بازدید 8654

احمدي‏نژاد: به موج سازي‌هاي سياسي توجه نمي‏کنم

رئييس‌جمهور با اشاره به اين كه مساجد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در حال پيدا كردن جايگاه خود در مناسبات اجتماعي و سياسي هستند، گفت: البته هنوز با نقش حقيقي مسجد فاصله زيادي داريم. دولت نهم توجه ويژه‌اي به مساجد داشته و دارد .
کد خبر: ۱۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴ 20 August 2008
رئيس‌جمهور مساجد و نماز جمعه را پايگاه اصلي سازماندهي سياسي و اجتماعي در اسلام دانست و تصريح كرد: نظام و جامعه اسلامي با الگوي تحزب غربي به پيش نمي‌رود و هيچ تشكل و سازماني كارآيي مساجد را ندارد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر چهارشنبه در ششمين همايش گراميداشت هفته جهاني مساجد با بيان اين كه مساجد مردمي‌ترين و مترقي‌ترين كانون سازماندهي در دنياست، اظهار كرد: زيباتر، مردمي‌تر، پايدارتر و ريشه‌دارتر از اين نوع سازماندهي در طول تاريخ نه تعريف و نه ايجاد شده است.

وي با تاكيد بر اين كه هنوز نقش و جايگاه مسجد براي عموم مردم و حتي خواص روشن نشده است، گفت: در اسلام نوع زندگي، برپايي جامعه سعادتمند، سازماندهي ارتباطات اجتماعي، سلسله‌مراتب تربيت و حضور آحاد مردم در فعاليت‌هاي اجتماعي با روش‌هاي موسوم دنيا متفاوت است.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: نقش مسجد در تربيت و برقراري ارتباط بين انسان و خدا و نيز ارتباطات اجتماعي و پيشبرد آرمان هاي الهي بي‌بديل است و هيچ سازمان و تشكلي در دنيا و در مكاتب گوناگون كارآيي مسجد را ندارد.

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: مسجد پايگاهي است كه همه امور اجتماعي مي‌تواند در آنجا سازماندهي و مديريت شود.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين كه مساجد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در حال پيدا كردن جايگاه خود در مناسبات اجتماعي و سياسي هستند، گفت: البته هنوز با نقش حقيقي مسجد فاصله زيادي داريم. دولت نهم توجه ويژه‌اي به مساجد داشته و دارد .

وي افزود: زماني جامعه مي‌تواند سعادتمند شود و مديريت‌هاي آن بر اساس روش و ارزش‌هاي اسلامي حركت كند كه مساجد نقش خود را به طور دقيق ايفا كنند و زماني اين مديريت با دقت ايفا خواهد شد كه اسلامي باشد.

رئيس‌جمهور با بيان اين كه توجه به خانواده، مساجد، نهادينه‌كردن فرهنگ كسب روزي حلال و انتظار مهدوي از برنامه هايي است كه دولت به برنامه پنج ساله سازندگي اضافه كرده است، گفت: دولت معتقد است اين مسائل، اساس و پايه‌هاي نظام اسلامي است و توجه به آن مي‌تواند از وقوع بسياري از مشكلات جلوگيري كند.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش صهيونيسم را ستون فقرات ام‌الفسادها و پرچمداران فساد در دوران كنوني دانست و گفت: صهيونيسم پيچيده‌ترين طراحي سياسي و اجتماعي است كه تا الان اتفاق افتاده است.

رئيس‌جمهور با اشاره به مخالفت‌هايي كه با طرح موضوع هولوكاست اتفاق افتاد، تصريح كرد: به اذعان نويسنده‌هاي غربي، دفاع از هولوكاست دفاع از موجوديت صهيونيست‌هاست .

وي خاطرنشان كرد: گرچه تعداد صهيونيست‌هايي كه اوضاع را مديريت مي‌كنند چندان زياد نيستند اما به گونه‌اي پيچيده عمل مي كنند كه وقتي از صهيونيست‌ها صحبت مي‌شود، همه جامعه جهاني را مخاطب اين سخنان مي‌پندارند و حتي چنين تبليغ شده است كه گويا همه مردم آمريكا طرفدار صهيونيست‌ها هستند؛ ولي اگر همين امروز در آمريكا رفراندوم برگزار و نظر آنها درباره صهيونيست‌ها پرسيده شود نتايج چيز ديگري را نشان خواهد داد.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: صهيونيست‌ها در حالي كه منزوي‌ترين گروه در دنيا هستند، ديگران را با تبليغات رسانه‌اي پيچيده، منزوي نشان مي‌دهند.

وي تصريح كرد: به فضل الهي دوران صهيونيست‌ها به پايان رسيده است و به سران اروپايي و آمريكايي نيز نصيحت مي‌كنيم كه تسليم صهيونيست‌ها نباشند و اگر به پشتيباني آنان دل خوش كنند، متضرر خواهند شد؛ البته در بين سران آمريكا و اروپايي نيز درباره موجوديت صهيونيسم ترديد جدي ايجاد شده و ان‌شاءالله به زودي شاهد برچيده شدن اين جرثومه فساد در منطقه باشيم.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: صهيونيسم فلسفه وجودي خود را از دست داده است؛ چرا كه براي تجاوز ، اشغال و برآورده كردن آرزوي اشغال سرزمين‌هاي نيل تا فرات ايجاد شده بود؛ اما امروز براي حفظ موجوديت خود مجبور است اطراف خود را ديوار بكشد.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به برخي دستاوردهاي دولت نهم اشاره كرد و با قدرداني از كساني كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي آباداني كشور زحمت كشيده‌اند، گفت: دولت نهم، دولت كار است و وقت خود را با پاسخ دادن به موج سازي‌هاي سياسي تلف نمي‌كند.

وي در ادامه با مقايسه برخي از اقدامات دولت با دوران دولت‌هاي پيشين، تصريح كرد: به عنوان نمونه، ميزان ايجاد نيروگاه و افزايش ظرفيت توليد برق در سال 76 تا 83 مجموعاً 14 هزار و 386 مگاوات بود و اين افزايش از 84 تا 87 يعني در سه سال اخير 14 هزار و 691 مگاوات شده است؛ يعني بيش از 8 سال قبل به ظرفيت توليد برق كشور اضافه شده است و اين ميزان از سال 68 تا 75 نيز حدود 8739 مگا وات بوده است. از سوي ديگر توليد فولاد كه در طول 50 سال تا 10.5 ميليون تن رسيده بود، در سه سال گذشته به 15.5 ميليون تن افزايش پيدا كرده است. همچنين زماني كه دولت را تحويل گرفتيم توليد سيمان 36 ميليون تن بود و امروز به رقم افتخار آميز 58 ميليون تن رسيده است.

رئيس‌جمهور گفت: عملكرد دولت نهم در بخش‌هاي مختلف نيز همين ميزان و نسبت را داراست و نشان‌دهنده اين است كه در دولت نهم با وجود سنگين‌ترين هجمه‌ها عليه دولت ، شاهد شكوفايي‌هاي چشم‌گيري بوده‌ايم؛ البته ما خودمان را بدهكار مردم و نظام مي‌دانيم.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به اين كه همه انبياء و اولياء الهي در طول تاريخ براي هدايت بشر به سوي كمال فرستاده شده‌اند، ايمان به خدا، تصميم به حركت و اتصال به راهبر و امام را از عوامل رسيدن به خدا دانست و اظهار كرد: بدون وجود امام، هستي معنايي ندارد و همه عالم خلق شده است كه روزي امام بر جهان حاكم شود و فلسفه انتظار، فلسفه زندگي، حيات طيبه و مجاهدت مستمر در راه خداست.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اين كه همواره در كنار امواج حقيقت، امواج شيطاني هم وجود دارد، خاطرنشان كرد: هر زماني كه فضاي جامعه به سمت خدا، پاكي و امام حركت مي‌كند، سودجويي و شيطنت‌ها هم افزايش مي‌يابد. همه تلاش شيطان از روز اول اين بود كه مردم را از حركت به سمت امام باز دارد؛ چرا كه اگر مردم به امام متصل شوند، جايي براي شيطان نخواهد بود.

دكتر احمدي‌نژاد در پايان تاكيد كرد: به فضل الهي شرايط جهان به سرعت به سمتي پيش مي‌رود كه ملت‌ها و مردم مناطق گوناگون پايگاهي جز امام پيدا نكنند و توجه به خدا و نياز به انسان صالح كامل در ذهن و انديشه انسان‌ها جاري شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل