بازدید 7940

کیفرخواست کلاهبردار وزارت نفت صادر شد

مجتمع ویژه قضائی امور اقتصادی اعلام کرد: بازپرس شعبه اول دادسرای امور اقتصادی با استناد به گزارشاتی از سوی مدیر کل حوزه ریاست دیوان محاسبات کشور، دفتر دادستان کل کشور و اداره حقوقی – قضایی وزارت اطلاعات و همچنین اظهارات متهم پرونده آقای "ع – ت- ج" وی را مجرم شناخت و با موافقت سرپرست دادسرا کیفرخواستی علیه متهم صادر نمود.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲ 05 January 2011
مجتمع قضائی امور اقتصادی در جدیدترین گزارش های پرونده های مفاسد اقتصادی از صدور قرار مجرمیت برای دو متهم پرونده کلاهبرداری چهار میلیارد تومانی، یک کلاهبردار 45 میلیارد تومانی و پرونده اختلاس در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت خبر داده است.

به گزارش مهر مجتمع قضائی امور اقتصادی (قسط) آخرین گزارش پرونده های مفاسد اقتصادی را منتشر کرد.

صدور قرار مجرمیت برای دو متهم پرونده کلاهبرداری 4 میلیارد تومانی

بر اساس این گزارش، شعبه دوم بازپرسی دادسرای ویژه امور اقتصادی ( ناحیه 22) متهمین یک پرونده را به اتهام تحصیل مال نامشروع به مبلغ چهار میلیارد و 813 میلیون و 621 هزار و 177 تومان مجرم شناخت.

همچنین متهمین این پرونده با ارائه اسناد صوری و غیرواقعی به بانک اقدام به گشایش چهار فقره اعتبار اسنادی به نحو غیرقانونی و نامشروع نمودند که پس از ارزیابی کارشناسان دادگستری مشخص شد که در مواردی کالاهای وارد شده به گمرک دارای ارزش بسیار پایین تر از مبلغ اعلام شده به بانک بوده و در موارد دیگر نیز هیچگونه کالایی از بابت اعتبارات ارائه شده از سوی بانک وارد کشور نشده است.

گفتنی است پرونده اتهامی آقای "ع - الف - ف - ن" فرزند محمود و خانم "ک – ح- ب "فرزند غلامعلی پس از صدور کیفرخواست جهت ادامه مراحل رسیدگی و صدور رای قطعی به یکی از شعب دادگاه عمومی مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال گردید. اسامی متهمین بر اساس قانون پس از صدور رای قطعی از سوی شعبه دادگاه تجدید نظر استان تهران اعلام می شود.

صدور کیفرخواست برای کلاهبردار 45 میلیارد تومانی

همچنین دادسرای ویژه امور اقتصادی (نا حیه 22) متهم یک پرونده اقتصادی را به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 45 میلیارد و 542 میلیون و 85 هزار و 155 تومان هشت میلیون و 458 هزار تومان مجرم شناخت.

متهم این پرونده آقای "س- م - م -س" با گشایش اعتبارات اسنادی به صورت غیرقانونی از چندین بانک تسهیلاتی را از طریق نامشروع دریافت نموده است. بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون ایین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس از رسیدگی در دادگاه بدوی و قطعیت حکم اعلام می شود.

کیفرخواست کلاهبردار وزارت نفت صادر شد

همچنین مجتمع ویژه قضائی امور اقتصادی اعلام کرد: بازپرس شعبه اول دادسرای امور اقتصادی با استناد به گزارشاتی از سوی مدیر کل حوزه ریاست دیوان محاسبات کشور، دفتر دادستان کل کشور و اداره حقوقی – قضایی وزارت اطلاعات و همچنین اظهارات متهم پرونده آقای "ع – ت- ج" وی را مجرم شناخت و با موافقت سرپرست دادسرا کیفرخواستی علیه متهم صادر نمود.

بر اساس این گزارش متهم موصوف در این پرونده با استفاده از نفوذ و ارتباط خویش در وزارت نفت، به تغییر شرایط مندرج در قراردادها با شرکت خارجی پرداخته و حقوق و منافع کشورمان را نادیده گرفته است.

وی همچنین با دریافت مبالغی از کشورخارجی طرف قرارداد شرایط را به نفع آن کشور رقم زده است.

کیفرخواست این متهم جهت رسیدگی به یکی ازشعبات دادگاه عمومی مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد. بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری اسم و مشخصات کامل متهم پس از صدور رای قطعی اعلام می شود.

کیفرخواست متهم دریافت وام 10 میلیارد تومانی با مدارک جعلی صادر شد

در یک پرونده اقتصادی با اعلام شکایت اداره حقوقی بانک رفاه کارگران در دستور کار دادسرا قرار گرفت و پس از تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس مشخص شد متهم با ارائه مدارک و اسناد صوری و غیرواقعی تسهیلات کلانی را به مبلغ 10 میلیارد و 276 میلیون و 145 هزار و 61 تومان از سیستم بانکی دریافت نموده است.

متهم این پرونده مجرم شناخته شده و کیفرخواست صادره علیه نامبرده به یکی ازشعبات دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال گردید. بدیهی است وفق مقررات مشخصات کامل متهم پس از صدور حکم قطعی اعلام می شود.

صدور کیفرخواست برای کلاهبرداری یک میلیارد تومانی یک زن از بانک ملی

همچنین با اعلام شکایت بانک ملی پرونده متهمی در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت که پس از تحقیقات مقدماتی مشخص شد متهم این پرونده با ارائه مدارک صوری و خلاف واقع به بانک امتیاز گشایش اعتبار اسنادی را به خود اختصاص داده است در حالی که عمل نامبرده طبق قانون منطبق با عنوان مجرمانه تحصیل مال از طریق نامشروع می باشد.

در این گزارش آمده است: بازپرس شعبه دوم دادسرای امور اقتصادی متهم پرونده خانم "س – م" را به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یک میلیارد و 625 میلیون و 206 هزار و 675 تومان مجرم شناخت.

پرونده این متهم جهت رسیدگی به یکی از شعبات دادگاه عمومی مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد. بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس از صدور حکم قطعی اعلام می شود.

صدور کیفرخواست برای پرونده اختلاس در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت

مجتمع قضائی امور اقصادی اعلام کرد: با اعلام گزارش از سوی ادره کل حقوقی و قضایی معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات یک پرونده در دستورکار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا و تنظیم کیفرخواست با موافقت سرپرست دادسرای امور اقتصادی پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب دادگاه عمومی استان تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول در این پرونده به اتهام جعل و تحصیل مال نامشروع به مبالغ: 1- یک میلیارد و دویست و بیست وسه میلیون ریال 2- چهار صد وشش میلیون ویکصد وشصت هزار وهفتصد وشصت ریال (معادل سی وسه هزار وچهل ودو یورو وشش هزارو دویست وچهل و نه دلار امریکا) و همچنین پرداخت رشوه به مبلغ چهارصدو پنجاه ونه میلیون ریال و هفتصدو نه دلار امریکا مجرم شناخته شد.

دیگر متهم این پرونده نیز به اتهام اختلاس مبلغ 188 میلیون و 50 هزار تومان و همچنین مبلغ 86 میلیون و 380 هزار تومان و برداشت مبلغ 280 میلیون و 159 هزار و 641 تومان بدون مجوز قانونی از وجوه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت مجرم شناخته شد.

متهم ردیف سوم کارمند شرکت نفت به اتهام اخذ رشوه به مبلغ 75 میلیون تومان مجرم شناخته شد.

متهم ردیف چهارم کارشناس بهینه سازی مصرف سوخت به اتهام اخذ رشوه به مبلغ 15 میلیون و 900 هزار تومان و چهارصد و نود دلار امریکا مجرم شناخته شد.

متهم ردیف پنجم به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 10 میلیون تومان و متهم ردیف ششم به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 25 میلیون تومان و همچنین متهم ردیف هفتم به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 10 میلیون تومان مجرم شناخته شدند.

بدیهی است در اجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس از رسیدگی در دادگاه بدوی و قطعیت حکم اعلام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل