بازدید 6196

احمدی نژاد:دولت ازعواقب تحول اقتصادي نمي‌ترسد

کد خبر: ۱۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶ 26 August 2008
رييس‌جمهور رسيدن به توسعه و پيشرفت كشور و نيل به جامعه آرماني را نيازمند الگوسازي اسلامي، بومي و ملي دانست و گفت: اگر در ساختن كشور بخواهيم در مناسبات طراحي‌شده از سوي مدعيان امروزي جهاني‌سازي قرار بگيريم، به جايي نخواهيم رسيد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد ظهر سه‌شنبه در اجلاسيه چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: خدماتي كه در طول 30 سال گذشته در كشور انجام شده، بي‌نظير است؛ اما احساسي در بين مسوولان و مردم وجود دارد كه به آن هدفي كه بايد مي‌رسيديم، هنوز نرسيده‌ايم.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: براي پيشرفت و توسعه بايد تصويري روشن و با جزيياتي كامل در عرصه‌هاي مختلف ارائه دهيم، والا عدالت اجرا نخواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين كه در تمام بخش‌هاي كشور بايد معيارهاي اسلامي را مورد توجه قرار داد، تاكيد كرد: به طور مثال نمي‌توان با معيارهاي غربي، بانكداري اسلامي داشت؛ البته عده‌اي مدام مطرح مي‌كنند آن چه آن‌ها توليد كرده‌اند، كاملا درست است؛ ولي ايمان دارم كه مي‌توان با معيارهاي اسلامي بخش‌هاي مختلف را احيا كرد.

وي تصريح كرد: در كشور اين احساس وجود دارد كه در مسير درست و به سمت جامعه آرماني حركت نمي‌كنيم؛ چنانچه از جمله برجسته‌ترين شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي، مفهوم والاي عدالت بود؛ اما امروز فاصله طبقاتي، پايين بودن بهره‌وري ، تبعيض و تورم، واقعياتي است كه نمي‌توان آنها را انكار كرد و اين امر نشان‌دهنده وجود اشكالاتي در برخي ساختارهاست كه بايد اصلاح شود.

رييس‌جمهور افزود: دولت اين مشكلات را ريشه‌يابي كرده و در نتيجه علت اصلي نابساماني‌ها را به پنج، شش ساختار مهم مربوط مي‌داند.

وي گفت: معتقديم به خاطر اين كه برخي ساختارها خوب عمل نمي‌كنند در نتيجه بقيه بخش‌هاي اقتصادي نيز دچار نابساماني مي‌شوند؛ از اين رو طرح تحول اقتصادي را تدوين كرديم .

رييس‌جمهور تاكيد كرد: چشم‌انداز 20 ساله، چراغ راهنماي حركت دولت است و بايد براي رسيدن به جامعه هدف در اين مسير حركت كنيم اما متاسفانه برخي ساختارهاي معيوب اجازه نمي‌دهند .

رييس‌جمهور در توضيح ناكارآمدي برخي ساختارها گفت: يكي از مهمترين بخش‌هايي كه دچار اشكالات اساسي است، نظام بانك‌هاست . بانك مثل شبكه گردش خون بايد به اندازه و به موقع به همه اجزاي بدن خون برساند و اگر درست عمل نكند، دچار آسيب مي‌شويم و امروز گرچه قانون بانكداري بدون ربا تدوين شده است، اما سازوكارهاي رسيدن به آن همچنان دست نخورده باقي مانده است.

وي همچنين نظام مالياتي را از ديگر ساختارهاي معيوب و آن را همانند مرحله بازگشت خون دانست و گفت: بخشي از منابع در جامعه بازتوليد مي‌شود كه اگر به اندازه و درست جمع‌آوري نشود، به ساير بخش‌ها آسيب مي‌رساند، ضمن اين كه هزينه اداره كشور را نيز بايد از محل ماليات‌ها پرداخت كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد نظام‌هاي گمرك، توزيع كالا و توزيع يارانه را از ديگر بخش‌هايي كه بايد دچار تغيير و تحول شوند، برشمرد.

وي افزود : يارانه ابزار دست دولت براي ايجاد تعادل و حمايت از بخش هدف جامعه است. ضمن اين كه در هيچ جاي دنيا يارانه را مانند ايران توزيع نمي‌كنند؛ چرا كه هم اكنون بيش از 70 درصد يارانه‌ها در اختيار 30 درصد جامعه قرار مي‌گيرد كه بالاترين درآمدها را دارند؛ در حالي كه هدف اصلي از پرداخت يارانه‌ها اين بوده كه در بين اقشار پايين دست جامعه توزيع شود؛ از اين رو ضرورت اصلاح و هدفمند كردن اين نظامات ضروري است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: ناگزير از اصلاح ساختارها هستيم و بايد اين اصلاحات انجام شود تا اقتصاد كشور در مسير درست خود به پيش برود.

وي خاطرنشان كرد: دولت‌هاي قبلي نيز دنبال برخي اصلاحات ساختاري بودند اما به دلايلي موفق به انجام آن نشده‌اند، اما دولت نهم قصد دارد آن را اجرايي كند و البته آن را شدني مي‌داند؛ چنان كه در اجراي سهميه‌بندي بنزين نيز در حالي كه تنها دو ماه براي اجراي آن به دولت فرصت داده شد، توانستيم با كمترين آثار منفي نسبت به اجراي آن موفق شويم و در عرصه جديد نيز موفق خواهيم بود .

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه در موفقيت طرح تحول اقتصادي، نيازمند حمايت و همراهي همه اقشار جامعه هستيم، خاطر نشان كرد: اصلاح ساختارهاي معيوب اقتصادي كشور دردي است كه بايد درمان شود و دولت در هر مرحله‌اي همه جوانب را با دقت مورد بررسي كارشناسي قرار داده و از نظرات استادان و صاحب‌نظران فن استفاده كرده است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: بايد مراقب باشيم تا عده‌اي با هدف مايوس كردن دولت از اجراي طرح تحول اقتصادي، مدام ايراد و اشكال نگيرند و از سوي ديگر عده‌اي نيز اين طرح را به قدري پيچيده مطرح نكنند كه اجراي آن امري ناشدني به نظر برسد.

وي با تاكيد بر اين كه دولت مصمم به اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي است و از عواقب آن نمي‌ترسد، افزود: عده‌اي چنين مطرح مي‌كنند كه چون امسال سال انتخابات است، اجرايي شدن اين طرح مي‌تواند تبعات منفي براي رييس‌جمهور داشته باشد اما ما معتقديم حتي اگر يك روز هم از عمر دولت باقي مانده باشد، نبايد در جهت اصلاح ساختاري و خدمت به مردم كوتاهي كرد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين كه جهاني شدن و جهاني سازي همه ابعاد زندگي بشر را تحت تاثير قرار داده است، گفت: امروز فرهنگ ، اقتصاد، ديپلماسي و روابط اجتماعي ملت‌ها تحت تاثير جهاني شدن قرار دارد .

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: عده‌اي در دنيا اصرار دارند يك نوع انديشه، روش زندگي و مباني را به مردم تحميل كنند و همه جهان را به واسطه آن تحت مديريت خود قرار دهند.

وي با طرح اين پرسش كه آيا مفهوم جهاني شدن را قدرت‌هاي بزرگ ايجاد كرده‌اند و يا اتفاقي در متن جامعه بشري است كه قدرت‌هاي بزرگ قصد دارند آن را در جهت منافع خود مديريت و هدايت كنند، تصريح كرد: انسان موجودي جهاني است و نمي‌تواند در محدوده قوم، جغرافيا و حتي مليت محصور شود؛ چرا كه كمال انسان و تحقق هدف خلقت در جهاني شدن انسان به وقوع خواهد پيوست.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان افزود: انسان خلق شده است كه جهاني بينديشد و جهاني عمل كند و البته انديشه و عمل او در جهاني بودن تحقق حاكميت انسان كامل بر بشريت است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين كه همه پيامبران و اوليا تلاش كرده‌اند بشر را در اين راستا هدايت كنند و دست انسان را در دست امام و انسان كامل قرار دهند، اظهار داشت: همه مجاهدت‌هاي پيامبران و اوليا براي شناساندن امام و پيوند آن با بشريت صورت گرفته است.

وي افزود: براساس سنت الهي، بشر به سمت جهاني شدن حركت مي‌كند و مرزها برداشته مي‌شود و اگر در گذشته افق نگاه انسان‌ها قبيله بود، امروز حتي ارتباطات اجتماعي متاثر از جهاني شدن و تسريع‌كننده جهاني‌شدن انسان است.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه قدرت‌هاي بزرگ قصد دارند جهاني شدن را به نفع خود مصادره كنند، گفت: آنها تصويري از آينده در حوزه‌هاي اقتصاد، فرهنگ، سياست و حتي عمل اجتماعي و فردي تعريف كرده‌اند و همين فرآيند را مديريت مي كنند كه همه بشريت را به هدفي كه خودشان طراحي كرده‌اند، هدايت كنند.

رييس‌جمهور افزود: قدرت‌هاي زورگو قصد دارند گرايش فطري بشر براي رسيدن به عدالت و خداپرستي را به سمت اهداف خودشان هدايت كنند.

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: براي ماندن و پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب بايد در مقابل هجوم همه جانبه غرب، هجوم و واكنش متقابل داشته باشيم و داشتن موضع دفاعي فايده‌اي ندارد؛ چنان چه اگر بنا بر دفاع مستمر و انفعالي باشد، نتيجه آن شكست خواهد بود .

رييس‌جمهور تصريح كرد: نفي تهاجم غرب در عرصه‌هاي گوناگون به تنهايي كافي نبوده و ضروري است تعريف و تصويري را از آينده‌اي كه براي بشريت قائل هستيم ، كه همانا حاكميت جهاني اسلام و برپايي جامعه مهدوي است، ترسيم كنيم و آن را به دنيا ارائه دهيم و از سوي ديگر راه رسيدن به اين حاكميت و اتصال بخش‌هاي مختلف آن را نشان دهيم.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بايد ضمن اين كه سازوكار و هجمه‌هاي غرب را خنثي مي‌كنيم ، دنيايي را كه به آن معتقد هستيم، به جهانيان معرفي كنيم.

وي تصريح كرد: دنيا در آستانه تحولات بسيار بزرگي قرار دارد و از آنجا كه هر تحولي قبل از عينيت بيروني در اذهان عموم مردم شكل مي‌گيرد، انعكاس بيروني آن براي جهانيان اين است كه ملت‌ها به سرعت در حال دگرگوني هستند و دنبال گمشده‌اي مي‌گردند. بدين ترتيب اين مسووليت و مأموريت برعهده نظام و انقلاب اسلامي است كه بشريت را با اين گمشده خود آشنا سازد .

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به برخي دستاوردهاي دولت نهم از جمله در سياست خارجي خاطرنشان كرد: در اين عرصه دولت سياست فعال و هجومي داشته و بازخورد مثبتي نيز دريافت كرده كه در اين باره مدبرانه‌ترين سياست در موضوع هسته اي در سال‌هاي گذشته اتخاذ شده است. عملكرد دولت در بخش‌هاي ديگر نيز به اندازه يا بيشتر از 8 سال گذشته بوده اسj.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی