بازدید 19366

هاشمی: تفرقه را به صلاح نمی‏دانم

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان در جواب سوال يكي از حاضران افزود: تفرقه را در شرايط فعلي كشور به صلاح نمي‌دانم و به همين دليل تلاش مي‌كنم تا به دور از جنجال‌هاي سياسي، پيگير مواضع خود باشم.
کد خبر: ۱۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵ 23 January 2011
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در خصوص مسائل كشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرين حضورم در نماز جمعه تهران اعلام كردم و اكنون نيز به آن معتقدم.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان در جواب سوال يكي از حاضران افزود: تفرقه را در شرايط فعلي كشور به صلاح نمي‌دانم و به همين دليل تلاش مي‌كنم تا به دور از جنجال‌هاي سياسي، پيگير مواضع خود باشم.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره فضاي موجود در مورد خانواده خود، گفت: اين فضا براي من موضوع تازه‌اي نيست و همواره به دلايل مختلف با آن روبرو بوده‌ام. در ابتداي انقلاب از سوي سازمان منافقين، سپس از سوي دشمنان خارجي، در دوران رياست جمهوري از سوي جناح راست افراطي و پس از آن از سوي جناح چپ افراطي و امروز نيز از سوي گروهي كه اهدافشان براي من مشخص است.

وي معتقد است: گروه اخير كه در پوشش دفاع از اصول اخلاقي و اسلامي اتهامات كذب خود را مطرح مي‌كنند، عملا شاهديم حتي حاضر به تمكين در مقابل قانون نيز نيستند و نخواهند بود. پ

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوال يكي از حاضران، مهمترين عنصر در حفاظت از انقلاب اسلامي را رضايت مردم عنوان كرد و گفت: اگر همراه مردم كه صاحبان اصلي اين انقلاب هستند، حركت كنيم، دشمنان داخلي و خارجي نخواهند توانست گزندي به نظام جمهوري اسلامي وارد كنند.

وي افزود: رهبري از وضع جامعه مطلع هستند و گزارش‌ها و نامه‌هاي فراواني از سوي افراد و گروه‌هاي مختلف به ايشان مي‌رسد كه بعضا متضاد نيز هست و قضاوت كردن در اين موارد آسان نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال ديگري گفت: وقوع انقلاب اسلامي در ايران و تشكيل حكومتي بر اساس مكتب اهل بيت عليهم السلام كار بزرگي بود كه به همت و با حضور امام، روحانيت و مردم از طبقات مختلف شكل گرفت.

وي افزود: موانع و مشكلات در مسير انقلاب همواره وجود داشته و پس از رهايي از جنگ، گام‌هاي بسياري براي توسعه زيرساخت‌ها و بالا بردن توان علمي كشور برداشته شد. اكنون نيز با توجه به زحماتي كه در گذشته صورت گرفت و همچنين قيمت بالاي نفت و با حركت در مسير برنامه‌ها به ويژه سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي مي‌توانيم به جايگاه بالاتري برسيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره وضعيت رسانه‌ها تاكيد كرد: فضاي سانسور، امنيت پايدار به همراه ندارد به ويژه آن‌كه در فضاي فعلي ابزارهاي اطلاع‌رساني وسيعي را شاهد هستيم و مردم روز به روز آگاه‌تر مي‌شوند.

وي آگاهي را مهمترين عنصر در تحول هر جامعه‌اي عنوان كرد و افزود: جامعه آگاه، دير يا زود وضعيت خود را اصلاح مي‌كند.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به حوادث اخير در كشور تونس و برخي كشورهاي ديگر عربي و آفريقايي تاكيد كرد: اين حوادث بيانگر اين است كه جهان سوم از خواب قديمي خود بيدار شده و به سمت صحيحي در حركت است.

وي در پاسخ به سوالي درباره رسالت دانشجويان تاكيد كرد: مهمترين وظيفه دانشجو، تحصيل علم است و همواره بايد با درك شرايط، فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي خود را به نحوي به انجام برساند كه خللي به اين موضوع وارد نشود.

وي افزود: تحصيل علم بالاترين آرمان يك دانشجوست و بايد براي ساختن آينده‌اي درخشان و رو به پيشرفت خود را آماده سازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر