بازدید 17796

چرا نمايندگان تهران سكوت كرده‌اند؟

نماينده‌هاي تهران در مجلس كجا هستند؟ اعضاي شوراي شهر حبيب کاشاني، عليرضا دبير، بيادي و قاليباف چرا سكوت كرده‌اند؟ چرا اين‌ها هيچ واكنشي به انتقال تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها نشان نمي‌دهند؟ مگر مردم تهران از سرزميني ديگر به ايران آمدند.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲ 17 December 2010
صادق درودگر با انتقاد از نماينده‌هاي تهران در مجلس شوراي اسلامي، شهردار تهران و نمايندگان شوراي شهر گفت: اگر اين‌طور پيش برود پرسپوليس، استقلال و ساير تيمهاي تهراني به استانهاي ديگر انتقال پيدا خواهند كرد.

معاون اداري، مالي اتحاديه باشگاه‌هاي ايران در تماس با ايسنا، با اشاره به انتقال تيم نفت تهران به اراك گفت: نماينده‌هاي تهران در مجلس كجا هستند؟ اعضاي شوراي شهر حبيب کاشاني، عليرضا دبير، بيادي و قاليباف چرا سكوت كرده‌اند؟ چرا اين‌ها هيچ واكنشي به انتقال تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها نشان نمي‌دهند؟ مگر مردم تهران از سرزميني ديگر به ايران آمدند. مگر نه اين که پرخطرترين استان کشور از نقطه نظر آسيب هاي اجتماعي و تهديدات جوانان استان تهران است؟ به آمار بزهکاري هاي اعلام شده توسط نيروي انتظامي توجه‌اي کرده‌ايد؟ تهران 17 ميليون نفر جمعيت دارد که 65 درصد آن جامعه جوان هستند. چيزي که براي اوقات فراغت اين جوانان نداريم، اين چند باشگاه تهراني را هم بگيريد تا آن را به يک جهنم واقعي تبديل کنيد. يك چهارم جمعيت ايران در پايتخت زندگي مي‌کنند. اين بدان معناست كه در ليگ 18 تيمي 5 تيم تهراني باشند. اين نص صريح قرآن است كه مي‌گويد " و ان ليس للانسان الا ماسعي "( هر چيزي براي كسي است كه براي آن سعي و کوشش كرده است). از نظر اخلاقي نيز اين غصب اموال مردم تهران است که اگر از مراجع عاليقدر استفتاء شود، قطعا مسئله خواهد داشت.

وي افزود: تيم نفت با تلاش جوانان تهراني از ليگ‌هاي بسيار پايين به ليگ برتر آمده و معلوم نيست با چه انگيزه‌اي اين تيم را به اراك انتقال مي‌دهند. مطمئن هستم اگر اين شيوه ادامه پيدا كند تا چند وقت آينده پرسپوليس و استقلال و تيم‌هاي ديگر تهراني هم به ساير استانها مي‌روند. از قديم گفته اند که چشمه بايد از درون جوشش کند نه اينکه در آن آب بريزند.

درودگر ادامه داد: اگر نماينده‌هاي مردم اراك مي‌خواستند شهرشان در ليگ برتر نماينده داشته باشد بايد از تيمي مانند شن‌سا حمايت مي‌كردند كه تيم فوتسالش قهرمان آسيا شد، چند دوره قهرمان ايران شد اما مالك اين باشگاه تمام هستي‌اش را براي فوتسال و فوتبال استان از دست داد و اين دوستان به روي خودشان نياوردند. شما چه حمايتي از شن سا و هپکو و آلومينيوم کرديد که مي‌خواهيد از نفت کنيد. من در شگفتم كه چرا نماينده‌هاي تهران سكوت كردند و واكنش نشان نمي‌دهند. حبيب كاشاني كه عضو شوراي شهر است و به رييس جمهور هم نزديك است بايد با ايشان صحبت كند. برخي اين تصميم را به رييس جمهور منتسب مي‌کنند ولي اين مسئله در هيات وزيران طرح و مشخص است که با اطلاعات غلط به نتيجه غلط رسيده اند.

وي درپاسخ به اين سوال كه هدف انتقال تيم‌ها به شهرستان‌ها تمركززدايي از پايتخت است، گفت: اگر عدالت اين است كه بايد تيم‌هاي ليگ برتري درسراسر كشور پخش شوند. همه شهرها از جمله كردستان، لرستان، کرمانشاه، بندرعباس، يزد، خراسان شمالي، جنوبي، رضوي، زنجان، آذربايجان غربي، فارس، گيلان، گلستان، سيستان و بلوچستان، اردبيل و استان پهناور مازندران هم بايد در ليگ برتر نماينده داشته باشند اما اين كار نه عادلانه است نه قرآني و نه كارشناسي. يک تيم ورزشي متشکل از يک گروه انسان است نه زمين و در و ديوار و هر کدام حقوقي دارند که از آن محروم مي‌شوند. خدا رحمت کند مرحوم منصور امير آصفي، حسين پرورش و ممد نوعي را، که در تهران کار مي‌کردند و استعداد پرورش مي‌دادند. تيم نفت ثمره تلاش مربيان تيمهاي مختلف تهراني است که حاصل آن در آن تيم تهراني خلاصه شده بود.

وي افزود: آقايان احمدي و قمري نماينده مردم اراك و مديركل تربيت بدني استان مركزي مي‌گويند يكسال است كه برروي انتقال نفت اراك كار كارشناسي صورت گرفته اين در حاليست كه نفت تازه شش ماه است كه به ليگ برتر آمده است. چگونه براي مطلبي که حادث نشده کار کارشناسي انجام داده ايد. واقعا اگر اين دوستان دلشان مي‌سوخت كه بايد استانشان در ليگ برتر نماينده‌اي داشته باشد اجازه نمي‌دادند مرتضوي نژاد و شن‌سا به خاك سياه بنشينند.

معاون اتحاديه باشگاه‌هاي ايران با اشاره به انتقال‌هاي قبلي گفت: صبا در تهران تمرين مي‌كند و در قم بازي مي‌كند. پيكان در تهران تمرين مي‌كند و بازي‌هايش در قزوين برگزار مي‌شود. راه‌آهن شهرري هم كه تا به حال يك بازي در شهر ري نكرده است. فوتبال مگر نمايش خانه است كه اعضايش را براي انجام بازي‌هايشان به اين شهر و آن شهر مي‌برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار