بازدید 4564

رواج خيانت در ميان زوجين نتيجه ...

کد خبر: ۱۷۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰ 24 June 2011
يك پژوهشگر مسائل زنان و خانواده گفت: هنگامي كه اعضاي خانواده در روزهاي متوالي سريال‌هاي نامناسب ماهواره را كه هدف آنها عادي‌سازي روابط با نامحرم است، مشاهده مي‌كنند، خيانت به همسر براي آنها عادي مي‌شود.

عصمت سپهري در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي جامعه سرمايه‌داري، سلطه فرهنگي بر كشورها و تغيير سبك زندگي ملت‌هاي جهان سوم و مسلمان به ويژه زنان و دختران است.

وي افزود: جامعه سرمايه‌داري زماني كه متوجه شد از طريق جنگ و سلطه سياسي نمي‌توان بر كشورهاي مسلمان سلطه پيدا كرد، از طريق جنگ نرم و سلطه فرهنگي وارد عمل شد.

اين كارشناس مسائل زنان با بيان اينكه در جنگ نرم ابزار و تجهيزات جنگي مطرح نيستند، گفت: ابزار فرهنگي و وسايل ارتباط جمعي همچون رسانه، ماهواره و اينترنت در جنگ نرم مورد استفاده قرار مي‌گيرند و دشمن با نشانه‌گيري ذهن و انديشه نسل جوان به ‌خصوص زنان و دختران از طريق توليد فيلم‌هاي مستهجن و مبتذل سعي مي‌كند تا سبك زندگي، نوع تفكر، بينش سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشورها را دچار استحاله كند و سبك زندگي و نمودهاي جامعه غربي را جايگزين آن كند.

* زدودن اخلاق در ميان زنان از پيامدهاي فيلم‌هاي نامناسب ماهواره

وي ادامه داد: در اين جنگ ملت‌ها و مردم با اراده خود و قبول هزينه، در معرض حمله قرار مي‌گيرند و ماهواره يكي از ابزارهاي قوي براي تغيير و دگرگوني فرهنگ يك جامعه است، اين كالاي فرهنگي در كنار مزيت‌ها، مضرات فراواني نيز دارد و ابزار مهم دشمن در جنگ نرم و يكي از عوامل تشديد كننده بحران در ميان خانواده‌هاست.

سپهري اضافه كرد: تغييرات فرهنگي، ارزشي و كمرنگ كردن الگوهاي ديني در ميان زنان و دختران از تأثيرات و پيامدهاي منفي ماهواره بر جامعه و خانواده است و از اين طريق زنان را در كشورهاي اسلامي از معارف الهي، فضائل و ارزش‌هاي اخلاقي تهي كرده و از اين راه به اهداف خود دست پيدا مي‌كنند.

اين كارشناس مسائل زنان با اشاره به اينكه از ديگر پيامدهاي ماهواره نابودي مرزهاي اخلاقي، تضعيف غيرت ديني مردان و عفت زنان است، عنوان كرد: مجله انگليسي اكونوميك اعتراف دارد كه برداشتن مرزهاي اخلاقي يكي از راه‌هاي يكسان سازي فرهنگي و اهداف دشمن است.

* نابودي ارزش‌هاي خانوادگي در كشورهاي مسلمان از جمله اهداف غرب

وي تصريح كرد: اين فيلم‌ها بيانگر الگوي خانواده‌هاي غربي بوده و با القاي فرهنگ غرب ارزش‌هاي اخلاقي مانند حيا، غيرت و عفاف را در جامعه از ميان مي‌برند و درصدد تثبيت روابط موازي در بيرون از خانواده هستند كه اين اقدامات موجب فروپاشي بنيان خانواده مي‌شود.

سپهري گفت: كمرنگ شدن ارزش‌هاي خانوادگي و گسست نهاد خانواده از ديگر نتايج فيلم‌هاي نامناسب شبكه‌هاي ماهواره‌اي است؛ رشد طلاق در جامعه از نشانه‌هاي اين گسست خانوادگي است كه به دنبال خود مسائل متعدد ديگري از جمله فقر، اعتياد و افزايش فرزندان بي‌سرپرست را به همراه دارد؛ از سوي ديگر مشاهده مي‌كنيم كه فيلم‌هاي غير اخلاقي ماهواره روابط عاطفي و جنسي ميان زن و مرد را در خارج از چارچوب ازدواج عادي نشان مي‌دهند.

وي ادامه داد: هنگامي كه اعضاي خانواده در روزهاي متوالي سريال‌هاي نامناسب ماهواره را كه هدف آنها عادي سازي روابط با نامحرم است، مشاهده مي‌كنند، خيانت به همسر براي آنها عادي شده و مشاهده اين فيلم‌ها و عدم كنترل افراد بر رفتار خود نوعي بي‌مهري، دلسردي و اختلاف ميان زن و شوهر را ايجاد مي‌كند.

* فيلم‌هاي ماهواره و رواج خانواده‌‌هاي تك والدي در جوامع

اين كارشناس مسائل زنان با بيان اينكه در سريال‌هاي نامناسب شبكه‌هاي ماهواره‌اي سنت‌هاي اجتماعي و فرهنگي كشورها مورد تحقير قرار مي‌گيرند، اظهار داشت: نقش‌هاي خانه‌داري، همسري و مادري در اين فيلم‌ها زير سؤال رفته و بيشترين تأكيد آنها نشان دادن ارزش كار زن در بيرون از خانه است.

سپهري بيان كرد: عدم اعتماد زوجين به يكديگر، آسيب‌ برخي از برنامه‌هاي ماهواره‌اي است، در فيلم‌هاي نامناسب ماهواره‌اي اميال جنسي در خارج از حريم خانواده ارضا شده و اين ارضاي عاطفي ميان زن و شوهر از عرصه خصوصي به عرصه عمومي منتقل مي‌شود؛ در حالي كه اسلام اين اميال را پشتوانه حفظ خانواده و وسيله استحكام آن مي‌داند.

وي تصريح كرد: اين فيلم‌ها تلاش مي‌كنند تا خانواده‌هاي تك والدي را در جامعه رواج دهند و الگويي براي زنان و دختران در كشورهاي جهان سوم و به ويژه كشورهاي مسلمان ايجاد كنند همچنين با تغيير تصوير ذهني زنان و مردان الگوهايي را كه خود مي‌خواهند براي آنها مطرح مي‌كنند.

اين كارشناس مسائل زنان افزود: پوشش نامناسب زنان در اين فيلم‌ها، سبك زندگي و نوع پوشش زنان ايراني را تغيير مي‌‌دهد و امروز بخش وسيعي از بدحجابي‌هاي كشور به دليل تأثيرپذيري افراد بدحجاب از ماهواره است، تمام پوشش‌ها و آرايش‌هاي نامناسب از طريق ماهواره ساماندهي مي‌شود.

* ايجاد شبكه‌‌‌اي از مد و الگوي ايراني و اسلامي براي مقابله با اثرات ماهواره

وي بيان كرد: تقويت باورهاي ديني در ميان افراد جامعه به ويژه زنان و دختران، استفاده صحيح و اصولي از ماهواره، تحكيم پيوندهاي عاطفي ميان اعضاي خانواده، حركت آگاهانه و صحيح مديران فرهنگي جامعه براي كاهش اثرات منفي برنامه‌هاي ماهواره و حركت مقابله‌اي صدا و سيما براي ساختن و بازنمايي مجدد ارزش‌هاي جامعه و صيانت از حريم خانواده به منظور مقابله با اثرات منفي فيلم‌هاي نامناسب ماهواره‌اي بايد اتخاذ شوند.

سپهري با بيان اينكه امروز تكنولوژي پيشرفت كرده است و ناچار هستيم اين پيشرفت‌ها را بپذيريم،‌ اضافه كرد: براي استفاده از تكنولوژي بايد خود را تجهيز كنيم؛ ايجاد شبكه‌هايي از مد، لباس و الگوهاي ايراني و اسلامي مي‌تواند از تأثيرات منفي فيلم‌هاي ماهواره بكاهد همچنين توليد فيلم‌هاي جذاب باعث كاهش استقبال مردم از فيلم‌ها و سريال‌هاي ماهواره‌اي مي‌شود.

اين كارشناس مسائل زنان افزود: امروز امواج ماهواره بدون كنترل وارد خانه‌هاي ايرانيان شده و بسياري از ارزش‌هاي ايراني و اسلامي را حذف كرده و ناهنجاري‌هاي مدنظر غرب را در خانواده‌هاي ايراني جايگزين مي‌كند كه مديران فرهنگي بايد با راهكارهاي اصولي در اين عرصه وارد عمل شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها