بازدید 6261

احمدي‌نژاد: امسال ريشه ربا خشكانده شود

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه انشاءالله با كمك شما و بانك تعاون ريشه ربا در كشور را بخشكانيم ،گفت: ما با واژه بانك مشكلي نداريم، ولي ما بايد بانك خود را داشته باشيم و انشالله به سمتي برويم كه معامله ربوي نداشته باشيم . ربا يعني رشد كاذب و رشد دروغين ما در اين ارتباط قانون خوبي داريم اين موضوع در دستور كار است و بايد آن را اجرا كنيم به نحوي كه توليد ما از يك سرچشمه زلال و متناسب با خود برخوردار باشد.
کد خبر: ۱۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰ 10 April 2011
رييس‌جمهور ابراز اميدواري كرد كه امسال ريشه ربا در كشور خشكانده شود.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز(يك شنبه) در همايش كارآفريني، تعاون و اشتغال خطاب به شركت‌كنندگان در اين مراسم گفت: انشاءالله امسال با كمك شما و بانك تعاون ريشه ربا در كشور را بخشكانيم.

احمدي‌نژاد در اين همايش در ابتداي سخنان خود با ابراز خرسندي از حضور در اين جمع اظهارداشت: از آرزوهاي تاريخي بشراين بوده كه انسا‌ن‌ها براساس انسانيت آنها ارزيابي شوند و تعاون يكي از ظرفيت‌هاي عالي براي تحقق اين آرزوي تاريخي است.

وي با بيان اين‌كه كارآفريني و ايجاد اشتغال از جمله زيباترين كارهايي است كه انسان مي‌تواند انجام دهد ، افزود: اين امر در واقع فرصتي را فراهم مي‌كند كه انسان‌ها به كار شرافتمندامنه مشغول شوند و اين ظرفيت مهمي است كه بخش تعاون مي‌تواند به يك جامعه هديه كند.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تعاون و گزارشي كه وزير در اين ارتباط ارائه داد، گفت: اين گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه ظرفيت‌هاي بخش تعاون هنوز ناشناخته است. وقتي كه ظرف سه چهار سال مي‌توان چندين برابر گذشته كار كرد اين امر نشان مي‌دهد كه جا براي كار زياد است.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه بخش تعاون از جمله بخش‌هاي خوب و مهم اقتصاد كشور است، گفت: انشاءالله در آينده اين بخش نقش بالاتر و مهم‌تري را ايفا كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به نامگذاري سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادي گفت: به نظر مي‌رسد كه مي توان تمام شاخصه‌هاي پيشرفت اقتصادي را در شاخص ايجاد اشتغال خلاصه كرد و اگر عدد تعيين شده براي اشتغال را محقق كنيم به اين معناست كه سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري خوبي در كشور صورت گرفته و ما شاهد رشد اقتصادي بوده‌ايم به همين بابت روي مساله ايجاد اشتغال متمركز شده‌ايم.

وي با اشاره به عزم دولت در راستاي ايجاد دو نيم ميليون شغل در كشور گفت: ممكن است در ذهن برخي از افراد اين تصور وجود داشته باشد كه دو و نيم ميليون شغل زياد است و شرايط و ظرفيت كشور براي اين امر مهيا نيست، اما من مي‌گويم همه شرايط براي تحقق حداقل دو نيم ميليون شغل آماده است، امكانات در اين كشور و در اين سرزمين در اين راستا آماده است و ما به لحاظ نسبت جمعيت يكي از وسيع‌ترين كشورهاي جهان هستيم.

رييس‌جمهور با اشاره به استعداد انساني كه در ايران وجود دارد، گفت: اين استعداد شگرف است و ظرفيت‌هاي خوبي در كشور ما وجود دارد و كشور ما در واقع كشور ثروتمندي است.

رييس‌جمهور همچنين خطاب به كارآفرينان گفت:‌امروز روز هنرنمايي كارآفرينان با توجه به اين امكانات است، در حال حاضر 160 هزار تعاوني در كشور مشغول فعاليت هستند و امسال نيز قرار است 20 هزار تا به آن اضافه شود و بايد از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده كنيم. ما منابع لازم را مي‌دهيم و شما نيز انديشه و نوآوري براي ايجاد اشتغال به خرج دهيد. ايجاد دو و نيم ميليون شغل در مقياس ايران عدد بزرگي نيست؛ چرا كه ايران كشوري بزرگ با امكانات بسيار زياد است و زشت است كه در ايران بيكار داشته باشيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به مثال‌هايي در مورد توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي كشور ايران و ملت ايران گفت: براي تحقق هدفي كه داريم بايد قالب‌هايي كه در انديشه ، برنامه‌ريزي و اقدام متداول است را بشكنيم و براساس توانمندي‌هاي خود پيش رويم و هرجا قالب‌ها را شكستيم پرواز كرده‌ايم.

وي با بيان اين‌كه مساله اشتغال را مي‌توان در حدود دو سال تمام كرد و در اين ارتباط كارآفرينان و بخش تعاون نقش مهمي دارند، گفت: در حال حاضر بانك تعاون و صندوق توسعه ملي وجود دارند و هر مقدار كه بانك تعاون توانست منابع را جذب كند و خود نيز منابع اضافه كند، ما نيز حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم و البته بايد بلافاصله اين منابع به كار مفيد و كار سازنده در كشور تبديل شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه انشاءالله با كمك شما و بانك تعاون ريشه ربا در كشور را بخشكانيم ،گفت: ما با واژه بانك مشكلي نداريم، ولي ما بايد بانك خود را داشته باشيم و انشالله به سمتي برويم كه معامله ربوي نداشته باشيم . ربا يعني رشد كاذب و رشد دروغين ما در اين ارتباط قانون خوبي داريم اين موضوع در دستور كار است و بايد آن را اجرا كنيم به نحوي كه توليد ما از يك سرچشمه زلال و متناسب با خود برخوردار باشد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: خانواده تعاون يك مجموعه منسجم و خودباور است .

رييس‌جمهور با اشاره به صحبت‌هاي وزير تعاون مبني بر اين كه اين وزارتخانه توانايي دارد كه در راستاي اجراي يك ميليون شغل به دولت كمك كند گفت: شما در اين راستا حركت كنيد دولت نيز از شما حمايت مي‌كند.

احمدي‌نژاد خطاب به شركت‌كنندگان در اين مراسم گفت: ما بايد دست به دست هم بدهيم تا ايران را بسازيم چرا بايد ديگران ما الگو باشند بخدا حق ناسپاسي است كه بگوييم ما بعد از 20 سال مي‌خواهيم مثل برخي از كشورها شويم، ما بايد به نحوي حركت كنيم كه همه بخواهند مثل ما باشند.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: ما بايد دست به دست هم دهيم و ماموريت تاريخي خود را انجام دهيم و ايراني سرافراز ، آباد و پرافتخار را به نسل‌هاي بعدي ادامه دهيم.

در اين مراسم پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور عباسي وزير تعاون، ابوترابي نايب اول رييس مجلس شوراي اسلامي به ايراد سخنراني پرداختند و با حضور اين دو تابلو فرشي به رييس‌جمهور جهت حمايت‌هايش ازبخش تعاون اهدا شد.

اين مراسم در تالار الغدير وزارت كشور برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل