بازدید 24435

مناظره داغ ایرانی در مورد كوكاكولا و نستله

ميزگرد زنده تلويزيوني بررسي چگونگي تحريم اجناس و كالاهاي صهيونيستي برگزار شد
کد خبر: ۱۱۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹ 09 September 2010
دبيركل ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام و معاون پارلماني رييس‌جمهور با شركت در يك ميزگرد تلويزيوني، روند اقدامات صورت گرفته درخصوص تحريم كالاهاي صهيونيستي در كشور را بررسي كردند.

به گزارش فارس، فروز رجايي‌فر دبيركل ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام، در ميزگرد زنده تلويزيوني كه با حضور محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور درخصوص بررسي چگونگي تحريم اجناس و كالاهاي صهيونيستي برگزار شد، با اشاره به تصويب قانون حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين در سال 69 از سوي مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: در كشور ما سه قوه براي پيگيري و اجراي اين مصوبات وجود دارد و ما امروز از هر سه قوه شاكي هستيم.

رجايي فر با تاكيد بر اينكه بحث ما اين نيست كه امروز بخواهيم دولت نهم را تحت فشار قرار دهيم، بلكه به اين روند به طور كلي انتقاد داريم، گفت: در سال 73 اولين شركت مشكوك و مشهور به صهيونيستي بودن در ايران جواز سرمايه‌گذاري گرفت و شروع به كار كرد. اين شركتي است كه سالانه 15 ميليارد دلار به صندوق غرامت هولوكاست كمك كرده و بيش از 50 درصد سهام صنايع غذايي اسرائيل را خريده و در آن مشاركت دارد.

رجايي‌فر: رژيم صهيونيستي بارها اعلام كرده كه نستله به آنها كمك مي‌كند

وي با بيان اينكه ما بايد تلقي خود را از تعريف‌هاي موجود عوض كنيم، افزود: من برخلاف آقاي ميرتاج‌الديني كه فرمودند مقابله با شركت‌هاي پوششي در اولويت هستند، معتقدم بايد در قدم اول با شركت‌هايي كه علني هستند درگير شويم. ما از دولت اين توقع را نداريم كه فعلا به دنبال شركت‌هاي پوششي برود. اين كارشناس مسايل سياسي با نشان دادت تصويري از پخش پيام تبليغاتي شركت نستله به زبان عبري در بازار ميوه و تره بار ايران، خاطرنشان كرد: رژيم صهيونيستي بارها اعلام كرده كه نستله به آنها كمك مي‌كند. حال چطور مي‌شود كه ما بگويم ان‌شاء‌الله گربه است و ان‌شاءالله اين شركت صهيونيستي نيست؟

رجايي‌فر: چرا براي دانشجويي كه به شركت‌هاي صهيونيستي اعتراض مي‌كنند، اخطار جلب صادر مي‌شود؟

وي با بيان اينكه وقتي بحث تحريم مطرح مي‌شود، دوستان ما در دولت خيلي محكم مي‌گويند اين يك مسئله اعتقادي و اجتماعي است و مردم بايد خودشان تحريم كنند، گفت: ما به عنوان فعالين تشكل‌هاي دانشجويي و نيز تشكل‌هاي حامي فلسطين اين امكان را نداريم كه با مردم تبادل نظر و بتوانيم اين مسائل را بيان كنيم. اين كارشناس مسايل سياسي تصريح كرد: چرا وقتي يك دانشجو به همين موارد اعتراض مي‌كند از قوه قضائيه براي او اخطار جلب مي‌آيد؟ اگر واقعا به تشكل‌هاي مردمي اعتقاد داريد بايد آزادي عمل بدهيد و اگر اين كار بر عهده دولت است، درست به آن عمل كند.

ميرتاج الديني: حاكميت بايد در مورد صهيونيستي بودن شركت ها اطلاع‌رساني كند

محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رييس‌جمهور نيز با بيان اينكه من خودم از اول و از زماني كه در مجلس بودم در اين زمينه فعاليت داشتم و يكي از مسائلي كه پيگيري مي‌كردم، همين تحريم‌ كالاهاي صهيونيستي بود، گفت: در رابطه با تحريم كالاهاي صهيونيستي چند گروه تكليف دارند كه يكي بحث حاكميت است كه هم مجلس، هم دولت و هم قوه قضائيه را شامل مي‌شود و يك تكليف شرعي هم مردم دارند و تكليف مردم وقتي است كه ما اطلاع رساني كنيم.
ميرتاج‌الديني با بيان اينكه مراجع نظر خود را در خصوص تحريم اين كالاها داده‌اند، ولي مهيا كردن اين زمينه با حاكميت است كه بايد اين كالاها را به مردم معرفي كند، تصريح كرد: وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي و مشخصا دولت نسبت به شركت‌هايي كه صهيونيستي بودنشان مسلم است، اين است كه جلوي آنها را بگيرند و نسبت به اين موارد هم به خوبي عمل شده اما بحث اينجا است كه شركت‌هاي كه در داخل هستند مورد اختلاف است.

ميرتاج‌الديني: كوكاكولا و نستله مي‌گويند ما صهيونيستي نيستيم

وي ادامه داد: در اصل شركت‌هايي مثل نستله يا كوكاكولا اختلاف نظزي نيست و معلوم است كه از شركت‌هاي صهيونيستي خارج از كشور هستند. اما در ايران شركت هايي مانند نوكيا، اي بي ام، اينتل، پپسي كولا و يا لوازم آرايش ليوا هستند كه براي مثال در مورد كوكاكولا شركتي كه در داخل مشهد و با عنوان ديگري كار مي‌كند بيانيه داده و ادعا كرده كه ما تحت ليسانس كوكاكولا نيستيم و عوايد ما به آنجا نمي‌رود. معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان اينكه ما در اين زمينه به خلاء قانوني مواجه هستيم، گفت: بايد يك نهادي اين موضوع را نهايي كند كه اين شركت صهيونيستي هست يا نيست و يا مثلا وزارت بازرگاني گفته كه شركت نستله اعلام كرده كه ما صهونيتسي نيستيم. بايد در اين زمينه تكليف مردم را مشخص كرد.

رجايي‌فر: روي شيشه‌هاي كوكاكولا نوشته شده "تحت ليسانس "، چطور بگوييم صهيونيستي نيست؟

رجايي‌فر در پاسخ به اين صحبت ميرتاج‌الديني با بيان اينكه شركت كوكاكولا سالانه 4 و پنج دهم درصد از فروش خود را مستقيما وارد سيستم مالي اسرائيل مي‌كند، گفت: وقتي بر روي شيشه نوشابه كوكاكولا كلمه Original و "تحت ليسانس " حك مي‌شود، اين خودش يك سند براي دروغ بودن اين ادعاست. ميرتاج‌الديني پس از اين پاسخ رجايي‌فر، با بيان اينكه ما از تشكل‌هاي حامي فلسطين هم حمايت مي‌كنيم هم تشكر و هم گلايه داريم، افزود: شما گفتيد سال 69 قانون حمايت از انقلاب فلسطين تصويب شد. NGOها نيز حداقل سابقه 10 ساله دارند. حال ممكن است مجلس و دولت درگير مسائل سياسي باشند. چرا اين تشكل‌ها يك بار از يكي از اين شركت‌ها شكايت نكردند تا از طريق مراجع قضايي پيگيري شود. وي خاطرنشان كرد: من چون در دولت هستم و اين خلاءها را مي‌بينيم پيگير موضوع هستم و الان پيش نويس لايحه را در كميته حمايت از انقلاب فلسطين آماده كرديم و الان در كميسيون‌هاي دولت است تا در دولت تصويب و به مجلس برود.

رجايي‌فر: دولت تا به حال به كدام NGO حامي فلسطين مجوز داده است؟

رجايي‌فر در پاسخ به اين سوال ميرتاج‌الديني نيز با بيان اينكه ما از دولت مي‌خواهيم كه اول ما را به رسميت بشناسد تا ما بتوانيم شكايت كنيم، افزود: دولت به كداميك از NGO‌هاي فعال در حوزه فلسطين مجوز فعاليت داده است؟ جمعيت دفاع از ملت فلسطين كه مشاور آقاي رئيس جمهور در امور ايثارگران دبير كل آن است و دختر حضرت امام(ره) رياست آن را بر عهده دارد، تحت عنوان كانون فرهنگي هنري در وزارت ارشاد ثبت شده براي اينكه وزارت كشور به آن اجازه فعاليت نمي‌دهد و مي‌گويد حوزه شما حوزه سياسي است برويد از وزارت خارجه مجوز بگيرد. وزارت خارجه هم مي‌گويد به شما چه ربطي دارد كه در حوزه سياست خارجي صحبت مي‌كنيد.

رجايي‌فر: وزارت خارجه بايد پاسخگو باشد

دبير كل ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلام افزود: آنچه مهم است مردم و بسياري از تشكل‌ها به اميد دولت اسلامي بودند و آقاي ولايتي، خرازي و متكي به عنوان وزراي خارجه بايد جوابگو باشند چرا كه مسئوليت به عهده وزارت خارجه بوده است.

رجايي‌فر: چرا وزير صنايع و معاون وزير كشور از شركت نستله تقدير كردند؟

رجايي‌فر تصريح كرد: مجلس قانون را تصويب كرده اما به وظيفه نظارتي‌اش عمل نكرده دولت هم به وظيفه اجرايي عمل نكرده و قوه قضائيه هم در دوره قبلي اولويت‌اش سرمايه گذاري بوده است و اصلا منشاء سرمايه برايش مهم نبود. انگار كه مكاني بوده براي توسعه اقتصادي كشور و با همين نگاه است كه قوه قضائيه، شركت نستله را يك شركت كار آفرين معرفي كرد. وي گفت: جالب است كه ما به نستله اعتراض مي‌كنيم ولي وزير صنايع در همين دولت انقلابي به آن جايزه مي‌دهد و معاون وزير كشور از نستله تشكر مي‌كند كه شما استانداردهاي خوبي را رعايت كرديد.

ميرتاج‌الديني: نبايد طوري صحبت كنيم كه ديگران فكر كنند ايران بازاري براي اجناس صهيونيستي است

در پايان اين ميزگرد ميرتاج‌الديني گفت: ما نبايد طوري صحبت كنيم كه اگر كسي در دنيا اين صحبت ها را شنيد فكر كند در ايران بازاري براي كالاهاي صهيونسيتي باز شده است. وي با بيان اينكه در كل دنيا ايران تنها كشوري است كه به صورت جدي موضوع تحريم كالاهاي صهيونيستي را پيگيري كرده و اجناس صهيونيستي نمي توانند به صورت علني وارد كشور شود، خاطرنشان كرد: 99درصد جلوي واردات اين اجناس در ايران گرفته شده و اگر يك درصد آن هم در مورد برخي شركت هاي مورد اختلاف وجود دارد، نبايد به خاطر آن، 99 درصد ديگر را ناديده بگيريم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
به جای این مسخره بازی ها به فکر حل مشکلات اصلی باشید . بیکاری گرانی ترافیک ............
به اقایان بفرمایید در فروشگاه های شهر ارومیه هم محصولات بهداشتی عرضه می شود که روی آن به صراحت عنوان Made in IL درج شده و بارکد تجاری آنها مربوط به رژیم صهیونیستی است. چشمتان روشن ؛ تا کی ابرام و انکار؟!
مناظره داغ ایرانی در مورد كوكاكولا و نستله!!!!!!!!!!!!!!!
پس چرا ننوشتید که کدام برنامه ؟ چه ساعتی ؟ چه روزی پخش شده؟!!!!!!!!!!!!!
من پشت سر گیر دادن به این شرکت ها بخصوص نستله یک اراده باندبازی و از بین بردن رقیب اقتصادی می بینم و فکر می کنم تمام این صحبت ها برای از بین بردن نمایندگی این شرکت است. شرکتی که الحق خیلی خوب در مواد غذایی عمل کرده است و چندین بار از مقامات همین دولت تقدیر نامه گرفته است. مشکل چیز دیگر است که می خواهند رقبایشان را با چوب اسرائیلی بودن بزنند. بهرحال فقط نستله و کوکاکولا نیست در همین زمینه ای که من کارمی کنم یعنی کامپیوتر و شبکه بسیاری از شرکت های مهم و اصلی ارتباطات بسیاری با اسرائیل دارند. از جمله آی بی ام، سیسکو و ... و سودی که نصیب این شرکت ها می شود به مراتب بیشتر از نستله و امثالهم است مضافاً بر اینکه امکان جاسوسی از اطلاعات ما هم وجود دارد ولی این عزیزان در این موارد سکوت می کنند.خواهران و برادران بجای این سخنرانی هابهتر است ببنید خودتان چه کرده اید و در این 30 سال چه در عرصه داخلی چه در عرصه خارجی توانسته اید محصولی تولید کنید که حداقل با نستله رقابت کند؟
بس كنيد اين سياه بازي ها را
البته لوازم آرایش نیوآ نه لیوا...!
آقا توروخدا این بحث رو به نتیجه برسونین. اگه این مشکل حل بشه همه مشکلات ما مثل گرانی و بیکاری و فساد و ... حل میشه. من خواهش میکنم تا میشه از این بحثا داشته باشین و به نتیجه برسونین
وای بر شما به جای اینکه به فکر مردم باشید بحث های پوچ می کنید اکثر مردم که زیر خط فقر هستند فقط به کیفیت و ارزان بودن بها می دهند نه به چیز دیگری
ایران در حال حاضر به علت تحریم ها نفت رو بر روی نفتکش در آبهای آزاد به بهای ارزان می فروشه . لطفا اگه می تونید این کارو تحریم کنید . نمی خواد جلوی مواد غذایی رو بگیرید. تابناک از شما بعیده که در این زمینه اطلاع رسانی نمی کنید
خیلی جراتتون میکشه کالاهاشو تحریم کنید . اصلا چطوره آمریکارو تحریم کنیم تا بفهمه چه قدرتی داریم . آقایی که داری تو بوغ میزنی کخه تحریم کنیم میدونی اگه اینتل تحریممون کنه چه اتفاقی می افته /
بايد مسئولين تكليف مردم را مشخص كنند.
آيا در راستاي اعتقاداتمان حاضريم از محصولات نستله وساير شركتهايي كه سود آنها به صهيونيستها ميرسد چشم پوشي كنيم؟
اگر بخواهيم شركتهايي كه با صهيونيسم در ارتباط هستند را تحريم كنيم يعني نبايد اصلا واردات داشته باشيم
به عنوان مثال كليه قطعات كامپيوتري به نحوي با صهيونيسم در ارتباطند
پس فعلا رايانه تعطيل
اقايان هر وقت توانايي توليد كالايي با كيفيت هم سطح كالاي شركت نستله توليد كرد ن بيان اظهار نظر كنن وگرنه ..
یک وقت دیدید نستله مار و تحریم کرد
حالا منو رفیقام تحریم می کنیم بینیم درست میشه
کاری نداره که، 200 نفر کفن پوش بفرستید جلوی مجلس همه چیز حل می شه.
مگه کالاهای اسرائیلی چه شونه؟ بیسیم موتورلا هم که در دست تمام مأموران نیروی انتظامی است و نیز در دست پاسداران هست . اسرائیلی است. خوب خودمون عرضه داشته باشیم این چیزا رو تولید کنیم که نیاز به اونا نباشه. مگه یک بیسیم یا یک قوطی شیر خشک یا یک کافی میت چی داره که باید اونا برامون بفرستند؟
واقعا مشکل بزرگ ما الان اینه؟ نه اینه؟
ببينين مي تونين 2 تا شركت فعال هم كه تو اين كشور هست تعطيل كنين تا كارمندهاي اونا هم بيكار شن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها