکسن ایرانی میزنم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل