بازدید 2593

مسئولان تبعیت عملی خود را از ولایت فقیه ثابت کنند

جهانبخش امینی
کد خبر: ۱۶۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹ 24 May 2011
نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به خنثی ساختن توطئه‌ها ازسوی ولایت مطلقه فقیه در طول تاریخ انقلاب اسلامی، تأکید کرد: همه مسئولان باید تبعیت فکری و عملی خود را از ولی فقیه ثابت کنند و نشان دهند که همچنان به آرمان مقدس انقلاب اسلامی پایبندی و التزام دارند.

به گزارش خانه ملت، "جهانبخش امینی" در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز - سه شنبه ۳ خرداد ۹۰-  مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همان طور در مراحل اولیه انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) توطئه دشمنان و بدخواهان را برملا و خنثی می‌فرمود، امروز نیز مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی توطئه منحرفین را نقش برآب می‌کند و اجازه بروز انحرافات را در مسیر انقلاب اسلامی نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمانشاه تبعیت از ولایت فقیه را راه ادامه یافتن مسیر راستین انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همه مسئولان حکومت اسلامی باید تابع و مطیع فرمان مقام معظم رهبری باشند و با اثبات ولایت‌مداری از بروز انحرافات جلوگیری کنند.

 

برخورد دوگانه غرب با کشتار مردم مظلوم بحرین بی‌شرمانه است

امینی در ادامه نطق میان دستور خود به تحولات و انقلاب‌های اسلامی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در سال جدید، موج استبدادستیزی و عدالت‌خواهی خاورمیانه را فراگرفته است و حاکمان مستبد و منحرف کشورهای منطقه مقهور قیام‌های اسلامی و انسانی مردم انقلابی شده‌اند.

وی برخورد دوگانه کشورهای غربی با ظلم و کشتار مردم مظلوم بحرین را بی‌شرمانه توصیف کرد و ادامه داد: رویکرد دوگانه غرب در مواجهه با انقلاب‌های مردمی منطقه و نیز حمایت از حاکمان مستبد بحرین و رژیم جنایتکار آل سعود، نشان داد که شعارهای دموکراسی‌خواهانه استکبار جهانی ظاهری، سطحی و دروغین است.

 

در هدفمند کردن یارانه‌ها مسائل بخش تولید، کشاورزش و صنعت نادیده گرفته شده است

امینی با اشاره به نتایج مثبت و ارزشمند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قانونی مثبت و کارآمد بوده و در نتیجه اجرای آن شاهد استفاده درست از انرژی و نیز صرفه‌جویی مطلوب در همه عرصه‌های اقتصادی کشور بوده‌ایم.

نماینده مردم کرمانشان نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را ناکامل و ناعادلانه توصیف کرد و گفت: در اجرای این قانون، حساسیت‌ها و مسائل و مشکلات تولید، کشاورزی و صنعت مورد توجه قرار نگرفته است و تولیدکنندگان و کشاورزان پس از هدفمند شدن یارانه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی پس از اجرای قانون هدفمند  کردن یارانه‌ها، تصریح کرد: امروز کشاورزان در بسیاری از نقاط کشور برای تأمین سوخت تجهیزات و ماشین‌آلات و چاه‌های کشاورزی با مشکل روبرو هستند و نمی‌توانند از پس هزینه‌های این امر بربیایند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را ناعادلانه دانست و تأکید کرد: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی پس از هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته اما قیمت خرید تضمینی این محصولات ثابت مانده است و این امر کشاورزان را متضرر کرده است.

 

بودجه تخصیص‌یافته به مقابله با ریزگردها، درست و عاقلانه هزینه شود

امینی مسئله گرد و غبار و ریزگردهای ناشی از آن را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم در استان‌های غرب کشور دانست و گفت: هجوم ریزگردها به استان‌های غربی مشکلات بسیاری برای مردم و بویژه کشاورزان و دامداران به وجود آورده و سلامت بیماران را با تهدید مواجه کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به تخصیص اعتبارات خاص برای مقابله با ریزگردها در قانون بودجه سال ۹۰، تصریح کرد: ضروری است مسئولان دولتی از بودجه تخصیص یافته یا مقابله با ریزگردها دست و منطقی استفاده کند و برنامه منسجم و کارشناسی‌شده‌ای برای آن داشته باشد.

 

نرخ بیکاری در استان‌های مرزی کشور بسیار بالا است

امینی بیکاری را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استان‌های مرزی غرب کشور دانست و گفت: باوجود تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای استخدام جوانان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی، همچنان نرخ بیکاری در نواحی مرزی کشور بالا است و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها معضل بزرگ این مناطق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تصویب پروژه‌های اشتغالزایی در مصوبات سفرهای استانی دولت به استان‌های غربی، تصریح کرد: دولت باد تحقق مصوبات استانی خود را پیگیری کند و با تیزبینی و نظارت دقیق میزان عملیاتی شدن و پیشرفت این پروژه‌ها را زیر نظر بگیرد.

نماینده مردم کرمانشان در پایان به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های راه‌آهن غرب کشور و پروژه بزرگراه کرمانشاه-میاندواب پس از گذشت مدت‌ها از تصویب و آغاز به کار آن، هنوز انجام نشده است و این امر مردم مناطق غرب کشور را ناامید و نگران ساخته است.

وی از مسئولان دولتی خواست تا وعده خلاف واقع به مردم ندهند و با پیگیری و نظارت بر اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ و مهم مناطق مختلف کشور، بسترهای توسعه و گسترش عدالت در کشور را فراهم سازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل